PDA

View Full Version : Black Keys soundje ?



~Dimitri~
4 juni 2008, 20:57
Hey ,

Weet er iemand hoe ik het geluid van the black keys wat kan nabootsen ?
Dat fuzzige gitaarspel dat er tog altijd weer mooi weet uit te komen.
Heb momenteel een Big Muff , maar daar trek ik het niet mee , alles is "te" ...

Set- up waarmee ik nu speel is :

Firebird -> Big Muff -> Orange rocker 30

Dus weet er iemand een goei distortion/ fuzz pedaaltje om die sound ongeveer te creeeren ?

Alvast bedankt , Dimi

FreeGee
4 juni 2008, 21:05
Hey ,

Weet er iemand hoe ik het geluid van the black keys wat kan nabootsen ?
Dat fuzzige gitaarspel dat er tog altijd weer mooi weet uit te komen.
Heb momenteel een Big Muff , maar daar trek ik het niet mee , alles is "te" ...

Set- up waarmee ik nu speel is :

Firebird -> Big Muff -> Orange rocker 30

Dus weet er iemand een goei distortion/ fuzz pedaaltje om die sound ongeveer te creeeren ?

Alvast bedankt , Dimi

Kijk eens bij de forums op de Black Keys site onder 'Gear' daar staan lijsten met de apparatuur die ze gebruiken.

~Dimitri~
4 juni 2008, 21:20
Weet ik , had ik misschien ook moeten vermelden , maar de pedaaltjes die Dan gebruikt zijn over het algemeen alleen te bestellen via internet en zijn boutique pedaaltjes ( die voor zijn vuil geluid toch )

Ik zou dan eerlijk gezegd liever iets hebben dat een tikkeltje afwijkt van zijn sound en dat ik het kan testen dan andersom :)

Maar toch bedankt hoor !

Bernardduur
5 juni 2008, 00:22
Ik gebruik een zelfbouw versie van de Maestro MFZ-1 voor dit al een hele lange tijd. Erg lekker pedaal dat heel dicht bij het geluid komt.

~Dimitri~
5 juni 2008, 18:39
Waar kan ik dees pedaaltje eens beluisteren en eventueel verkrijgen ( zoiets maken kan ik niet :) heb zelf geen soldeerstokje )

Fondant
5 juni 2008, 22:24
Hey,
het soundprobleem zit al bij je amp!
Je speelt op een Orange Rocker, de Black Keys spelen op Marshall plexi's!

dus 't zal nog ver genoeg er vanaf blijven, ondanks je gebruik van fuzz pedals...

~Dimitri~
6 juni 2008, 19:11
............:(

Aimé
6 juni 2008, 20:17
Misschien een Zvex box of rock gebruiken als basisdistortion? En een fulltone 70' voor het ranzige? Is maar een gokje, maar zo zou ik het doen :)