PDA

View Full Version : Musoland vragen/ervaringen



dano
7 juni 2008, 16:49
Hallo allen,

heb al een beetje rondgezocht over de gitaren bij http://www.musoland.com.cn/ , maar heb toch nog wat vragen. Ik zag dat orpheo er een had en er had nog iemand zo'n gibsun, toch wel tof om zo'n vette sjonnie les paul erbij te hebben.

Na een beetje rekenen is het volgens mij: 220 + 110 dollar wat neerkomt op zo'n 210 euro. Zijn er nog andere kosten? Rekent de douane bijvoorbeeld en hoeveel zou het dan in zn totaal op komen?

Wat is ongeveer de kwaliteit van deze planken? Ik verwacht uiteraard geen gibson kwaliteit maar waarmee kan ze vergelijken? Beetje redelijk afgewerkt? Hoe is de sound? Elementen zijn uiteraard te vervangen net als de andere hardware:)

Worden ze goed verzonden? (zijn ze eigenlijk incl case?)

enfin, hoop vragen, maar bedankt alvast!

http://www.musoland.com.cn/pic/digi/1135_more6.jpg

ziet er toch super uit?:P

ben vanhoof
7 juni 2008, 17:45
Ik heb er nog geen ervaring mee, maar heb er ook al dikwijls aan gedacht om er zo eentje over te laten komen. De kans dat er deze zomer zo eentje binnen komt is eigenlijk vrij groot. En je kan ze altijd voor dezelfde prijs doorverkopen, zie maar op kapaza. Daar staat een zakk wylde buzzsaw gibsun waar al €500 voor geboden is... Ik veronderstuel dat dat bij bv een witte custom of supreme ook zo wel zal zijn.

dano
8 juni 2008, 00:36
hm nu kom ik deze site ook tegen: http://www.bounry.com/

http://www.bounry.com/userfiles/021.jpg

mrweird
8 juni 2008, 10:39
Op http://www.ebaysoho.net en http://www.dhgate.com/ staan ze ook met bakken. Ik ben nog geen ervarings deskundige.. :D

bass blom
8 juni 2008, 11:49
planken die wel nog flink wat aandacht nodig hebben met name op de frets.
die zitten er in en daar is alles mee gezegd.
en de semi hollow die ik heb daarin zat een blok hout half los.

dano
8 juni 2008, 15:27
planken die wel nog flink wat aandacht nodig hebben met name op de frets.
die zitten er in en daar is alles mee gezegd.
en de semi hollow die ik heb daarin zat een blok hout half los.

heheh wat aanpaswerk dus, weet jij hoe het zit met importbelasting? En of je echt het exemplaar op de foto besteld?

(klopt het dat jij trouwens ook op het lespaulforum zit, zag daar iets over een demo met CWM amps;)

niekrhcpniek
8 juni 2008, 15:45
Zijn dit nou echten? Of gewoon allemaal namaak, want anders is dit heel voordelig :D

macwilliams
8 juni 2008, 15:55
Allemaal heel erg nep.

Komen uit de zelfde chinese fabriek als de EE epiphones

Squier4ever
8 juni 2008, 16:11
ze verkopen zelfs nep epiphones

koentjo
8 juni 2008, 16:19
Product Category Gibson custom guitar
Item NO
0472kg
Scale Weight 5kgs
View
4029
Market Price
$200.00
The shipping fee
$110.00

nice, lage marker price als je het mij vraagt :P

bass blom
8 juni 2008, 22:22
heheh wat aanpaswerk dus, weet jij hoe het zit met importbelasting? En of je echt het exemplaar op de foto besteld?

(klopt het dat jij trouwens ook op het lespaulforum zit, zag daar iets over een demo met CWM amps;)

nee, van de import weet ik nix, ik heb ze van iemand hier ;) gekocht die ze geimporteerd heeft.

ja, ik ben ook te vinden op LPF en heb daar de plexi plus gespamd :satisfie:

GibsonDC
8 juni 2008, 22:45
Ik moet zeggen ze worden steeds echter maar je ziet nog steeds dat ze nep zijn. Bijvoorbeeld de trussrodcover hebben ze nu wel 2 schroeven ingedraait, het paarlemoere gibson logo hebben ze beter gecentreerd op sommige tenminste, het serienummer met daaronder MADE IN THE U.S.A. enz. Ik heb er de laatste tijd oko aang edacht om er een te kopen, en er dan gewoon fatsoenlijke hardware en electronica in te stoppen.
Voor het geld hoef je het niet te laten. 300 dollar met koffer dat is niet verkeerd.

bass blom
8 juni 2008, 22:48
is dat wel een koffer waar hij flink in zwabbert.

Oipunkerke
8 juni 2008, 22:50
Maar is er nu iemand met ervaring met bestelling? Zoja, welk bedrijf. Bent u tevreden. Kwaliteit? Shippen ze tot NL of BE?


Dees is anders ook nog wel een vet geile plank voor 300 incl verzending:
http://i232.photobucket.com/albums/ee282/bounry/695243192475654737.jpg?t=1193695789
Grtz
Simon

richwoodplayer
8 juni 2008, 22:57
Maar is er nu iemand met ervaring met bestelling? Zoja, welk bedrijf. Bent u tevreden. Kwaliteit? Shippen ze tot NL of BE?


