PDA

View Full Version : Hij is onderweg!!



Mufftin
6 juni 2008, 09:04
Ik zie net op de Thomann site dat mijn Harley Benton top 5 watt en de 1 keer 12 kast van Epiphone onderweg is. Morgen komt hij als het goed is binnen, daarna komt er een uitgebreide review en foto's!

J-sus Rulez
6 juni 2008, 10:56
Hartelijk gefeliciteerd!

Wiellem
6 juni 2008, 11:13
spannend :)

Mufftin
14 juni 2008, 12:01
zo vandaag eindelijk aangeraakt nadat de sukkels van UPC een gedeelte van de bestelling kwijt zijn geraakt.
Mijn eerste indruk:
Afgelopen donderdag heb ik gespeeld over de Epiphone 5 watt top en vond deze best wel tegenvallen.Gisteren kreeg ik de Harley Benton dus eindelijk in mijn handen, mijn bevinding: beter dan de Epiphone top! De tone control voor het toevoegen van de bass werkt echt lekker, dit is ook gelijk wat de Epiphone mist.
Verder de combi met de 1*12 kast van Epiphone werkt echt super goed :D, lekker veel laag en een lekkere klank.
De HB gaat niet echt super hard in combi met de 16 ohm kast eronder, maar wel hard genoeg om met een band te oefenen als je niet echt hard hoeft te spelen. Volgens de gebruiksaanwijzing moet er een vintage tone uit komen en deze komt er ook zeker uit. Het enige nadeel voor sommige mensen kan zijn dat die echt amper overstuurt, hij blijft zelfs bij humbuckers zeer lang clean. Dit was voor mij een aardige vereiste dus geen probleem, ik los alles met pedalen op.
Heb hem ook over een 4 keer 12 kast gehad van Marshall, met die sound kun je zeker meekomen met een band. Het enige nadeel is dat je hem niet moet gaan gebruiken met speakers die kleiner zijn dan 12 inch want dan blijft er niets van je geluid over.

Mitch
14 juni 2008, 12:41
Kun je iets specifieker zijn over wat je vond tegenvallen aan de Epi en beter vindt aan de HB?

Mufftin
14 juni 2008, 12:47
ik vond de epiphone amper bas hebben iets van de HB wel heeft, doordat je daarbij gebruik kunt maken van de "tone" knop. Naar mijn mening reageert de HB ook daardoor beter op de pedalen, ik heb de volgende geprobeert en bij allemaal waren ze beter op de HB:
Ds 2
DS 1
MXR od
MXR distrortion +
MXR distortion 3
Big Muff

Bij de Epiphone bleef het geluid allemaal een beetje kill en kregen ze niet echt ballen, maar hier heb ik bij de Harley Benton geen last mee gehad.
De beide 5 watt tops reageren echt super goed op single coil gitaren, bij een humbucker wordt het geluid van de harley benton een beetje bassig, maar dit kun je weer aanpassen met de tone regeling.

Hallie
15 juni 2008, 14:22
ik heb zelf de epi valve jr met een 2x12 kast met v30's

en daar komt bijna "te veel" laag in voor.

perfect ampje!. maar inderdaad een Eq doet wel wonderen, maar je kan ook een pedaaltje voor je neerleggen.

Gefeliciteerd met je amp:D

reneding
15 juni 2008, 14:39
foto's ? :)

Nico2
15 juni 2008, 14:42
Ik zit te overwegen mn eerste buizen amp aan te schaffen, misschien is dit wel iets maar ik wil hem echt een keer uittesten voor ik m koop...

Mufftin
15 juni 2008, 14:59
ik heb zelf de epi valve jr met een 2x12 kast met v30's

en daar komt bijna "te veel" laag in voor.

perfect ampje!. maar inderdaad een Eq doet wel wonderen, maar je kan ook een pedaaltje voor je neerleggen.

Gefeliciteerd met je amp:D

Ja idd de speakers die eronder zitten maken ook echt zeer veel uit. Maar ik heb bij Tonika de Head plus de kast eronder getest toen en nu de harley benton met de epiphone kast eronder.

EQ doet ook idd heel veel wonder en zou inweze hetzelfde doen als die knop op de HB.
Maar de HB is gewoon ook stukken goedkoper voor precies hetzelfde model alleen dan met een EQ knop erin. Mag ik vragen wat voor buizen er bij jou standaard inzaten? de Sovteks?

Ben opzich nog wel van plan om de buizen te vervangen, alleen ik krijg die achterkant niet open iemand een idee hoe doe open moet?

Maar zeker een keer testen de amp als je een buizen amp wil die neit super hard gaat. En de foto's komen eraan :D

Mufftin
28 juni 2008, 14:25
http://a278.ac-images.myspacecdn.com/images01/122/l_5b96b153f3d90d39c6c76ad5dac6907d.jpg

FOTO'sss!!!!

http://a977.ac-images.myspacecdn.com/images01/14/l_ea700d5b037f08797751fbdc898b30f0.jpg