PDA

View Full Version : Edwards gitaren



GibsonDC
3 juni 2008, 19:59
Ik was net op een zoektocht naar een nieuwe gitaar op het internet. Was eigenlijk in eerste instantie op zoek naar een nieuwe gretsch. Maar toen kwam ik deze site tegen; http://www.guitarjapan.com/edwards/index.html . Met nogal heel wat interessante edwards gitaren. Ik kende edwards al, maar nog nooit in real life op gespeelt. Ze zien er allemaal goed uit en er zit goed spul in (SD) en ze zijn van fatsoenlijk hout gemaakt (ebben toets, essen top en mahoney hals en body) geen fineer of iets dergelijks. Tenminste dit vermelden ze op de site.
ik ben met name geintresseerd in deze;
http://www.guitarjapan.com/edwards/spec/e-lp-85cd_p.html
http://www.guitarjapan.com/edwards/img/E-LP-85CD_P.jpg
Alhoewel er nog wel leuke bijzitten (telecasters, en nog een aantal lptjes) Maar deze springt eruit. Ik heb altijd al een black beauty willen hebben met p90's maar dan de gibson variant, dus misschien is dit niet verkeerd.
Deze gitaar kost omgerekend ongeveer: 430 euro en de verzend kosten waren 110 euro plus douane kosten maar daar weet ik niks van af.

Maar ik kan me nog wel herrinerren dat Orpheo ook een Edwards heeft gehad en deze kapot heeft gesmeten. Ik dacht dat dit kwam, omdat hij hem wou pimpen maar er toen achterkwam dat het fineer was ofzoiets?

Dus nu is mijn vraag; kennen jullie deze gitaar? Weten jullie meer over de douane kosten? Kennen jullie de website? En alle overige info over Edwards is ook welkom:).

Orpheo
3 juni 2008, 20:11
kwam omdat ik 'm wilde pimpen, het TOTAAL mislukte, niks wist van gitaarbouw en reparatie, en hij me teveel deed denken aan m'n ex, en ik van alle herinneringen van die trut af wilde :) verder was 't eigenlijk gewoon een goeie gitaar met een lekkere sound. denk gibson-sound en playabillity :)


ja jongens, DAT is 't verhaal van de edwards van orpheo.

Tupelo
3 juni 2008, 20:12
Snel een slotje dan!! :o

E-J
3 juni 2008, 20:25
Ah, zo zit het dus :seriousf:

Ik heb een Edwards Les Paul '57 Goldtop. De halzen van de meeste Edwards Les Pauls zitten tussen een Gibson '50s en '60s in, ik geloof dat dit een '59 hals is. Niet te dik maar dus ook niet te dun. Ik heb laatst een Epiphone en een Gibson Les Paul met de Edwards vergeleken en inderdaad, de hals zit qua dikte tussen de twee in. Zelf vind ik de hals verschrikkelijk lekker spelen.

Wat ik heb gehoord is dat Edwards Les Pauls van Afrikaans mahonie zijn gemaakt en dat maakt ze iets lichter. Dat betekent niet dat ze zo licht als een veertje zijn, na een paar uur spelen met mijn band heb ik een beetje pijn aan mijn rug.

Qua sound zijn ze erg goed, minpunt voor mij was dat ze nogal modern klinkende pickups met veel output hebben. Die SD P90's zouden niet klinken als die van Gibson b.v. en in mijn '57 Goldtop zaten Seymour Duncan '59 en JB. Ik heb er PAF's in laten zetten, zo klinkt 'ie nog net wat beter. Niet dat de standaard pickups slecht zijn, integendeel :)

Kortom, hele mooie gitaren, zeker voor het geld. Er is een Zwitser op Ebay die regelmatig gitaren uit Japan haalt. Bij hem heb ik ook mijn Edwards gekocht... omdat ik het niet aandurfde bij zo'n vaag winkeltje in Japan er eentje te bestellen. Als ik het geld had zou ik nog een Edwards kopen, en dan eentje met P90s... maar eerst een nieuwe Strat :) Ik weet niet waar je precies woont, maar je mag best eens langskomen om te kijken of b.v. de hals je bevalt.

