PDA

View Full Version : Nieuwe Strat



crapton
5 juni 2008, 09:45
Mijn nieuwste aanwinst - Lite Ash Strat met paar kleine aanpassingen:

1. Nieuwe slagplaat - GFS 15$
2. Lil Killer PU brug humbucker 10k - GFS 25$
3. Parallel-Humbucker switch - 3 €
4. Tone - voor alle PU's - 0 €

Lil Killer is goed - parallel krijg je een Strat geluid maar minder doordringend als de SD singlecoil, in humbucker stand krijg je een duidelijk steviger geluid, iets meer output maar niet als een full-size humbucker - niet zo nasaal dus meer behoud Strat karakter. Ik vind t wel goed passen. Ook stand 2 (of 4) werkt nog prima, ook op humbucker stand. SD PU's middle & neck geven mooie klank, zeker op buizenamp, heel direct voor meer subtiele werk & blues ed.

Uiterlijk: ik vond een natural wel mooi, was reden voor Lite Ash versie. Andere slagplaat is mi veel mooier dan die saaie 1-laags zwarte die er standaard opzit.

Verder speelt ie prima, nek heeft tamelijk dunne V-vorm en na enig wennen speelt dat erg lekker. Actie is best laag in te stellen. Sustain als bij Strat gebruikelijk niet overdreven, mijn SZ klinkt veel langer door.

http://i300.photobucket.com/albums/nn20/eroosch/S5032997-1.jpg

http://i300.photobucket.com/albums/nn20/eroosch/S5032998-1.jpg


Edit: Photobucket werkt wel, bedankt voor de suggestie!

http://picasaweb.google.com/ERoosch/Stratocaster/photo#5208295836829669650

rocker_71
5 juni 2008, 10:08
Apart ding, niet mijn styl (pook, pups), maar niet verkeerd hoor!
Zeker de body is een mooi stuk hout.

Je moet er ff omheen zetten.

Woml
5 juni 2008, 11:13
Nee, dat ... werkt ook niet altijd, heb ik ondervonden. Sommige sites doen het gewoon niet. Had mijn plaatjes bij Pixum neergezet, maar die kwamen ook niet door. Bij de ImageShack wel.

Dekkz0r
5 juni 2008, 11:54
Nee, dat ... werkt ook niet altijd, heb ik ondervonden. Sommige sites doen het gewoon niet. Had mijn plaatjes bij Pixum neergezet, maar die kwamen ook niet door. Bij de ImageShack wel.


Komt omdat er word gelinkt naar een site, en niet naar een image. Anders zou het op jpg eindigen.

almarvk
5 juni 2008, 11:56
Bij Picassaweb werkt het iig niet....


Anyway; mooie combi! Zwarte elementjes op een rode slagplaat staat nou eenmaal übervet! Hoe bevallen die GFSjes?

Puerco
5 juni 2008, 12:30
Mooi ding man, plaatjes voortaan beter naar photobucket ofzo uploaden.

bass blom
5 juni 2008, 13:04
cool!
die rooie slagplaat zit ik ook aan te denken voor op mijn tijgertje :D

JipStoop
5 juni 2008, 13:07
Een dergelijke Turtoise slagplaat zit ook op mijn sunburst strat :)

bass blom
5 juni 2008, 13:50
Een dergelijke Turtoise slagplaat zit ook op mijn sunburst strat :)

heb je daar een plaatje van?

crapton
5 juni 2008, 14:56
heb je daar een plaatje van?


Zal al wel bekend zijn maar toch dit is een leuk hulpmiddel als je het uiterlijk van je Strat of Tele wil aanpassen:
http://www.usacustomguitars.com/virtualguitar.html

Hoe bevallen die GFSjes?

Er zit maar 1 GFS in, een Lil Killer bridge 10k. Ik heb er nog niet uitgebreid mee kunnen spelen helaas, maar eerste indruk is goed. Doortastend stevig geluid in hb stand, niet zo nasaal als een full size humbucker, helderheid blijft maar lang niet zo scherp als de originele SD. Deze heeft (uiteraard) wat meer definitie dan die Lil Killer, wat meer 'percussief'. Begrijpt iemand t nog?? Qua output wel meer dan origineel maar niet teveel. Er is ook een 6k en een 15k versie, die passen er denk ik minder goed bij.

Overigens alternatief naast de SD Coolrails heeft Bill Lawrence (Wilde) op zijn onoverzichtelijke website de L-280, erg mooi geluid en no hum, ook in hot versie. Heb ikn het verleden ook gehad. Ik heb de Lil Killer getracht te vergelijken met de SD Coolrails (als directe tegenhanger) samples, erg lastig het verschil te bepalen. Volgens mij is ie niet slechter. De andere elementen zijn de originele SD's.

Wel vervelend: GFS geeft aan hun +, dit blijkt echter precies in tegenfase te zijn met de SD's, dus let op. Ik heb m net andersom moeten aansluiten.

richwoodplayer
5 juni 2008, 15:52
cool!
die rooie slagplaat zit ik ook aan te denken voor op mijn tijgertje :D
zal mooi staan ;)

allochthomas
5 juni 2008, 16:35
richwoodplayer, als je nutteloos wil posten doe dat dan in offtopic. of durf je daar niet te komen?

ontopic: erg mooie gitaar, zeker de finish!

leif
5 juni 2008, 17:14
geweldig ding. prachtig :punk:

RobertoL
5 juni 2008, 17:23
Wat is nou het verschil tussen die GFS bridge pickup en die singlecoils?

crapton
5 juni 2008, 18:38
Wat is nou het verschil tussen die GFS bridge pickup en die singlecoils?

Ehhh staat er echt in hoor... GFS = humbucker en die singlecoils zijn ehhh zinglecoils...

Voor de duidelijkheid: humbucker = bromweigeraar :o! Prut... :chicken:!!!!