PDA

View Full Version : Beste Telecaster!!



josszee
7 juni 2008, 10:56
Dag jongens,

Ik heb de laatste 3 weken heel wat getest...

Dit is mijn lijst van gitaren die ik nog wil hebben (voor de mensen weer beginnen over mijn GAS)

Gibson SG
Gibson Les paul custom
Een firebird
Een tele
Een hollowbody

Het wordt dus een tele ik ben er juist nog niet uit welke..!! Bedrag is een 600 euro... (als het kan minder maar het is een tele voor altijd)

Ik wil er vooral een soort van Toy Dolls mee kunnen spelen. En ook vooral snelle bluesie dingen.... :hippie:

Thunders1988
7 juni 2008, 10:59
Ik wil er vooral een soort van Toy Dolls mee kunnen spelen. Dus vooral snelle bluesie dingen.... :hippie:
toydolls= snelle blues :???:

josszee
7 juni 2008, 11:05
toydolls= snelle blues :???:


Ik zeg niet dat toy dolls snelle blues is maar ik bedoel toy dolls en snelle blues srr foutje

josszee
7 juni 2008, 12:02
KLIKERDEKLIK (http://www.thomann.de/be/fender_50s_esquire_tele_mn_wb.htm)

Ik vond hier een esquire... Ze zien er welfijn uit (zeker in sunburst)iemand ervaring ?? Of koop ik toch beter een tele :hippie:

joskedentweede
7 juni 2008, 12:09
Ja, een esquire is zeker een mooi ding!
Het enige dat ik dan mis is dat halselement dat je bij een Tele hebt, dat romerige geluid waar ik graag naar switch.
Wat niet wegneemt dat je met deze een aardig geluidje kan produceren (spijtig genoeg heb ik niet de juiste woorden om dat brugelement te beschrijven ^^), met dit heb je de scherpere tonen, uitstekend voor ruige blues. Als als ik zou kiezen zou het een gewone Tele zijn, maar dit is zeker niet mis!

Mr.Fingers
7 juni 2008, 12:14
koop gewoon een baja tele, en stop met zagen :D

joskedentweede
7 juni 2008, 12:17
Haha, die baja's zijn inderdaad super!
Heb er eentje getest maar niet gekocht omdat ik al een tele heb.
Moeders he...

Mr.Fingers
7 juni 2008, 12:20
Haha, die baja's zijn inderdaad super!
Heb er eentje getest maar niet gekocht omdat ik al een tele heb.
Moeders he...

mijn moeder ziet nogeens het verschil niet tussen een Gibson ES335 en een Fender Telecaster, dus dat komt goed uit!! (en ik ben al meerderjarig, dus die heeft niets te zeggen ;))

Fuhgawz
7 juni 2008, 12:28
Deze in Japan gemaakte Fender Lite Ash Telecaster krijgen behoorlijk goede recensies: http://www.thomann.de/be/fender_telecaster_lite_ash_natural.htm En ze kosten geen drol!

joskedentweede
7 juni 2008, 12:28
Ja, ik ben net 18 geworden.
En nog mag ik niet zelf op mn centen letten, maar wacht maar, die Baja komt er zowiezo.

Nu on topic: Ga naar de winkel en test die Baja!

dimitri
7 juni 2008, 12:30
Gewoon voor de baja gaan, beste tele voor het geld!

josszee
7 juni 2008, 12:39
Baja heb ik al getest ik heb bijna alle tele's getest die er hingen (en er waren er heel erg veel)

Baja komt wel in aanmerking!! enigste opmerking dat ik ja het aller aller vunzigste geluid er niet uit kreeg... (het kon aan de amp liggen,....) daarom keek ik even naar die esquire heb die natuurlijk nog nooit getest dus... Nog een vraagje over de esquire hij heeft 1 element maar wel een
3 way switch ?? Maken de 3 standen zoveel vershil uit van sound ? Als ik op een tele speel gebruik ik bijna nooit de nek omdat ik hem te zacht vind!! Dus als die esquire 3 standen heeft een gewone brug stand dan een erg erg erg ranzige brugstand en een wat mildere brugstand zou het ideaal zijn!! (heb ze wel nog niet getest) :hippie:

