PDA

View Full Version : Nieuwe rhoads



LP_CL
5 juni 2008, 13:12
RR24M (oooooooh, lekker beest)
http://www.jacksonguitars.com/products/search.php?partno=2913025572

RR5FR
http://www.jacksonguitars.com/products/search.php?partno=2913003548

tho en Dark_tranq: rukken maar!

Dark_Tranquillity
5 juni 2008, 13:16
Verdomme, ik rukken over een RR24? Of een RR5? Hahahahaha!

Fap fap.

Steven Otto
5 juni 2008, 13:19
Wow, ik ben vooral onder de indruk van de rr5fl!
Ik vind die ook mooier dan die met de gouden hardware van de standaard rr5.
De maple kleur vind ik niet zo mooi eigenlijk op een rr24. zowel de zwarte als witte..
Cool!

Daan_B
5 juni 2008, 13:21
Die 2e is wel heel erg sexy! :nervous:

Dark_Tranquillity
5 juni 2008, 13:24
Die roze met zilveren bevels, jammer dat die bevels erop zitten, want anders...

Affijn, de kleuren zijn niet echt strak gekozen, en de Select Series zijn nog steeds niet evenaard. Jammer. Laat ze verdomme een nieuwe site maken, en catalogus!

RoelTM
5 juni 2008, 13:28
ben meer fan van de Gibson Flying V, maar die 2e ziet er inderdaad wel leuk uit... :satisfie:

Dark_Tranquillity
5 juni 2008, 13:28
mod-edit: je gezeur over Jackson begint een beetje irritant te worden. En modacties laat je maar over aan mods.

Daan_B
5 juni 2008, 13:30
Hij heeft wel gelijk, de gibson V is het mooist van alle V's :zz: .
Vind de Jackson en BC Rich modellen ook wel mooi, maar die zijn mij iets te puntig...

Dark_Tranquillity
5 juni 2008, 13:32
BC wat? King V is overigens prachtig. Jani van de finse site www.jacksonguitarpalace.com heeft weer een nieuwe, 85 student model. Wat een prachtig ding!

pol
5 juni 2008, 13:43
fijne gitaartjes, maple is wel geslaagd. als ze die nu es uitbrengen met vaste brug, en ook 1 pickup.

Arvoitus
5 juni 2008, 13:45
Ik had die RR24M al weekje geleden gezien ;) enorm geil ding.

Dit zegt thomann erover:



Hi Lenny,
thanks for your mail.

Our supplier has the -572 (Black one) in stock at the moment so we could get that within a few days and the delivery time for the -577(white one) is around 3-6 weeks.

best regards
xxxxxxxxxxxx

Tho
5 juni 2008, 13:48
RR24M (oooooooh, lekker beest)
http://www.jacksonguitars.com/products/search.php?partno=2913025572

RR5FR
http://www.jacksonguitars.com/products/search.php?partno=2913003548

tho en Dark_tranq: rukken maar!

Jaaaaaaa vette shit he!

Ik ben overigens aan't overwegen om (met pijn in mijn hart, maar het is nog niet zeker) mijn soloist in de verkoop te gooien. Ik ben té gewend geraakt aan mijn RR24 wat betreft hoogte, balans en snaarspanning etc, zodat ik op die soloist gewoon niet zo veel meer kan in de band.. :(

LP_CL
5 juni 2008, 13:52
Jaaaaaaa vette shit he!

Ik ben overigens aan't overwegen om (met pijn in mijn hart, maar het is nog niet zeker) mijn soloist in de verkoop te gooien. Ik ben té gewend geraakt aan mijn RR24 wat betreft hoogte, balans en snaarspanning etc, zodat ik op die soloist gewoon niet zo veel meer kan in de band.. :(
hoeveel? :punk:

Tho
5 juni 2008, 13:52
hoeveel? :punk:

ik heb er maar 1, dat weet je toch








:D

Dark_Tranquillity
5 juni 2008, 13:56
Aha, dan kun je van het geld een RR24 voor mij kopen, Tho.

LP_CL
5 juni 2008, 13:57
haha, nog niet helemaal klaar dus om te verkopen? Tis te begrijpen. Moest ik van jou zijn, en als je het geld niet echt nodig hebt, zou ik hem nog wat houden. Uiteindelijk weet je nooit of je hem ooit weer ter hand neemt en terug op begint te spelen.
Zo binnen 2 jaar:

HE! Lang geleden dat ik hier nog eens op gepingeld heb.
*neemt SL2 ter hande*
Hmmz, lekker sappig gitaartje!

