PDA

View Full Version : Een veelzijdige gitaar



gertdh
3 juni 2008, 20:19
Hé iedereen,

ik ben van plan een nieuwe elektrische gitaar te kopen van rond de 500/600 euro max.
Ik vind zelf een epiphone goldtop '56 reissue heel erg mooi.
Maar die is nu niet meer leverbaar, en de '57 reissue heb ik zo mijn twijfels over.

Hebben jullie nog wat aan te raden in die prijsklasse?
(les paul modellen hebben mijn voorkeur)

bij voorbaat dank !

Edit:
Ik speel veel stijlen, van blues tot metal.
Het liefst zou ik iets bluesy willen hebben wat ook metal aan kan, en de gitaar moet dus ook niet een metal-uiterlijk hebben)

humbucker
3 juni 2008, 20:53
Zelf ben ik niet zo thuis in lp'tjes, maar door de daling van de dollar en een heleboel andere zaken (waarvan ik het fijne niet weet:D) zijn de gibsons ook een heel stuk betaalbaarder geworden.
deze bijvoorbeeld:

gibson LP 1 (http://www.thomann.de/be/gibson_lpspecialfaded_wy.htm)

gibson LP 2 (http://www.thomann.de/be/gibson_lp_studio_limited_wb.htm)

beiden voor rond de 600 € en dan ben je beter af als met een Epiphone. De kwaliteit van Gibson ligt over het algemeen toch nog wel een stuk hoger als die van Epiphone.

gertdh
3 juni 2008, 21:19
Ik ben zelf niet thuis in het online bestellen van gitaren.
Geeft dit geen problemen of dergelijke?

leif
3 juni 2008, 21:19
je kan ook iets meer uitgeven aan een lp studio> :lp:

Orpheo
3 juni 2008, 21:23
een veelzijdige gitaar...

die goedkope les paul van gibson is geweldig, zeker. of een fender fat strat, of een leuke tele.

joskedentweede
3 juni 2008, 22:09
Ja, een Strat uit de classic player-series.
Of een Tele uit dezelfde serie.
Klinken erg goed, en ze zijn toch een beetje veelzijdig.

richwoodplayer
3 juni 2008, 22:51
ik vind die GIBSON LP STUDIO LIMITED WBCR echt vet!
zeker doorsparen voor geld, dan een echte gibson kope:D

Squier4ever
3 juni 2008, 22:54
ik vind die GIBSON LP STUDIO LIMITED WBCR echt vet!
zeker doorsparen voor geld, dan een echte gibson kope:D

voor wat anders dan geld wou je doorsparen? bierdopjes, flippo's, pokémon eieren, autotjes, postzegels of sigarenbandjes? en dan net zolang tot je er een paar dure bij hebt zeker.

richwoodplayer
3 juni 2008, 22:56
voor wat anders dan geld wou je doorsparen? bierdopjes, flippo's, pokémon eieren, autotjes, postzegels of sigarenbandjes? en dan net zolang tot je er een paar dure bij hebt zeker.

misschien wel model motortjes :D
nee, maar ik bedoel, geld sparen om een gibson te kunnen kopen ;)

Mitch
3 juni 2008, 23:03
ik vind die GIBSON LP STUDIO LIMITED WBCR echt vet!
zeker doorsparen voor geld, dan een echte gibson kope:D
Tja, zo komt iedere bordenwasser aan 27 posts per dag....


Voor het budget wat gert noemt zit je nu in een lastig parket: iets doorsparen, online durven kopen en voor een echte Gibson gaan met het nadeel van het niet kunnen testen of voor je budget bijvoorbeeld voor een hagström of Indie gaan, wat wel veel waar voor je geld is maar weer minder gangbaar is en dus qua tweedehands waarde later mionder waard is? Lastig, lastig... Persoonlijk ben ik wel een fan van het uitproberen van de minder gangbare merken: test eens wat uit zou ik zeggen.

richwoodplayer
3 juni 2008, 23:10
Tja, zo komt iedere bordenwasser aan 27 posts per dag....


Voor het budget wat gert noemt zit je nu in een lastig parket: iets doorsparen, online durven kopen en voor een echte Gibson gaan met het nadeel van het niet kunnen testen of voor je budget bijvoorbeeld voor een hagström of Indie gaan, wat wel veel waar voor je geld is maar weer minder gangbaar is en dus qua tweedehands waarde later mionder waard is? Lastig, lastig... Persoonlijk ben ik wel een fan van het uitproberen van de minder gangbare merken: test eens wat uit zou ik zeggen.

ja, ga zowiezo als ik rond de 1000 euro heb even naar feedback rotterdam, ff gitaar shoppe :hippie:

Mitch
3 juni 2008, 23:15
Ik had het tegen de topic starter, lul.

richwoodplayer
3 juni 2008, 23:17
Ik had het tegen de topic starter, lul.

srry hoor.
koppie koffie om erover te praten? :hippie:

gertdh
3 juni 2008, 23:19
Tja, zo komt iedere bordenwasser aan 27 posts per dag....


Voor het budget wat gert noemt zit je nu in een lastig parket: iets doorsparen, online durven kopen en voor een echte Gibson gaan met het nadeel van het niet kunnen testen of voor je budget bijvoorbeeld voor een hagström of Indie gaan, wat wel veel waar voor je geld is maar weer minder gangbaar is en dus qua tweedehands waarde later mionder waard is? Lastig, lastig... Persoonlijk ben ik wel een fan van het uitproberen van de minder gangbare merken: test eens wat uit zou ik zeggen.