Mr.Fingers
7 juni 2008, 12:41
Ja, die 3-way switch is dan

1) element over dikke condensator, voor een wollig, bijna basgitaarachtig geluid
2) element gewoon over potmeters (gewone schakeling dus)
3) element bypasst tonepotmeter (dus element rechtstreeks naar jackplug via volumepot)

sounds:
1) bassig, wollig, rond, vettig, romig
2) treble & twang
3) nog veel meer treble & twang (het doet pijn aan de oren over een VOX of een Bassman)

Esquire is vooral goed om country op te spelen, echte vuige rock zal het beestje toch niet echt liggen.

joskedentweede
7 juni 2008, 12:43
Wel, dat zit zo (even research gedaan)
Als de switch in de brugpositie staat, dan is de tone knop uitgeschakeld, enkel volume. (Ideaal voor vet geluid)
In de middenstand klinkt hij als een gewoon brugelement van een Tele.
In nekpositie is het geluid meer bassig en warmer.
Hopelijk ben je hier wat mee :)

EDIT: Fingers, je was me voor :D

dimitri
7 juni 2008, 12:44
Met een esquire kan je ook wel lekker vettig gaan, maar dan ook weer lekker rustig:

Kid ramos: http://nl.youtube.com/watch?v=ntfdmMgLa3k

Ballroom rockets: http://nl.youtube.com/watch?v=Te6gCscoHXY

LP_CL
7 juni 2008, 13:05
Baja tele.

koentjo
7 juni 2008, 13:06
Met een esquire kan je ook wel lekker vettig gaan, maar dan ook weer lekker rustig:

Kid ramos: http://nl.youtube.com/watch?v=ntfdmMgLa3k

Ballroom rockets: http://nl.youtube.com/watch?v=Te6gCscoHXY

even off topic, maar wàt een coole hairkut heeft die gitarist! eerlijkwaar.

De Beer
7 juni 2008, 13:07
Neck pup op een tele is juist heerlijk voor bluesy dingen, heel vet voor solo's. Dus in jouw geval zou ík geen esquire kiezen.

josszee
7 juni 2008, 13:11
Ja ik ben net overtuigt om geen esqiure te kopen door alle esqiure en tele filmpjes op youtube te bekijken. Ja er mist iets aan de baja .. Nog iemand een idee ? Ik ga de baja zeker nog eens testen!! :hippie:

Het is dus echt voor bluesie stuff en vooral voor het echte toy dolls geluid!!!!

:hippie: :hippie: :hippie:

Rude Perception
7 juni 2008, 13:16
het echte toy dolls geluid!!!!


Fender standaard american tele + jcm900(dacht ik). Punt.

Hendriks
7 juni 2008, 13:18
Deze in Japan gemaakte Fender Lite Ash Telecaster krijgen behoorlijk goede recensies: http://www.thomann.de/be/fender_telecaster_lite_ash_natural.htm En ze kosten geen drol!

Made in Korea.

De Beer
7 juni 2008, 13:21
Toy Dols hebben best een dun geluid. Ik heb in m'n mexicaan, SD vintage & Broadcaster pup STL-1B en STR-1. Met CTS pots.
De vorige eigenaar had deze mod al gemaakt, maar klinkt als een klok.

Verder heb ik weinig vergelijkings materiaal, ik heb nu een SD Little '59 erin gehangen, maar die is moeilijk stil te krijgen (maakt de brug microfonisch) zit ik nu mee te stoeien. Pup in de body geschroefd(erger) DZ tape ertussen(verkeerde tape gebruikt dus effe opnieuw)

/offtopic

Squier4ever
7 juni 2008, 13:30
Toy Dols hebben best een dun geluid. Ik heb in m'n mexicaan, SD vintage & Broadcaster pup STL-1B en STR-1. Met CTS pots.
De vorige eigenaar had deze mod al gemaakt, maar klinkt als een klok.

