PDA

View Full Version : HA! en wij maar denken 'gibson word gestoord!" toch niet!



Orpheo
6 juni 2008, 01:50
http://www.gibson.com/en%2Dus/divisions/gibson%20usa/products/lespaul/traditional/

ze hebben toch geluisterd naar ons achterlijke 'vintage wanting idiots!"


LP standard, UNCHAMBERED back! met betere pups ('57 classics) dan de normale standard, EN 300 dollar ongeveer goedkoper.

en helemaal een bonus; hij is geplekt.

zo, en nu vind iedereen gibson weer lief, leuk en aardig, en over 10 jaar zijn de 'chambered' les pauls collectors items, of juist deze les pauls, haha

al met al: zeer, zeer goeie zet.

er is nog meer nieuws overigens; de BFG blijft wel in de collectie, alleen in 4 kleuren, limited editions, en er is een serietje van de robot LP, in het groen en paars.de classic custom is eruit. Hij concurreerde teveel met de custom, en immers; de classic custom was 2800 euro, en de custom is dat nu ook (ja, een CUSTOMSHOP custom is nu 2800 euro!)

bass blom
6 juni 2008, 01:56
met de hand gelijmde hals, kan niet goed zijn.

rickert
6 juni 2008, 02:04
Ik vind het potdomme nog een smak geld voor een lespaul :o

Orpheo
6 juni 2008, 02:07
Ik vind het potdomme nog een smak geld voor een lespaul :o
de prijzen zijn waanzinnig gezakt, en: dit is list price! altijd wel 1/3 hoger dan normaal hoor. dus gok ongeveer op 2000E voor een les paul.

ik ben zeer, zeer benieuwd naar deze. als ie wat is, WIL ik wel overwegen 'm wellicht te nemen. de specs spreken me in ieder geval, voor het eerst in jaren, weer sterk aan.

rickert
6 juni 2008, 02:18
2000 zou ik er nog wel voor neertellen:p Als ik er 1 nodig had....:D

Orpheo
6 juni 2008, 02:28
2000 zou ik er nog wel voor neertellen:p Als ik er 1 nodig had....:D

heb je toch ook? ;)

Otje
6 juni 2008, 07:07
D'r zitten dus geen holle ruimtes in, maar wel mooie ronde gaten voor "weight relief". Mooi ding verder, specs zijn inderdaad interessant.

pannekoek
6 juni 2008, 08:16
2000 zou ik er nog wel voor neertellen:p Als ik er 1 nodig had....:D
every-one needs a les paul D:D

Orpheo
6 juni 2008, 08:19
D'r zitten dus geen holle ruimtes in, maar wel mooie ronde gaten voor "weight relief". Mooi ding verder, specs zijn inderdaad interessant.

oeps :chicken:

daar overheen gelezen :D was ook laat vannacht ghehe

pol
6 juni 2008, 08:33
fijn, dan kan ik het net zo goed bij mijn Classic houden, zelfde weight relief gaten.

en toch wil ik een massieve zware zonder belachelijk veel geld voor een ouwe neer te tellen.

Wat ik eigenlijk zou willen zien is eentje met een maple neck, rosewood fretboard, en massieve mahonie body + maple top.

en dikke jumbofrets ook als het even kan.

fred dons
6 juni 2008, 08:44
dit is dus een jaren 70 - 80 kopie, korte tenon, weight relief etc, op zich niets verkeerd mee omdat het meer op de gitaar van mijn helden lijkt (Sykes, Norum, Frehley) maar tis niet bepaald vintage correct en de jaren 70-80 was voor gibson meer het Custom tijdperk en niet het tijdperk voor de Standard
dus had ik liever gehad dat ze een meer "klassieke" sandwich custom hadden gemaakt met een maple nek

pol
6 juni 2008, 10:34
Is toch net hetzelfde als alle standards & classics voordat ze chambered body's hadden ?

buiten de pickups en die plekked frets dan.

