PDA

View Full Version : Fender Strat, en dan?



jurgeo
7 juni 2008, 14:45
Hallo allen,

Ik speel nu ongeveer 5 jaar op een Squeir Strat, en ben toe aan wat beters.
Het strat. model spreekt me nog steeds aan en ben me nu aan het richten op een Fender Stratocaster. Mijn budget is ongeveer 600 tot 800. In muziekzaken hoor ik zeer diverse informatie.. Bijvoorbeeld dat het hout de klank geeft en dat de Americaanse beter zijn dan de Mexicaanse. Wat raden jullie mij aan?

Dweezman
7 juni 2008, 14:54
Is hier heel veel over geschreven, echt. Gebruik de zoekfunctie eens, dan zul je allemaal verhalen vinden over waarom die-wel en die-niet.

Daarnaast zul je hier veel antwoorden krijgen, die puur subjectief zijn.

Hecht je aan merk, of wil je gewoon de beste Strat voor het minste geld?
In ieder geval zou ik altijd een gebruikte Strat kopen, en dan bijvoorkeur eentje waar een aantal aanpassingen (hardware) al gedaan zijn.

Verder: de ene Strat is de andere niet! Wat is je muzieksmaak, wie heeft vlgns jou een mooie Strat-sound, welke muziek wil je spelen?

Serieus: ga es goed zoeken op dit forum!

leif
7 juni 2008, 15:04
Mijn vader heeft een american stratocaster. ik vind ze goed klinken, zeker voor het geld!!!

Kijk hier even>>
http://link.marktplaats.nl/173572874

Mr.Fingers
7 juni 2008, 15:10
Als ik u was, zou ik toch eens kijken naar de Fender "classic" stratocaster, en de Fender "classic player" stratocaster. Kosten iets van een 600-650€ nieuw, ze zijn mexicaans, maar (vind ik, en met mij velen anderen) zijn zo goed als de amerikaanse.

Een Highway1 stratocaster kan natuurlijk ook (maar ik vind de classic (player) dan toch beter)

dimitri
7 juni 2008, 15:26
Fender strat, en dan? Een telecaster natuurlijk :)

instromaniac
7 juni 2008, 16:10
Ik zou geen USA standard strat nemen. Ik heb er zelf een gehad en vind het echt geen betere gitaar dan goedkopere japanse of mexicaanse classic modellen. Sound is misschien iets beter maar bespeelbaarheid zeker niet.

Wil je een echte goede fender strat kijk dan eens naar een 2dehands USA vintage reissue. Ik heb me vorig jaar een '57 vintage reissue voor 850 euro 2dehands aangeschaft, dus ze zijn wel te vinden rond die prijs.

Maar zoals bijna iedereen hier zal zeggen, gewoon uitproberen ;)

Squier4ever
7 juni 2008, 16:17
ja daaaaaaaaaaaaaag! zoals dweezman al zei, zijn er al superveel topics over strats.

QueenSRVJW
7 juni 2008, 16:25
Uitproberen, uitproberen, uitproberen!!!

jerome
8 juni 2008, 00:41
Als je 5 Strats van hetzelfde model en uit hetzelfde land uitprobeerd zal je zien dat ze al behoorlijk kunnen verschillen in bespeelbaarheid en klank.

Ik heb Japanse Fenders in m'n handen gehad die beter klonken dan vele Amerikaanse Strats.
Maar al is de kwaliteit van de Japanse Fenders in veel productiejaren constanter geweest als de Amerikaanse Fenders ook onder Japanse Fender Strats zitten mindere exemplaren.

De enige goede manier is idd heel veel Amerikaanse, Japanse en Mexikaanse strats uit te proberen en dan kom je er vanzelf wel een tegen die het beste bij je smaak past.