Verder heb ik weinig vergelijkings materiaal, ik heb nu een SD Little '59 erin gehangen, maar die is moeilijk stil te krijgen (maakt de brug microfonisch) zit ik nu mee te stoeien. Pup in de body geschroefd(erger) DZ tape ertussen(verkeerde tape gebruikt dus effe opnieuw)

/offtopic

dun geluid wi ik het niet persé noemen, wel onmiskenbaar tele.

josszee
7 juni 2008, 17:36
Zou de BAJA goed zijn voor toy dolls want geld voor een vintage american standard zit er dus niet in!!

ErikE
7 juni 2008, 17:55
Ik heb toevallig net nog een Baja tele getest bij Dijkman, en omdat ik dit topic al gelezen had even "Ashbrooke launderette" gespeeld, en neem maar van mij aan: werkt perfect! Onmiskenbaar dat wat "dunne", chunky geluid wat perfect is voor palmmuten in de brugpositie.

josszee
7 juni 2008, 18:12
ik ga hem binnekort ook nog eens proberen. Hebben de BAJA's nitro lak ? Zijn er nog andere reissues die ik moet proberen ? (de baja is een 50 RI als ik me niet vergis)

Stiekem wil ik wel zo een roze tele zoals die van in het tele topic :hippie:

Mr.Fingers
7 juni 2008, 18:40
Zo'n rose is een paisley, en kost iets van een 700 (als je eraan kan geraken)

Nee, alles wat uit mexico komt heeft polylak.

josszee
7 juni 2008, 18:48
Zo'n rose is een paisley, en kost iets van een 700 (als je eraan kan geraken)

Nee, alles wat uit mexico komt heeft polylak.


Spijtig...van die lak

Ik vind de gelere BAJA niet zo mooi omdat je het hout ziet... En de wittere... Ja die is niet geel.. en ook niet spierwit :sneaky: Wie zou voor de witte gaan en wie voor de gele ?


En fingers ik bedoelde niet de plaisley tele maar de roze met zwarte slagplaat!!

Mr.Fingers
7 juni 2008, 19:01
Spijtig...van die lak

Ik vind de gelere BAJA niet zo mooi omdat je het hout ziet... En de wittere... Ja die is niet geel.. en ook niet spierwit :sneaky: Wie zou voor de witte gaan en wie voor de gele ?


En fingers ik bedoelde niet de plaisley tele maar de roze met zwarte slagplaat!!

Ik zou gewoon voor een Greko Firebird gaan :D

Mja, ga gewoon voor die blonde (see-thru) beige. Die desert sand (massief beige) is dan niets he.

Enja, geen nitro, zo hard merk je dat niet hoor, dat er geen nitro gebruikt is, nu blijft je gitaar teminste niet aan je standaard kleven :seriousf:

no 1 hops
7 juni 2008, 19:22
wat ik mij even afvraag.
bij tele modellen worden toch vaak de G&L tribute en de levinson blade's vergeten.
http://www.jic.nl/Digitalogus2008/gltribute/gltribute2008.html

Orgasmocaster
7 juni 2008, 19:29
ik zou voor een classic series '72 custom gaan.. heb je ook nog als bonus een hum in de nek.. en het ziet er niet zo standaard uit..

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/2/2/3/475223.jpg

en voor minder dan 200 heb je een squier versie... maar dat is dan weer stiekem een custom/deluxe hybrid... wel weer leuk is de optie met P90's

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/2/0/4/276204.jpg

josszee
7 juni 2008, 21:10
ik zou voor een classic series '72 custom gaan.. heb je ook nog als bonus een hum in de nek.. en het ziet er niet zo standaard uit..

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/2/2/3/475223.jpg

en voor minder dan 200 heb je een squier versie... maar dat is dan weer stiekem een custom/deluxe hybrid... wel weer leuk is de optie met P90's

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/2/0/4/276204.jpg


Ja die bovenste heb ik getest vond i een supergitaar maar net iets teveel geld!! (aan wat ik aan een tele wil uitgeven!!) en die squiers hebben nekjes waar ik 2 keer rond kan :stop:

