PDA

View Full Version : Nieuwe versterker



bart_g
3 juni 2008, 22:08
Aan het begin van het jaar heb ik hier een topic gestart voor een nieuwe versterker. Na heel erg veel proberen en heel erg veel zoeken en nog meer twijfelen heb ik eindelijk een nieuwe versterker gekocht.

Het is een Matamp Minimat 1*12 combo geworden!

Foto's:
http://i198.photobucket.com/albums/aa162/bartgooss/DSC02116.jpg

http://i198.photobucket.com/albums/aa162/bartgooss/DSC02117.jpg

Ik heb hem vanmiddag bij Erik van de Haar opgehaald voor een hele mooie prijs. Deze uitvoering is met een Celestion Greenback en 6V6 buizen. De versterker gaat hard genoeg ondanks z'n 2 watt. Er komt nog wel een overdrive/distortion pedaaltje bij om hem wat meer op z'n flikker te geven, maar daar start ik nog wel een keer een topic over. Zowel clean als crunchy klinkt ie echt lekker met m'n hagstrom.

En nu ga ik weer verder spelen!

Geoffrey
3 juni 2008, 22:14
Proficiat met je aankoop.. blij dat je nog iets gekocht hebt Na heel erg veel proberen en heel erg veel zoeken en nog meer twijfelen.. :)

Ik ken het merk eigenlijk niet..

ColourofFire
3 juni 2008, 22:25
Hoeveel heb je ervoor betaald?

Ik zit ook te azen op een Matamp, een first lady om precies te zijn, maar als ik naar de prijzen op de site van van der Haar kijk is het goedkoper om hem rechtstreeks van Matamp te bestellen (en dan kan ik hem ook nog precies zo krijgen als ik wil)


Gefeliciteerd trouwens ;)

bart_g
3 juni 2008, 22:30
Hoeveel heb je ervoor betaald?

Ik zit ook te azen op een Matamp, een first lady om precies te zijn, maar als ik naar de prijzen op de site van van der Haar kijk is het goedkoper om hem rechtstreeks van Matamp te bestellen (en dan kan ik hem ook nog precies zo krijgen als ik wil)


Gefeliciteerd trouwens ;)

Je kunt Erik vd Haar het beste ff bellen. Ik kreeg deze voor 500 euro mee ipv de 635 euro op de site. Hij gaat namelijk stoppen met Matamp. Hij gaf als reden dat hij nu te veel verschillende merken heeft.

Op die first lady zat ik eerst ook te azen, maar hij was echt te ver boven budget.

Ik moet trouwens nog ff zeggen dat de afwerking echt top is. Ik heb nog geen enkel schoonheidsfoutje kunnen vinden.

ColourofFire
3 juni 2008, 22:49
Je kunt Erik vd Haar het beste ff bellen. Ik kreeg deze voor 500 euro mee ipv de 635 euro op de site. Hij gaat namelijk stoppen met Matamp. Hij gaf als reden dat hij nu te veel verschillende merken heeft.

Op die first lady zat ik eerst ook te azen, maar hij was echt te ver boven budget.

Ik moet trouwens nog ff zeggen dat de afwerking echt top is. Ik heb nog geen enkel schoonheidsfoutje kunnen vinden.

Ow misschien is dat wel interessant dan. Probleempje is dat ik nog zit te dubben of ik wel of geen reverb wil. Matamp heeft een aantal versies zonder reverb gemaakt, en schijnen wat puurder te klinken.

bedankt iig :)

Edit: Wat me trouwens ook opvalt is dat de prijs van de minimat onder die van de matamp site, en rechtstreeks omgerekend zit, terwijl er voor de first lady gewoon 200 euro bovenop de omgerekende prijs zit.

bart_g
3 juni 2008, 22:59
Ow misschien is dat wel interessant dan. Probleempje is dat ik nog zit te dubben of ik wel of geen reverb wil. Matamp heeft een aantal versies zonder reverb gemaakt, en schijnen wat puurder te klinken.

bedankt iig :)

Edit: Wat me trouwens ook opvalt is dat de prijs van de minimat onder die van de matamp site, en rechtstreeks omgerekend zit, terwijl er voor de first lady gewoon 200 euro bovenop de omgerekende prijs zit.

Het zal me niks verbazen als die First Lady een custom is. Die van mij is volgens mij ook niet standaard. De minimat combo wordt normaal volgens mij met een Celestion V30 geleverd. Normaal zit er ook een reverb op de combo en die zit er bij mij niet op.

paulusdeBKB
3 juni 2008, 23:52
Mooie uitstraling heeft dat ding! Less is more-vibe, ziet er goed uit... hoop dat je er jarenlang plezier van zult hebben!

BasHermus
4 juni 2008, 13:50
Gefeliciteerd met je Matamp.

Dat zijn echt hele fijne versterkers. Ook al is het maar 2 Watt, het is wel een erg fijn speeltje voor de rest van je leven.

Ben je er al een beetje uit wat voor pedaal je er voor wilt gaan zetten?

bart_g
4 juni 2008, 14:01
Gefeliciteerd met je Matamp.

Dat zijn echt hele fijne versterkers. Ook al is het maar 2 Watt, het is wel een erg fijn speeltje voor de rest van je leven.

Ben je er al een beetje uit wat voor pedaal je er voor wilt gaan zetten?

Bedankt voor de leuke reacties. Ik ben er (natuurlijk) nog steeds erg blij mee.

Pedaaltje ben ik nog niet helemaal over uit, al zit ik te denken aan het MXR Distortion+ bouwpakket van Newtone. De sound van dat pedaaltje staat me wel aan, het is goedkoop en dan heb ik nog wat te knutselen. Daarnaast zitten er maar twee knoppen op en dat ik ruim voldoende voor mij. Ik ben namelijk nogal van het inpluggen en spelen en heb dus geen zin om continu knoppen te draaien.

x.a.d
4 juni 2008, 17:07
Proficiat met je amp!!
En voor die prijs is het natuurlijk altijd een goede koop...
Heb je een beetje relaxed kunnen testen bij vd haar?? Goed geholpen enzo??
En had je nog meer dingen getest??

Bernd Veenema
4 juni 2008, 17:47
Gefeliciteerd!
Lijkt mij een erg leuke amp!

bart_g
4 juni 2008, 18:21
Proficiat met je amp!!
En voor die prijs is het natuurlijk altijd een goede koop...
Heb je een beetje relaxed kunnen testen bij vd haar?? Goed geholpen enzo??
En had je nog meer dingen getest??

Ik heb niet getest bij vd Haar, omdat ik de amp al kende in deze setup. Heb hem dus zo mee kunnen nemen.

Verder ben ik goed geholpen. ik had niet genoeg cash bij, omdat ik eigenlijk voor het topje ging. Ik kon de versterker zo meenemen en moest de rest maar overmaken.

Helaas waren ze een nieuwe afzuiging aan het installeren bij vd Haar, dus het was een behoorlijke rommel, waardoor ik geen andere dingen heb kunnen bekijken/ testen.

bart_g
4 juni 2008, 18:27
Edit: post aangepast en een nieuw topic hiervoor gestart..