PDA

View Full Version : Stacks doorlussen



Bolder
7 juni 2008, 21:51
het zal best wel dat dit al wel eens gepost is, maar ik kan het zosnel niet vinden.

Maar bij grote rockconcerten zie je altijd 4 van die onwijs grote Marshall stacks, maar mijn vraag hoe lus je die dingen door? (doorlussen dus :gitarist: )

Puerco
7 juni 2008, 22:01
De klassieke Jimi methode: Men neme 3 of 4 Marshall 100Watt 4input amps en pluggen een strat in, in kanaal 1 high input, dan een kabeltje vanaf kanaal 1 low input naar kanaal 2 high input (zodat beide kanalen meedoen) en dan vanaf kanaal 2 low input een kabel naar amp2 kanaal 1 high input enzovoort. Dan draait men alle knoppen naar rechts en begint te spelen.....

hugo123
7 juni 2008, 22:05
Hoe doe je dsat, dan komt er toch geen signaal in al die andere inputs?

paulusdeBKB
7 juni 2008, 22:07
Jawel, volgens mij zijn die twee inputs per kanaal gewoon met elkaar verbonden.

hugo123
7 juni 2008, 22:14
Dus, ik heb op mijn versterker een lo en een hi input zitten, ik stop mijn gitaar altijd in de hi input en als ik dan nog een jack(of de stereo van mijn pedalboard) in de lo input stop krijg ik een ... geluid?/

paulusdeBKB
8 juni 2008, 13:32
hoho, niet zo snel. Ik had het over de 4-input marshalls. Ik weet niet welke versterker jij hebt, maar ik denk niet dat deze methode zomaar bij alle versterkers met meer dan 1 input werkt.

Squier4ever
8 juni 2008, 13:36
in deze zgn. 4 input marshalls kun je de kanalen bridgen, dus in feite achter elkaar schakelen. op Roland Jazz Chorus werkt het ook, maar idd niet op alle amps.

Realeigo
8 juni 2008, 13:51
het zal best wel dat dit al wel eens gepost is, maar ik kan het zosnel niet vinden.

Maar bij grote rockconcerten zie je altijd 4 van die onwijs grote Marshall stacks, maar mijn vraag hoe lus je die dingen door? (doorlussen dus :gitarist: )

Ik wil niet lullig doen maar meestal maakt maar 1 v/d stacks geluid...Bij de meesten zelfs niet een..

Kamiess
9 juni 2008, 12:08
Op mijn laney zitten SLAVE IN en SLAVE OUT in/ouputs.
Op deze manier kun je laneys doorlussen alleen gebruik je dan maar 1 pre-amp.
Weet niet of je effects send en return zo kan gebruiken.

Op mijn oude eindtrap > marshall 9200 zit volgens mij een LINK output wat het ook weer mogelijk maakt om hem door te lussen naar een volgende eindtrap.

Maar zoals al vermeld staat 9 v/d 10 x er maar 1 aan of ze moeten al 1 stack voor clean gebruiken en 1 voor distortion.

MjS
9 juni 2008, 14:16
Als je een paralelle FX-loop hebt kan je de FX-send van de ene amp in de FX-return van de andere pluggen. Of het zinvol is, is een tweede...

Dribbel_
9 juni 2008, 14:24
Wat Realeigo al zegt dus :chicken:
Zal er maximaal 1tje aanstaan puur show element

PeteRS
10 juni 2008, 13:00
Wat Realeigo al zegt dus :chicken:
Zal er maximaal 1tje aanstaan puur show element

Sterker nog, je kunt ze niet aanzetten, vaak zijn het dummies (met name de speakerkasten)

Bolder
24 juni 2008, 09:56
Ik wil niet lullig doen maar meestal maakt maar 1 v/d stacks geluid...Bij de meesten zelfs niet een..

Ik ben diep geschokt..

pol
24 juni 2008, 10:01
wordt wel meer gedaan, maar niet met doorlussen, meestal met een actieve splitter zodat er geen signaalverlies is of brom bijkomt.

radial switchbone heb ik daarvoor.

hugo123
24 juni 2008, 12:15
hoho, niet zo snel. Ik had het over de 4-input marshalls. Ik weet niet welke versterker jij hebt, maar ik denk niet dat deze methode zomaar bij alle versterkers met meer dan 1 input werkt.


in deze zgn. 4 input marshalls kun je de kanalen bridgen, dus in feite achter elkaar schakelen. op Roland Jazz Chorus werkt het ook, maar idd niet op alle amps.

Maarkan ik dit proberen zonder mijn versterker op te blazen? Wat gebeurt er als het dus niet kon en ik doe het toch?


EDIT: @mjS Hoe weet je of je paralle of seriele loop hebt?

De Beer
24 juni 2008, 12:33
Idd dummies, of 1 stack clean en 1 dirty, slave stack, stereo! Alles is mogenlijk

yhcmarc
24 juni 2008, 13:22
Maarkan ik dit proberen zonder mijn versterker op te blazen? Wat gebeurt er als het dus niet kon en ik doe het toch?


EDIT: @mjS Hoe weet je of je paralle of seriele loop hebt?

Als je een marshall / london city / hiwatt of verwante versterker hebt met 4 inputs kan het altijd zonder problemen.

hugo123
24 juni 2008, 13:34
Ik heb een Randall RG75 ES. Die worden niet meer gemaakt, en het is dus ook nit de buizen versie dienu te koop is, mijne is van '86