PDA

View Full Version : Adviezen gevraagd



Woltrias
4 juni 2008, 01:14
Gn'ers ik heb jullie advies nodig. Ik ben nu al ongeveer kleine 2-3 maanden aan het lezen en kijken voor een gitaar. Mijn oog is nu gevallen voor een Epiphone SG G-400, omdat hij binnen mijn +/- €400,- budget past. (Dat budget is dus voor gitaar + versterker + plus standaard zooi om te beginnen)

Nou heb ik dus via Thomann dit lijstje bijelkaar gevonden:
http://www.thomann.de/nl/wishlist_4u_041ab68c97ce.html

Mijn vraag is dan nu ook, is dit een redelijk setje om te beginnen, ik moet natuurlijk van het niets beginnen maar ik zou uiteindelijk graag verschillende muziekstijlen willen spelen. Je kunt denken aan Metallica, AC/DC, Dire Straits etc.
Beetje variërend van soft naar hardrock.
Maar zijn er nog dingen die ik over het hoofd heb gezien, tot nu toe heb ik dus gitaar, gigbag, standaard, picks, tuner, strap, extra setje snaren, versterker en versterkerkabel.

Graag jullie adviezen, ik heb al een hoop opgezocht, maar soms kan je hier door de bomen het bos niet meer zien. :p

Jim Haagmans
4 juni 2008, 01:16
Nou dat noem ik nog eens eerst goed oriënteren, zelfs zo goed dat je in mijn optiek al het ideale setje hebt uitgezocht :)

Kriske
4 juni 2008, 03:20
dit lijkt me voor jouw budget een fijne set.
Tweedehands kan je misschien nog goedkoper gaan en door de besparing een 30 Watt ipv 15 Watt versterker kopen.

Woltrias
4 juni 2008, 09:57
dit lijkt me voor jouw budget een fijne set.
Tweedehands kan je misschien nog goedkoper gaan en door de besparing een 30 Watt ipv 15 Watt versterker kopen.

Mwah het is voor te oefenen op mijn kamer, bevalt het me en ga ik een bandje zoeken/vormen dan koop ik wel een zwaardere versterker. Maar voor nu is het om te leren spelen en daar is de Roland Cube 15 wel goed genoeg voor als het klopt wat ik gelezen heb.

bass blom
4 juni 2008, 10:02
inderdaad, keurig lijstje, koopmaar :satisfie:

almarvk
4 juni 2008, 10:07
FINALLY!! Een beginner die het snapt! Top lijstje voor een beginner!

frankiiee
4 juni 2008, 10:12
ziet er goed uit denk ik, maar misschien nog een leerboek of ga je op les?

allochthomas
4 juni 2008, 10:15
ziet er goed uit, allemaal prima spullen. alleen kan je naar mijn mening beter voor de 30 watt cube gaan, heb je langer plezier van.

LP_CL
4 juni 2008, 10:58
ziet er goed uit, allemaal prima spullen. alleen kan je naar mijn mening beter voor de 30 watt cube gaan, heb je langer plezier van.
+1. Wacht eventueel met die standard en die cube15, en kijk eens op de tweedehandsmarkt of je geen cube30 voor 120-150€ vindt.

*EDIT*
Hier heb ik er eentje voor je:
http://www.2dehands.be/roland-cube-30versterker-werkt-zalig-goed-41332566.html?qq=roland%20cube%2030

gitaarnoob
4 juni 2008, 18:02
is feedback een goeie winkel en als je nog goeie winkels weet in nederland wil ik het graag horen :cooler:

jbjoost
4 juni 2008, 18:14
Nou, je kan ook voor een 2e hands Vox ad 15 kijken, ook zeer leuke versterker.
Vind hem persoonlijk beter klinke dan de cube :satisfie:
tweede hands rond de 100 euro volgens mij.

