PDA

View Full Version : Twijfel: LTD EC-1000 Deluxe



Oipunkerke
8 juni 2008, 12:26
Hello iedereen,

Over het laatst ben ik in musicstore wat gitaartjes gaan testen. Nu gaat mijn voorkeur uit naar de LTD EC-1000 Deluxe. Nu zit ik met een dilemma:
zowel de Duncans (59) als de EMG's (81) klonken echt geweldig, maar nu weet ik dus niet welke ik moet kopen. Ik kan ze niet allebei gaan kopen ;)
Omdat het voor mij toch een investering is vraag ik jullie om jullie mening hier te posten. Je moet weten dat ik vooral punkrock / ska / hardcore punk speel. Nu ze klonken allbei beestig, maar toch graag jullie mening.

Ik hoop op wat reacties :cooler:

Grtz
Simon

Tho
8 juni 2008, 12:30
EMG 81's zijn sowieso véél te heftig voor ska. Ska is meer een singlecoil iets. Punkrock zou wel kunnen, maar dan zou ik toch iets warmers nemen.

Oipunkerke
8 juni 2008, 12:35
Ja velen denken dat ook dat EMG niet past bij ska, maar toen ik wat met de volumepots en toonpots aan het draaien was kon ik er toch nog een mooie klank uit krijgen. Maja, die duncans klonken ook zo goed :chicken:

En wat bedoel je met iets warmers? andere pup? de Duncans 59 ook niet?

LP_CL
8 juni 2008, 12:42
Zonder enige twijfel: de Seymour Duncans! Split de JB in de brug en je kan er perfect de funky ska toestanden mee spelen.

casper innosence
8 juni 2008, 13:11
+ 1 voor de seymour duncans, ik speel zelf ook punk/hc en die duncans geven een veel levendiger geluid dan de emg, die ik wat kil en steriel vond. Ik heb de Emg's in mijn Viper Standard dan ook vervangen voor SD's

Oipunkerke
8 juni 2008, 13:14
bedankt voor de reacties tot nu toe ;)
Kdenk dat ik tot nu toe voor de duncans ga. Die sunburst is ook mooier (met EMG's is zowieso zwart of wit of rood denk ik)

Grtz
Simon

Oipunkerke
8 juni 2008, 18:30
Nog mensen die hier iets over kwijt kunnen?

Grtz
Simon

toon-
8 juni 2008, 18:43
De EC-1000 behoort ook tot de kanshebbers voor mijn volgende gitaar.
Ik was sowieso van plan om de versie met de Duncans te nemen, omdat deze toch wat veelzijdiger zijn dan die EMG's.

joskedentweede
8 juni 2008, 18:45
Ik heb me ook laten vertellen dat de Duncans veelzijdiger zijn dan EMG, en als je die Duncan kan splitten zit je ook beter voor je Ska ;)

Oipunkerke
8 juni 2008, 19:18
Met splitten bedoel je dan gewoon de beide pickups inschakelen?

ben vanhoof
8 juni 2008, 19:25
Ipv de 2 spoelen in serie te schakelen (humbucker) gebruik je dan slechts 1 spoel (single coil) en krijg je een strat/tele sound.

LP_CL
8 juni 2008, 19:29
Met splitten bedoel je dan gewoon de beide pickups inschakelen?
Nee. Als je een humbucker split, dan gebruik je hem als single coil. Daarvoor moet je een push/pull potentiometer instaleren voor je tonepot.
De seymour duncan JB is een 4 conductor humbucker, wat betekent dat je hem kan splitten als je dat wil. Daarvoor moet je naar een technicus gaan (of zelf doen als je dat kan) om zo'n pushpull te laten installeren. Trek je de potmeter uit, dan heb je een singlecoil, duw je hem in, dan heb je je humbucker.
Best handig hoor! En het kost ongeveer 40€ om het te laten doen.

