PDA

View Full Version : gezocht: makkelijke metal in E



xSophie
5 juni 2008, 21:32
Ik zoek metal nummers die in E of Eb staan. onder makkelijk versta ik simpele niet te snelle intro's solo's outro's. Dus gewoon kortom nummers die na een paar keer luisteren en meekijken met de tabs makkelijk na te spelen zijn. Nummers, bands alles is welkom!

Alvast bedankt

chubbyfan
5 juni 2008, 21:34
one - metallica

Il_Falco
5 juni 2008, 21:45
one - metallica

Die heeft vooral geen moeilijke en snelle solo ;)

Paranoid - Black sabbath

I want out- helloween

GeofJackon
5 juni 2008, 21:54
Ik vind Iced earth niet zo moeilijk, maar het duurt wel even voor je het ritme door hebt dus:
Prophecy
dante's inferno(rythm guitar)
... when the eagle cries misschien?

pannekoek
5 juni 2008, 22:16
van alles van metallica, nothing else matters, sad but true, fade to black

SmashingPumpkins
7 juni 2008, 14:55
Paranoid van Black Sabbath !

Megadeth22
9 juni 2008, 12:59
Misschien wat Death Angel..

Vonk
9 juni 2008, 17:36
Ik vind Iced earth niet zo moeilijk, maar het duurt wel even voor je het ritme door hebt dus:
Prophecy
dante's inferno(rythm guitar)
... when the eagle cries misschien?

Deze nummers moet je echt alleen maar spelen voor de intro's en outro's, want zodra je bij het echte gallopwerk is het niet meer simpel. Wel goed voor je uithoudingsvermogen! Ik probeer nog altijd "Birth of the Wicked "helemaal te spelen zonder vermoeid te raken.

Overigens is Death Angel ook een leuke suggestie, die nummers zijn wel makkelijk. Misschien "The Devil Incarnate"? traag, misschien iets te saai nummer, maar als je het alternate picked kan het wel een goede oefening zijn.

Een altijd stoere intro is "Napalm in the Morning" van Sodom. Klinkt prachtig, maar daarna beukt het de pannen van het dak. Overigens is dat hele nummer wel te doen.

xSophie
9 juni 2008, 18:56
Deze nummers moet je echt alleen maar spelen voor de intro's en outro's, want zodra je bij het echte gallopwerk is het niet meer simpel. Wel goed voor je uithoudingsvermogen! Ik probeer nog altijd "Birth of the Wicked "helemaal te spelen zonder vermoeid te raken.

Overigens is Death Angel ook een leuke suggestie, die nummers zijn wel makkelijk. Misschien "The Devil Incarnate"? traag, misschien iets te saai nummer, maar als je het alternate picked kan het wel een goede oefening zijn.

Een altijd stoere intro is "Napalm in the Morning" van Sodom. Klinkt prachtig, maar daarna beukt het de pannen van het dak. Overigens is dat hele nummer wel te doen.

Die van death angel vind ik echt helemaal te gek, het hoeft ook niet heel snel te zijn

Wiellem
9 juni 2008, 19:30
Sepultura - Refuse Resist

Madcow
10 juni 2008, 08:19
Obituary-Slowly we rot

pol
10 juni 2008, 13:08
en als het wat moeilijker mag zijn :

Annihilator, alles van Alice in Hell en Never, neverland

Megadeth

Slayer - Hell Awaits & Show no Mercy

Testament - The Legacy

Megadeth22
10 juni 2008, 14:03
en als het wat moeilijker mag zijn :

Annihilator, alles van Alice in Hell en Never, neverland

Megadeth

Slayer - Hell Awaits & Show no Mercy

Testament - The Legacy
Symphony of Destruction of A tout le monde van Megadeth ja.

Slowly we rot is ook wel geinig om te spelen

SmashingPumpkins
10 juni 2008, 16:54
Misschien wat Death Angel..

Die hebben best gecompliceerde nummers. Thrown to The Wolves volgens mij nog het minst

Silco
14 juni 2008, 19:19
Enter Sandman van Metallica is niet zo heel moeilijk en ook niet zo heel snel :jam:

Succes!!

I-am-crazy
16 juni 2008, 00:05
watching over me van Iced Earth

seek and destroy van metallica

sommige stukjes van bright eyes van Blind Guardian.

Wiellem
16 juni 2008, 11:54
sommige stukjes van bright eyes van Blind Guardian.


Ja daar heeft de TS wat aan Bright Eyes is nou niet bepaald makkelijk zo :P

Thundermane
20 juni 2008, 21:34
Interessant riffje :)
Meshuggah - Bleed
Zoek maar op bij youtube ofzo :P
oh wacht... trouwens die is niet makkelijk en ook niet in E standard die is gestemd in D... en dan niet D standard maar dan nog eens een octaafje lager :O
MUAHAHAHAHA en die moet jij oefenen....

arcane
20 juni 2008, 22:05
Domination van Pantera (afgezien van de solo)

Megadeth22
21 juni 2008, 14:43
Misschien minder metal achtig, maar veel punk liedjes zijn geinig om te spelen.. met al die powerchords etc.
of grunge.. (smells like teen spirit).

CowGuitar
22 juni 2008, 13:30
Misschien minder metal achtig, maar veel punk liedjes zijn geinig om te spelen.. met al die powerchords etc.
of grunge.. (smells like teen spirit).
Dies in Fmineur

Megadeth22
23 juni 2008, 12:02
Dies in Fmineur
Fmineur?
Ik ken alleen E mineur.. :|

Ach. :satisfie:

pol
23 juni 2008, 12:49
wat heeft de toonladder er nu mee te maken in welke stemming die gitaar staat, ze staat gewoon in E..

Megadeth22
23 juni 2008, 18:23
wat heeft de toonladder er nu mee te maken in welke stemming die gitaar staat, ze staat gewoon in E..
Ik dacht al.

Maar makkelijke metal in E.. ik zou als ik jou was een keer met andere 'tunings' gaan varieren.. Drop D.. en D..

de_bink
26 juni 2008, 18:49
één woord:

OPETH

The Miracle
26 juni 2008, 19:42
van alles van metallica, nothing else matters, sad but true, fade to black

Staat fade to black in E? :confused:

de_bink
26 juni 2008, 21:11
Staat fade to black in E? :confused:

ehm ja....

chubbyfan
26 juni 2008, 21:16
ik denk in a mineur

Danieldg
27 juni 2008, 00:34
De gitaar staat iig in E (met La (A) = 444 hertz ofzoiets, een zuiver gestemde gitaar klinkt iets te laag vergeleken met het nummer).