Noid
7 juni 2008, 00:30
Ook mijn complimenten voor je zoektocht en het resultaat. Oh ja, m.b.t. de Cube 15. Feedback heeft die de komende week in de aanbieding voor € 89,-. Scheelt je bijna 10 Euro en daar kun je nog eens nieuwe snaren voor kopen of zo :)

hadv
7 juni 2008, 01:10
cube is goed, maar die vox is ook zeker de moeite waard om uit te proberen, klinkt erg mooi
verder, prima voorbereiding! maar staar je er niet blind op en probeer van alles uit

Woltrias
7 juni 2008, 20:55
Om even een kickje te geven, ik heb uiteindelijk het hele setje gekocht, maar ben uiteindelijk voor een micro cube gegaan. Puur omdat deze wat meer effectjes en dergelijke heeft. Als dit me allemaal bevalt ga ik wel kijken naar een goeie versterker en dan kan ik natuurlijk daar een wat groter budget voor nemen.
Donderdag al het geld over gemaakt naar Thomann dus ik hoop deze week het setje te ontvangen, ook al weet ik niet hoe lang het duurt van postbank naar een Iban nummer. Ach ja geduld is een schone zaak, alhoewel het wel begint te kriebelen. :roll:

toon-
7 juni 2008, 22:55
Om even een kickje te geven, ik heb uiteindelijk het hele setje gekocht, maar ben uiteindelijk voor een micro cube gegaan. Puur omdat deze wat meer effectjes en dergelijke heeft. Als dit me allemaal bevalt ga ik wel kijken naar een goeie versterker en dan kan ik natuurlijk daar een wat groter budget voor nemen.
Donderdag al het geld over gemaakt naar Thomann dus ik hoop deze week het setje te ontvangen, ook al weet ik niet hoe lang het duurt van postbank naar een Iban nummer. Ach ja geduld is een schone zaak, alhoewel het wel begint te kriebelen. :roll:
De micro cube is zeker geen slechte keuze :). Klinkt op zeer laag niveau, maar genoeg voor in de kamer, zelfs beter dan een cube 15, vind ik. Eens je wat luider wil spelen, wordt het wel wat minder.

joskedentweede
7 juni 2008, 22:57
Met die micro cube doe je inderdaad een goede zaak.
Ik heb een Cube 15, en daar ben ik niet echt over te spreken, maar ja, ik gebruik hem enkel thuis.

de_stoffel
7 juni 2008, 23:06
Ik heb ooit iemand zien optreden met zo'n micro-cube. Was best lachen. :satisfie:

LAG-Grenade
7 juni 2008, 23:36
Je kunt met die Micro-Cube zelfs nog buiten spelen 8-)

Woltrias
11 juni 2008, 23:54
Vandaag was het dan zo ver, een lieve mevrouw met een hele grote doos voor de deur. :satisfie: Doos opengeschuurd, en de rest van de avond met mijn nieuwe speeltje gespeeld. Ik heb/had nog geen idee wat ik er mee moest maar oh wat is het leuk.

Even een fototje erbij voor de liefhebbers!
http://img507.imageshack.us/img507/2575/episgenmicrocubecr2.th.jpg (http://img507.imageshack.us/my.php?image=episgenmicrocubecr2.jpg)

Wausser
11 juni 2008, 23:58
gefeliciteerd, mooi setje

macwilliams
12 juni 2008, 06:25
een lieve mevrouw met een hele grote doos Ik heb/had nog geen idee wat ik er mee moest maar oh wat is het leuk.

Even een fototje erbij voor de liefhebbers!
http://img507.imageshack.us/img507/2575/episgenmicrocubecr2.th.jpg (http://img507.imageshack.us/my.php?image=episgenmicrocubecr2.jpg)


Veel plezier, Angus :blast:

Fender75
12 juni 2008, 09:38
Ik blijf een SG een verdomd mooi gitaartje vinden..veel plezier ermee!

Dreed
12 juni 2008, 10:46
gefeliciteerd, mooi setje
batterije in die cube en je kan lekker jammen met je vrienden in het park :hippie: