PDA

View Full Version : Dagje Muziekzaak:D



QueenSRVJW
4 juni 2008, 18:39
Ik ga volgende week naar Tonika en ik ga even wat versterkers uit proberen omdat ik een nieuwe wil. Ik heb al wat rondgeneusd e.d. maar ik kan natuurlijk wat over het hoofd hebben gezien. Ik heb nu een Vox Ad30 VT-XL, ik wil gewoon een nieuwe dus daar gaan we het niet over hebben, en ik speel vooral blues/rock (denk aan, SRV, Hendrix, Mayer en ook Queen)

Hebben jullie wat tips of iets dergelijks voordat ik naar de winkel ga??

RoelTM
4 juni 2008, 18:51
uuh... vergeet geen plectra???
en ff kijke welke versterkers je wel interresant lijken...

veel plezier trouwens :satisfie:

Chris Winsemius
4 juni 2008, 18:53
Qua amps liggen die sounds behoorlijk uit elkaar.

Neem je eigen gitaar (en effekten) ook mee.

QueenSRVJW
4 juni 2008, 18:58
Euhm, ok sorry, mijn fout, ik bedoel natuurlijk of jullie nog tips hebben over welke versterkers ik moet proberen:p

ik moest wat duidelijker zijn natuurlijk :punk:

@ Chris, zou ik dan het geluid van Queen met een pedaal of iets dergelijks moeten doen??

humbucker
4 juni 2008, 19:04
wat heb je te spenderen? Je budget met andere woorden :p

bart_g
4 juni 2008, 19:04
Euhm, ok sorry, mijn fout, ik bedoel natuurlijk of jullie nog tips hebben over welke versterkers ik moet proberen:p

ik moest wat duidelijker zijn natuurlijk :punk:

@ Chris, zou ik dan het geluid van Queen met een pedaal of iets dergelijks moeten doen??

Hoeveel wil je uitgeven???

Ik zou sowieso ff naar de Vox AC15 kijken en ik vond zelf de fender Blues Junior ook niet onaardig. Ik weet verder niet wat ze nog meer voor merken bij Tonika hebben, maar veel mensen hier op het forum zijn erg te spreken over Peavey (valveking, classic 30, en nog wat andere amps). Ik vond de Peavey zelf wat minder, maar misschien vind jij hem wel geweldig.

Edit: Zat net nog ff in de webshop van Tonika te kijken en daar hebben ze ook een Epiphone Blues Custom voor 399. Ik heb het ding nog nooit geprobeerd, maar aan de specs te zien kan dat best wel eens een interessant ding zijn. Ook proberen dus!!!

knepman
4 juni 2008, 19:06
uuh... vergeet geen plectra???
en ff kijke welke versterkers je wel interresant lijken...

veel plezier trouwens :satisfie:

Haha dat had ik dus vandaag, ik op mijn fiets naar dijkman. Stap ik van mijn fiets af bedenk ik me opeens dat ik een plectrum vergeten ben.... gelukkig hadden ze er daar één voor me ;).

Maar ff ontopic: wat is je budget? En wil je buizen of een transistor versterker?

QueenSRVJW
4 juni 2008, 19:07
Buizenversterker:p, en mijn budget is 600 euro, maar er zijn natuurlijk ook versterkers die bij Tonika 700 euro zijn en in Duitsland goedkoper, dus daar hou ik ook rekening mee.

humbucker
4 juni 2008, 19:11
Dan vertel ik je nu dat het een AC15 wordt :D!

Nee ff serieus. Die moet je gewoon niet vergeten te testen. Anders de Fender Blues deluxe, Peavey Classic, Fender Blues Junior, ...

QueenSRVJW
4 juni 2008, 19:14
Volgens mij hebben ze geen Peavy versterkers.

bart_g
4 juni 2008, 19:18
Volgens mij hebben ze geen Peavy versterkers.

Dan kun je ze ook niet proberen ;)

QueenSRVJW
4 juni 2008, 19:24
Klopt, maar ja, ze hebben genoeg andere wrede versterkers, dus wat dat betreft komt het wel goed:p.

RoelTM
5 juni 2008, 22:27
@ Chris, zou ik dan het geluid van Queen met een pedaal of iets dergelijks moeten doen??
ik heet dan wel geen chris, maar is het Digitach Brian May pedaal geen optie?

Rocketman
6 juni 2008, 01:30
Staar je niet blind op de AC15 ik bedoel voor mij is het de hemel op aarde. Maar dat betekent waarschijnlijk dat een andere amp voor jou veel beter is.

QueenSRVJW
6 juni 2008, 11:19
Ik ga morgen sowieso alles even bespelen, als ik een heb gevonden die echt goed klinkt maar niet heel erg rockerig is kan ik altijd nog kijken naar de digitech:p, maar misschien vind ik de Vox wel zeer vet:D

DeiDRagonas
6 juni 2008, 23:50
Ik kom regelmatig bij Tonika...

Zelf ben ik voor de Fender Blues Junior gegaan, maar er stonden ook een paar Hi-Watts die clean heel netjes klinken. De Epi blues nogwat was minder vond ik.. Schelle bak. En ook hebben ze nwe Bugera combo's.

Maar idd... het beste vond ik dan wel de Vox AC15 en (voor mij) de Fender Blues Junior.

Succes, Roy!

QueenSRVJW
7 juni 2008, 08:56
Ze hebben toch nog wel een Blues junior staan, of niet??? :nervous:

Renin
7 juni 2008, 10:07
Ik vond Hiwatt clean erg goed, maar de scheur was niet mijn ding. Misschien wel de jouwe, dus die ook even meepakken met het testen!

