PDA

View Full Version : Bandje om slaghand?



Wiellem
2 juni 2008, 18:41
Nou ik zie redelijk vaak gitaristen waaronder Kirk Hammett met een bandje om hun slaghand, nou vroeg ik me al een hele tijd af waarvoor dit dient, dua wie weet het?

http://www.concert-pictures.com/rock/metallica/sanitarium-2003/Kirk-Hammett-12.jpg

Tijdens het zoeken naar dit plaatje vond ik meerdere mogelijkheden, of tegen het zweten of om sneller te spelen. Wat denken jullie?

Renin
2 juni 2008, 19:31
het is geen bandke maar tape wat hij gebruikt als een soort extra bescherming voor zijn tere huid. Het zit op de plek waar je palm-mute (is dat een werkwoord??), en dan roesten zijn snaren niet zo supersnel door zijn custom-made-handcrême.



^^

Wiellem
3 juni 2008, 14:33
Niemand die het weet dan? Er zijn best veel gitaristen die het doen

gitaarvrouwtje
3 juni 2008, 15:22
hier nog zo n discussie hier wordt gesuggereerd dat het inderdaad met het palmmuten te maken heeft
je antwoord (http://www.metallicabb.com/lofiversion/index.php/t54502.html)

Wiellem
3 juni 2008, 15:26
Zit opzich wel wat in toch ja als hij iedere dag zo intensief moet spelen en muten :rockon: Ok dan houd ik het daar maar op :)

Braindead
4 juni 2008, 23:10
Wat een Pussy. Tape om zijn handjes.... pfff Na die video waar ze hun therapie hebben vastgelegd verbaasd me dit ook niet meer.......
Is trouwens voor het eerst dat ik een gitarist met tape om zijn handen zie. Van drummers ken ik het nog wel.....maar dat is een heel ander verhaal natuurlijk

Kan het niet iets met het geluid te maken hebben?

B_2_the_a
4 juni 2008, 23:14
pfff Na die video waar ze hun therapie hebben vastgelegd verbaasd me dit ook niet meer.......


natuurlijk sta je heel erg open voor de 20 jaar die ervoor afspeelde enzo..

maar dat tapeje is omdat anders z'n spieren en pezen naar de tering gaan... hij heeft best een harde aanslag....

Lenweë Míriel
4 juni 2008, 23:16
Kan het niet iets met het geluid te maken hebben?

Enkel als het tonechambers heeft of buizen anders is het toch kut

wiegersma
5 juni 2008, 07:20
Mister Hetfield heeft zo'n tapeje niet nodig...!

Il_Falco
5 juni 2008, 09:50
Mister Hetfield heeft zo'n tapeje niet nodig...!


... maar die is dan ook goddelijk! :satisfie:

Renin
5 juni 2008, 10:32
..nee die heeft hele andere dingen nodig :chicken:

GeofJackon
5 juni 2008, 16:22
Nu niet meer, hij is afgekickt! Zegt hij.

Braindead
6 juni 2008, 18:23
Ik sta er wel voor open, maar why the fuck zoiets uitbrengen? Alsof de fans daar op zitten te wachten.

Maar die Mustaine is misschien nog wel more weird. Ze (Metallica) kicken Dave Mustaine eruit, en Mustaine wil wraak en richt Megadeth op om Metallica eruit te spelen. Megadeth maakt een van de best scorende metal albums ooit (Countdown to extinction) en Mustaine kan het niet verkroppen dat Metallica nog beter verkoopt. ( Ik dacht het black album.)

Dat terwijl Countdown toch een stuk muzikaler is ( IMO) dan het black album van Metallica. Maar das mijn bescheiden mening. En waar Metallica de laatste jaren mee bezig is dat kan ik al helemaal niet meer volgen, om nog maar te zwijgen van de totale stilstand in ontwikkeling van Kirk. Maar van mij mag ie een bandje om doen hoor! :-)


natuurlijk sta je heel erg open voor de 20 jaar die ervoor afspeelde enzo..

maar dat tapeje is omdat anders z'n spieren en pezen naar de tering gaan... hij heeft best een harde aanslag....

Renin
6 juni 2008, 18:58
Ironie:

Mustaine is eruit gekickt vanwege zijn onhandelbare gedrag i.c.m. een alcoholverslaving :chicken:

Braindead
10 juni 2008, 12:18
Gelukkig hebben ze hem er toen uitgekickt, want anders had Megadeth nooit bestaan........


Ironie:

Mustaine is eruit gekickt vanwege zijn onhandelbare gedrag i.c.m. een alcoholverslaving :chicken:

pol
10 juni 2008, 13:11
exactly, Mustaine is geniaal gewoon, hoe raar zijn die riffs soms niet. vind zijn manier van spelen en componeren heel interessant.

Demonturtle
13 juni 2008, 18:27
"natuurlijk sta je heel erg open voor de 20 jaar die ervoor afspeelde enzo..

maar dat tapeje is omdat anders z'n spieren en pezen naar de tering gaan... hij heeft best een harde aanslag...."

inderdaad, en het feit dat hij ook ooit een ongeval gehad heeft waar zijn hand zware klappen heeft gekregen

RammerStein
15 juni 2008, 00:00
Gelukkig hebben ze hem er toen uitgekickt,

anders hadden we nu geen discussie waarom als kirk een bandje om z'n hand heeft:D

lkky00245
24 juni 2008, 05:04
Mod-edit: SPAM.

wiegersma
24 juni 2008, 07:06
ja, dat zal de reden van het bandje wel zijn...

edit: nou als het vorige spambericht weg is, dan heeft dit bericht ook geen bestaansrecht meer

janpetrarca
24 juni 2008, 15:09
Ik wil ook zo'n bandje GAS