PDA

View Full Version : Blackheart Little Giant half stack



Sinner1980
2 juni 2008, 18:13
Tjonge jonge wat een feest :p

Vandaag mn Blackheart little giant stack binnengekregen.
Gigantisch lekker geluid, tot dusver alleen clean gespeeld (mis nog een kabel voor mn distortion) dus de distortion moet ik nog ff checken.

Ik vind m nog wel flink hard gaan voor zo'n 5 wat buizenamp maar das alleen maar een goede zaak. Ik ben in ieder geval weer errrrug blij

Zo, nu lekker spelen :rockon:

skabouter
2 juni 2008, 18:17
geweldig! gefeliciteerd! mocht je in staat zijn soundclips te posten; DOEN!
Ben zelf reuze benieuwd naar die head! lekker goedkoop, en wel lekker wat knoppen.

wat bedoel je btw met extra snoer voor overdrive kanaal?

Sinner1980
2 juni 2008, 18:25
geweldig! gefeliciteerd! mocht je in staat zijn soundclips te posten; DOEN!
Ben zelf reuze benieuwd naar die head! lekker goedkoop, en wel lekker wat knoppen.

wat bedoel je btw met extra voor overdrive kanaal?

Het is een éénkanaalsversterker dus voor mn overdrive heb ik een pedaal nodig...
Om mn pedaal aan te sluiten heb ik een extra kabel nodig om door te lussen naar mn gitaar, dus vandaar extra kabel. Ben echt benieuwd hoe dat klinkt man.

Ik kan je m van harte aanraden want voor €300 koop je weinig wat hierbij in de buurt komt. Voor soundclips moet je even naar de Blackheart site gaan of youtube... Kopen dat ding man, echt :p

skabouter
2 juni 2008, 18:37
aahh ok! maar hij heeft idd alleen een master volume, maar scheurt ie ook nog een beetje als ie open staat? en wat voor scheur? crunchy rauw randje? dikke drive?

en waar heb je er E300,- voor betaald?

Sinner1980
2 juni 2008, 19:10
aahh ok! maar hij heeft idd alleen een master volume, maar scheurt ie ook nog een beetje als ie open staat? en wat voor scheur? crunchy rauw randje? dikke drive?

en waar heb je er E300,- voor betaald?

Vooralsnog is ie lekker bluesy met een rauw randje(speel overigens op een Gibson les paul standard en die heeft natuurlijk ook een bepaald geluid).
Vanavond of morgen gooi ik mn distortion pedaal in de strijd en dan maar s kijken wat er gebeurt: schijnt een beetje naar classic rocksound te neigen, zal mij benieuwen. Laat het je weten ok?

Bij Thomann is ie €307 inclusief verzendkosten: en nu heel snel bestellen :p :p

Rinze
2 juni 2008, 19:14
Shit. GAS. Geld is op.

the sure thing
2 juni 2008, 22:10
Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sinner1980
2 juni 2008, 22:11
Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Morgen gooi ik er wat foto's op man, no worries :p

Bernd Veenema
2 juni 2008, 22:44
Ze zijn leuk he! Ik zou als ik jouw was het preampbuisje even vervangen voor een goede! Dat scheelt ook een hoop schijnt. Ik ga de mijne vervangen voor een NOS 5751. Ik bestel er dan meteen een JJ bij, voor iets meer gain.

MaarteN123
3 juni 2008, 10:38
Heeft iemand de Blackheart Hot Head 100W al geprobeerd? Heeft 'ie minstens zo mooi/vergelijkbaar geluid als de little giant en handsome devil?

Bernd Veenema
3 juni 2008, 11:18
Volgens mij is op dit moment alleen de Little Giant al in de verkoop. Ik wilde eerst zelf een Handsome Devil, maar bij Thomann was niets bekend over een eventuele leverdatum. Dit geldt volgens mij ook voor de andere modellen.
Ik denk wel dat de Hot Head een interessante versterker is, zeker voor de prijs. De (bouw)kwaliteit van de Little Giant is in ieder geval zeer goed.

matty
3 juni 2008, 11:29
bij musicstore hebben ze alle modellen

http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/BOS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/de_DE/-/EUR/ViewFFSearch-Start;pgid=TOZgS6SfaObm0000000000000000RReqj8p9?Sp rache=de_DE&Land=DE

ik ben zelf ook aan het kijken voor een blackheart, ik twijfel alleen nog tussen de little giant en killer ant, en de 10" en 12" cab ...

het volume mag echt niet te hoog liggen, ik moet een goeie clean hebben en de rest haal ik er wel uit met pedalen

Bernd Veenema
3 juni 2008, 12:40
Bij musicstore zijn ze momenteel niet op voorraad hoor. Zelfs de Little Giant niet.

