PDA

View Full Version : vox ad100vt



altin
5 juni 2008, 19:20
Hallo,
Een vriend van me, heeft er zo eentje te koop, voor 350€
Het ding is 3 jaar oud.
Ik speel vooral hard rock/metal (ac/dc, metallica, panter, megadeth, iron maiden) en 't zal bespeeld worden met een fender stratocaster, hagstrom super swede, en een of andere jackson (ke3-achtig)

Ik heb het ding al aan het werk gehoord, maar nog niet zelf geprobeerd.
Wat denken jullie ervan, is het geschikt voor wat ik speel?

Voor zover ik heb gehoord vind ik 't wel mooi klinken op distortion, clean heb ik nog niet gehoord, is die ook goed?

Is het het geld waard, en zou ik heb kopen?

Alvast bedankt!

Mr.Fingers
5 juni 2008, 19:22
zoekrobot gitaarnet? zijn al wel wat topics over de AD100VT hier

darkrazer
5 juni 2008, 20:01
De clean en crunch sounds zijn juist de sterke kant van de vt serie. (en hiermee onderscheid hij zich van de cubes) Hij heeft bijvoorbeeld een erg goed klinkende ac15/30 toon.

Maar misschien moet je voor jou stijl eens de XL serie bekijken, want die is vooral toe gespitst op high-gain/metal.

Jirre
5 juni 2008, 20:18
ja mee eens.. ik speel ook op de 100 watt maar dan in stack vorm (4x12), en ik speel vooral funk, jazz en pop (jamiroquai etc.) je kan er wel een wreed geluid uit halen maar die xl serie lijkt me idd veeel beter voor wat jij wilt spelen.

Greetzz

}{Metalmaster}{
5 juni 2008, 20:26
Heuj,


Toen ik mijn Vox AD120VT ging halen, kreeg ik de verkeerde amp thuis, de AD100VT.. Had hem voor 529,- betaald.. de 120VT bleek eigenlijk dus 1100,- te zijn. Terwijl ik de 120VT had aangewezen, kortom, terug gegaan en de goede amp voor minder geld gehaald :cooler:

Maargoed, nu heb ik dus ook op deze 100VT gespeeld. Het heeft wel lekker ruig werkje erop zitten, maar toch is er iets aan hem wat ik niet zo vind klinken. Probeer als het kan ergens eens een 120VT klinkt een stuk voller naar mijn idee, meer iets waarmee je alles kan spelen, wat je met de 100VT niet kan. De 120VT heeft gewoon iets meer mogelijkheden erop zitten. Ook kan je op de 120VT je eigen effectjes creeëren, wat je met de 100VT niet kan.

Mja, de 120VT kost ook wel eventjes wat meer...


btw, clean klinkt wat minder warm. Meer schel, vol (dat wel).. achja, ik ben zelf gewoon niet kapot.

Maar voor zijn prijs is het een top ding hoor! Ik vind de voxjes eigenlijk heel stiekem beter klinken als de MGtjes van Marshall en ook een valvestate... (hopelijk heb ik nu geen ruzie hier op het forum :nervous: :P)

altin
5 juni 2008, 21:15
Ik heb tot nu toe op een mg15 gespeeld, en kan daarom moeilijk de klank vergelijken (alles klinkt namenlijk beter, vergeleken met dat rotding)
En het punt is ook dat ik deze voor 350€ kan krijgen, wat niet zo veel lijkt (het kost nieuw 450-500 dacht ik).
Is dit een redelijke prijs voor 2de hands?

bart_g
5 juni 2008, 21:52
De gewone Valvetronix serie van Vox is echt niet geschikt voor de muziekstijlen die jij noemt. Kijk eerder naar bijvoorbeeld een Randall RG75 tweedehands. Die zou beter moeten passen bij jouw muziekstijl.

pannekoek
5 juni 2008, 22:10
leuke versterker maar ik zou hem niet aanraden voor jouw stijl

}{Metalmaster}{
5 juni 2008, 22:13
kzou je willen aanraden om er op te spelen met je eigen gitaar.. en dan kijken wat je er van vind.. ook meerdere versterkers uitproberen.

Ik zou zeggen, goed ding voor de prijs.. 1 distortion erop klinkt lekker, de rest is minder voor je stijl ja.

altin
5 juni 2008, 22:29
Ok, zal eens wat meer proberen, voor ik beslis.
Hoeveel kost die Randal nieuw?

Bedankt voor de reacties!
Mochten er meer suggesties zijn rond de 500€ (nieuw) laat ze komen!!!

Bedankt!

Megadeth22
5 juni 2008, 22:43
Ik heb een vox ad100 vt. En ik speel zo goed als alleen maar metal.
Je moet goed met de knoppen (bass, treble, middle) etc om moeten kunnen gaan.. je kunt er echt wel een gaaf geluid uit krijgen.
Maar toch, ik vind hem op slaapkamerniveau niet echt knallen, hij moet wel hard gaan.

TimmU
6 juni 2008, 00:28
De gewone Valvetronix serie van Vox is echt niet geschikt voor de muziekstijlen die jij noemt. Kijk eerder naar bijvoorbeeld een Randall RG75 tweedehands. Die zou beter moeten passen bij jouw muziekstijl.
nou die randalls vond ik echt een hel , wat een schelle kutbakken. Beter kijk je alsnog naar zo'n valvetronix, daar haal je snel goeie geluiden uit.

altin
6 juni 2008, 00:47
Ja, maar die zijn precies niet zo metal-gericht.
Zijn er geen andere? Wat denken jullie van peavey? Heb daar goede dingen van gehoord ... zijn er goede modellen voor rond de 500€ (nieuw)?

darkrazer
6 juni 2008, 10:57
Je zou nog naar een line 6 spider/flextone kunnen kijken, die schijnen ook wel goede metal sounds te hebben. Maar ze zijn wel minder dynamisch dan een vox.