PDA

View Full Version : Metal Zone aansluiten op POD?



Aspa123
21 februari 2003, 22:03
Ik had laatst mn Metal Zone pedaal op mn pod aangesloten....een herrie niet normaal! Zolang je maar blijft spelen is er niet veel aan de hand maar even stoppen en er streed een enorme ruis op. Wellicht heb ik de boel verkeerd aangesloten??

gitaar->metalzone->Pod2.0. , Pod: Brit Higain zonder drive op 4x12 emu (chan.vol: full en level output een kwart open.) en Metal zone met max distorstion en level half open.

sash
22 februari 2003, 01:39
Een pod is ook niet gemaakt om andere dingen op aan te sluiten. Als ik jou was zou ik het gewoon doen met de geluiden uit je POD, veel beter dan zo'n metalzone.

Ibanez
22 februari 2003, 09:50
Inderdaad een metalzone en een pod allebei is niks. De distortion van de rectifier in de pod klinkt 10x beter dan een metalzone (vind ik)

RadiuS
22 februari 2003, 14:29
Je gebruikt een gain instelling op je pod en je gooit daar een al nie normaal vervormd signaal in, das dus distortion op distortion en dat is niet de bedoeling. Als je t perse zo wilt doen, gebruik dan een clean geluid op je pod en gooi daar de metalzone in, maar bedenk ook: gain helemaal voluit draaien wordt ook bijna nooit gedaan (behalve door onwetende beginners :razz:)!