PDA

View Full Version : Gitaar spuiten



niekrhcpniek
7 juni 2008, 11:29
Hallo, ik ben op zoek naar een nieuwe gitaar. En ik ben uitgekomen op deze:
http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/BOS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS6SfaObm0000000000000000Vr2htTlP?Ca talogVideo=&ProductUUID=SxHVqHzm3YUAAAEXzt1gyFip&CatalogCategoryID=_sPVqHzlRz4AAAEVeBxWf70R&JumpTo=OfferList
Nou zie ik ook op deze site de zwarte versie ervan staan;
http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/BOS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS6SfaObm0000000000000000Vr2htTlP?Ca talogVideo=&ProductUUID=lnnVqHzmLCQAAAEXaktgyFiu&CatalogCategoryID=_sPVqHzlRz4AAAEVeBxWf70R&JumpTo=OfferList

Nou is mijn vraag, kan je de zwarte ook ergens laten spuiten zodat hij uitziet zoals die sunburst. En zoja is dit dan voordeliger?

Alvast bedankt voor de reacties.

Niek

QueenSRVJW
7 juni 2008, 11:33
Ik zou sowieso niet voor de standard versie gaan. Ik heb er op een paar gespeeld, en ze waren allemaal niet echt goed. LC is beter, en anders moet je naar de Classic Players kijken. Zijn echt een stuk beter dan de Standard.

Dat was off-topic misschien, over dat verf spuiten heb ik geen verstand.

Mr.Fingers
7 juni 2008, 11:36
Ja dat kan, maar dan moet je eerst heel de zwarte laklaag verwijderen, en het dan laten spuiten in sunburst.
Nadelen:

Duurder als gewoon een sunburst kopen
Voor massief gelakte gitaren (zoals de zwarte), wordt vaak hout gebruikt dat er minder mooi uitziet, dus als je je zwart gaat verwijderen, kan het zijn dat eronder lelijk hout zit, en als je dat sunburst (wat toch redelijk transparant is) gaat spuiten, zit je met een lelijke gitaar

Advies: gewoon een sunburst kopen

(aan je nickname te zien ben je een zware RHCP fan, en dus waarschijnlijk ook fan van John Frusciante (ook aangezien je je gitaar wil sunbursten als zijn '62 strat)

Is dit dan niets voor je? (classic player 60 strat) (http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0009067-000&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList)

niekrhcpniek
7 juni 2008, 11:38
Ik zou sowieso niet voor de standard versie gaan. Ik heb er op een paar gespeeld, en ze waren allemaal niet echt goed. LC is beter, en anders moet je naar de Classic Players kijken. Zijn echt een stuk beter dan de Standard.

Dat was off-topic misschien, over dat verf spuiten heb ik geen verstand.

Is er dan een groot verschil tussen de Standard en de Classic? Want de Standard ligt eigenlijk al iets boven mijn budget, maar als het echt een verschil is , wil ik nog wel wat langer doorsparen.

QueenSRVJW
7 juni 2008, 11:39
Als je het mij vraagt is de Classic Player honderdmaal beter, echt waar.

Mr.Fingers
7 juni 2008, 11:40
Is er dan een groot verschil tussen de Standard en de Classic? Want de Standard ligt eigenlijk al iets boven mijn budget, maar als het echt een verschil is , wil ik nog wel wat langer doorsparen.

Classic Player:

Customshoppups
Gemaakt volgens vintage-specs (trussrod aan de hielzijde, vintage frets, vintage radius, vintage lak)
Beter hout
Betere hardware (2-punts fulcrum trem ipv 6-punts gewone)

Die gewone standards vind ik veel minder als de classic (player) van fender. Als ik je iets mag aanraden, zou ik gewoon zeggen: spaar even voort, en ga voor de classic player '60 sunburst. Daar ga je veel gelukkiger mee zijn dan met een standard.

niekrhcpniek
7 juni 2008, 11:42
Ja dat kan, maar dan moet je eerst heel de zwarte laklaag verwijderen, en het dan laten spuiten in sunburst.
Nadelen:

Duurder als gewoon een sunburst kopen
Voor massief gelakte gitaren (zoals de zwarte), wordt vaak hout gebruikt dat er minder mooi uitziet, dus als je je zwart gaat verwijderen, kan het zijn dat eronder lelijk hout zit, en als je dat sunburst (wat toch redelijk transparant is) gaat spuiten, zit je met een lelijke gitaar

Advies: gewoon een sunburst kopen

(aan je nickname te zien ben je een zware RHCP fan, en dus waarschijnlijk ook fan van John Frusciante (ook aangezien je je gitaar wil sunbursten als zijn '62 strat)

Is dit dan niets voor je? (classic player 60 strat) (http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0009067-000&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList)

Bedankt voor de informatie! Dat wordt dan gewoon een sunburst kopen.
Ja, dat ben ik inderdaad :hippie:
Maar die classic player 60 strat gaat eigenlijk veel te ver over mijn budget. Ik heb een aantal maanden geleden mijn versterker gekocht en toen ook al meteen voor wat gitaren gekeken van ongeveer 250 tot 350. Maar ik heb toch besloten om voor een wat duurdere te gaan, ivm het grote kwaliteits verschil.

