PDA

View Full Version : Goede tas voor toebehoren?



rhcp_schipper
5 juni 2008, 10:13
Hallo Mensen,

Zoals de titel al zegt, ik ben opzoek naar een goede tas voor al mijn toebehoren die ik altijd mee neem naar optredens/repetities.

Toebehoren zoals: kabels, multomap, gitaarbanden, gitaar standaard, benodigde gereedschappen, capo's en ander klein spul.

Ik heb nu zo'n mooie leren weekend tas, maar die begint onderhand uit elkaar te vallen. De tas moet ook echt niet te klein zijn, moet wel lekker wat in passen.

Wat gebruiken jullie nu om toebehoren in mee te nemen. Ben heel erg benieuwd.

Groeten Tim

Kim Wilson
5 juni 2008, 10:19
Koffertje van de Gamma:

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/IMG_1314.jpg

Standaardje neem ik wel zo mee. Ik heb zo'n hele platte, die nog geen 4 cm dik is als ie opgevouwen is. Maar als ik daar een koffertje of tas omheen wil kopen, wordt het zo groot. Dus gewoon los mee.

Oja, gitaarband blijft gewoon aan de gitaar zitten.

rhcp_schipper
5 juni 2008, 10:23
Koffertje van de Gamma:

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/IMG_1314.jpg

Standaardje neem ik wel zo mee. Ik heb zo'n hele platte, die nog geen 4 cm dik is als ie opgevouwen is. Maar als ik daar een koffertje of tas omheen wil kopen, wordt het zo groot. Dus gewoon los mee.

Oja, gitaarband blijft gewoon aan de gitaar zitten.

Ik vind het gewoon super handig om alles in een tas te hebben. Soort van hamster woede :D

Pais
5 juni 2008, 10:29
Ga eens naar een tassenwinkel zou ik zo zeggen :o
Die trolleys met wieltjes zijn de laatste tijd nogal 'in'. Eerder zag je er alleen 65+ers mee lopen maar tegenwoordig rolt iedere student zo zn vuile was naar moeder in het weekend.
http://www.gifts4bizz.nl/productImages/11921000_EX.jpg
Erg R&R is het niet maar het lijkt me best handig als je veel versjouwen moet en wanneer er nogal wat zware spulletjes in zitten.

Kim Wilson
5 juni 2008, 10:31
Da's wel een goeie tip! Plak er een Rockbag-sticker op en gaan!!!

gitaarvrouwtje
5 juni 2008, 11:27
andere tip
neem geen duur uitziend koffertje mee, of een duur uitziende tas
dit is geen tip van mij maar van van een professionele fotograaf wiens spullen worden gejat als ze in dure camera tassen zitten, de plastic tas ernaast blijft staan
als je wel sjieke tassen en koffertje neemt houdt er dan rekening mee dat dieven juist die al eerste proberen te jatten dus houdt ze onder je ogen

RoelTM
5 juni 2008, 12:06
Ga eens naar een tassenwinkel zou ik zo zeggen :o
Die trolleys met wieltjes zijn de laatste tijd nogal 'in'. Eerder zag je er alleen 65+ers mee lopen maar tegenwoordig rolt iedere student zo zn vuile was naar moeder in het weekend.
inderdad echt cool, ik heb nu voor vakantie een knal oranje :cooler:
en als je de hals erafdraait kan er zelfs een gitaar in ;)

rhcp_schipper
5 juni 2008, 12:13
Ga eens naar een tassenwinkel zou ik zo zeggen :o
Die trolleys met wieltjes zijn de laatste tijd nogal 'in'. Eerder zag je er alleen 65+ers mee lopen maar tegenwoordig rolt iedere student zo zn vuile was naar moeder in het weekend.


Ik was ook wel van plan om een keer langs een tassenwinkel te gaan, maar een beetje ideeen opdoen is natuurlijk altijd handig.

Niet dan?

JazzBass
5 juni 2008, 18:09
Ik gebruik zelf zo'n attachee ( schrijf je dat zo?:P ) koffertje.. Die kun je ook mooi op schiphol neerzetten, en dan met de vingers in de oren wegrennen.. vinden ze heel leuk daar :gitarist:

B_2_the_a
5 juni 2008, 18:11
als soundguy werkzaamheden heb ik:
een knal oranje ikea trolly, met daarin al m'n meuk met daarop een knal oranje laptop tas met daarin: de laptop..


werkt super


maar verder: sporttas is al meeeeeeeeeeer dan voldoende

TimmU
5 juni 2008, 18:27
ik gebruik zo'n koffer van de gamma, met metaal erop enzo.
gereedschapskoffer van origine, met verdeelvakken, en handige vakjes aan de binnenkant boven waar je capo's , schroevendraaiers, bottle necks en andere onzin in kwijt kunt!!

rhcp_schipper
8 juni 2008, 20:40
Nog mensen met andere geniale ideeën? Ben wel erg benieuwd.

Heynis
8 juni 2008, 20:44
Samsonite weekend tas. Zo'n ding is degelijk genoeg om het tijden uit te houden. Ze zijn als ik me niet vergis te koop bij de V&D voor niet al te veel geld (afhankelijk van waarmee je vergelijkt).