humbucker
3 juni 2008, 20:27
Snel een slotje dan!! :o

:seriousf:

Orpheo
3 juni 2008, 20:30
Ah, zo zit het dus :seriousf:

Ik heb een Edwards Les Paul '57 Goldtop. De halzen van de meeste Edwards Les Pauls zitten tussen een Gibson '50s en '60s in, ik geloof dat dit een '59 hals is. Niet te dik maar dus ook niet te dun. Ik heb laatst een Epiphone en een Gibson Les Paul met de Edwards vergeleken en inderdaad, de hals zit qua dikte tussen de twee in. Zelf vind ik de hals verschrikkelijk lekker spelen.

Wat ik heb gehoord is dat Edwards Les Pauls van Afrikaans mahonie zijn gemaakt en dat maakt ze iets lichter. Dat betekent niet dat ze zo licht als een veertje zijn, na een paar uur spelen met mijn band heb ik een beetje pijn aan mijn rug.

Qua sound zijn ze erg goed, minpunt voor mij was dat ze nogal modern klinkende pickups met veel output hebben. Die SD P90's zouden niet klinken als die van Gibson b.v. en in mijn '57 Goldtop zaten Seymour Duncan '59 en JB. Ik heb er PAF's in laten zetten, zo klinkt 'ie nog net wat beter. Niet dat de standaard pickups slecht zijn, integendeel :)

Kortom, hele mooie gitaren, zeker voor het geld. Er is een Zwitser op Ebay die regelmatig gitaren uit Japan haalt. Bij hem heb ik ook mijn Edwards gekocht... omdat ik het niet aandurfde bij zo'n vaag winkeltje in Japan er eentje te bestellen. Als ik het geld had zou ik nog een Edwards kopen, en dan eentje met P90s... maar eerst een nieuwe Strat :) Ik weet niet waar je precies woont, maar je mag best eens langskomen om te kijken of b.v. de hals je bevalt.

ik haal ze altijd bij 'katana guitars' en hisashi guitars.

Otje
3 juni 2008, 20:31
Nog noooooit van gehoord. Leuke tip, thanx.

GibsonDC
3 juni 2008, 21:06
@ Ej Nl ik heb net gekeken op Ebay Zwitserland. Die gast verkoopt ze wel voor een stuk meer. Ik denk dat ik er dan gewoon een bestel in japan. En orpheo ik zal eens kijken op hiashi die katana kende ik al, danku! Alle info is nog steeds welkom:)

JeanPaul du Vinnie
3 juni 2008, 21:11
Edwards is overigens een dochtermerk van ESP, dat kopieën van grote merken produceert voor de niet-Amerikaanse markt. Op het ESP-forum waren ze er altijd heel enthousiast over, de kwaliteit zou ergens tussen de ltd 1000 en de ESP-lijn liggen... zeker doen zou ik zeggen.

Iceman
3 juni 2008, 21:38
Mijn Edwards (die Fred Dons nu heeft, 98LTC) heb ik ook van die Zwitser begin dit jaar. Hij is in korte tijd een stuk duurder geworden. Wel betrouwbaar.

Die Katana guitars op Ebay is al jaren betrouwbaar.

Zo'n Burny/Edwards/Tokai les paul is nooit een miskoop. Mocht zo'n gitaar je niet bevallen, dan kun je 'em altijd weer voor dezelfde prijs doorverkopen. Les Pauls blijven populair.

Zo heb ik dus een tijdje gratis op een Edwards gespeeld en gezellig geouwehoert met Fred, en is Fred weer blij met een nieuwe gitaar.
Ik zou d'r haast een hippie van worden, van dat gitaar kopen.

PeterX
3 juni 2008, 22:21
Wow, wat een plaatje zeg!!! :o

Voor t geld hoef je t ook al niet te laten, ik ga s ff rustig googelen en ebayen; wie weet...