Dus mijn prijscategorie ligt nu rond de 300-500.

QueenSRVJW
7 juni 2008, 11:44
Ik zou echt even wat geduld hebben, de classic player is echt wel het wachten waard als je hem vergelijkt met de standard.

niekrhcpniek
7 juni 2008, 11:46
Classic Player:

Customshoppups
Gemaakt volgens vintage-specs (trussrod aan de hielzijde, vintage frets, vintage radius, vintage lak)
Beter hout
Betere hardware (2-punts fulcrum trem ipv 6-punts gewone)

Die gewone standards vind ik veel minder als de classic (player) van fender. Als ik je iets mag aanraden, zou ik gewoon zeggen: spaar even voort, en ga voor de classic player '60 sunburst. Daar ga je veel gelukkiger mee zijn dan met een standard.

Na dit gelezen te hebben, denk ik toch dat ik nog wat langer door zal sparen.
Want ik heb inderdaad, zoals je al aangeeft, geen zin erin dat die dalijk tegenvalt. Maar ik zal eens bij de locale gitaarwinkels na vragen hoeveel ze daar kosten.

Mr.Fingers
7 juni 2008, 11:47
Ik zou echt even wat geduld hebben, de classic player is echt wel het wachten waard als je hem vergelijkt met de standard.

+1: Goedkoop nu wordt vroeg of laat onvermijdelijk duurkoop. Ik zou gewoon wachten, en ineens gaan voor de classic player '60 strat, of net iets goedkoper, de classic '60 strat (die heeft nog een oude 6-punts trem, geen customelementen), maar is wel volledig volgens vintage specs gemaakt (ik heb de classic '60 tele, en die speelt er los mijn amerikaanse tele uit (die ik dan ook verkocht heb).

mijn advies: Haast & spoed is zelden goed. Gewoon wachten, laat het budget wat groeien, en koop een classic (player) '60 strat.

EDIT:
http://www.fender.com/products//search.php?partno=0131000306 classic '60 strat

http://www.fender.com/products//search.php?partno=0141100372 classic player '60 strat

lees de specs eens door, en zie wat je het meeste bevalt.

zeiler
7 juni 2008, 12:13
Even tussendoor hoor :$

de Classic Player '50 dan???
of duikt die weeronder de '60 door?

joskedentweede
7 juni 2008, 12:25
Die hebben ze enkel in 2-tone sunburst, hij wil een 3-tone.

QueenSRVJW
7 juni 2008, 12:25
Dat verschild per persoon, kwestie van smaak, zoals bij alle gitaren. Ook zou ik niet alleen naar de specs kijken van de gitaar, maar ook BESPELEN!

episua
7 juni 2008, 12:28
Even tussendoor hoor :$

de Classic Player '50 dan???
of duikt die weeronder de '60 door? (quote)


Nee hoor, de 50's is gewoon anders qua halsprofiel, pickups en uitvoering.
Oh ja, misschien speelt de std strat (qua modern halsprofiel) wel veel beter voor de TS dan een classic player 60's strat (dan al helemaal niet te spreken over de dunne LC halsjes!). Kortom het zijn weer allemaal meningen. Je kan beter zelf gaan testen bij gitaarzaak die alle type's die jij wil testen op voorraad heeft.

Arjan12
7 juni 2008, 12:32
Classic Player:

Customshoppups


Volgens mij zijn ze niet Custom Shop, maar Custom :). Ik heb nog nooit op een Classic Player gespeeld, wel over een Classic '50s, en dat ding speelde echt heerlijk voor die prijs.

Mr.Fingers
7 juni 2008, 12:34
Volgens mij zijn ze niet Custom Shop, maar Custom :). Ik heb nog nooit op een Classic Player gespeeld, wel over een Classic '50s, en dat ding speelde echt heerlijk voor die prijs.

ik heb het verbeterd in m'n 2e post ;)

dimitri
7 juni 2008, 12:48
Kijk ook eens uit naar een 2de handse strat. Kan je vaak voor een redelijke prijs iets op de kop tikken.