PDA

View Full Version : Micro Spider



The Mess
6 juni 2008, 22:03
Heeft iemand er ervaring mee?
Ik zoek ten eerste en leuk dingetje waarmee ik in stilte kan oefenen.
Eerst dacht ik aan een Pocket Pod, maar de Micro Spider lijkt me toch ook wel heel leuk (zeker omdat mijn huidige ampje helemaal niks waard is.)
Maar weet iemand hoe zoiets klinkt via de koptelefoonuitgang?
Volgens line 6 is het pod-style. Dus misschien is het best het overwegen waard.

Noid
16 juni 2008, 23:55
Heeft iemand er ervaring mee?
Ik zoek ten eerste en leuk dingetje waarmee ik in stilte kan oefenen.
Eerst dacht ik aan een Pocket Pod, maar de Micro Spider lijkt me toch ook wel heel leuk (zeker omdat mijn huidige ampje helemaal niks waard is.)
Maar weet iemand hoe zoiets klinkt via de koptelefoonuitgang?
Volgens line 6 is het pod-style. Dus misschien is het best het overwegen waard.Als het pod style is, dan is het zeker de moeite waard. Gewoon uitproberen in een muziekwinkel en dan hier je ervaringen delen :)

The Mess
19 juni 2008, 21:50
Ik heb 'm dus maar gewoon besteld bij Thomann (samen met een Sennheiser HD 407, geloof ik :D) en dat valt helemaal nog niet tegen.

Als jullie het leuk vinden kan ik wel eens proberen of ik wat clipjes kan maken.

Hyra
24 februari 2009, 11:55
In het kader van oude koeien en een sloot ..

Ik heb hem 2 weken geleden gekocht.
In eerste instantie ging ik voor de Spider III 15, maar die was met toch wat groot voor een oefen amp voor in de slaapkamer.

Zag toen de MicroSpider staan en heb die in de winkel "getest".

Eerlijk gezegd klonk het voor geen meter. Heel schel en er leek van alles weg te vallen. Dit kan zijn omdat er 2 mensen in de winkel gitaren aan het testen waren (vrij hard) en ik probeerde daardoorheen mn eigen geluid te horen.

Kan ook zijn dat het de instellingen waren. Helaas waren de dienstdoende winkelbedienden alles behalve behulpzaam. Het ding werd na 10 minuten wachten ergens in geprikt, mocht een gitaar uit het rek pakken en dat was het. Veel plezier.

Toch maar gekocht, want had al 2 dagen moeten wachten tot ik een nieuwe versterker kon kopen (;)) .. in de hoop dat het de instellingen waren.

Thuis uitgepakt en in de slaapkamer geinstalleerd. Aan de knopjes gedraaid, en voila .. perfect geluid! Clean klinkt echt prima voor oefendoeleinden en de metal en insane settings zijn ook precies wat de titel doet vermoeden.

Hij klinkt zacht nog steeds erg ok, wat voor mij het belangrijkst was omdat ik gewoon wil kunnen pielen zonder dat iemand er last van heeft.

Enige wat me "stoort" is dat hij van 0 geluid naar "te hard" gaat over een milimeter van de knop, maar als het eenmaal staat zoals je wil is het echt een topding.

De mp3-in doet mooi dienst voor mn ipod zodat ik mee kan spelen met wat backing tracks, en ben dus nu redelijk compleet.

Edit:
Wat betreft de koptelefoon, dat heb ik 1 keer geprobeerd toen ik om 6 uur 's ochtends wat metal wilde spelen. Ik heb echter alleen van die in-ear dopjes met een kort snoer, welke echt elk buitengeluid isoleren, en kan daar zelf niet zo goed tegen omdat je jezelf hoort ademen en het snoer als hij over de kast van je gitaar bungelt als extra bastonen in je oren doorklinken.

Maar het geluid zelf uit de headphones was prima. Hetzelfde als door de speaker van het apparaat. Ga binnenkort eens kijken of ik hem aan mijn macbook in de line-in kan koppelen en hoe dat dan klinkt :)