Mr.Fingers
7 juni 2008, 21:12
Ja die bovenste heb ik getest vond i een supergitaar maar net iets teveel geld!! (aan wat ik aan een tele wil uitgeven!!) en die squiers hebben nekjes waar ik 2 keer rond kan :stop:

hals is hetzelfde :D (bij de 2 die ik getest heb)

josszee
7 juni 2008, 21:34
hals is hetzelfde :D (bij de 2 die ik getest heb)

Ik heb de vintage modifed getest....

josszee
8 juni 2008, 21:34
TOY DOLLS (http://www.youtube.com/watch?v=54JSJUZ7yQE&feature=related)

Dit geluid wil ik!! Iemand nog een ander idee als de BAJA ???? (heeft iemand hier op het forum niet dezelfde tele ?? Hij is alsins eel erg coool) :hippie:

QueenSRVJW
8 juni 2008, 21:40
Ligt natuurlijk ook voor een heel groot deel aan hoe je speelt, en aan de versterker die je gebruikt.

josszee
8 juni 2008, 21:43
Ik heb een Vox ac 50 en een fender 212 r....

VanBiLL.com
8 juni 2008, 21:50
Je zou ook aan een '62 Tele kunnen denken (met die bindings), en dan met Texas Specials en 4-way switch erin, ben je ook een aardig eind onderweg, maar of het voor je budget kan, weet ik niet helemaal zeker. (nee: ze zijn rond de 700 - 800 euro met de std elementen)

Uh, maar in eerste instantie zou ik ook zeggen, een Baja... Oh, tijdtje geleden over een AC-30H2 getest bij Piens, ben nog onder de indruk en dat kon ik van de Std US Tele die ik ernaast had niet helemaal zeggen. Brug pup van die Std US Tele deed echt wel een beetje pijn aan mijn oren. Verder is de hals van een Baja gewoon lekker, je vingers willen ook wat hé?...

Anyhow, deze is het:
http://images4.thomann.de/pics/prod/191205_large.jpg

josszee
8 juni 2008, 21:57
Je zou ook aan een '62 Tele kunnen denken (met die bindings), en dan met Texas Specials en 4-way switch erin, ben je ook een aardig eind onderweg, maar of het voor je budget kan, weet ik niet helemaal zeker. (nee: ze zijn rond de 700 - 800 euro met de std elementen)

Uh, maar in eerste instantie zou ik ook zeggen, een Baja... Oh, tijdtje geleden over een AC-30H2 getest bij Piens, ben nog onder de indruk en dat kon ik van de Std US Tele die ik ernaast had niet helemaal zeggen. Brug pup van die Std US Tele deed echt wel een beetje pijn aan mijn oren. Verder is de hals van een Baja gewoon lekker, je vingers willen ook wat hé?...

Anyhow, deze is het:
http://images4.thomann.de/pics/prod/191205_large.jpg


Heb ik ook al getest maar volgens mij lagen er erg dunne snaren op (kan aan mij liggen ook) en stond hij echt niet goed afgestelt!! ik vindt hem erg mooi in CAR maar hij is 800 euro.... MAar binnekort ben ik jarig!! Weer wat geld. En mss krijg ik wel wat korting. Ik zie nog wel. Maar ik zou liefst niet heel heel erg veel uitgeven aan mijn tele omdat ik voornameljk op mijn les paul speel!! :hippie: :hippie:

Mr.Fingers
8 juni 2008, 21:59
Als je je tele hebt, kan je Les Paul gepromoveerd worden tot een "spinnenwebbenreservaat"...

Die Custom's zijn erg goede gitaren (die met die binding)... enneh, reken er maar niet op dat je korting krijgt omdat je jarig bent.

VanBiLL.com
8 juni 2008, 22:13
Goh, dat klinkt bekent, bij mij was het ook LP voor en na, totdat ik me met Tele's bezig begon te houden. Ik was (te) voorzichtig begonnen met een Squier Std Tele gemod met Texas Specials, 4-way switch, phase inversie en treble bleed mod op de vol-pot en oech, lekker gitaartje voor weinig, maar oh oh, wáárom had ik niet gelijk die Baja gekocht. Maar zo'n zwarte MIJ '62 Tele gaat er zeker weten ook nog eens komen...