Dees is anders ook nog wel een vet geile plank voor 300 incl verzending:
http://i232.photobucket.com/albums/ee282/bounry/695243192475654737.jpg?t=1193695789
Grtz
Simon

ja ik bij www.mainmusic.nl
heb ik mijn richwood rd-12-cebk vandaag, word thuis bezorgd, levertijd verschilt.
allemaal goed en heel aangekomen, prima verpakt en goed beschermd;)

bass blom
8 juni 2008, 23:02
http://www.hetgelegevaar.nl/richwoodminister.jpg

richwoodplayer
8 juni 2008, 23:04
http://www.hetgelegevaar.nl/richwoodminister.jpg

nee nee nee, dat is een andere, waar ik het nu over heb is de semi/accoustische, niet mijn nieuwe :satisfie:

bass blom
8 juni 2008, 23:05
nee nee nee, dat is een andere, waar ik het nu over heb is de semi/accoustische, niet mijn nieuwe :satisfie:

ik plak het omdat jij weer zo nodig richwood moet aanraden.
lees het topic anders eerst ff ja :sneaky:

richwoodplayer
8 juni 2008, 23:07
ik plak het omdat jij weer zo nodig richwood moet aanraden.
lees het topic anders eerst ff ja :sneaky:

nee hij vraagt wie er ervaring heeft met bestellen, en ik zeg alleen maar dat ik daar een richwood heb gekocht. en raad daardoor de winkel aan op zijn goede service?
het is niet zo dat elke keer als ik richwood zeg dat ik dan richwood aan begin te raden? :stop:

Oipunkerke
8 juni 2008, 23:14
Leuk dat je een steentje bijdraagt, maar ik vroeg eigenlijk ervaring met de sites vanop de eerste pagina.

Grtz
Simon

bass blom
8 juni 2008, 23:14
nee hij vraagt wie er ervaring heeft met bestellen, en ik zeg alleen maar dat ik daar een richwood heb gekocht. en raad daardoor de winkel aan op zijn goede service?
het is niet zo dat elke keer als ik richwood zeg dat ik dan richwood aan begin te raden? :stop:

wie er ervaring heeft met bestellen van een MUSOLAND gitaar :sssh:

bass blom
8 juni 2008, 23:15
Leuk dat je een steentje bijdraagt, maar ik vroeg eigenlijk ervaring met de sites vanop de eerste pagina.

Grtz
Simon

precies, enne rwp, randmongolen van 13 moeten die niet in bed liggen om deze tijd? :sneaky:

richwoodplayer
8 juni 2008, 23:33
Maar is er nu iemand met ervaring met bestelling? Zoja, welk bedrijf. Bent u tevreden. Kwaliteit? Shippen ze tot NL of BE?


Dees is anders ook nog wel een vet geile plank voor 300 incl verzending:
http://i232.photobucket.com/albums/ee282/bounry/695243192475654737.jpg?t=1193695789
Grtz
Simon

hij vraagt toch echt wie er ervaring heeft met bestellen, bij WELK bedrijf dus niet perse bij die winkel.
ik heb gewoon netjes gereageerd op de vraag, en wanneer ik naar bed ga maak ik toch echt zelf wel uit :satisfie:

bass blom
8 juni 2008, 23:37
godskolere, nog een stronteigenwijze randmongool ook, grhmpff.

richwoodplayer
8 juni 2008, 23:40
godskolere, nog een stronteigenwijze randmongool ook, grhmpff.

ik heb wel gelijk, geen zin in ruzie dus kom hier niet meer op terug. :stop:

bass blom
8 juni 2008, 23:41
ik heb wel gelijk, geen zin in ruzie dus kom hier niet meer op terug. :stop:

kee joh, klaar.


Voeg richwoodplayer toe aan je Negeerlijst

macwilliams
9 juni 2008, 06:26
Dat doet hij heel gauw hoor.

grayfink
9 juni 2008, 06:54
Mijn moeder kreeg vroeger een boekje "De Ter Meulen Post", daar stonden allerlei dingen in die je kon bestellen, dan moest je een antwoordkaart invullen met je bestelling en die op de post doen. Dan kwam later een koerier het bestelde thuis brengen.
Ik hoop dat de vraag van de topicstarter hier mee beantwoord is.:chicken:

MichaelSS
9 juni 2008, 07:23
Zijn we aan het offtopiceren???????


FENDERRRRRRR

JeroenSchaaf
9 juni 2008, 07:30
Kom op jongens!

Er zijn vast wel meer mensen die geintreseerd zijn in deze musoland gitaren ( waaronder ik )

mrweird
9 juni 2008, 09:18
Ben wel geinterreseerd maar ik houd m'n GAS nog onder controle.. Ik ga d'r 1 bestellen als m'n huidige LP achtige de geest geeft. ( nee, ik ga 'm niet aan splinters slaan op een podium)

Ik heb al wel een keer een mailtje gestuurd naar bounry

<copy and paste vanuit e-mail>
Dear Bounry,

I see on your website EMS does not ship to holland and that I need to contact you for the shipping possibilities and shipping costs to holland
Plz let me know what they are.