Jimwoud
3 juni 2008, 12:50
bij musicstore hebben ze alle modellen

http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/BOS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/de_DE/-/EUR/ViewFFSearch-Start;pgid=TOZgS6SfaObm0000000000000000RReqj8p9?Sp rache=de_DE&Land=DE

ik ben zelf ook aan het kijken voor een blackheart, ik twijfel alleen nog tussen de little giant en killer ant, en de 10" en 12" cab ...

het volume mag echt niet te hoog liggen, ik moet een goeie clean hebben en de rest haal ik er wel uit met pedalen
Als je het geld hebt, zou ik toch voor de 5 watter gaan. Het vermogen zegt niet alleen wat over de luidheid van een amp, maar ook wel de vetheid/stevigheid van het geluid. een 1 watt amp is meer een leuk speeltje dan dat je er echt vette sounds uithaalt. Er zullen uitzonderingen zijn, maar in de meeste gevallen is dit wel zo.

the sure thing
3 juni 2008, 13:10
Ik zie nog steeds geen foto's

Sinner1980
3 juni 2008, 20:38
bij musicstore hebben ze alle modellen

http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/BOS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/de_DE/-/EUR/ViewFFSearch-Start;pgid=TOZgS6SfaObm0000000000000000RReqj8p9?Sp rache=de_DE&Land=DE

ik ben zelf ook aan het kijken voor een blackheart, ik twijfel alleen nog tussen de little giant en killer ant, en de 10" en 12" cab ...

het volume mag echt niet te hoog liggen, ik moet een goeie clean hebben en de rest haal ik er wel uit met pedalen

Dan zou ik lekker een killer ant halen man want die little giant die brult best :rockon:

Sinner1980
3 juni 2008, 20:41
Ik zie nog steeds geen foto's

Ik kom er net achter dat mn camera nog op mn werk ligt, sorry man.
Aan de andere kant snap ik niet dat je er foto's van wilt zien, het is absoluut een knappe versterker en hij is erg mooi afgewerkt (prijs-kwaliteit is top) en ook verdient de manual een eervolle vermelding. Deze geeft je nl echt het gevoel dat je iets speciaals hebt gekocht en dat heb ik ook volgens mij...te gek gewoon

the sure thing
3 juni 2008, 20:57
... Aan de andere kant snap ik niet dat je er foto's van wilt zien, het is absoluut een knappe versterker en hij is erg mooi afgewerkt (prijs-kwaliteit is top) ... Juist daarom FOTO'S!!! We kunnen allemaal naar de site gaan, maar wat is er leuker dan surfen over dit forum en dan mooie foto's tegen te komen?

Sinner1980
3 juni 2008, 21:17
Juist daarom FOTO'S!!! We kunnen allemaal naar de site gaan, maar wat is er leuker dan surfen over dit forum en dan mooie foto's tegen te komen?

Das waar, zet ze erop man beloofd. Als mn les paul er maar ook naast mag, straks wordt ze nog jaloers man 8-)

blademan
4 juni 2008, 14:34
Ze zijn leuk he! Ik zou als ik jouw was het preampbuisje even vervangen voor een goede! Dat scheelt ook een hoop schijnt. Ik ga de mijne vervangen voor een NOS 5751. Ik bestel er dan meteen een JJ bij, voor iets meer gain.

kun je de buizen zelf vervangen? Of moet dat door kundig personeel gebeuren? ik heb me wel eens laten vertellen dat er hoogspanning op die buizen staat. maar ja, ik ben een technisch onbenul, dus mij kunnen ze echt van alles vertellen.

TimmU
4 juni 2008, 14:42
gewoon zorgen dat je versterker uitstaat,en je geen 2 handen tegelijk in je versterker heb zitten. De Preampbuizen kun je zelf vervangen zonder te biassen, gewoon het oude buisje voorzichtig eruithalen ,en het nieuwe buisje voorzichtig erin!:D

bloodgulge2
15 juni 2008, 13:59
is deze amp analoog?
vraagje: is de 15w combo genoeg om boven de drummer uit te komen zonder microfoon?