*jam jam*
*kwijl kwijl*

Dark_Tranquillity
5 juni 2008, 13:59
Ondanks de fijnere neck van mijn RR, moet ik wel zeggen dat de Soloist mijn hart een beetje heeft veroverd.

Edit: Wat overigens niet wegneemt dan er over 2 jaar een CS RR word besteld.

Steven Otto
5 juni 2008, 14:00
Aha, dan kun je van het geld een RR24 voor mij kopen, Tho.

Hé aap! Jij hebt al 2 USA's! :seriousf:
Dan kan ik ook bij de USA gestapo.

Nee serieus, Ik zou hem gewoon nog houden. vooral om de reden die LP_CL geeft.

Tho
5 juni 2008, 14:03
Yep jullie hebben helemaal gelijk. Mocht ik hem op termijn weg doen, zet ik hem er gewoon voor 2000 euro op of zo. Kan ik hem zonder veel verlies altijd opnieuw bestellen.









Jezus wat ben ik een raar jong

Dark_Tranquillity
5 juni 2008, 14:05
Hé aap! Jij hebt nog maar 2 USA's! :nervous:
Als ik geld spaar dan kan ik ook bij de USA gestapo.

Even je post aangepast. Zodra ik gesettled ben in het leger komen er wat bij :D

Tho
5 juni 2008, 14:06
Even je post aanpast. Zodra ik gesettled ben in het leger komen er wat bij :D

kogelgaten ja

Steven Otto
5 juni 2008, 14:07
Jezus wat ben ik een raar jong
Volgens mij is het zo gek nog niet,
juist heel natuurlijk; als iets beter bevalt dan het andere, waarom heb je dat dan nog nodig? Smaken veranderen.
Ik speel ook soms op mijn oude ibanez, terwijl hij niet echt goed is ofzo en soms denk ik ook wel, met dat extra geld kunnen leuken dingen gedaan worden maar achteraf wel blij dat ik hem niet weg heb gedaan.

Dark_Tranquillity
5 juni 2008, 14:07
kogelgaten ja

Welnee, zodra ik van het vliegtuig technisch opleidings centrum afkom zijn ze allang weg uit Afghanenland. Bovendien blijf ik op een zwaarbewaakte vliegbasis. Life's good.

Tho
5 juni 2008, 14:08
Volgens mij is het zo gek nog niet,
juist heel natuurlijk; als iets beter bevalt dan het andere, waarom heb je dat dan nog nodig? Smaken veranderen.
Ik speel ook soms op mijn oude ibanez, terwijl hij niet echt goed is ofzo en soms denk ik ook wel, met dat extra geld kunnen leuken dingen gedaan worden maar achteraf wel blij dat ik hem niet weg heb gedaan.

Yep dat is waar. Van het geld zou ik een beetje aan m'n sound kunnen werken (nieuwe speakers/top) en eventueel wat kunnen doorsparen voor een CS Mahonie rhoads

@Lars: Afghanistan schijnt nog 10 jaar te gaan duren, en je hebt toch een iets té romantische kijk op het leger denk ik..

Dark_Tranquillity
5 juni 2008, 14:13
Yep dat is waar. Van het geld zou ik een beetje aan m'n sound kunnen werken (nieuwe speakers/top) en eventueel wat kunnen doorsparen voor een CS Mahonie rhoads

@Lars: Afghanistan schijnt nog 10 jaar te gaan duren, en je hebt toch een iets té romantische kijk op het leger denk ik..

Een CS is altijd een slechte investering, maar wel donders gaaf, gewoon doen dus!

Wat het leger betrefd, het kan me niet veel verekken eigenlijk, mijn neef heeft er ook gezeten, en zo slecht is het allemaal niet. Maarja, je treft het of niet. Stel dat ik in Afghanistan kom, dan nog is dit niet zo erg, wat mij betrefd. Je moet er wat voor over hebben, maar als ik na een uizending van 6 maand lekker ongelimiteerd opties kan aankruizen voor een CS, das toch wel lekker. Het lijkt me een hele ervaring die ik mee wil maken, en waar ik veel over nagedacht heb. Verder ziet de toekomst er na de eerste 4 jaar zonnig uit. Norway & Sandefjord Airport, here I come!

Tho
5 juni 2008, 14:16
Zie je? Je denkt er te licht over. Wat er in een half jaar uitzending allemaal niet kan gebeuren en de indrukken die je te verwerken krijgt zijn immens. Áls je ze al kan verwerken.

