PDA

View Full Version : Sony VAIO laptop met leuke verrassing



Dick Wolkendeck
6 juni 2008, 10:14
Goedemorgen! Ik was gisteren aan het werk op een laptop die we voor mijn vrouw haar opleiding gekocht hadden, een Sony VAIO uit de NR serie.

Ik was klaar met mijn werk en was nog even aan het neuzen in de lijst met geïnstalleerde programma's, toen ik het programma Sonicstage Mastering studio tegenkwam.

En wat kan dat ding dan: nou, masteren, denk ik. Ik kan bijvoorbeeld 24 bit of 16 bit wav audio importeren tot 192 Khz sample rate en je kan vst plugins gebruiken. Dat kunnen er meer, maar hier zijn de L1 de S1 en de Renaissance bass van Waves meegeleverd! Ikke blij, die zocht ik nog.

Dus als je toevallig nog een laptop zoekt en ook nog wilt gaan masteren... Nog een vst plug zoals waves multiband compressor erbij en hoppa! Voor de EQ gebruik ik Har-Bal.



Iemand die er wat meer ervaring mee heeft?

Info:
http://club.vaio.sony.eu/clubvaio/gb/en/exploration/software/sonicstagems.jsp

fivelastwords
10 juni 2008, 17:18
dat zijn de leukere verassingen!

Iceman
12 juni 2008, 08:48
Dick heeft mail!

guhlenn
12 juni 2008, 14:04
Dick moet uitdelen? ;)

Dat Har Bal is toch zo;n programma dat werd aangekondigd als vervanging van de master guru of niet? Hoe bevalt het?

Iceman
12 juni 2008, 20:33
Dick moet uitdelen? ;)



Noop, andersom.

Dick Wolkendeck
16 juni 2008, 10:54
Thanx Iceman!

@ Guhlenn:Har-Bal is een EQ om op de mastermix te zetten voordat je gaat multibandcompressen en maximizen. Het is een EQ ripper (je kunt een favo track van je helden laden en bekijken hoe hun geluid zich verhoudt tot jouw mix). Het idee is om geen diepe pieken en dalen te hebben in de frequentieverdeling, dus geen enorme piek bij 250 Hz en een smal diep dal bij 2500 of zo. mooi glad lijntje is het doel in de filosofie van Har-Bal. Achterliggend doel is dan dat je mix op allerlei apparatuur goed overkomt. Je moet wel een goede mix hebben, dan. Als je teveel pieken en dalen hebt, adviseren ze je eerst te remixen.
Toen ik mijn mixjes laadde, was ik plezierig verrast, geen diepe pieken en dalen. Het kwam grafisch min of meer overeen met een track van de Dire Straits. Grappig, maar voor een lompe metalsound (nou ja, min of meer lompe metal sound) moet ik de volgende keer toch wat anders mixen.

Voorlopig lijkt het erg goed te werken en is de grafische manier van werken erg makkelijk.

guhlenn
16 juni 2008, 13:20
ooit wat van gelezen op gearslutz waar het (uiteraard) de grond werd in geboord.
Maar klinkt leuk, ga eens zoeken...