PDA

View Full Version : Heel heel klein humbucker ring/raam vraagje



RoelTM
3 juni 2008, 17:22
hallo,
ik heb voor mijn gitaar nog 2 elementen raampjes/ringen nodig...
sterker nog, chromen raampjes :cooler:
nu heb ik de volgende gezien:

http://guitarsupplies.nl/b_920.jpg

(Afm: 89x44. H=2,5mm)

deze is van guitar supplies.
hij ziet er wel erg plat uit... (op de afbeelding dan)
maar is deze dan echt 2,5 cm hoog??? dat vind ik dan wel erg veel...
of valt dat wel mee?


en dan deze van Guitar Fetish:

http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/I/yhst-50206111187217_1998_4787016

ook erg platte afbeelding (wel vaker zo met afbeeldingen)
maar is dit wel een 'gewone' ring?
ik heb een andere gitaar en daar zijn ze ong zo groot: (wat ik dan versta onder 'gewoon')

http://www.guitarpartsresource.com/chromeflattoprings.jpg


zit ik nu te zeuren en zijn ze alle 3 hetzelfde, of zit er echt een verschil in???
(het maakt trouwens voor mij niet uit waar ik bestel, ik moet toch bij beide winkels bestellen)

Rude Perception
3 juni 2008, 17:28
hallo,
(Afm: 89x44. H=2,5mm)

...

maar is deze dan echt 2,5 cm hoog??? dat vind ik dan wel erg veel...
of valt dat wel mee?



Psssst......


Naar ik weet zijn de meeste (alle?) ringen toch gewoon plat?

RoelTM
3 juni 2008, 17:30
zie afbeelding 3 (da's t 3e plaatje)

ziet er niet echt 'plat' uit, ong ½ á 1 cm dacht ik zo...

st.robot
3 juni 2008, 17:59
jou dieptezicht is wel een beetje optimistisch , da's misschien wel dik, maar volgens mij toch zéker geen 1 cm hoog

RoelTM
3 juni 2008, 18:08
ik heb het ff opgemeten, en kom uit op ongeveer ½ cm... (ongeveer ja...!!!)
maar dit is veel minder dan de 2,5cm die ze bij Guitar Supplies aangeven...
maar weer veel dikker dan die op de plaatjes (behalve de laatste dan)
moet ik gewoon die van Guitar Fetish bestellen dan???

Mattia
3 juni 2008, 19:24
Lees eens even goed: 2.5 MM, niet CM.

orreltak
3 juni 2008, 19:44
dat derde plaatje zijn standaard HB ringen voor gitaren met een tombrug en halshoek zoals les pauls.
foto 1 en 2 zijn gewoon 2,5 mm,dus plat.
ringen van 2,5 cm hoog bestaan niet

RoelTM
3 juni 2008, 19:51
:o verrek... nu zie ik het.... :nervous:
ok thnx

Cocobolo
3 juni 2008, 21:04
een collega van mij heeft die platte chromen ringen (dus plaatjes 1 en 2). Hij heeft daarmee wel het volgende probleem : omdat de ringen overal even dik zijn, hangen de elementen er volgens zijn zeggen recht in, oftewel de snaren boven deze elementen zitten ter hoogte van de 1e spoel dichter boven de polen dan bij de 2e spoel.
Als je de schuin oplopende elementringen hebt (zoals in plaatje 3) dan hangen in zekere zin de elementen er ook een beetje schuin in, en lopen daarmee evenwijdig aan de snaren (snapt iemand nog wat ik bedoel ? :???: ). Ik kan me er zeker iets bij voorstellen! En ik vind de ringen van plaatje 3 mooier (maar dat is een kwestie van smaak, dus dat is verder niet belangrijk).

Rinze
3 juni 2008, 21:35
Het hangt ervan af of je een gitaar met gewelfde top hebt of nmet een vlakke top. Verder hangt het van de afstand van de snaren tot de top af. ALs ze te hoog zijn schuur je er een stuk af. Maar je hebt dus ook scheve en recht onderkanten, en ook nog met een uitholling waar de bolling van de top dan in past. Snappie? :seriousf:

RoelTM
3 juni 2008, 23:14
een collega van mij heeft die platte chromen ringen (dus plaatjes 1 en 2). Hij heeft daarmee wel het volgende probleem : omdat de ringen overal even dik zijn, hangen de elementen er volgens zijn zeggen recht in, oftewel de snaren boven deze elementen zitten ter hoogte van de 1e spoel dichter boven de polen dan bij de 2e spoel.
Als je de schuin oplopende elementringen hebt (zoals in plaatje 3) dan hangen in zekere zin de elementen er ook een beetje schuin in, en lopen daarmee evenwijdig aan de snaren (snapt iemand nog wat ik bedoel ? :???: ). Ik kan me er zeker iets bij voorstellen! En ik vind de ringen van plaatje 3 mooier (maar dat is een kwestie van smaak, dus dat is verder niet belangrijk).
maar die verkopen ze niet bij bovenstaande winkels hè...
want dat is inderdaad wel fijner
of evenueel idd een beetje vijlen/iets ernder doen ofzo