Bedankt mitch!

maar, als ik doorspaar, op welk budget moet ik dan rekenen?

Mitch
3 juni 2008, 23:26
Nou, vanaf 800 zijn al aardig wat interessante 2ehands en tegenwoordig dus ook nieuwe Gibsons te krijgen. Niet dat die per definitie beter zijn dan de andere merken die ik noemde, maar ik dacht: ik noem het maar even.

Geoffrey
3 juni 2008, 23:31
voor wat anders dan geld wou je doorsparen? bierdopjes, flippo's, pokémon eieren, autotjes, postzegels of sigarenbandjes? en dan net zolang tot je er een paar dure bij hebt zeker.

Ik heb echt te doen met ricwoodplayer.. :seriousf:
Telkens hij iets post: aaanvalluuuuuuuuuh!!!!

richwoodplayer
3 juni 2008, 23:33
Ik heb echt te doen met ricwoodplayer.. :seriousf:
Telkens hij iets post: aaanvalluuuuuuuuuh!!!!

duhh, komt door gister.
gaat vanzelf weer over (hoop ik)
knap irritant als je weet dat je niet serieus genomen word..

Geoffrey
3 juni 2008, 23:36
duhh, komt door gister.
gaat vanzelf weer over (hoop ik)
knap irritant als je weet dat je niet serieus genomen word..

Ik vrees er wat voor..

richwoodplayer
3 juni 2008, 23:38
mod-edit: jij hebt een PM ontvangen.

grayfink
3 juni 2008, 23:58
http://www.thomann.de/nl/cat_PG_4.html?gf=lp_models&oa=pra

http://www.thomann.de/nl/cat_PG_5.html?gf=lp_models&oa=pra

PRS SE singlecut? Yamaha? Ibanez? Gibson Vixen? Gibson LP studio? Godin? Vintage? Een pre-lawsuit Japanse LP? Opties zat.

N.B.: Veelzijdigheid zit doorgaans meer in de gitarist dan in de gitaar.

bart_g
4 juni 2008, 08:56
duhh, komt door gister.
gaat vanzelf weer over (hoop ik)
knap irritant als je weet dat je niet serieus genomen word..

Offtopic: Gast, ga jij ff lekker met de duplo spelen. Ik word een beetje moe van je...

En nu weer ontopic: Kijk ook eens naar een Hagstrom Super Swede. Er is hier net weer een topic geopend door een tevreden gebruiker en daarin staan eigenlijk alleen maar positieve reacties (die van mij incluis).

Verder is er idd heel veel keuze in deze prijsklasse en waarschijnlijk zou ik met de lage Gibsonprijzen toch ook eens gaan kijken naar een LP Studio.

Succes met de zoektocht!

Mephistocles
4 juni 2008, 09:26
Oe! Wat heb ik gister gemist? Hebben jullie van de keer richwoodplayer ondergescheten? Lache zo'n forum. Je zegt één keer iets doms, je wordt afgezeken, vervolgens probeer je het een beetje te sussen en kun je maar beter een nieuw account aanmaken:D

Ontopic:

Ik kan niet al te veel zeggen over Lp's dat is niet mijn specialiteit (ach, wat wel eigenlijk?) maar als ik jou was, zou ik gewoon je geld vergeten, en ga eens een maandje lekker rotzooien. Ga ns naar je plaatselijke muziekwinkel gitaren proberen, ga 'ns naar feedback gitaren uitproberen tot ze je dr uit schoppen, zodat je weet wat je wilt. Het zou immers wel zonde zijn als je een LP koopt en er echter komt dat een strat jou gitaar is, of andersom. En als je je droomgitaar hebt gevonden, koop je m. Wie weet is een Gretsch jou gitaar. Gewoon proberen. Easy as that.

Kakihara
4 juni 2008, 10:34
Ik vind dat Blade weer schandelijk over het hoofd gezien wordt :p
Als TS de Durango Deluxe ergens tegenkomt, moet hij hem zeker testen. Blades zijn enorm veelzijdig, mede ook dankzij het VSC-3 systeem. Kan je van jazz naar hardrock en metal gaan met één draai aan de knop.

Mitch
4 juni 2008, 13:50
Heb je helemaal gelijk in. Blades zijn mede dankzij het slimme pre ampje verdomd veelzijdig, maar het ligt misschien iets minder in de lijn die de topic starter aangaf. Maar absoluut de moeite waard.

R.J
4 juni 2008, 15:07
Even @ gibson lp studio: Ik heb zo'n lp studio getest van blues tot metal.... en vooral zodra je rock of harder gaat klinkt ie in ieder geval in je rythm zwaar k*t vind ik :sneaky:

Kan je beter een epiphone uit dezelfde prijsklasse kopen denk ik.... of alsnog zo'n ding en er dan andere pups in proppen.

grayfink
4 juni 2008, 17:20
Ja joh, Epiphone is veel beter!

Ibanez666
4 juni 2008, 17:46
Een Ibanez Artist (een oude pre 87) is super veelzijdig, twee humbuckers die HB/SC/fase te schakelen zijn dus je hebt als je dat combineert met de gebruikelijke 3 standen schakelaar enorm veel mogelijkheden qua sound. Leuke bijkomstigheid is dat je gitaar ook niet minder, eerder meer wordt