Maar laten we het weer over Jackson hebben :D Ik weet niet of het een slechte investering is. Veel te duur natuurlijk, maar dan heb je wel precies een gitaar die voor jou gemaakt is

Dark_Tranquillity
5 juni 2008, 14:18
Maar laten we het weer over Jackson hebben :D Ik weet niet of het een slechte investering is. Veel te duur natuurlijk, maar dan heb je wel precies een gitaar die voor jou gemaakt is

Dat valt te betwisten met de huidige Random Shop, maarja, dan maken ze wel een nieuwe voor je :D

Om nog één keer op het leger terug te komen: Niet zeuren, laten we maar een keer een pilsje drinken! Dan leg ik het wel uit :D

Tho
5 juni 2008, 14:27
da's goed man ;)

Tho
5 juni 2008, 14:31
Trouwens Lars, die piemel uit Amersfoort heeft de advertentie van z'n gitaar nog niet weg gehaald ;)

pannekoek
5 juni 2008, 16:38
RR24M (oooooooh, lekker beest)
http://www.jacksonguitars.com/products/search.php?partno=2913025572

RR5FR
http://www.jacksonguitars.com/products/search.php?partno=2913003548

tho en Dark_tranq: rukken maar!

dat word ook flink rukken voor mij dan :P

:D i love rhoads

Dark_Tranquillity
5 juni 2008, 20:17
Trouwens Lars, die piemel uit Amersfoort heeft de advertentie van z'n gitaar nog niet weg gehaald ;)

Hij zal nog steeds wel beduisd zijn van het geldbedrag wat ik hem er voor heb gegeven :D

Steven Otto
5 juni 2008, 23:19
Enigzins off-topic maar toch:

Ik heb zojuist hèt idee bedacht voor Tho.
Zoals jullie weten wil hij misschien zijn Soloist USA weg doen, maar hij weet het nog niet zeker. Dit komt omdat hij na verloop van tijd er spijt van krijgt en er gewoon weer op wil gaan spelen.
Hoe kan je dit oplossen? Simpel. Je geeft die gitaar een maand aan mij en als je dan merkt dat je het niet aan kan, houd je hem en als je wel aankan verkoop je hem. :dance: dan weet je zeker dat je er geen spijt van gaat krijgen :D

Tho
5 juni 2008, 23:21
Ik zal die gitaar eens een maand lang 3 keer per dag in je reet rammen. Wat dacht je daar van! :D

Steven Otto
5 juni 2008, 23:23
Ik zal die gitaar eens een maand lang 3 keer per dag in je reet rammen. Wat dacht je daar van! :D
Ik bedank :seriousf:

Dark_Tranquillity
6 juni 2008, 08:50
Damn die roze blijft geil. Jammer dat ik niet weer voor een productie model wil gaan :D

pupanus1
6 juni 2008, 09:17
pfwaahh de RR24 in het zwart is het eerste V model waar ik acute GAS van krijg. Die maple fb vind ik juist zwaar geil met een zwarte gitaar

Tho
6 juni 2008, 12:20
Damn die roze blijft geil. Jammer dat ik niet weer voor een productie model wil gaan :D

Die roze is gaaf ja. Die van MP bedoel je toch?

Waarom zou je niet voor een productiemodel willen gaan?

Dark_Tranquillity
6 juni 2008, 12:26
Die roze is gaaf ja. Die van MP bedoel je toch?

Waarom zou je niet voor een productiemodel willen gaan?

Van MP? Nee, ik bedoel de roze RR5FR!

Ik ga niet weer voor een productie model, omdat ik daar nu z'n beetje de beste wel van heb, IMO. De volgende word een volledige Custom Shop RR.

Tho
6 juni 2008, 15:29
Maar heb je ooit wel eens een KV2, of een KE2 in je handen gehad? Ik zou niet alles meteen uitsluiten!

Dark_Tranquillity
6 juni 2008, 19:27
Maar heb je ooit wel eens een KV2, of een KE2 in je handen gehad? Ik zou niet alles meteen uitsluiten!

Jep, eigenlijk was mijn eerste keus altijd al een King V. Tot ik de Rhoads in handen had! Kelly's vind ik mooi, maar die wil ik zelf niet.

Voorlopige mockup:

24 frets ebony fretboard
Flamemaple neck (Oiled)
Poplar body (King RR)
1 hum / 1 single (neck)
Vol knop en een 3-way
Rev. sharkfins MOP
Ivoren binding
MOP logo
OFR (non recessed)
Zwarte hardware
Zwart met witte bevels

Enigzins Roope inspired, maar dit is echt een ideale setup.

