PDA

View Full Version : Rg 570 nieuwe snaren?



guvorsch
21 februari 2003, 21:31
hoi,

ik heb sinds vandaag een 2e hands RG 570 van Ibanez. Nou waren de snaren verrot en wilde ik er nieuwe opzetten. OP mijn oude ghitaar met vaste brug was dit makkelijk, maar op deze met tremelo snap ik neit hoe ik mijn snaar vervang, weet iemand dit?

ik wil graag spelen naemlijk.

alvast bedankt, doei

Lex
21 februari 2003, 21:45
doe de ouwe snaren weg en zet de nieuwe erin!!
nee, heb ook geen floyd rose ervaring.

maar hoeveel heb je ervoor betaald?

Mithrandir
21 februari 2003, 21:52
Aan dat antwoord heeft ie wat Lex, goed zo...

Maar ik heb ook geen ervaring met snaren wisselen bij gitaren met een floyd rose, maar heb wel een linkje:

http://www.guitarnoise.com/guitar/tuning/20011016.html

of deze:

http://www.guitarsrule.com/information/iz/faq-mq.shtml#11

of deze:

http://guitar.about.com/library/howto/htfloydrose.htm

Ic3gl0vE
21 februari 2003, 21:54
eerst moet je je tremelo blokkeren, bijvoorbeeld met een stukje karton. Dit leg je onder de tremelo zodat 'ie niet in de body kan zakken.
dan haal je de toplock los en haal je de snaren van de kop. Nu draai je de inbusjes op je floyd los, zodat je de snaren uit de floyd kunt pakken.

nu pak je je nieuwe snaar, knip je het balletje eraf en stop je die in de floyd op de manier waarop je de oude snaar eruit hebt gehaald, maar dan in omgekeerde volgorde :smile:
alles weer vastdraaien en je bent klaar. Maak een paar goede upbends met je floyd om de snaren op te rekken (laat je toplock nog even open staan terwijl je dit doet). stem nu je gitaar, houd er wel rekening mee dat dit een tijdje duurt, want als je een snaar stemt, verandert de spanning op de hele brug waardoor de andere snaren ook anders gestemd worden. Het duurt dus even voor je de perfecte balans hebt gevonden.