PDA

View Full Version : Relicen video tutorial



Mitch
3 juni 2008, 22:11
Kwam deze tegen op het net en hij leek me wel aardig voor degenen die ervan houden: video tutorial (http://toneslinger.com/main/index.php?option=com_content&task=view&id=80&Itemid=1)

G.G.
3 juni 2008, 22:15
Staat dus vanaf nu in mijn favorieten, bedankt.

Liquid_Metal
3 juni 2008, 22:30
ik dacht dat je relicen niet kon 'doen', maar dat zoiets gebeurde in de tijd...
het mooie aan een gerelicte gitaar is juist het verhaal achter iedere kras, deuk en bijt. op deze manier verkloot je mijns inziens gewoon je gitaar.
maar then again, ik ben ook iemand die de 'afgedragen look' niet helemaal snapt. het ziet er wel leuk uit, maar waarom zou je geen mooie nieuwe kleding kopen. de hele image van mensen die kapotte kleding dragen is op deze manier weg (ok da's een rare zin. ik bedoel dat iedereen nu zo'n image kan hebben en dat het dus helemaal niets meer zegt. vroeger was kapotte kleding een symbool voor 'harde fysieke arbeid leveren' zegmaar)

again: leuk project, maar ik ben tegen het kunstmatig relicen van gitaren. en wss (hopelijk) velen met mij :)

Mitch
3 juni 2008, 22:34
Het was dan ook niet de bedoeling om er voor de honderdste keer dezelfde oeverloze discussie over te voeren, maar om degenen die er wél van houden (zoals collega G.G.) te voorzien van een volledige tutorial die nét af was, dus waarvan de kans dat -ie al gespot was, erg klein was.

G.G.
3 juni 2008, 22:35
ik dacht dat je relicen niet kon 'doen', maar dat zoiets gebeurde in de tijd...
het mooie aan een gerelicte gitaar is juist het verhaal achter iedere kras, deuk en bijt. op deze manier verkloot je mijns inziens gewoon je gitaar.
maar then again, ik ben ook iemand die de 'afgedragen look' niet helemaal snapt. het ziet er wel leuk uit, maar waarom zou je geen mooie nieuwe kleding kopen. de hele image van mensen die kapotte kleding dragen is op deze manier weg (ok da's een rare zin. ik bedoel dat iedereen nu zo'n image kan hebben en dat het dus helemaal niets meer zegt. vroeger was kapotte kleding een symbool voor 'harde fysieke arbeid leveren' zegmaar)

again: leuk project, maar ik ben tegen het kunstmatig relicen van gitaren. en wss (hopelijk) velen met mij :)

Ik ben vóó'r. Maar dan moet het wel goed gebeuren en da's verdomd moeilijk. Ik blijf iedere keer weer leren. Mijn laatste strat ben ik eindelijk tevreden over. Het is echt een kunst om het goed te doen. Het is niet ff achter de auto hangen. Dat maakt het een beetje een sport voor me.

Samder
3 juni 2008, 22:48
ik dacht dat je relicen niet kon 'doen', maar dat zoiets gebeurde in de tijd...
het mooie aan een gerelicte gitaar is juist het verhaal achter iedere kras, deuk en bijt. op deze manier verkloot je mijns inziens gewoon je gitaar.

again: leuk project, maar ik ben tegen het kunstmatig relicen van gitaren. en wss (hopelijk) velen met mij :)

+121412321624312235156 !!!!!!

barno
3 juni 2008, 23:01
ik heb enkel een probleem met jongens die relics moedwillig laten doorgaan voor echte ouwe shit.

reliccen is niet mijn ding maar als ik zie hoe intensief en creatief bv GG er mee bezig: chapeau. En hij zet relic gewoon in zijn logo: lekker duidelijk.

st.robot
3 juni 2008, 23:10
ik vind het een geweldige tutorial , thnx

hier ga ik veel aan hebben als ik dan toch een kan beslissen of ik m'n zelfbouw wil relicen of niet. Ik heb jammer genoeg nog geen 2 zonen die voor mij de gitaar willen slopen zoals in de filmpjes. Maar ik ken wel wat neefjes die gek zijn van alles te vernielen

vooral het 'age'en van de fretboard en de elektronica vindik goed gedaan. body is misschien toch 'n beetje onrealistisch soms.

maar toch, ik zal er dankbaar gebruik van maken

Valoosj
3 juni 2008, 23:22
Ik ben vóó'r. Maar dan moet het wel goed gebeuren en da's verdomd moeilijk. Ik blijf iedere keer weer leren. Mijn laatste strat ben ik eindelijk tevreden over. Het is echt een kunst om het goed te doen. Het is niet ff achter de auto hangen. Dat maakt het een beetje een sport voor me.

Kan je niet zo'n machine gebruiken als in de IKEA dat die laden 100 000 keer opent en dichtdoet om te tonen dat ze duurzaam zijn. Steek daar een plectrum in een gaan 8-) Geef verder je gitaar aan een kind van 5 en laat hem er een hindernissenbaan mee afleggen, dan heb je ook wat deukjes en krasjes.


Ik ben ook voor hoor GG ;) als de kop van mn G&L er niet zo erg aan toe was had ik die ook lekker relic gelaten.

dano
4 juni 2008, 21:36
hmmm iemand leuke relic ideeen voor een witte epi cusom? Hoe krijg ik die wat ouder/doffer?

st.robot
4 juni 2008, 21:42
de lak van een gitaar wordt dachtik aangetast door zweet, rook en andere vetzakkerij

't is goei weer, ik zou zeggen: ga 10 km lopen en droog je zweet af met je gitaar :satisfie:

nu ff serieus: ik zou het niet echt weten (iemand anders beslist wel) maar ik denk dat je gitaar wel zou "vergelen" en "doffer" worden moest je 'm tijdje in de zon leggen. (ik dacht erges gelezen te hebben da't als 'm inpakt in zilverpapier dit rapper zou gaan, maar ik weet ni of dat ook echt zo is)

Brent Ray Vaughan
5 juni 2008, 00:10
Dat PCB spul werkt redelijk goed precies. Iemand alternatieven voor dit verboden goedje?

G.G.
5 juni 2008, 05:57
Dat PCB spul werkt redelijk goed precies. Iemand alternatieven voor dit verboden goedje?
Azijn.....

fred dons
5 juni 2008, 08:29
hmmm iemand leuke relic ideeen voor een witte epi cusom? Hoe krijg ik die wat ouder/doffer?

met 3 m schuurmatjes (superfine) krijg hem dof zonder krassen, wil je het subtieler dan 2000 grit nat schuren en vervolgens met de hand polijsten met commandant 4, als je niet overdrijft met de commandant hou je een mooie satijnglans over
je hoeft overigens niet bang te zijn dat je je lak permanent verpest, als het je niet vervalt dan kun je hem altijd weer volledig hoogglans krijgen

Rick trodat
30 juni 2008, 23:22
Wat voor olie gebruikt hij om dat onbewerkte hout donkerder te krijgen?
Hij zegt het wel, maar versta het slecht.