Soulflyhigh
6 juni 2008, 19:35
Zwarte RR 5 met Floyd. Damn wat gaaf! Eindelijk na al die jaren hebben ze eindelijk gehoor gegeven. Als hij beschikbaar is eens even testen. Bij de LTD alexi 600 en de RR 24 miste ik toch niet neck-pickup te veel.

Dark_Tranquillity
6 juni 2008, 19:36
Zwarte RR 5 met Floyd. Damn wat gaaf! Eindelijk na al die jaren hebben ze eindelijk gehoor gegeven. Als hij beschikbaar is eens even testen. Bij de LTD alexi 600 en de RR 24 miste ik toch niet neck-pickup te veel.

LTD Alexi wat?

GeofJackon
6 juni 2008, 20:39
RR's zijn wel mooi, maar ik wil deze :
http://www.jacksonguitars.com/products/search.php?partno=2803030887

Steven Otto
6 juni 2008, 20:44
Ik wil gewoon een witte RR1 met zwarte bevels. Die vind ik zo super mooi met de zwarte slagplaat erbij. Gewoon heerlijk.

http://www.downcide.com/Temp/rr1.jpg
Alhoewel de headstock wel een binding mag hebben

RobertoL
7 juni 2008, 10:02
geweldig, die rr5fr. Die witte rhoads zijn altijd het mooist vind ik

Soulflyhigh
7 juni 2008, 14:06
LTD Alexi wat?
Ghe Ghe had ik niet moeten zeggen he bij de Jackson purist ;)

Daemon
8 juni 2008, 01:22
Ook wel toepasselijk in dit topic. Hier zit ik al een lange tijd op te gassen, maar ik durf niet naar het prijskaartje te informeren :P

http://www.jacksonguitars.com/customshop/images/55_xl.jpg

Tho
8 juni 2008, 02:05
Ja man! Dat is de King Rhoads! Wel een gaaf ding maar een beetje te bling bling voor mij. Het is inderdaad een lieve duit. Mocht je actief op zoek zijn, de Guitar Asylum heeft er volgens mij nog wel wat. Ze zijn customshop, dus behoorlijk duur inderdaad ;)

LP_CL
8 juni 2008, 12:45
Reken maar op 4000+

Daemon
8 juni 2008, 12:53
Inderdaad, bij guitar asylum hebben ze er een aantal en ik schat zelf ook dat de kosten rond de 5000 dollar zullen liggen. Helaas zit dat er dus even niet in voor me :P

Dark_Tranquillity
8 juni 2008, 14:25
Deze kosten toen 3500 euro, inclusief importeren.

Daemon
8 juni 2008, 17:46
Dat valt me nog mee! Heb je er zelf ooit naar geïnformeerd?

Dark_Tranquillity
8 juni 2008, 19:38
Jazeker. Ik heb ook al een aantal keer een quote laten opvragen voor een CS. (Om dat vervolgens te moeten bekopen met een hartaanval)

Arvoitus
8 juni 2008, 23:38
Je moet gewoon een custom halen bij Jackson Stars!
Worden in dezelfde fabriek gemaakt als de Jackson RR24's.

Anders bij Ran guitars <- onder de 2000. Of bij amfisound, die gasten maken complete Jackson replica's: http://www.amfisound.fi/amfisound_galleria/galleria2/yellowstripe/yellowstripe.htm

Bram+
9 juni 2008, 09:15
Misschien komt het door de schrale foto's, maar dat ding ziet er wel wat 'chinezerig' uit.

Die RR24M (in het wit) ziet er wel heel geil uit. Hoeveel kost zo'n geintje nou?

Dark_Tranquillity
9 juni 2008, 09:58
RR24m zal wel rond de 1200-1300 euro zitten, net zoals zijn broer, de normale RR24.

Amfisounds zijn kwaliteitsgewijs echt superieur, naar het schijnt. Helaas betaal je voor deze axes ook een forse prijs. Welliswaar minder als een USA Jackson, maar veel schelen doet het niet. RAN is een goede keus, maar word ook steeds duurder, kwaliteit is redelijk goed, vergelijkbaar met Japanse axes. Shamray is dacht ik verschrikkelijk traag? Jackson Stars, een goede optie, echt goed te meten met de USA select series, alleen meer opties, half-customs, en bovenal goedkoper.

Achja, ik ga de volle mep wel betalen, Jackson is Jackson, en ik wil toch echt "Jackson, Made in USA, Custom Shop" op mijn RR hebben te staan.

pol
9 juni 2008, 10:03
wat wil je dan zo speciaal hebben dat een gewoon RR1 niet heeft ?

Dark_Tranquillity
9 juni 2008, 10:07
Alles? Zelfs de normale RR vorm is niet goed genoeg.

Dark_Tranquillity
9 juni 2008, 10:18
http://i244.photobucket.com/albums/gg35/Larsje18/0001.jpg

King size RR
Humbucker / Single
24 Fret, rev. Sharkfins w/ Ebony Board
Neckthru, flame maple, oiled
Push pull Vol/Tone & 3 way
Zwarte hardware (w/ Non-recessed OFR)

Om maar eens even het ontwerp te showen waar ik het meest over nadenk, naast deze twee dames:

http://i244.photobucket.com/albums/gg35/Larsje18/Foto-0187_000.jpg

Daemon
9 juni 2008, 10:20
Ik moet zeggen dat die amfisounds er ook echt niet verkeerd uit zien! Misschien toch maar eens bij een finse maat van me langs gaan en er een paar uitproberen for the fun of it :)

Steven Otto
9 juni 2008, 16:40
http://i244.photobucket.com/albums/gg35/Larsje18/0001.jpg

King size RR
Humbucker / Single
24 Fret, rev. Sharkfins w/ Ebony Board
Neckthru, flame maple, oiled
Push pull Vol/Tone & 3 way
Zwarte hardware (w/ Non-recessed OFR)


Ik heb twee vragen:
Wat is het preciese verschil tussen een King size rr en een gewone?
Wat is een Non-recessed Floyd?

en trouwens, als ik ooit in mijn grillige leventje een CS zou bestellen, zou hij dezelfde specs hebben, op de rev. Sharkfins na. Die wil ik het liefst gewoon.

Arvoitus
9 juni 2008, 16:55
Dit is een non-recessed:
http://www.chrisguitars.com/fen98floydstrat-1hb-wh3.jpg

Dit is een recessed:
http://www.guitar-er.com/Floyd.jpg

Oftewel, recessed is verzonken in de body en non-recessed niet.

Tho
9 juni 2008, 16:58
Ik heb twee vragen:
Wat is het preciese verschil tussen een King size rr en een gewone?
Wat is een Non-recessed Floyd?

en trouwens, als ik ooit in mijn grillige leventje een CS zou bestellen, zou hij dezelfde specs hebben, op de rev. Sharkfins na. Die wil ik het liefst gewoon.

King size.. haha.

Dat is gewoon een wat grote body dan normaal (ik meen 10% groter). Je moet echt een big guy zijn, wil dat er een beetje goed uit zien. Als je een klein mager ventje bent ziet het er echt niet uit. Sowieso zie ik het nut niet echt.. geen lul die het hoort

Steven Otto
9 juni 2008, 17:02
oké, bedankt :)
Dus dat king size is alleen om een beetje interessant te doen :hippie:

Tho
9 juni 2008, 17:08
oké, bedankt :)
Dus dat king size is alleen om een beetje interessant te doen :hippie:

Tsja ik weet het niet: Ik zie alleen maar nadelen: Het kost veel meer omdat de body speciaal gemaakt moet worden, het weegt veel meer, de verhouding van lichaam tot gitaar klopt niet meer, en het lijkt me ook anders spelen.

Het enige voordeel wat ik zie, is dat je meer body massa hebt, maar nogmaals; ik vraag me af of je dat hoort

Dark_Tranquillity
9 juni 2008, 19:01
De RR met cutouts is ook een King size. Dat gaat mooi samen met mijn baard, ruige haar en bierbuik over een jaar of wat :D

Tho
9 juni 2008, 19:03
De RR met cutouts is ook een King size. Dat gaat mooi samen met mijn vlasjes aan m'n kin, ruige haar en bierbuik over een jaar of wat :D

zo, dat staat wat beter! :D

Dark_Tranquillity
9 juni 2008, 19:07
Jaloers, kale knikker?

Tho
9 juni 2008, 19:09
Jaloers, kale knikker?

op je vlasjes?

Dark_Tranquillity
9 juni 2008, 19:13
Je moest eens weten, relnicht.

Tho
9 juni 2008, 19:14
Je moest eens weten, relnicht.

:seriousf:

En wanneer ging je een fatsoenlijke amp halen zei je? :satisfie:


Grapje joh, ik loop je gewoon te zieken

Dark_Tranquillity
9 juni 2008, 19:18
Je meent het ;)

Eerst mn Duc 998 & die CS :D

Tho
9 juni 2008, 19:19
Je meent het ;)

Eerst mn Duc 998 & die CS :D

Ik blijf er bij.. In mijn ogen heb je geen reet aan al dat moois zonder vette amp..

Dark_Tranquillity
9 juni 2008, 19:25
Onzin! Het hoeft ook niet mooi te klinken, als het er maar mooi uitziet!

Tho
9 juni 2008, 19:27
Onzin! Het hoeft ook niet mooi te klinken, als het er maar mooi uitziet!

hmmokey.... Ieder z'n eigen natuurlijk. Ik heb liever een vette sound

richwoodplayer
9 juni 2008, 22:27
hmmokey.... Ieder z'n eigen natuurlijk. Ik heb liever een vette sound
mee eens :rockon:

Dark_Tranquillity
10 juni 2008, 09:34
mee eens :rockon:

Ohh kerel, ga weg met je Richwood en Hohner amp! Whahaha!

Braindead
10 juni 2008, 12:20
Ik snap iets niet, Randy speelde toch op een Gibson Les Paul Custom dacht ik? Mahonie dus, en dit zijn alder-body gitaren?

Orpheo
10 juni 2008, 12:29
Ik snap iets niet, Randy speelde toch op een Gibson Les Paul Custom dacht ik? Mahonie dus, en dit zijn alder-body gitaren?

en op rhoads Vee's later. maar aanvankelijk op sandoval Vee's, en die waren van mahonie :D

richwoodplayer
10 juni 2008, 14:43
Ohh kerel, ga weg met je Richwood en Hohner amp! Whahaha!

je weet niet eens hoe het klinkt dus jah, oordeel maar weer in het niets...

AgileGhost
10 juni 2008, 14:50
Een Richwood Les Paul kan in ieder geval best vet klinken (dik blok nato), misschien wel vetter dan die dunne gaylord-jacksons.

richwoodplayer
10 juni 2008, 14:52
Een Richwood Les Paul kan in ieder geval best vet klinken (dik blok nato), misschien wel vetter dan die dunne gaylord-jacksons.

die van mij klinkt lekker dik, en kan ook mooi clean bespeeld worden.
ik vind het geluid eigenlijk bijna hetzelfde als de epi LP standart.

Dark_Tranquillity
10 juni 2008, 15:18
Een Richwood Les Paul kan in ieder geval best vet klinken (dik blok nato), misschien wel vetter dan die dunne gaylord-jacksons.

Jep, ons kwaliteits hout, vakmansschap en perfectionisme zal zeker ten onder gaan vergeleken bij de superieure klank van een €150 euro gitaartje waar geen mens bij in het productie process betrokken is.

Achja, ik weet er ook niets van, ik heb geen vergelijkings materiaal, aangezien ik weiger voor een tiende van de prijs een product te halen wat een 100ste van de mijne is. Mijn excuses.

Rofl.

PS.: Ik vergeet het gewicht en de dikte van mijn beide body's te vermelden, maarja, wat doet het er toe?

AgileGhost
10 juni 2008, 15:27
Jep, ons kwaliteits hout, vakmansschap en perfectionisme zal zeker ten onder gaan vergeleken bij de superieure klank van een €150 euro gitaartje waar geen mens bij in het productie process betrokken is.

Achja, ik weet er ook niets van, ik heb geen vergelijkings materiaal, aangezien ik weiger voor een tiende van de prijs een product te halen wat een 100ste van de mijne is. Mijn excuses.

Rofl.

PS.: Ik vergeet het gewicht en de dikte van mijn beide body's te vermelden, maarja, wat doet het er toe?

Het heeft nog niet eens zoveel met kwaliteit, vakmanschap en perfectionisme te maken. Een dik blok mahonie klinkt nou eenmaal vetter dan een dun stukje elzenhout (alder) of lindehout (basswood), de door jackson veelal gebruikte materialen.

Over je prijs/kwaliteitvergelijking: dat 10x zo duur klopt. Maar als een jackson 4x zo goed is als een richwood (ik rond naar boven af), wie doet er dan iets fout?

Dark_Tranquillity
10 juni 2008, 15:30
Het heeft nog niet eens zoveel met kwaliteit, vakmanschap en perfectionisme te maken. Een dik blok mahonie klinkt nou eenmaal vetter dan een dun stukje elzenhout (alder) of lindehout (basswood), de door jackson veelal gebruikte materialen.

Over je prijs/kwaliteitvergelijking: dat 10x zo duur klopt. Maar als een jackson 4x zo goed is als een richwood (ik rond naar boven af), wie doet er dan iets fout?

Kom de mijne eens testen, zou ik zeggen. 3 tegen 1 dat ze een vetter geluid leveren als een Richwood LP, dikker, voller, meer tone, opener, etc. etc. Kwalitatief gewijs kun je van dat bezoekje ook heel wat leren, de prijs voor een goede Jackson is namelijk niet voor niets. Dat van Richwood wat ik ken valt gewoon in het niet bij het materiaal dat ik zolangzamerhand gewend ben te hebben.