Oipunkerke
8 juni 2008, 19:44
ah das leuk. Dat is weer iets nieuw bijgeleerd vandaag (buiten de 100den pagina's voor men exaam elentriek dinsdag ;) )
Nu, dan zou ik dat splitten eventueel zelf doen. Solderen is geen probleem, en ik zal waarschijnlijk wel ergens een topic kunnen vinden hoe het moet.
Wel dit heeft me echt wel overtuigd om voor de Duncans te gaan. Want zo een split maakt het dan nog veelzijdiger

Bedankt iedereen, deze wordt het (voor in de grote vakantie):
http://www.espguitars.com/images/guitars/EC-1000_ASB.jpg
Wat een geile gitaar toch :cooler:
Groeten,
Simon

Misery Signals
8 juni 2008, 19:47
Schema's (http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/)

Alle mogelijke schakelingen voor alle element- en elektronicaconfiguraties vanop de Duncan site zelf...

MS

Oipunkerke
8 juni 2008, 19:49
Ik neem aan dat ik deze dan moet nemen? bedankt voor de link trouwens ;)
Deze? (http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=2h_2v_1t_3w_pp)

Grtz
Simon

LP_CL
8 juni 2008, 19:50
Je kan het idd altijd eerst zelf proberen. Zo moeilijk is het niet hoor. En als het mislukt, kan je hem nog altijd binnendoen voor een split. Ik had er gewoon de tijd niet voor om het zelf te doen + mijn soldeermachien heeft zijn laatste steekvlam vorig jaar richting mijn haar gedaan. Sindsdien vertrouw ik dat ding niet meer.

Oipunkerke
8 juni 2008, 19:53
Haha, je moet nogal zot doen om daar een vlam uit te krijgen. :rockon:

Misery Signals
8 juni 2008, 19:55
Ik neem aan dat ik deze dan moet nemen? bedankt voor de link trouwens ;)
Deze? (http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=2h_2v_1t_3w_pp)

Grtz
Simon
Ik denk dat dat klopt. Ik weet nu wel niet van delke van je drie knoppen je een push/pull moet maken, ik neem aan de enige tone knop?
EDIT de tone, staat erop...
MS

LP_CL
8 juni 2008, 19:55
Ik neem aan dat ik deze dan moet nemen? bedankt voor de link trouwens ;)
Deze? (http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=2h_2v_1t_3w_pp)

Grtz
Simon
nee, deze (http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=2h_2v_1t_3w_pp)
Je hebt 2 volumes en 1 tone, niet 1 volume en 1 tone
En dan nog zal het er nog iets anders uitzien, want de 59 is een 2 conductor en kan dus niet gesplit worden. Op het schema is de neckpup ook een 4 conductor, en ook gesplit.

Misery Signals
8 juni 2008, 19:58
Huh, zijn link was toch juist?

Trouwens ik heb een ESP gehad met JB/59 en die 59 kon je ook splitten...

MS

Oipunkerke
8 juni 2008, 20:01
Even de verwarring oplossen. Ik had eerst de foute link genomen, maar daarna ge-edit en verbetert. My bad :cooler:

Grtz
Simon

LP_CL
8 juni 2008, 20:51
Een '59 is een 2 conductor (staat op de site van SD), en kan je dus niet splitsen

Oipunkerke
8 juni 2008, 21:08
Ok dus eigenlijk is het schema dan niet helemaal juist, maar zijn er gewoon geen extra draadjes die van de neck naar die push pot moeten gaan. Right? Maar dat zijn zorgen voor later ;)
Eerst examen, dan vakantie, dan gitaar :D

Groeten
Simon

Coolguy
8 juni 2008, 21:19
Ongetwijfeld met de SDs.
Zo eens een gespeeld (die burst Deluxe met matching headstock) en die was verdomd nice, heb er bijna een gekocht (maar ze was al weg :()

En de volgorde moet zijn:
1. examens 2. gitaar 3. vaarwel vakantie (zie 2.)

