PDA

View Full Version : Ibanez - RG 620 QM SP??



Aspa123
21 februari 2003, 21:34
Is nu 639 euro (aanbieding) bij Feedback. Iemand ervaring met deze gitaar? Zit nml te twijfelen tussen S5xx of RG5xx dus zou graag weten hoe deze gitaar daarmee vergelijkt.

Feedback bijschrift: "Fraaie Ibanez RG met quilted Maple top, DiMarzio pickups en een lo pro edge tremolo. Veelzijdigheid troef! Van pop tot metal, dit monster kan het allemaal. Nu voor een ongelofelijke prijs!"

Anders Destium
21 februari 2003, 22:25
Hoe hoger het typenummer hoe beter bij Ibanez, de 6-serie is alleen meestal een speciale uitgave van de 5 serie, hier dus door middel van een quilted maple top en een lo-pro ipv edge brug.
Deze gitaar is voor dit geld een absoluut koopje, vroeger waren deze net iets minder dan het dubbele van de prijs (1100 Euro). Volgens mij zijn de elementen alleen designed by Dimarzio. De prijs is zo laag door de nieuwe Ibanezmodellen, ze hebben alles een andere naam gegeven en omgegooid. Het is dat ik alleen nog in zeldzame Ibbies doe, anders had ik hierin de ideale en veel betere vervanging gevonden voor mijn stevig afgeragde RG470... Een RG5.. is qua kwaliteit te vergelijken (best waardevast) , heeft alleen een Edge (visueel lomper dan een lo-pro) , en V7/V8 elementen.

Aspa123
21 februari 2003, 23:21
Net ff de Ibanez site bekeken..maaruh daar zijn de specificaties net ff anders???????

> Quilted Maple top/Nato body
> Ultra neck
> Jumbo frets
> Edge bridge
> IBZ V7 (H) neck pu
> IBZ V8 (H) bridge pu
> Powder Cosmo hardware

Dus volgs Ibanez site heeft ie gewoon een edge brug, andere pickups????

Overigens vraag ik me af wat het grote verschil is tussen die Ultra hals en de Wizard halzen?

Aspa123
22 februari 2003, 00:02
Liep weer te hard van stapel...nml net pas alle vorige treads gelezen over deze gitaar. :smile:
Toch bedankt.

Anders Destium
22 februari 2003, 00:04
Het is allemaal wat onduidelijk rond de RG6.. serie, Ibanez is wel vaker wat onduidelijk wat de specificaties betreft...
De brug is ook als het een Edge is qua kwaliteit en stemvastheid uitstekend, een lo-pro is alleen wat compacter (je moet wel redelijk kenner zijn het verschil te zien, maar als je het eenmaal weet...). Een edge is duidelijk groter, je kunt het best even snuffelen op de Ibanez-site om de verschillen te zien, de nieuwe modellen hebben trouwens hele andere bruggen...

Een ultrahals is wat dikker dan een wizard (of superwizard) hals, dit wil echter niet zeggen dat het een dikke hals is, integendeel: Het blijft een dunne hals, hij zit bijv op de modellen van Joe Satriani (en vroeger John Petrucci).

Aspa123
22 februari 2003, 16:40
Was net bij Feedback, zag de rg620 niet staan...maar ze hadden wel een zwarte RG570ex staan voor 499Eur...heb ik die maar gekocht :smile:

Nu alleen nog ff andere elementen inzetten...maar das een plan voor later...

Lex
22 februari 2003, 18:08
hehe ik was ook in feedback gisteren en wou die rg570 ook kopen. 500 euro lijk me best weinig voor zo een gitaar.
ik hoop dat hij niet uitverkocht is :sad:
kreeg je gewoon eentje in een doosje?

Anders Destium
22 februari 2003, 19:13
Er zit bij vrijwel geen enkele Ibanez standaard een koffer...

Anders Destium
22 februari 2003, 19:15
Op 2003-02-22 16:40, schreef Aspa123:
Was net bij Feedback, zag de rg620 niet staan...maar ze hadden wel een zwarte RG570ex staan voor 499Eur...heb ik die maar gekocht :smile:

Nu alleen nog ff andere elementen inzetten...maar das een plan voor later...


Felici trouwens :smile:
2e hands RG570 waren/zijn meestal rond de 1000-1100 gulden, kan je nagen aan wat voor koopje je hebt!

Aspa123
23 februari 2003, 18:14
Thnx...!

Trouwens sorry Lex..was je schijnbaar net ietsjes voor..en ja gewoon in een doosje..'t is immers een nieuwe gitaar.

Neals
24 februari 2003, 13:06
Een NIEUWE RG570??????

Hoeveel beter issie dan de RG270????

Aspa123
24 februari 2003, 13:25
Tja klinkt beter, heeft een veel degelijkere constructie en gezien de prijs die ik ervoor betaald heb lijd ik er nooit veel verlies op als ik m ooit zou verkopen. Vindt m trouwens ook veel lekkerder bespelen dan de 270, maar dat kan mijn interpertatie zijn. Tja kijk de 270 is meer een beginners gitaar, alhoewel een vriend van mij een EMG81 heeft laten inbouwen in zijn 270 en zijn gitaar klinkt nu top!, alhoewel niet zo vet als mijn BCRich met EMG..hahaha
Ga binnen kort wel die v7 en 8 elementen in mn rg570 vervangen want die vind ik kut klinken ivg met EMG.

Anders Destium
24 februari 2003, 14:13
Op 2003-02-24 13:06, schreef Neals:
Een NIEUWE RG570??????

Hoeveel beter issie dan de RG270????


Om het simpel te zeggen: Alles is beter aan een 5-serie....

Ze worden in Japan gemaakt (tov Korea), dus beter hout, betere afwerking
De hals is prettiger, de brug is 10x beter (minstens), de elementen zijn beter, de verdere hardware en electronica ook.

Is dat een antwoord op je vraag?