Wickerman
10 juni 2008, 15:31
Vakmanschap heeft er zeker en vast wel iets mee te maken. Je mag dan wel een dikke blok mahonie hebben, zolang de (overigens 9/10 minderwaardige) pickups en andere hardware er maar van ver worden opgesmeten denk ik dat het niet veel uitmaakt of hij nu van mahonie of karton is gemaakt. Het moet 't hout ten goede komen.

richwoodplayer
10 juni 2008, 15:36
lekker boeiend allemaal, het gaat erom of je blij en tevrede bent met de gitaar die je hebt, zo ja, er lekker op raggen.;)

the_arod
10 juni 2008, 15:42
ja tuurlijk, ik ben ook tevreden (vooralsnog) met m'n LTD en Line 6 Spider II. Maar ik beledig geen mensen met Jackson van 1000+ door te menen te melden dat die bewuste Jackson onderdoet voor mijn LTD

Wickerman
10 juni 2008, 15:46
lekker boeiend allemaal, het gaat erom of je blij en tevrede bent met de gitaar die je hebt, zo ja, er lekker op raggen.;)

Zo, jij verandert snel van gedacht.

GeofJackon
10 juni 2008, 15:52
hmmokey.... Ieder z'n eigen natuurlijk. Ik heb liever een vette sound
nu het toch over amps gaat... Zijn er goedkopere alternatieven voor een powerball?

pol
10 juni 2008, 16:08
ja, een fireball.

al dat gezever over die houtsoorten, het is niet omdat het mahonie is dat het vetter klinkt.

Ik heb een jackson usa soloist gehad, die klonk ook vet, natuurlijk anders dan een goeie les paul (heb ik nu) maar dun klinkt dat zeker en vast niet.

zo dun was die soloist ook niet, en ook niet echt licht.

janpetrarca
10 juni 2008, 16:18
Die RR5 ziet er inderdaad heel erg vet uit. Persoonlijk hou ik toch meer van een Les Paul, maar niet slecht deze.

Tho
10 juni 2008, 17:22
nu het toch over amps gaat... Zijn er goedkopere alternatieven voor een powerball?

Ik PM je even, misschien wel interessant voor je

Lexvandoef
10 juni 2008, 17:59
Ik PM je even, misschien wel interessant voor je

Wil je van je powerball af Tho?

Tho
10 juni 2008, 18:23
Wil je van je powerball af Tho?

Op termijn sowieso, ik wil een 6505 omdat m'n andere gitarist een 5150 heeft, en de sound staat me beter aan. MP staat er vol mee, maar toch, als ik een koper vind, wil ik best onderhandelen ;)

Steven Otto
10 juni 2008, 19:30
Op termijn sowieso, ik wil een 6505 omdat m'n andere gitarist een 5150 heeft, en de sound staat me beter aan. MP staat er vol mee, maar toch, als ik een koper vind, wil ik best onderhandelen ;)

Is dat niet een reden om juist géén 6505 te nemen? Beide sounds hebben dan hetzelfde karakter min of meer. Ik dacht dat de combinatie Powerball - 5150 perfect zou zijn.

the_arod
10 juni 2008, 19:32
Inderdaad, ik vind de sound van Chimaira live erg lekker

Tho
10 juni 2008, 19:48
Is dat niet een reden om juist géén 6505 te nemen? Beide sounds hebben dan hetzelfde karakter min of meer. Ik dacht dat de combinatie Powerball - 5150 perfect zou zijn.

in theorie wel, Powerball = snijdend en de 5150 = grommend, maar Jeroen heeft en mahonie gitaar, en ik een alder.

Dus sowieso, zelfs als we allebei een 6505 zouden hebben, zouden we nog een andere sound hebben ;)

Bovendien is BaneBlade niet m'n enige band (wel met kop en schouders de belangrijkste)

Vonk
10 juni 2008, 20:09
in theorie wel, Powerball = snijdend en de 5150 = grommend, maar Jeroen heeft en mahonie gitaar, en ik een alder.

Dus sowieso, zelfs als we allebei een 6505 zouden hebben, zouden we nog een andere sound hebben ;)

Bovendien is BaneBlade niet m'n enige band (wel met kop en schouders de belangrijkste)

Ik ben wel benieuwd of je verschil in geluid kan horen tussen een 5150 en 6505. Volgens mij heb ik nooit ergens gelezen dat iemand die 2 amps tegenover elkaar, gevuld met dezelfde buizen en zelfde gitaar, ging beoordelen op het geluid.
Ach ik denk dat een 5150 een betere investering is alleen al om de naam. Je kan zeggen: interesseert me niet, maar volksstammen gitaristen interesseert dat wel.

