PDA

View Full Version : intoneren



jbjoost
4 juni 2008, 22:24
Ik ging even langs bij de muziekwinkel bij mij in de buurt, en vroeg hoeduur en hoelang intoneren kosten.
ik heb hier al wat gelezen dat je alleen wat hoeft aan te draaien, maar ik vroeg het dus hij zegt: het kost ongeveer 35 tot 45 euro, 1 uurtje werken.
Kost het echt 1 uur! of is dit gewoon een lulverhaal ?

joost

Jim Haagmans
4 juni 2008, 22:53
Ik vind het vrij duur, gewoon eens goed met praten over de prijs want zoveel hoeft hij niet te vragen en dat weet ie verdomde goed.

Speulert
4 juni 2008, 22:56
Ik ging even langs bij de muziekwinkel bij mij in de buurt, en vroeg hoeduur en hoelang intoneren kosten.
ik heb hier al wat gelezen dat je alleen wat hoeft aan te draaien, maar ik vroeg het dus hij zegt: het kost ongeveer 35 tot 45 euro, 1 uurtje werken.
Kost het echt 1 uur! of is dit gewoon een lulverhaal ?

joost

mischien dat het gewoon het tarief voor afstellen betreft dus niet alleen intoneren.Anders is het inderdaad duur

rcwvisser
4 juni 2008, 22:59
Ja, moet voor €20 kunnen!
kleine 45min werk... :lp:

bass blom
4 juni 2008, 23:00
je doet het niet in 10 minuten, tenzij hij bijna al goed staat.

DeiDRagonas
4 juni 2008, 23:06
Ik denk dat t met wat verder afstelwerk idd iets minder dan een uurtje is.. Wel vrij prijzig toch dat uurtje.

grt R!

bass blom
4 juni 2008, 23:06
Ik denk dat t met wat verder afstelwerk idd iets minder dan een uurtje is.. Wel vrij prijzig toch dat uurtje.

grt R!

informeer eens wat een loodgieter per uur kost.

Dribbel_
4 juni 2008, 23:06
Ligt er ook aan of TS een Floyd heeft of gewone brug natuurlijk.
Maar ik zou het gewoon zelf doen. Als je geen Floyd hebt dan. Op internet genoeg info te vinden en zo leer je je gitaar zelf ook mooi kennen.

bert k
4 juni 2008, 23:26
35 euro is een doodgewoon uurtarief. Bij de garage betaal je het dubbele. En een uurtje werk klinkt als een ruwe schatting. Als hij een nette vent is berekent hij niet meer dan de werkelijke werktijd.

Speulert
5 juni 2008, 00:06
Genoeg gitaarzaken te vinden waar een volledige afstelbeurt inclusief intoneren voor deze prijs word aangeboden

stevie_vp
5 juni 2008, 00:22
als het je alleen om een kleine intonatie aanpassing gaat...

doe het dan alsjeblieft gewoon zelf... onzin om iemand daar voor
te betalen...

Gearjunkie
5 juni 2008, 00:25
Los van de discussie of je dit niet zelf moet leren/kunnen, vind ik dat dit NIET duur is. Je schrikt ervan wat voor huur een dergelijke zaak voor het pand moet betalen, wat de voorraad kost, de lonen en de pensioenen.......

Dat betaalt de klant dus o.a. bij een afstelbeurt voor een gitaar.

Bedenk dat in ons land iemand al snel 40% inkomstenbelasting betaalt naast 19% (straks 20!!!) BTW.
Van de 45 euro blijft er nog geen 20 euro over voor de gitaarzaak...

Riky
5 juni 2008, 00:36
veel te duur, want het kan veel goedkoper! Ga gewoon eens langs bij iemand die het voor zn plezier doet of die het voor jou wil doen.

Gitaarwinkels moeten er van leven en het is dus logisch dat ze er geld voor vragen.

cas121
5 juni 2008, 01:20
qua uurtarief niet schandalig, maar komop man... intoneren is echt zo gepiept

de_stoffel
5 juni 2008, 10:54
Ik ben laatst ook gaan informeren in mijn lokale gitaarwinkel. daar vragen ze tussen de 30 en 50Euro voor intoneren en actie afstellen. Als ze aan de truss rod moesten komen kwam er nog wat bij. Ik vond dit eigenlijk best wel veel geld en heb dus besloten dat ik het zelf wel zal leren!

jbjoost
5 juni 2008, 15:42
Bedankt voor de reacties! :)

Ik ga dan nu eerst maar even kijken of ik het zelf kan leren via een site ofso!

iemand misschien goede link? ( jaja ik google ook zelf :satisfie: )

Riky
5 juni 2008, 16:01
staat genoeg op gitaarnet:)

Dekkz0r
5 juni 2008, 16:05
Nu er toch al antwoord is gegeven:

Wat zou het maximaal mogen kosten om ergens (vox humana of de gier waaarschijnlijk) Je gitaar (epi SG) volledig te laten afstellen (dus incl thussrod) en dan ook meteen de topkam en bug te vervangen (studs zitten er al, gaat alleen om het tom gedeelte)?

Kakihara
5 juni 2008, 16:25
Nu er toch al antwoord is gegeven:

Wat zou het maximaal mogen kosten om ergens (vox humana of de gier waaarschijnlijk) Je gitaar (epi SG) volledig te laten afstellen (dus incl thussrod) en dan ook meteen de topkam en bug te vervangen (studs zitten er al, gaat alleen om het tom gedeelte)?

Lijkt me het handigst om aan VH en De Gier zelf te vragen hoeveel het moet kosten. Kan best wel wat prijsverschil tussen zitten en vragen doet geen pijn :)

Dekkz0r
5 juni 2008, 16:35
Lijkt me het handigst om aan VH en De Gier zelf te vragen hoeveel het moet kosten. Kan best wel wat prijsverschil tussen zitten en vragen doet geen pijn :)


true true, bij hun heb ik iig wel het idee dat het ook echt goed gedaan word. Alleen mijn vraag was vooral omdat ik ook verhalen heb gehoord dat ze allebij best wel erg duur kunnen zijn. En misschien kan ik dan nog wat van de prijs afhalen, ook omdat ze meteen topkam en brug gaan vervangen.