PDA

View Full Version : Tremolo picking



hugo123
7 juni 2008, 15:31
Hoe schrijf je dat picking, nou ja. IK wil steeds meer shredden en metal spelen. Nou is het probleem dat vooral tremolo picking niet lukt, ik doe dit ook uit mijn arm niet uit mijn pols. Ik sla de hele tijd of de snaren daarboven of eronder aan, of ik zit te "scheppen" en dan komt mijn plectrum te diep tegen de snaar aan en dus kan ik niet meer verder aanslaan, hoe doen jullie dit?

F*R*E*A*K
7 juni 2008, 15:54
Mischien is dit wel een leuk filmpje voor je.
http://www.youtube.com/watch?v=CpJNUGHxC3M

Paul Gilbert die uitlegt hoe hij het doet.

hugo123
7 juni 2008, 17:02
Bedankt, ik heb er ff mee zitten spelen, m,aar het lukt nog niwet. Natuurlijk moet ik oefenenmaar ik hou mijn plectrm zo als hij dat doet en dan lukt het wel aardig op de lage E snaar maar op de rest van de snaren lukt het niet echt. ERn ik doe het volgens mij nnog steeds uit mijn pols. Ik span wel er aan met mijn spieren of moet ik dit niet doen?

Geoffrey
7 juni 2008, 17:25
Hebben jullie dit ook?
Ik kan youtube niet openen..mn computer geeft constant een foutmelding.. :sneaky:

Pais
7 juni 2008, 17:46
Nee dat heb ik niet. Hij doet het prima hier.

Maar over je probleem - je geeft zelf toch al aan wat je verkeerd doet? Dan kun je er toch ook voor zorgen dat je het niet doet?
Oefen je niet te snel? Als ik techniekjes in de vingers probeer te krijgen, oefen ik het extreem langzaam met zo'n perfect mogelijke beweging. Pas als dat werkt, kun je het tempo opvoeren en op ook snelheid het netjes blijven uitvoeren.

Wiellem
10 juni 2008, 15:48
Leuke les ga ik zeker gebruiken die techniek