Hals was lekker, gewoon ene goede tele, jammer dat je er een met (waarschijnlijk 0.09) dunne snaren heb getroffen. Goede afstelling en 0.010 op een Tele doen wonderen...

dimitri
8 juni 2008, 22:42
die tele in de clip van de toy dolls lijkt veel op de mijne :)

josszee
9 juni 2008, 17:14
die tele in de clip van de toy dolls lijkt veel op de mijne :)


Ja het was jouw tele die ik had gezien in het tele-topic!! ik herkende hem direct!! :hippie:

josszee
9 juni 2008, 17:15
Als je je tele hebt, kan je Les Paul gepromoveerd worden tot een "spinnenwebbenreservaat"...

Die Custom's zijn erg goede gitaren (die met die binding)... enneh, reken er maar niet op dat je korting krijgt omdat je jarig bent.


Ik bedoelde dus niet omdat ik jarig was maar ik bedelde hopelijk krijg ik wat korting in heb ik nog wat geld van mijn verjaardag..... Hebben ze die custom ook niet van uit mexico ?? :hippie:

Mr.Fingers
9 juni 2008, 17:47
Ik bedoelde dus niet omdat ik jarig was maar ik bedelde hopelijk krijg ik wat korting in heb ik nog wat geld van mijn verjaardag..... Hebben ze die custom ook niet van uit mexico ?? :hippie:

Nee, alleen japan

Saf
9 juni 2008, 18:36
heb ooit als inruil eens ee nfender lite ash tele gehad maar vond ik een super goede gitaar heerlijk geluid, goede bespeelbaarheid en een mooi birdseye maple halsje.

Toy dolls, zit hem ook in die maffe manier van spelen van olga, heb op mijn computer nog ergens een filmpje waar hij zijn geluid en manier van spelen uitlegt, zal ook vast wel op youtube te vinden zijn.

http://www.youtube.com/results?search_query=tou+dolles+guitarlesson&search_type=

Ohja en dan wel die modificatie maken aan je tele dat je hem ook rond kunt draaien, blijft een geweldig band de toy-dolls.

josszee
9 juni 2008, 20:36
LITTLE ASH (http://www.thomann.de/be/fender_telecaster_lite_ash_mn_vwh.htm)

Die little ach tele's zien er wel fijn uit!! Waarom zijn ze in korea gemaakt ? Hebben ze een gelakte hals? Zit er veel verschil van kwaliteit tussen de BAJA en Little ash ? :hippie:

DE little ash ziet er volledig uit naar de specs die ik in mijn hoofd had voor een tele!!

vintage brug
nieuwe tuners (ik kan niet met de "vintage" tuners van fender werken!!)
mooie kleur!!

nu hopen dat hij erg goed is!!

Mr.Fingers
9 juni 2008, 20:42
lite ash jos, lite ash, geen kleine ash :D

verschil: goedkopere tuners, goedkopere elementen, goedkopere electronica, birdseye neck (yuk) abalone inlays (yuk). En arme aziaatjes die zo'n gitaar monteren voor een kommetje rijst ipv een dikke mexicaan die daar op z'n minst een dikke tortilla en tequilla bij wil!

josszee
9 juni 2008, 20:44
lite ash jos, lite ash, geen kleine ash :D

verschil: goedkopere tuners, goedkopere elementen, goedkopere electronica, birdseye neck (yuk) abalone inlays (yuk). En arme aziaatjes die zo'n gitaar monteren voor een kommetje rijst ipv een dikke mexicaan die daar op z'n minst een dikke tortilla en tequilla bij wil!


Goedkopere elementen... de gewone elementen uit de standard mex ? Zijn ze beter van kwaliteit dan de standard mex serie ?

Mr.Fingers
9 juni 2008, 20:44
Goedkopere elementen... de gewone elementen uit de standard mex ? Zijn ze beter van kwaliteit dan de standard mex serie ?

