PDA

View Full Version : Betaalbare GLP (of Epi) met EMG's



Liquid_Metal
5 juni 2008, 20:58
Ik ben nou een paar dagen aan het rondkijken op het web (vooral Thomann) en ondermeer op zoek naar een Les Paul model met actieve EMG elementen. Maar de enige resultaten die ik krijg zijn de Zakk Wylde customs en consorten. En ik WIL helemaal geen custom artist-clone. Ik wil een originele gitaar :D (ok niet helemaal origineel want met EMG's :P). Bestaat er wel een LP met EMG's. Het liefst een Studio want die zijn nog betaalbaar.
Zou het anders lonen om een mooie Gibson Les Paul Studio te halen of andersoortige LP en er dan twee losse EMG's bij te kopen? Ben ik dan veel duurder uit? Ik heb nog geen budget vastgesteld en ben ook nog niet van plan zo'n gitaar te kopen maar het lijkt me wel wat en ik ga hier zeker meer naar zoeken, maar ik denk dat ik niet veel boven de 1000 euro uit wil komen (een GLP Studio is zo'n 1050 euro)

Mocht het allemaal teveel gedoe zijn dan ga ik misschien wel 'gewoon' voor een GLP Studio want dat zijn natuurlijk ook heerlijke gitaren :). Zou het bij het zelf inzetten van EMG's ook lonen om een Epi te halen?

Rinze
5 juni 2008, 21:02
Er zijn nu toch ook Epi's met EMG 81 en 85, o.a.:

http://www.thomann.de/nl/epiphone_lp_custom_emg_eb_ltd.htm

Liquid_Metal
5 juni 2008, 21:07
die ben ik inderdaad ook tegengekomen :$. zoveel gitaren gezien de afgelopen 2 dagen, dan vergeet je wel es wat :P.
vraag ik me alleen wel af hoe goed die gitaar is aangezien het een custom én een epi is...

Dark_Tranquillity
5 juni 2008, 21:14
Hoe lang speel je? En wat zijn je eisen?

pannekoek
5 juni 2008, 21:16
waarom emg's?:)

beter een gibson les paul studio dan een dure epi met emgs :)

ik heb ze dus alle 2 en mijn les paul studio is toch echt mijn favorite

BartL
5 juni 2008, 21:18
Er is een heel eenvoudig uitgeklede studio te koop voor 650 euro incl case. Koop daar een set actieve EMG's bij en je bent er :)

Liquid_Metal
5 juni 2008, 21:20
ik speel nou al zo'n 12 jaar en ben er dagelijks mee bezig. 't is een integraal deel van mn leven en crappy gitaren heb ik genoeg. atm speel ik op een fender strat en een ibanez rgr. de fender was duur, de rgr uit de middenklasse. deze mogelijke nieuwe gitaar mag zeker niet onder doen voor de fender, dus de intonatie moet goed zijn, de stemmechanieken netjes, de bekabeling goed, de pods moeten goed gradueel zijn (stapje voor stapje, en niet 1-2 is alles en tussen 3-10 merk je vrij weinig. gebeurt vaak bij goedkope gitaren). mocht ik dus zo'n nieuwe gitaar kopen dan moet het wel een mooie worden.
De RGR heb ik nog maar een paar maandjes dus voorlopig ben ik nog niet aan een nieuwe gitaar toe, maar ik zou best weer een nieuwe willen hebben dus daarom ben ik vooral aan het oriënteren wat ik écht wil hebben. Mijn stijl is de laatste tijd erg veranderd en ik ben ook meer en meer bezig met het maken van mijn eigen 'sound'

ik speel zeer veelzijdig. met de band zitten we rond de stijl van Dream Theater en ik speel over een buizendistortion. De gitaar moet dus een krachtig verstoord geluid geven, maar ik speel ook geregeld clean en daar moet ik ook netjes zijn. Ik hou van warm en vol geluid (single coils zijn het niet meer voor mij :) )

Liquid_Metal
5 juni 2008, 21:28
waarom emg's?:)

beter een gibson les paul studio dan een dure epi met emgs :)

ik heb ze dus alle 2 en mijn les paul studio is toch echt mijn favorite

daar zat ik ook aan te denken ja: wat gaat precies de meerwaarde van EMG's zijn. En dan luister ik naar Good Old Zakk :).
Wat voor stijl speel je zelf? Want de LP Studio vind ik ook bijzonder fijn klinken

pannekoek
5 juni 2008, 21:33
daar zat ik ook aan te denken ja: wat gaat precies de meerwaarde van EMG's zijn. En dan luister ik naar Good Old Zakk :).
Wat voor stijl speel je zelf? Want de LP Studio vind ik ook bijzonder fijn klinken
metal en hard rock, maar zelfs de dire straits komt wel eens door m'n amp heen.

metallica, iron maiden etc etc etc. van led zeppelin tot devildriver..

ik heb dus een gibson les paul studio en een epi custom zakk wylde met emg hz(wel anders dan de actieve emg natuurlijk)

ik heb de neiging om mijn amp telkens harder te zetten als ik aan t spelen ben terwijl de feel van mijn gibson echt geweldig is geschikt voor alle stijlen, metal klinkt er waanzinnig op! zelfs zonder emgs! en ik denk er ook niet aan om er emgs in te donderen.
mijn epi emg hz's worden binnekort wel vervangen door seymour duncan blackouts

Liquid_Metal
5 juni 2008, 23:35
Dan binnenkort maar es naar de NL Muziek. Heb een LP-achtige gitaar van Hondo maar dat ding is niet zo goed (en geen échte LP). Ben m nu een beetje aan het opknappen.
Binnenkort dus ns wat mooie echte LP's proberen, met en zonder actieve elementen

Tho
5 juni 2008, 23:41
Er zijn nu toch ook Epi's met EMG 81 en 85, o.a.:

http://www.thomann.de/nl/epiphone_lp_custom_emg_eb_ltd.htm

Nee dat is dubbel 81. Ik heb hem gehad, en enkel verkocht om een USA te kunnen kopen, maar WAT een fucking vette plank is dat. Zo vet dat ik hem na de vakantie weer ga kopen. Ik zou het doen. Die prijs kom je voor die kwaliteit waarschijnlijk ook nooit meer tegen

Liquid_Metal
6 juni 2008, 13:08
die hou ik zeker in mn achterhoofd.
maar misschien spaar ik wel door voor een Gibson Les Paul Studio in Wine Red: http://www.thomann.de/nl/gibson_les_paul_studio_99_wr.htm
http://www.thomann.de/nl/gibson_lpstudio_ch_wr.htm

de chrome vind ik het mooiste (waarom is die 100 euro duurder??) maar daar is slechts 1 plaatje van beschikbaar. vandaar ook de GH versie