Tx

Rico

Reply Forward


张相钢 to me
show details Feb 28 Reply


I am sorry to let you know that we can not ship the item to your palce for EMS can not send the item to Holand directly .We need to use a nother shipping company called TNT . But TNT price is more expemsive than EMS . TNT need 200 USD

</copy and paste vanuit e-mail>

beruk
9 juni 2008, 09:29
Zijn dat originele gibson foto's die ze op hun eigensite hebben staan? (ze hebben daar een linkshandige gold top met p90 elementen voor € 200.... :cool: )

JeroenSchaaf
9 juni 2008, 10:15
Zijn dat originele gibson foto's die ze op hun eigensite hebben staan? (ze hebben daar een linkshandige gold top met p90 elementen voor € 200.... :cool: )

Anders lees je voor de gein het topic even door? Weet je direct ook waar we het over hebben ;) :sssh:

Orpheo
9 juni 2008, 10:29
Zijn dat originele gibson foto's die ze op hun eigensite hebben staan? (ze hebben daar een linkshandige gold top met p90 elementen voor € 200.... :cool: )

dude, kom op. lees dit topic eens door, en als je daar te misselijk voor bent, kijk dan naar de foto's, dan zie je ZO dat 't geen gibson is!!

JeroenSchaaf
9 juni 2008, 10:35
dude, kom op. lees dit topic eens door, en als je daar te misselijk voor bent, kijk dan naar de foto's, dan zie je ZO dat 't geen gibson is!!

Dude lees the post boven je ;)

Maar het zijn dus redelijke gitaren, ( fretwerk heeft wel wat werk nodig ) Leuk om up te graden?

budje
9 juni 2008, 10:53
mn virusscanner geeft trouwens aardig wat malware meldingen op die site

enne...

ze verkopen er ook een

Gibson zakk wdlye

Orpheo
9 juni 2008, 11:10
Dude lees the post boven je ;)

Maar het zijn dus redelijke gitaren, ( fretwerk heeft wel wat werk nodig ) Leuk om up te graden?
het is gewoon junk :) ik heb er 2 besteld, maar het is gewoon junk. ik zou 't eerder houden op eden les pauls ipv musoland oid. het komt uit de fabrieken van epi of samick, oid, maar het fretwerk is echt troep en 't hout zelf is ook niet super geweldig.

dano
9 juni 2008, 12:02
iemand nog wat informatie over hoe dat zit met import en dergelijke? En hoe dat gaat met bestellen?

damn wat gaat het hier toch altijd snel offtopic

Orpheo
9 juni 2008, 12:39
iemand nog wat informatie over hoe dat zit met import en dergelijke? En hoe dat gaat met bestellen?

damn wat gaat het hier toch altijd snel offtopic

import is as usual. 23% bovenop aankoopbedrag (20% btw 3% importbelasting) en nog wat eurootjes klaringskosten.

en bestellen: gewoon emailen, of via hun msn. werkt als een trein. eitje.

janpetrarca
9 juni 2008, 12:45
Zo op het eerste gezicht zien ze er leuk uit, maar daar zijn ze ook alleen maar voor bedoeld. Mooi ophangen in de hal..... 8-) , mooi naast mijn Van Gogh..

dano
9 juni 2008, 12:47
import is as usual. 23% bovenop aankoopbedrag (20% btw 3% importbelasting) en nog wat eurootjes klaringskosten.

en bestellen: gewoon emailen, of via hun msn. werkt als een trein. eitje.


moet je dan van te voren bijvoorbeeld foto's vragen van je exemplaar enzo? Zodat je zeker weet welke je krijgt? Hoe is jouw ervaring met bestellen daar Orpheo?

Orpheo
9 juni 2008, 12:51
moet je dan van te voren bijvoorbeeld foto's vragen van je exemplaar enzo? Zodat je zeker weet welke je krijgt? Hoe is jouw ervaring met bestellen daar Orpheo?

heb ik al gezegd. goeie ervaringen. gooi die dudes in je msn, bespreek welk model je wilt, eis foto's, klaar. ik heb er overigens 100E vanaf geluld omdat ik geen hardware (geinstalleerd) kreeg.

beruk
9 juni 2008, 18:18
dude, kom op. lees dit topic eens door, en als je daar te misselijk voor bent, kijk dan naar de foto's, dan zie je ZO dat 't geen gibson is!!
:sssh:

Gaat mij erom dat ze blijkbaar straffeloos logo's van bedrijven op hun brandhout kunnen plakken, ventje.

Orpheo
9 juni 2008, 18:22
:sssh:

Gaat mij erom dat ze blijkbaar straffeloos logo's van bedrijven op hun brandhout kunnen plakken, ventje.
ventje? ga eens heel snel die smoel van je omspoelen met chloor.

Ze mogen de naam wel ergens op plakken onder het mom van 'het zijn maar letters', in ogenschouw nemend dat ze redelijk wat verschillen, en dat het trademark buiten de USA niet geld (de vorm en volgorde van d eletters)