Nee, squier-elementjes. Niet goed, niet slecht, maar "gewoon een setje telecaster-elementen". Niet beter als de mex serie, niet slechter, gewoon "aziatisch" (al zou het me niet verbazen dat de mexicaanse elementen ook uit azie komen)

Kakihara
9 juni 2008, 20:47
Kijk hier nog es : http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=99807&highlight=baja

josszee
9 juni 2008, 21:22
Als iemand de witte baja met zwarte slagplaat tegen komt post hem hier dan eens!! (zou hem graag eens zien met zwarte slagplaat maar vind het nergens) :hippie: :hippie: :hippie:

Orgasmocaster
9 juni 2008, 23:25
Die "Little Ach" (you fucking donkey!) word door Samick gemaakt...
dus eigenlijk een squier van 15 jaar geleden maar dan met fender er op..

Saf
9 juni 2008, 23:40
elementen van de lite ash zijn overigs seymour duncans, ik vond de birdseye maple hals op beide exemplare die i kgehad heb juist mooi, omdat het niet zo'n over the top stuk birdseye was. en die abalone inleggen vond ik wel wat hebben.

G.G.
10 juni 2008, 05:46
Die Lite Ash moet je echt proberen. Op papier zijn de specs niet geweldig, maar je moet hem echt proberen. Voor die prijs is het echt mijn favoriete Fender (vooral de strat)

treblemaster
10 juni 2008, 09:35
Toy Dolls...geweldige feestband! Doet me denken aan het eerste concert wat ik zag in grunn. Ik dacht dat ik bij een Normaal concert was terechtgekomen....allemaal boeren met ontbloot bovenlichaam die helemaal los gingen :) (plus de nodige skinheads).

Ik heb zelf een 50's reissue (Japans) en ik kan er prima het Toy Dolls geluid uit krijgen. Ik heb destijds ook aardig wat Tele's getest en deze klonk verreweg het best en voelde ook het best. Ongelooflijk rauw geluid..rock 'n roll!

Kim Wilson
10 juni 2008, 10:12
Ik heb de Lite Ash ook getest, en ik vond het niet zo een geweldige gitaar. Beetje lastig uitleggen, maar het leek alsof je weinig "hout" hoorde, minder karakter van de gitaar zelf.

Wat je ook kunt doen, als je echt vies en dik wil, is een Blade Tele testen. Die heeft een actief gedeelte, waardoor hij echt veel output kan geven. Maar dat is ook gelijk het enige, want een subtiele normale Tele-sound kon ik er niet uitkrijgen.

De Baja klinkt IMO dik en agressief genoeg om Olga na te doen. :)

blademan
10 juni 2008, 10:30
ga gewoon ook eens voor de 50s classic player, een heerlijk ding. Ik yheb zowel een 50s als een Baja, maar geef de voorkeur aan de 50s. Hals is prettiger, gewoon een 3 standen schakelaar, lekker simpel rocken.

josszee
10 juni 2008, 19:18
Morgen ga ik naar de gitaarwinkel nog wat gitaren testen... Zitten er slechte gitaren tussen de BAJA's ? Als de Baja me overtuigd bestel ik hem in blonde... Maar ik kan mijn tele pas kopen achter de Examens nog 2 weken!! :hippie:

G.G.
10 juni 2008, 19:36
Morgen ga ik naar de gitaarwinkel nog wat gitaren testen... Zitten er slechte gitaren tussen de BAJA's ? Als de Baja me overtuigd bestel ik hem in blonde... Maar ik kan mijn tele pas kopen achter de Examens nog 2 weken!! :hippie:

Niet bestellen, maar gewoon die nemen die je getest hebt. Dan weet je zeker wat je krijgt (en is eerlijker t.o. de winkelier (ervan uitgaande dat je hem bij een van de goedkope duitsers wil bestellen)).

josszee
10 juni 2008, 20:03
Niet bestellen, maar gewoon die nemen die je getest hebt. Dan weet je zeker wat je krijgt (en is eerlijker t.o. de winkelier (ervan uitgaande dat je hem bij een van de goedkope duitsers wil bestellen)).


Waarom zou ik bij de duitsers bestellen als mijn geliefde winkelier mij bijna dezelfde prijs aanbiedt!! Nee ik koop hem zeker daar. Ik zou echt heel erg graag die blonde hebben de witte vind ik echt niet (zo) mooi!! :hippie: :hippie: