PDA

View Full Version : live opname eigen nummer/overview met band



pannekoek
3 juni 2008, 16:18
hey gitaarnetters,

afgelopen vrijdag ons erste optreden met de band gehad en we hadden het opgenomen.

filmpje: http://nl.youtube.com/watch?v=YQZx3yebzLM
wat vinden jullie ervan? :)

het is een compilatiefilm wat wat shots en het hele nummer van ons ''day of judgement''

het is bij langena niet perfect en het geluid was niet goed afgesteld (de solo van de andere gitarist was niet eens te horen)
beetje sloppy gespeeld maar voor ons en het publiek was het tenminste waanzinnig vet!
er werd iig flink gepit! en zelfs een wall of death op onze let the bodies hit the floor cover.

meer filmpjes komen eraan in het weekend :)

Riky
8 juni 2008, 14:25
Niet mijn muziek, maar klinkt toch niet verkeerd voor eerste optreden:)
Mag je tevreden mee zijn. En geluid kan echt veel slechter hoor:)

Vind je jullie drummer trouwens ontzettend saai.... Ik hou er van als drummer beetje verrassende dingetje tussen door doen, maar dat doet hij helaas niet:)

EDIT:

Oja en succes verder hea:)!!

pannekoek
8 juni 2008, 14:30
Niet mijn muziek, maar klinkt toch niet verkeerd voor eerste optreden: )
Mag je tevreden mee zijn. En geluid kan echt veel slechter hoor: )

Vind je jullie drummer trouwens ontzettend saai.... Ik hou er van als drummer beetje verrassende dingetje tussen door doen, maar dat doet hij helaas niet: )

EDIT:

Oja en succes verder hea:)!!


oke bedankt, even noteren :)

voor in de oefenstudio gaan we echt dringend aan iedereens partijen werken, er is nog een hoop te gebeuren qua strakheid van de gitaren, de zang, blijkbaar ook de drums :), en last but not least, performence :rockon:

DeiDRagonas
8 juni 2008, 14:32
Voor t eeste optreden errug goed hoor! Vet netjes!
Mooi intro heeft dat nummer ook, loopt lekker hoor.

Kvind alleen de zanger n beetje een watje.. Bij zo'n band hoort een big bad mofo... Een dikke vette beer snappie?

En nu ben ik een adhd gevalletje hoor, maar ik mis wat energie.. Kom eens naar The Hips als je de kans hebt en we geven jullie een les in rocken en rollen... Verder erg goed allemaal!

Grt Roy!

marter544
8 juni 2008, 16:00
Muziek klinkt goed, en voor een eerste optreden is het echt prima!! Alleen idd, er moet wel wat aan de performance worden gewerkt.

pannekoek
9 juni 2008, 01:16
Muziek klinkt goed, en voor een eerste optreden is het echt prima!! Alleen idd, er moet wel wat aan de performance worden gewerkt.

thnx!
jah performence moet idd aan gewerkt worden, maar we zijn nogal nerveus op t podium haha, zanger is een beetje t stille type, hebben jullie misschien tips om aan onze performence te werken?

MichaelSS
9 juni 2008, 13:26
Slaap je ook in dat t-shirt?

Verder wel vet. Alleen heb ik het idee dat je overdrive waardeloos is? (niet verkeerd bedoeld ofzo). Marshall staat zeker niet volledig open of wel? Tja tis en blijft een marshall he..

Riky
9 juni 2008, 13:49
volgens mij heeft hij een 100watt buizen marshall... ik heb laatst opgetreden over een marshall 100watt buizen en hij kwam nog geen eens tot 3 in een soort gelijke ruimte.... dus ik helmaal open???

Snap trouwens zowieso niet hoe je met deze geluidkwaliteit kunt horen dat zijn overdrive niet geweldig is...

kortom... ik vind je post onzinnig:)

Speulert
9 juni 2008, 14:28
Slaap je ook in dat t-shirt?

Verder wel vet. Alleen heb ik het idee dat je overdrive waardeloos is? (niet verkeerd bedoeld ofzo). Marshall staat zeker niet volledig open of wel? Tja tis en blijft een marshall he..

met verkeerde been uit bed gestapt.


@ pannekoek, ik vond et lekker klinken man.Als dit het eerste optreden is belooft de toekomst veel goeds

MichaelSS
9 juni 2008, 16:43
Riky= Mijn voorkeur bij Marshall gaat uit na de overdrive als het volume helemaal openstaat. Zelfs met een brakke kwaliteit, kun je nog horen of een overdrive goed is, of niet goed is. Hier vind ik hem zeker niet klinken als DE Marshall overdrive.

Speulert= Nee totaal niet. Ik geef kritiek op zijn sound. Dat van z'n shirt was een geintje omdat hij die op elk filmpje aan heeft en mij dat opvalt. "Slechte" kritiek, wat overigens helemaal niet slecht bedoeld is, hoeft er niet altijd op te duiden dat iemand met het verkeerde been uit bed gestapt is... of is dat bij jou misschien wel het geval?

Speulert
9 juni 2008, 17:12
Als er iets is wat je niet goed bij een slechte kwaliteit opname kan beoordelen dan is het wel de overdrive.
Ik wil je best een paar bandjes laten horen die zijn opgenomen met een telefoon.Knappe kop die daar iets zinnigs over de tone kan zeggen

pannekoek
9 juni 2008, 19:13
Slaap je ook in dat t-shirt?

Verder wel vet. Alleen heb ik het idee dat je overdrive waardeloos is? (niet verkeerd bedoeld ofzo). Marshall staat zeker niet volledig open of wel? Tja tis en blijft een marshall he..


ik vond t wel grappig om t shirt aan te trekken op t podium :Z ik heb dat shirt 1x in de 2 weken aan ofzo :hippie:
overdrive was wel redelijk oke hoor, ik heb de amp met mastervolume op de helft en kanaal volume ook op de helft gezet

MichaelSS
10 juni 2008, 09:38
Als er iets is wat je niet goed bij een slechte kwaliteit opname kan beoordelen dan is het wel de overdrive.
Ik wil je best een paar bandjes laten horen die zijn opgenomen met een telefoon.Knappe kop die daar iets zinnigs over de tone kan zeggen

Zeik niet zo oke? Ik zeg toch niet dat het slecht was, totaal niet.

Alleen de overdrive vind ik, en NIET door het kwaliteit filmpje, gewoon niet de overdrive die ik van een Marshall verwacht> Conclussie volume niet helemaal open.En ik hoef jouwn bandjes niet te zien. Daar gaat het hier toch niet om.

Riky
10 juni 2008, 11:55
wat ik probeerte te zeggen is dat je in zo'n formaat zaaltje je volume van 100watt buizen marschall niet helemaal open kunt draaien...


Tenzij de rest van de bandje niks kan schelen...