PDA

View Full Version : Nieuwe elementen



M@rtijn
5 juni 2008, 13:24
Ik heb hier een heel fijne strat liggen waar ik erg veel op speel maar waarvan de elementen gewoon erg slecht zijn.
Er zit nu een humbucker en twee singlecoil elementen in welke gewoon erg "leeg" klinken.
Nu wil ik deze gaan vervangen en ben opzoek naar nieuwe elementen. Er is hartstikke veel keus en ik weet eigenlijk niet goed wat ik moet kiezen maar ik ben wat tegengekomen bij musicstore.de. Ik weet alleen niet of het het waard is om zulke elementen in een goedkope strat (welke wel erg fijn speelt) te gooien (de elementen zijn een keer zo duur).

Het gaat om deze (http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/BOS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS6SfaObm0000000000000000M1-9YHeT?CatalogVideo=&ProductUUID=elPVqHzmtLkAAAEXZIFgyFip&CatalogCategoryID=K8_VqHzleMMAAAEVshtWf70R&JumpTo=OfferList) elementen. Ik heb ze uitgekozen omdat ik grote fan ben van Lukather en zijn geweldige sound en ik gewoon niet weet wat ik in godsnaam moet kiezen.

Hebben jullie misschien andere ideeën en is zo'n setje makkelijk in een strat in de bouwen, oftewel kan ik het zelf (eerste keer) of kan ik het beter laten doen?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen :)

JipStoop
5 juni 2008, 13:30
Die EMG sets is toch kwestie van wat kabeltje in de elementen klikken ?

Steven Otto
5 juni 2008, 13:40
Als je alle dingen aan de binnenkant gesoldeerd hebt wel. een andere emg erin plaatsen in heel eenvoudig ja (of Blackout)

M@rtijn
5 juni 2008, 13:52
Ok, als ze nou op een white pearl plaat zaten dan kon ik het zooitje in één keer overzetten maar dit is niet het geval. Ze zitten voor gefabriceerd op een black pearl plaat wat echt niet past. (Die van Kirk Hammett zitten voor gefabriceerd op een white pearl maar dat zijn weer andere elementen)

G.G.
5 juni 2008, 19:26
Ok, als ze nou op een white pearl plaat zaten dan kon ik het zooitje in één keer overzetten maar dit is niet het geval. Ze zitten voor gefabriceerd op een black pearl plaat wat echt niet past. (Die van Kirk Hammett zitten voor gefabriceerd op een white pearl maar dat zijn weer andere elementen)

Je kan toch gewoon een witte hss plaat kopen. Het overzetten is 2 minuten werk. Als je een schroevendraaier kan vasthouden, dan kan je ze ook vervangen.