PDA

View Full Version : oranje...oranje...



Nielsje
22 februari 2003, 11:30
Zijn er hier ook mensen die de orange versterkers hebben bespeeld? en dan bedoel ik de AD30 en de AD30TC... ze zijn allebei namelijk niet duur bij musik produktiv, en ik ga binnenkort es met een vriend van mijn daar spelen..
Nu wilde ik eerst een fender hot rod deluxe kopen, maar dit trekt me eigenlijk meer...
Wil het ding een beetje lekker scheuren? (nee geen distoriton...)
ben heel benieuwd, want als het een tof ding is, dan is misschien de kans wel groot dat m'n andere top een maatje krijgt...:razz:

BluesJR
22 februari 2003, 14:54
Orange versterkers (zeker ook de AD30) hebben een aparte klank. Het is echt een buizen overdrive geluid waarbij je aanslag heel belangrijk is voor de toon. Daar bedoel ik mee dat als je hard aanslaat er meer gain komt. Dus je eigen spel komt het erg ten goede.
Ga hem ZEKER testen... de kans dat je er verliefd op wordt is echt heel erg groot!!!
Ik heb ook op het punt gestaan om er een aan te schaffen, maar wegens een minder plezante financiele situatie ging het feest niet door.
En als je zegt dat ze niet duur zijn moet je zeker snel gaan kijken, want Orange is over het algemeen lelijk geprijsd!

Nielsje
22 februari 2003, 15:07
ja dat weet ik, maar kijk maar es op http://www.musik-produktiv.de nou dan valt het prijsje wel mee hoor, een AD30 voor bijna 1000 euro en een ad30tc voor bijna 1100...
vind ik wel een mooi prijsje...

PluueeR
22 februari 2003, 19:05
Ik heb er bij WaveWorld eens een geprobeerd, moest 1200 euro kosten geloof ik. Maar klonkt geweldig. Ik speelde er toen op met een Reverend gitaar met P90 elementen. Klonk helemaal goed. Erg britse sound.

BLOK182
22 februari 2003, 20:27
Mij lijken ze ook heel erg cool, nog nooit gehoord, maar ik hou wel van die britse sound en ze zien er wreed uit. Ach ja, misschien heb ik ooit veel geld over ofzo :wink:

Diggerz
28 februari 2003, 10:50
ik heb er zojuist eentje gekocht :grin: de Orange AD30HTC..
is echt een enorm gave amp, maar vooral als je van een lekkere warme clean houdt (zoals ik) vond hem qua geluid vergelijkbaar met de puretone van H&K maargoed.. ben verliefd op die oranje kasten :grin:

greetz

Diggerz
28 februari 2003, 10:51
trouwens, de scheur is ook ontzettend vet, maar als je echt voor veel scheur gaat kun je misschien beter een marshall overwegen..

Nielsje
28 februari 2003, 11:07
hou je kop daan!:P ik weet al dat je een orange hebt, plaag me er niet zo mee.
is niet lief
maarum, die overdrive? is dat een beetje echt scheur? ik hou namelijk niet van die high gain scheur, meer van dat randje gedoe, crunchy marshall.. (stom eigenlijk dat ik dit vertel, want dat weet daan allemaal al....)

Diggerz
28 februari 2003, 12:02
nee, het is echt wel crunchy scheur.. ik vind dat de scheur klinkt zoals de amp er uit ziet.. :smile:

dit komt een beetje krom over, maar dat gevoel heb ik er bij :smile:

greetz

Diggerz
28 februari 2003, 12:04
ennuhh.. niels, maak je niet druk, misschien mag je wel een keertje inpluggen :razz:

(o o o wat ben ik in een flauwe bui vandaag :smile: )
sorry