PDA

View Full Version : Rivera Suprema 55



BartL
6 juni 2008, 22:24
Jaja, ik heb weer een nieuwe versterker! Heb hem eigenlijk "blind" gekocht (d.w.z. akkoord gegaan zonder hem gehoord te hebben). Na 2 maal 3 uur treinen staat 'ie dan bij me in de keuken. Mijn nieuwe (eigenlijk al 6 jaar oude) Rivera Suprema 55. Nu vroeg ik me af of er meer mensen zijn met deze amp, omdat ik er heel weinig over lees.

De schakelingen zijn eigenlijk heel standaard voor Rivera. Volgens mij exact gelijk aan bijvoorbeeld de R55 (of misschien ALLEEN gelijk aan de R55). In ieder geval, ik denk dat dit wil helemaal goed gaat komen. Het is trouwens een closed back met V30 (1x12") met de speaker in een aparte kast als het ware. Ik ben heel erg benieuwd hoe dat zondag op de repetitie gaat klinken. Ik zet dan wel een wat uitgebreidere review neer.

Jippie!! :)

Edit: Zo eentje is het dus...
http://www.diydistribution.co.uk/RiveraSuprema.jpg

Dirk_Hendrik
6 juni 2008, 22:43
Ik vind het een lilluk hok ;)

Maar dat zegt niets over het geluid. En als mede Rivera gebruiker feliciteer ik je dan ook met je aankoop en hoop ik dat je er nog lang plezier van gaat hebben !

new deep
6 juni 2008, 22:46
Cool ding man, is dat die ene van marktplaats die twee weken geleden net voor mijn neus is weggekaapt voor niet al te veel geld? :)

niekb
6 juni 2008, 23:02
:) gekkenwerk man, reizen we beide het hele land af. Ik ben benieuwd hoe die bevalt.

Groeten!

BartL
7 juni 2008, 09:11
Cool ding man, is dat die ene van marktplaats die twee weken geleden net voor mijn neus is weggekaapt voor niet al te veel geld? :)
Jup, maargoed. Eindbuizen zitten er al 6 jaar in, dus dat maakte de prijs al iets minder interessant ;)

@Niek: Inderdaad. Was ik iets eerder hiermee geweest, dan had jij hem alvast op kunnen halen natuurlijk :d

Edit: Gekkenwerk was het inderdaad wel ja. Met de trein: Overstappen in Roermond en Nijmegen dus!! Ik denk wel dat dit de laatste keer is dat ik zoiets gedaan heb. Naarmate mijn eerste baan dichter in de buurt komt (vanaf dit jaar, of misschien volgend jaar september) zal mijn tijd me meer waard worden dan die paar honderd euro besparen...
Mjah, in het ultieme geval hoef ik gewoon geen andere amp meer, maarja, who am I kidding?

new deep
7 juni 2008, 11:47
Mazzelaar, was een goede deal idd, setje buizen valt toch wel mee qua prijs.

Verder zijn we natuurlijk erg geinteresseerd naar je bevindingen.. :)

Mitch
7 juni 2008, 13:09
Brings back old memories, iets met een Rivera 100W combo, nog veel zwaarder dan deze ;)
Gefeliciteerd en alvast veel plezier ermee!

BartL
7 juni 2008, 13:14
Brings back old memories, iets met een Rivera 100W combo, nog veel zwaarder dan deze ;)
Gefeliciteerd en alvast veel plezier ermee!
Toen ik in het station van Schiedam bovenaan de trap was, was ik al gebroken :) Toen overstappen in Rotterdam en Eindhoven...ook niet echt ideaal. Maargoed, die paar kilootjes schelen wel inderdaad!

Ik zit er overigens over te denken er een beam blocker in te knallen. Closed back v30, dus spreiding is niet je-van-het. Alleen zo mega-irritant dat die dingen met verzendkosten al rond de 30 euro kosten van De Gier...toch? :( En in D hebben ze ze (nog) niet volgens mij.

Mitch
7 juni 2008, 13:18
Spreiding wordt pas echt spectaculair met een beamblocker in een open back 1x12, maar goed: ook met een closed back haal je behoorlijk wat winst hoor. Die 30E incl. verzenden zijn wel echt goed besteed, je hebt gewoon meer plezier van je amp als je 'm beter hoort!

BartL
7 juni 2008, 20:06
Daar heb je gelijk in ja. Ik kan er overigens ook een open back van maken, gewoon de plaat eruitschroeven. Zit alleen met eens tuk of 12 schroeven muurvast :)

Misschien dan toch maar eens bestellen...

BartL
9 juni 2008, 14:45
Zo, eerste repetitie zit erop en het is me echt erg goed bevallen.

Overdrive is eigenlijk precies zoals ik het wil hebben. Niet te erg gladgestreken (hetgeen het akkoordenwerk met mijn Engl vaker was), maar ook niet te rauw (zoals de overdrive van de Mesa Cal. 50 die ik pas weg heb gedaan). Precies ertussenin eigenlijk, lekker! Gesloten achterkant zorgt ervoor dat de drive lekker dik klinkt. Maar het is niet zo dat het een dikke brij/brei (?) wordt, zelfs niet op het hals element.

Clean klinkt natuurlijk ook erg lekker, maar toch vind ik een cleane OPENBACK beter klinken. Ik denk dat de Mesa Caliber .50+ nog wel wat lekkerder klinkt in het clean. Misschien wil ik eens gaan proberen hoe de combo klinkt als ik hem als open-back ga gebruiken (of half misschien). Echter, ik denk dat een beam blocker ook wel helpt om het geluid wat ruimer te maken...als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik kan helaas geen soundsamples maken (want ja, ik kan veel kletsen...maar dan weten jullie nog niets) omdat ik geen microfoon heb. Maar dat komt er binnenkort misschien wel aan.

Nog meer Suprema gebruikers hier? Ben ik echt erg benieuwd naar.

BartL
9 juni 2008, 14:58
Trouwens: Als ik de reverb opendraai (op OD kanaal) begint hij heel subtiel een beetje te piepen. Als ik een klap geef (niet al te hard hoor) op de bovenkant van de amp, merk je dit ook. Met de reverb dicht hoor ik geen afwijkende dingen.

Preamp buisje dat voor de reverb verantwoordelijk is vervangen?

Lexvandoef
9 juni 2008, 15:11
Nog gefeliciteerd Bart, lijkt me echt een toffe amp!

Nocki
9 juni 2008, 16:15
Mooie amp! Ik ben erg benieuwd hoe die klinkt! Krijg al jaren van mensen het advies ook eens Rivera te gaan testen maar ik loop ze om de een of andere stomme reden steeds mis. Zodoende heb ik dus nog steeds geen Rivera kunnen testen...

Congrats!

jelledevos
9 juni 2008, 16:32
Trouwens: Als ik de reverb opendraai (op OD kanaal) begint hij heel subtiel een beetje te piepen. Als ik een klap geef (niet al te hard hoor) op de bovenkant van de amp, merk je dit ook. Met de reverb dicht hoor ik geen afwijkende dingen.

Preamp buisje dat voor de reverb verantwoordelijk is vervangen?

Is de amp niet met reverb tank? dan ist heel erg logish gedrag

BartL
9 juni 2008, 23:08
Weet niet exact wat voor (soort) reverb erin zit... Met reverb krijg ik ook een beetje een mid-scoop (niet extreem hoor, maar mid valt een beetje weg lijkt het wel) idee als ik de reverb open draai op het overdrive kanaal :confused: