PDA

View Full Version : Bestellingen GFS



Blend
4 juni 2008, 11:26
Dit volgende wil ik binnenkort gaan bestellen:


Gold Humbucker Bridge for Tele $17.95

Dream 90 P90 Gold Pearl/Gold $34.95

Dream 90 Black Pearl/Gold Neck $34.95

Gold Vintage Tuners $23.95


In totaal 111,90 dollar

Dat komt dus neer op 72,23 euro.

De site van GFS doet heel raar, ik kan niets bestellen, want als ik het in m'n 'winkelwagentje' plaats, dan komt er een foutmelding te staan. Misschien is dat maar tijdelijk, dit gaat nog wel na de zomer worden voordat ik dit bestel.

Maar goed, dus nu nog 'n paar vraagjes: als je (bijv de Dream 90) P90's aanklikt, heb je 2 opties: Neck, of 'gewoon'. Betekend dat dat de 'gewone' dus voor bridge is? Het maakt toch in principe niet heel veel uit waar je welke pup plaatst?
Dan nog 'n vraagje: zijn die stemmechanieken en die brug niet over-priced? Ik wilde ze gewoon in die kleuren, omdat ik ze tof vind. Maar misschien heb je voor minder geld ze ergens anders even goed.
Ik heb nu een humbucker in bij m'n brug zitten, maar als ik toch een nieuwe brug + pup bestel, kan ik natuurlijk ook een 'gewone' P90 bestellen, dus niet in humbucker formaat, want ik wil het liefst een brug met 3 zadels zeg maar.

Is dit zo te doen, of denken jullie 'wat een idioot dat-ie dit besteld!'?

Ik dank u voor het commentaar,

Kris

RoelTM
4 juni 2008, 11:57
ik denk dat je het gowwn later nog een keer moet proberen...
mij lukte het gisteren tenminste nog wel (zo nog even proberen)

en die stemdingetjes zijn inderdaad duur... maar als je ze echt graag wil moet je het gewoon doen..

Squier4ever
4 juni 2008, 13:46
tuners valt best mee volgens mij, sperzels zijn een stuk duurder.

Orpheo
4 juni 2008, 13:46
ik zou bij warmoth een setje gotoh tunes halen. imho veel beter.

Hendriks
4 juni 2008, 14:57
GFS verkoopt ook Wilkinson tuners en die schijnen goed te werken , heb er zelf geen ervaring mee.

Orpheo
4 juni 2008, 15:34
ik heb vorige week vrijdag een lading shit besteld, en ik heb ze NU al in huis. kijk, das pas service. en geen foutje in de hele bestelling! Ik had een stuk of 10 items gekocht, als niet meer.

Rinze
4 juni 2008, 15:34
Die Wilkinsons van GFS zijn erg goed, ik heb ze op twee gitaren waarvan eentje met trem en dat is de enige van mijn tremgitaren die op stemming blijft. Een Tele-brug voor p90 hebben ze volgens mij niet. De brugvarianten van de elementen hebben een hogere output dan de halsvarianten.

Wat betreft de storing: gewoon later nog eens proberen. De verzendkosten komen er nog bij, trouwens.

Rinze
4 juni 2008, 15:35
ik heb vorige week vrijdag een lading shit besteld

Wist niet dat ze dat ook verkopen.

Kim Wilson
4 juni 2008, 15:40
Orph wist dat wel, want die heeft aandelen. En hij heeft de afdeling PR voor zijn rekening gekregen.

Blend
4 juni 2008, 17:25
Wat betreft de storing: gewoon later nog eens proberen. De verzendkosten komen er nog bij, trouwens.

Okee.. Hoeveel bedraagd de verzendkosten eigenlijk? Kon het op de site niet vinden..

Rinze
4 juni 2008, 17:29
Hangt van je bestelling af, je kunt kiezen uit 2 opties voor buiten de VS, kun je gewoon even kijken welke het goedkoopst is. Het viel mij elke keer erg mee.

grayfink
4 juni 2008, 18:07
...Maar goed, dus nu nog 'n paar vraagjes: als je (bijv de Dream 90) P90's aanklikt, heb je 2 opties: Neck, of 'gewoon'. Betekend dat dat de 'gewone' dus voor bridge is? Het maakt toch in principe niet heel veel uit waar je welke pup plaatst? ....

Dat maakt wel zeker een groot verschil. Een brugelement moet meer output hebben dan een halselement wil je de zaak in evenwicht houden. Dit komt omdat de amplitude/uitslag van de snaar naar het midden toe groter is dan bij het uiteinde van de snaar. Let daar dus wel even op.

Blend
4 juni 2008, 19:33
Dat maakt wel zeker een groot verschil. Een brugelement moet meer output hebben dan een halselement wil je de zaak in evenwicht houden. Dit komt omdat de amplitude/uitslag van de snaar naar het midden toe groter is dan bij het uiteinde van de snaar. Let daar dus wel even op.

jep, heel logisch eigenlijk, dit had ik moeten weten...
Maar er staan alleen een 'gewone' en een 'neck', dus de gewone moet de brug zijn neem ik aan?

Rinze
4 juni 2008, 19:42
Ja, dat klopt.

Een halselement met meer output kun je trouwens lager zetten maar het geluid is dan toch vettiger. Bij een gewoon setje PAF's bijvoorbeeld is de output van het brugelement bijna gelijk. De volumes pas je aan door de afstand tot de snaren.

Het kan ook zijn dat de hals- en brugelementen verschillend klinken door een iets ander formaat magneet, soort draad, iets meer of minder wikkelingen, etc. om ze geschikt te maken voor de positie waarvoor ze worden aanbevolen.