PDA

View Full Version : Fender Pro Junior



texasspecial
6 juni 2008, 15:07
De stock speaker van dit "ampie" is niet veel.
Ik wil hem van een andere voorzien, wat zijn jullie ervaringen in deze.
Ik zit te denken aan een Celestion Vintage 10 of een Jensen P10R. En dan nog een vraag :Zijn JJ-Electronics buizen een noemenswaardige upgrade in vergelijking met de standaard Sovteks ?

DeiDRagonas
6 juni 2008, 15:10
Over de speaker kan ik niet veel zeggen, behalve dat je wel op moet letten dat de nwe speaker ook in dat kleine kastje past... De buizen zitten er recht achter toch?

Ik vond btw de exact gelijk geprijsde Blues Junior tien keer beter klinken. En zitten er standaard geen GrooveTubes in die amps? In mn BJ wel in elk geval.

Grt Roy!

texasspecial
6 juni 2008, 15:31
De voorversterker buisjes zijn GT's, de EL84's zijn Sovteks, maar ik lees zo hier en daar dat de JJ's het aardig doen in deze amps.

x.a.d
6 juni 2008, 15:34
Celestion vintage 10 is wel mooi.. Of een 10 inch weber alnico is ook wel heel mooi...Maar wel duur. De buisjes is lastig te zeggen. Sovtec hoeft niet slecht te zijn. Er zitten niet zo veel buisjes in toch? dus misschien in het wel leuk om daar mee te expirimenteren... een paar buisjes zijn niet zo duur...

Chris Winsemius
6 juni 2008, 15:47
De stock speaker van dit "ampie" is niet veel.
Ik wil hem van een andere voorzien, wat zijn jullie ervaringen in deze.
Ik zit te denken aan een Celestion Vintage 10 of een Jensen P10R. En dan nog een vraag :Zijn JJ-Electronics buizen een noemenswaardige upgrade in vergelijking met de standaard Sovteks ?

De JJ buizen geven 'n wat ronder en warmer karakter dan de meeste Sovteks. De eindbuizen moeten bij vervanging wel gebiased worden (daar is 'n "mod" voor nodig want die is standaard niet instelbaar, biasen/"modden" door 'n tech laten doen).

Ben niet zo'n fan van moderne Jensens maar heb weleens 'n Pro Junior met 'n stock, blauwe alnico gehoord die zeer ok klonk voor dat geld, kan 'n Jensen zijn geweest. De nieuwe Celestion Vintage 10 heb ik nog niet meegemaakt, de Tube 10 vind ik zelf r*k, probeer anders 'n 80s Celestion 10L35 (8 ohm) op de kop te tikken.

texasspecial
7 juni 2008, 09:40
Chris, die biasmod is die noodzakelijk in het algemeen, bij het vervangen van de eindbuisjes of hoeft dit niet als je ze gewoon door Fender buizen vervangt?

Heb jij de nieuwe Celestion Greenback in 10"uitvoering al gehoord overigens?

Chris Winsemius
7 juni 2008, 11:33
Chris, die biasmod is die noodzakelijk in het algemeen, bij het vervangen van de eindbuisjes of hoeft dit niet als je ze gewoon door Fender buizen vervangt?

Heb jij de nieuwe Celestion Greenback in 10"uitvoering al gehoord overigens?

Soms staat er 'n code/kleur/rating bij die Fender buizen maar dat gaat niet altijd op en het gaat dan natuurlijk om precies hetzelfde merk eindbuis. Preampbuisjes kun je gewoon zelf wisselen zonder biasen/etc.

Ik loop nog steeds te wachten tot de 10" Greenbacks en Alnico Golds leverbaar worden....

jacky
7 juni 2008, 14:12
blauwe speakertje is een eminence werd in de eerste serie junior gebruikt

Klinkt (toevallig pas ab vergelijk gedaan) over de hele range beter vind voor al het donkere karakter van de speaker mooier

De ceramische stock speaker is echter wel een knalharde krachtpatser die het ding oorverdovend kan laten klinken (oorverdovend voor een 18W een maal 10 inch amp he)

Zou als je jensen wil testen eens een alnico P10Q testen is warmer dan de R

Je kan mischien ook de nieuwe 10 inch greenback eens testen

texasspecial
9 juni 2008, 14:01
Bedankt mensen, ik weet genoeg!