Overigens kan ik je zeggen dat Jacksons en 5150 goed samengaan. Ik krijg nog steeds een glimlach als ik hem aanzet.

Machinehead speelt trouwens ook over 2 5150's. Dat geeft een waanzinnige muur van geluid!

Steven Otto
10 juni 2008, 20:16
Ik ben wel benieuwd of je verschil in geluid kan horen tussen een 5150 en 6505. Volgens mij heb ik nooit ergens gelezen dat iemand die 2 amps tegenover elkaar, gevuld met dezelfde buizen en zelfde gitaar, ging beoordelen op het geluid.
Ach ik denk dat een 5150 een betere investering is alleen al om de naam. Je kan zeggen: interesseert me niet, maar volksstammen gitaristen interesseert dat wel.

Overigens kan ik je zeggen dat Jacksons en 5150 goed samengaan. Ik krijg nog steeds een glimlach als ik hem aanzet.

5150 = 6505
5150 II = 6505+
Beide amps zijn identiek, op het buitenkantje na.

En ja, jackson en 5150 is waanzinnig :)

Tho
10 juni 2008, 20:21
5150 = 6505
5150 II = 6505+
Beide amps zijn identiek, op het buitenkantje na.

En ja, jackson en 5150 is waanzinnig :)

yep, maar ik suggereer ook niet dat de amps verschillen he.. het verschil zou zitten in: Jeroen: Mahonie body + passief EMG 7snaar element
Thomas: Alder body + actief SD Blackout element

Steven Otto
10 juni 2008, 20:23
yep, maar ik suggereer ook niet dat de amps verschillen he.. het verschil zou zitten in: Jeroen: Mahonie body + passief EMG 7snaar element
Thomas: Alder body + actief SD Blackout element
Ik ging in op het verhaal van Vonk ;)

Vonk
11 juni 2008, 01:07
5150 = 6505
5150 II = 6505+
Beide amps zijn identiek, op het buitenkantje na.

En ja, jackson en 5150 is waanzinnig :)

Ja die vergelijking maakt Peavey graag in zijn propagandaverhaaltjes, maar moet jij eens kijken waar de endorsed artiesten op spelen: er staat 6505 maar ze spelen 5150.
Ook heb ik nog nooit beide amps opengemaakt, en eerlijk gezegd denk ik dat jij dat ook niet hebt gedaan, maar ik verwacht niet dezelfde onderdelen aan te treffen.

pol
11 juni 2008, 08:05
het zijn dezelfde amps, is al lang bekend.

Vonk
11 juni 2008, 09:16
Bron..........?

pol
11 juni 2008, 09:21
peavey zelf tiens..

de 5150 is enkel van behuizing veranderd omdat Eddy van Halen de rechten heeft op die naam, dus heeft peavey die amp even en ander nr en uiterlijk moeten gegeven, meer moet je er niet achter zoeken.

Dark_Tranquillity
11 juni 2008, 11:10
Het gaat hier niet over versterkers, maar over Jackson's verdomme!

pol
11 juni 2008, 11:15
juist, jacksons zijn cool.
Charvel kopen iemand, als je wil zet ik wel een jackson logo op de kop.

Dark_Tranquillity
11 juni 2008, 11:20
Als je er 1000 bijlegd, ruil ik hem voor mijn SL2H ;)

pol
11 juni 2008, 11:25
dat Yellow bengal is me toch weer iets te extreem.

die van Tho vind ik wel de moeite, dat doorzichtig zwart.

Dark_Tranquillity
11 juni 2008, 11:31
Hé verdorie...

Hij is wel nieuw hé!

Tho
11 juni 2008, 13:39
dat Yellow bengal is me toch weer iets te extreem.

die van Tho vind ik wel de moeite, dat doorzichtig zwart.

hehehehe... en nog een matching headstock ook ;)

@Dark: Die van jou is 2e hands.. die van mij heb ik nieuw gekocht. Als jij hem doorverkoopt is die 3e hands :D

LP_CL
11 juni 2008, 13:41
hehehehe... en nog een matching headstock ook ;)


Dat is toch bij elke SL1 en SL2 zo?

Tho
11 juni 2008, 13:46
Dat is toch bij elke SL1 en SL2 zo?

Bij oudere gitaren niet, en bij de Bengal ook niet

edit: Ik bedenk me trouwens net dat dit alleen voor de trans-finishes geld