QueenSRVJW
7 juni 2008, 16:32
Ben net weer terug van het dagje muziekzaak. Ik heb de Vox AC15, Fender blues junior, fender twin reverb (:p) en epiphone blues custom eventjes getest.

De Vox klonk goed alleen vergeleken met de Junior vond ik hem wat minder. Ook de Epiphone haakte af. Maar de Junior Vergeleken met de Twin Reverb was natuurlijk wel wat anders. Ik heb hem ook alleen getest op aanraden van de verkoper, Hij zei dat als ik het geluid echt zo verschillend vond in vergelijking met de Junior ik misschien beter kon doorsparen.
De Junior had gewoon echt een goed buizengeluidje, en ik miste al die effecten van mijn Vox totaal niet!

Ik vond de Fender Blues Junior dus erg goed. Ik ga volgende week weer heen, en dan met mijn Voxje die ik ga inruilen en neem de Fender naar alle waarschijnlijkheid weer mee terug ;) :dance:

DeiDRagonas
7 juni 2008, 16:41
Cool.. Weet je zeker dat dat de Blues Junior was en niet de Pro-junior?? Want er staat geloof ik op dit moment geen Blues Junior meer bij Tonika...

Maar t zou kunnen hoor, ben er vandeweek geweest namelijk. Maar goeie keus, ik heb hem zelf ook.. Echt prima amp en een echt geweldige buizensound.

Grt R!

QueenSRVJW
7 juni 2008, 16:45
Er stond inderdaad ook nog een Pro Junior. Maar ik had degene met meer dan 2 knoppen:p.

DeiDRagonas
7 juni 2008, 16:54
Beter.. De Pro-Junior vond ik veel minder en toch kosten ze evenveel. Ik vind het een super amp.. En maak je niet druk om het volume. De pre-amp blijft clean tot ongeveer 5 en als je dan de master bijdraait kun je makkelijk cleane geluiden krijgen op optreedvolume (kroegen, kleine zaaltjes).

R.

QueenSRVJW
7 juni 2008, 18:31
Hoe hard kan hij ongeveer dan, want dat heb ik in de winkel natuurlijk niet uitgeprobeerd, het was een beetje druk:p.

DeiDRagonas
8 juni 2008, 01:07
Mn metal spelende kameraad met zn 4x12 stack zal t niks vinden, maar geloof me hij gaat goed hard. Wordt wel op echt luide volumes wat schreeuwerig, maar dat vind ik juist wel mooi.

Als ik in de woonkamer wil spelen heb ik de pre-amp op 3 (daaronder wordt t geluid minder) en mn master klik ik aan tot ongeveer 2 (zo'n beetje het zachts wat ie kan dus!)... En harder moet het ook niet gaan, anders komen de buren zeker klagen.

Ik heb al menig optreden gedaan met alleen de BJ. Niet uitversterkt, niks... Voor een zaaltje waar zo'n 150 a 200 man in gaan. De pre-amp en master staan dan beide op 4. Daarmee kom ik makkelijk (echt easy!) boven onze toch best redelijk hard meppende drummer uit. Hij is dan nog clean en kan dan nog iets harder dus.

Grt Roy.

QueenSRVJW
8 juni 2008, 09:36
:d bedankt voor de info, dan zit ik dus wel gewoon goed met deze versterker:D, zeer vet.

RoelTM
8 juni 2008, 10:38
hoe zit dat eigenlijk met die Queen-sound die je zocht???

QueenSRVJW
8 juni 2008, 10:51
Doe ik met pedalen e.d.

DeiDRagonas
13 juni 2008, 14:02
Bump...

Nu weet ik natuurlijk hoe ie klinkt omdat ik hem zelf ook heb... maarreh.. reviewtje niet vergeten he?

Grt Roy!

JeroenSchaaf
13 juni 2008, 14:20
Bump...

Nu weet ik natuurlijk hoe ie klinkt omdat ik hem zelf ook heb... maarreh.. reviewtje niet vergeten he?

Grt Roy!


Piemel!! is back!

QueenSRVJW
13 juni 2008, 14:21
Bump...

Nu weet ik natuurlijk hoe ie klinkt omdat ik hem zelf ook heb... maarreh.. reviewtje niet vergeten he?

Grt Roy!

Ik ga hem zeer binnenkort kopen, alleen ik moet er nog even zien te komen, mijn vader kan natuurlijk niet altijd rijden:p.

JeroenSchaaf
13 juni 2008, 14:22
Ik ga hem zeer binnenkort kopen, alleen ik moet er nog even zien te komen, mijn vader kan natuurlijk niet altijd rijden:p.

met de Bus?

QueenSRVJW
13 juni 2008, 14:24
Dat wordt me te duur.

JeroenSchaaf
13 juni 2008, 14:27
Dat wordt me te duur.
Mwah valt mee toch? een strippenkaartje!

( zit maar te dollen hoor )

QueenSRVJW
13 juni 2008, 14:30
Ok, nja ik heb er sowieso geen haast bij, dus.

DeiDRagonas
13 juni 2008, 15:05
Meneer Queensrvjw... lift nodig? Als Joene en ik weer es heengaan kan ik best eem laangs Veendam riedn heur..

edit @ Joene: Piemel!!

lol.. Roy.

QueenSRVJW
13 juni 2008, 15:46
O, nee dankje, ik ga sowieso toch pas volgende week heen, i.v.m. toetsen e.d. Dus dan ga ik gewoon met mijn vader waarschijnlijk.