PDA

View Full Version : Gibson LP Jon Schaffer?



Wiellem
4 juni 2008, 12:57
http://gallery.wacken.com/albums/wpw-20070804/Iced-Earth_039.jpg

Ik kan er een beetje uithalen dat het een Studio is, alleen wat is er met de lak? Is dit afgesleten of wat? Ik vind het er wel tof uitzien namelijk

losjansen
4 juni 2008, 13:01
Lijkt me zo'n Gibson LP BFG model. Is dat m niet gewoon?

Wiellem
4 juni 2008, 13:02
Lijkt me zo'n Gibson LP BFG model. Is dat m niet gewoon?

Kweenie waren die er al in Augustus 2007?

RoelTM
4 juni 2008, 13:10
kwamen die er niet januari van dat jaar (2007)???

almarvk
4 juni 2008, 13:10
Het is geen BFG. Die heeft namelijk geen inleg o.a.

Kakihara
4 juni 2008, 13:12
Staat er niet op het trussrodafdekplaatje dat het een studio is ?

pol
4 juni 2008, 13:13
nee, gewoon een reeks van de Studio in die kleur.
pickups zijn wel geen gibsons meer.

minoin
4 juni 2008, 13:17
Indeed, een Studio met een Joe Perry-achtige finish. Ik vind hem er ook erg gelikt uitzien!

almarvk
4 juni 2008, 13:30
Hij heeft iig een endorsementdeal bij Gibson. De elementen zijn waarschijnlijk van WCR. Daar heeft hij z'n signature elementen.

Orpheo
4 juni 2008, 13:44
Hij heeft iig een endorsementdeal bij Gibson. De elementen zijn waarschijnlijk van WCR. Daar heeft hij z'n signature elementen.

nee, ik weet bij toeval dat deze pickups bareknuckles zijn. nailbombs geloof ik zelfs. Tim van BKP heeft bij iced earth gespeeld.

pol
4 juni 2008, 13:50
hoe strak speelt die ook niet live.

almarvk
4 juni 2008, 13:55
nee, ik weet bij toeval dat deze pickups bareknuckles zijn. nailbombs geloof ik zelfs. Tim van BKP heeft bij iced earth gespeeld.
Dat leek mij ook logischer...

Orpheo
4 juni 2008, 13:57
hoe strak speelt die ook niet live.

oh geen idee. Ik ken weinig van iced earth. geloof dat 't wel behoorlijk strak is. leuk voor 'm. ik vind 't takkeherrie. die zangers van ze... :listen:

richwoodplayer
4 juni 2008, 14:04
ik heb zo'n gitaar rond zien dwalen op marktplaats, maar kan hem niet meer terug vinden.
wel zeker weten gezien, zo'n gibson met die kleuren.

Squier4ever
4 juni 2008, 14:12
nee dat was wss een les paul voodoo:

http://namm.harmony-central.com/SNAMM02/Content/Gibson/PR/Voodoo-Les-Paul-large.jpg

richwoodplayer
4 juni 2008, 14:14
oo ok, leek er wel een beetje op met die foto's die die man erbij had gezet :satisfie:

Mod-edit: kijk bij 'Gebruiker CP' naar je privé-berichten!

pol
4 juni 2008, 14:25
oh geen idee. Ik ken weinig van iced earth. geloof dat 't wel behoorlijk strak is. leuk voor 'm. ik vind 't takkeherrie. die zangers van ze... :listen:

huh ?

Heb je al fatsoenlijk naar Barlow geluisterd ?

Orpheo
4 juni 2008, 15:20
huh ?

Heb je al fatsoenlijk naar Barlow geluisterd ?

ja, verschrikkelijke stem heeft die man. kan er niet naar luisteren met plezier.

pol
4 juni 2008, 15:21
Wat vind je dan wel goeie zangers ?

Tim Owens is ook heel straf vind ik, alleen past die niet bij Iced Earth

josszee
4 juni 2008, 15:22
Vind die LP maar niets maar of het een voodoo is denk ik niet!!!

Orpheo
4 juni 2008, 15:24
het is een les paul studio in transparant zwart met nailbomb humbuckers en sperzel tuners.

Orpheo
4 juni 2008, 15:25
http://www.gibson.com/Files//USA/2006products/LPOPBLGH1_p.jpg

dit ding dus, met wat mods.

Mr.Fingers
4 juni 2008, 15:26
ikke vinne ni mooi ni!

josszee
4 juni 2008, 15:26
het is een les paul studio in transparant zwart met nailbomb humbuckers en sperzel tuners.


Orpheo wat weet jij toch zoveel over les pauls!! weet je ook zoveel over SG's :cooler: Ik heb namelijk rg veel GAS voor die silverburst SG (jammer dat ze zo moeilijk te vinden zijn) :satisfie: Silverburst

Mr.Fingers
4 juni 2008, 15:30
Orpheo wat weet jij toch zoveel over les pauls!! weet je ook zoveel over SG's :cooler: Ik heb namelijk rg veel GAS voor die silverburst SG (jammer dat ze zo moeilijk te vinden zijn) :satisfie: Silverburst

The Josszee-GAS-list

Fender Tele, Fender Strat, Fender Jaguar, Fender Jazzmaster, Gibson Les Paul, Gibson SG, Gibson Firebird, Greko Firebird, Gibson Xplorer, Gibson Flying V,...

Wat hebben we nog niet gehad? Fender mustang & Rickenbacker? :D

Orpheo
4 juni 2008, 15:32
Orpheo wat weet jij toch zoveel over les pauls!! weet je ook zoveel over SG's :cooler: Ik heb namelijk rg veel GAS voor die silverburst SG (jammer dat ze zo moeilijk te vinden zijn) :satisfie: Silverburst

is een guitar of the week gitaartje. (nog) niet gezien in NL, en als dat zo is, moet je rekenen op (uit mijn hoofd) OF 1500E, of 2300E. hangt af van de pet van gibson; of ze de gitaar lekker goedkoop inzetten of juist heel duur. ze hebben een GotW LP custom classic, en de een was 2100E, de ander was 2900. alleen ander kleurtje. ik bedoel maar.

josszee
4 juni 2008, 15:34
The Josszee-GAS-list

Fender Tele, Fender Strat, Fender Jaguar, Fender Jazzmaster, Gibson Les Paul, Gibson SG, Gibson Firebird, Greko Firebird, Gibson Xplorer, Gibson Flying V,...

Wat hebben we nog niet gehad? Fender mustang & Rickenbacker? :D



Ok ik wist dat het weer ging komen ik heb mijn lijst beprekt !!! deze gitaren omen ooit nog in huis:

*Gibson les paul custom
*gibson SG
*een firebird (epi,greco,gibson,....)
*een tele
*een white falcon of een ES 335 ,.... een blues/jazzbak!!

Dit is alles!!! (mischien komt er nog een RD i.p.v. de tele ofzo heel mischien!!)


is een guitar of the week gitaartje. (nog) niet gezien in NL, en als dat zo is, moet je rekenen op (uit mijn hoofd) OF 1500E, of 2300E. hangt af van de pet van gibson; of ze de gitaar lekker goedkoop inzetten of juist heel duur. ze hebben een GotW LP custom classic, en de een was 2100E, de ander was 2900. alleen ander kleurtje. ik bedoel maar.

Orp weet ik wel dat je meer betaalt vor het kleurtje... Als het niet overdreven veel is vindt ik het niet erg maar als het 500 euro of meer scheelt koop ik liever een SG van begin 70'er jaren :cooler:

Orpheo
4 juni 2008, 16:03
Ok ik wist dat het weer ging komen ik heb mijn lijst beprekt !!! deze gitaren omen ooit nog in huis:

*Gibson les paul custom
*gibson SG
*een firebird (epi,greco,gibson,....)
*een tele
*een white falcon of een ES 335 ,.... een blues/jazzbak!!

Dit is alles!!! (mischien komt er nog een RD i.p.v. de tele ofzo heel mischien!!)



Orp weet ik wel dat je meer betaalt vor het kleurtje... Als het niet overdreven veel is vindt ik het niet erg maar als het 500 euro of meer scheelt koop ik liever een SG van begin 70'er jaren :cooler:

begin jaren 70 is bijna onbetaalbaar. en ja, je betaald slechts voor 't kleurtje. Koop gewoon een sg standard, of een sg faded special, en laat di eherlakken. de kern is hetzelfde, alleen andere kleur.

Wiellem
4 juni 2008, 18:15
http://www.gibson.com/Files//USA/2006products/LPOPBLGH1_p.jpg

dit ding dus, met wat mods.

Ik vind het echt een gave finish alleen waarom gebruikt Gibson steeds die lelijke oranje knoppen..

Vonk
4 juni 2008, 18:44
Ik vind het echt een gave finish alleen waarom gebruikt Gibson steeds die lelijke oranje knoppen..

Omdat Gibson niet wil dat smakeloze apen als jij LP's kopen :)

Noem me anders 1 kleur die mooi zou staan bij deze gitaar, behalve zwart want die kleur past toch echt niet bij deze LP...

Malle Eppie
4 juni 2008, 19:01
Ik vind het echt een gave finish ..

Me too! Jammer dat de hals en headstock geen binding hebben. Zwarte speedknoppen en SD Blackouts erin en scheuren maar!

Wiellem
4 juni 2008, 19:27
Omdat Gibson niet wil dat smakeloze apen als jij LP's kopen :)

Noem me anders 1 kleur die mooi zou staan bij deze gitaar, behalve zwart want die kleur past toch echt niet bij deze LP...

Dan liever gewoon gouden zoals de rest van de hardware, maar de kleur oranjeachtig komt nou niet echt terug in de LP. Bij een Sunburst is het geweldig maar hierbij...