Ibanez666
6 juni 2008, 10:42
Ik hou het wel bij mn Ibanez LPtje van 190 euro :-)

Jay75
6 juni 2008, 11:18
Ik hou het wel bij mn Ibanez LPtje van 190 euro :-)


Tot je geld gaat verdienen dan;)

koentjo
6 juni 2008, 11:41
Tot je geld gaat verdienen dan;)

als ie dat doet moet ook meteen een nieuwe GN account aanmaken :seriousf:

Orpheo
6 juni 2008, 11:58
dit is dus een jaren 70 - 80 kopie, korte tenon, weight relief etc, op zich niets verkeerd mee omdat het meer op de gitaar van mijn helden lijkt (Sykes, Norum, Frehley) maar tis niet bepaald vintage correct en de jaren 70-80 was voor gibson meer het Custom tijdperk en niet het tijdperk voor de Standard
dus had ik liever gehad dat ze een meer "klassieke" sandwich custom hadden gemaakt met een maple nek

+1. moeten we 't dus houden op de zakk wylde signature, die overigens zo dood klinkt als een pier.

Ibanez666
6 juni 2008, 12:01
Tot je geld gaat verdienen dan;)

Misschien, maar ik weet wel dat als iemand zo'n gibson wil ruilen tegen de mijne ik het niet doe...

PeteRS
6 juni 2008, 12:27
Misschien, maar ik weet wel dat als iemand zo'n gibson wil ruilen tegen de mijne ik het niet doe...

Is ook wel een erg hypotetische stelling...:)

Ibanez666
6 juni 2008, 12:35
Is ook wel een erg hypotetische stelling...:)


nou ok, als iemand me 2000 euro biedt dan....gaatie nog niet weg

2350
6 juni 2008, 12:48
Voor 2000 € krijg je van mij 5 Ibanez LPtjes mee.

P@ul

Ibanez666
6 juni 2008, 12:52
Voor 2000 € krijg je van mij 5 Ibanez LPtjes mee.

P@ul


Ik denk dat ik een hele bijzondere heb, want deze is namelijk stukker beter dan de andere 3 LP's van Ibanez die ik heb gehad..elke van die andere 3 zou ik zeker voor 400 wegdoen ja

richwoodplayer
6 juni 2008, 13:30
hangt weer een leuk prijsje aan :hippie:

DeiDRagonas
6 juni 2008, 14:54
Wat n gemier om Gibson altijd zeg... Iedereen weet toch al lang dat het gewoon DE beste gitaren ooit zijn. Chambered of niet...


(Chambered klinkt btw vaak beter als t mij vraagt...)


Grt Roy!

Orpheo
6 juni 2008, 14:57
Wat n gemier om Gibson altijd zeg... Iedereen weet toch al lang dat het gewoon DE beste gitaren ooit zijn. Chambered of niet...


(Chambered klinkt btw vaak beter als t mij vraagt...)


Grt Roy!

:seriousf:

pak voor de gein eens een uhm....

mcnaught of nik huber orca ernaast, en kom dan nog eens terug :)

JeroenSchaaf
6 juni 2008, 15:12
:seriousf:

pak voor de gein eens een uhm....

mcnaught of nik huber orca ernaast, en kom dan nog eens terug :)

Ja of een stukje fruit, zoals een peer!

DeiDRagonas
6 juni 2008, 15:16
Jaaa... Of een BIERTJE!!!

Dekkz0r
6 juni 2008, 15:45
Jaaa... Of een BIERTJE!!!


BIER EN TETTEN! :cheerup: :cheerup: :cheerup:

JeroenSchaaf
6 juni 2008, 15:58
Jaaa... Of een BIERTJE!!!

Nee bier is voor heameu's ;)

Ik neem straks de eigengemaakt de dropshot wel even mee naar de repetitie!

jplm
6 juni 2008, 20:11
D'r zitten dus geen holle ruimtes in, maar wel mooie ronde gaten voor "weight relief".

Rare jongens, daar bij Gibson. Géén holle ruimtes, maar wel gaten :sneaky:. Heb effe bij de specs van m'n '56 re-issue Goldtop gekeken, daar staat gelukkig "solid, non weight-relieved mahogany back". En zo is 't maar nét.

Groet, Jan.

Krokvlez
7 juni 2008, 12:03
Zijn de prijzen van gibson nu ineens gestegen of heb ik dat verkeerd gezien? Ik dacht dat de les paul std gisteren nog op 3300$ stond terwijl dat vandaag plots 3800$ is. Idem voor de traditional, deze is ook 300$ gestegen denk ik.

JP074
7 juni 2008, 17:36
"back to basics"; klinkt me als muziek in de oren....