JvD.
8 juni 2008, 21:23
als ze bijde goed zijn, zou ik die zonder batterijen nemen =D

Oipunkerke
9 juni 2008, 22:18
Ja idd, ik kan me al inbeelden dat het echt wel balen is als je telkens een lege batterij moet vervangen :satisfie:

Steven Otto
9 juni 2008, 22:52
Ja idd, ik kan me al inbeelden dat het echt wel balen is als je telkens een lege batterij moet vervangen :satisfie:
Als je na het spelen gewoon je gitaarkabel eruithaalt moet je wel 2 jaar halen met één batterijtje.
Maar als je je kabel er gewoon in laat zitten ben je er binnen paar maanden doorheen met de batterij. Sommige mensen vergeten dit nog wel eens, maar het elementen gaan pas 'aan' als er een kabel in zit en dus weer 'uit' als de kabel er weer helemaal uit is :satisfie:

Oipunkerke
10 juni 2008, 01:13
Dan zouden batterijen zowieso al niks voor mij zijn. :D Ik heb hier nu 3 elektrische gitaren staan en in elke zit telkens een kabel. De uiteinden liggen allemaal naast de versterker, dan hoef ik maar te kiezen. En nu ben ik zelf nog een splitter aan het maken, das nog makkelijker :D gewoon schakelaartje

Grtz
simon

Demoi-crazy
10 juni 2008, 15:14
Ga maar voor de Duncans...

Ik had een LTD EC-500 met Emg's en ik heb ze eruit gekieperd omdat ze veel te hevig waren voor mijn muziekstijl...

Of ga voor een Les Paul... Heb dat uiteindelijk ook gedaan! :satisfie:

Greetingzzz

Oipunkerke
12 juni 2008, 11:34
Wel, de ec-1000 is toch soort van les paul ^^ :chicken:

Orpheo
12 juni 2008, 11:41
Wel, de ec-1000 is toch soort van les paul ^^ :chicken:

qua vorm, hoooguit! dunnere body, dunnere hals, tummycut, andere wiring. tis gewoon een andere gitaar vind ik. ik zou zelf ook gaan voor een echte les paul. gewoon, omdat ik ESP's zo'n speelgoed-feel vind hebben. alsof ze uit elkaar kunnen kletteren als ik iets te hard speel...

Oipunkerke
12 juni 2008, 20:52
Bah dat zal dan smaakverschil zijn, want ik vond hem juist zeer aangenaam te bespelen. Esp / LTD maakt echt klasse gitaren. En dan is er nog het prijsverschil tussen een Gibson en Esp / Ltd ;)

Orpheo
12 juni 2008, 22:43
Bah dat zal dan smaakverschil zijn, want ik vond hem juist zeer aangenaam te bespelen. Esp / LTD maakt echt klasse gitaren. En dan is er nog het prijsverschil tussen een Gibson en Esp / Ltd ;)

ja, zeker :) een gibson Lp studio kost 900 euro, een LTD ec1000 ook zoiets. volgens mij zelfs 1100. toch wel duur he, voor een kopie van het echte werk...

casper innosence
12 juni 2008, 23:01
tis maar net wat je fijn vindt..

Ik heb 4 jr n ESP Viper standard (emg's gewisseld voor SD's) en sinds ik die gitaar heb, heb ik nooit meer de neiging gehad om er een gitaar bij te kopen, puur omdat ik weet dat die niet gebruiken zal. En ik heb toch verscheidene gitaren versleten...

Oipunkerke
12 juni 2008, 23:44
ja, zeker :) een gibson Lp studio kost 900 euro, een LTD ec1000 ook zoiets. volgens mij zelfs 1100. toch wel duur he, voor een kopie van het echte werk...
Ja Gibson LP studio is wel wat anders dan standard ^^
Toen ik de LTD testte (die rond de 850 euro kost) vond ik dat die zeker niet voor een Standard moest onderdoen.
Het is een kwestie van eigen voorkeur en smaak.

Orpheo
12 juni 2008, 23:56
Ja Gibson LP studio is wel wat anders dan standard ^^
Toen ik de LTD testte (die rond de 850 euro kost) vond ik dat die zeker niet voor een Standard moest onderdoen.
Het is een kwestie van eigen voorkeur en smaak.

tja. ach... ik vind sommige studios, zoals de mijne, soms beter dan de meeste customs en customshop customs. en ik heb voor de mijne 450E betaald, en de mijne is

1: centennial (uit 1994, limied!)
2: loaded met een ebben toets...