PDA

View Full Version : Fame Fame Classic III 3 Tone Sunburst



QueenSRVJW
2 juni 2008, 16:24
http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS6SfaObm0000000000000000HWXI0pDS?Ca talogVideo=&ProductUUID=oHLVqHzmFkwAAAEXk1JgyFis&CatalogCategoryID=_sPVqHzlRz4AAAEVeBxWf70R&JumpTo=OfferList#

Iemand ervaring met deze gitaar??

Ze hebben ook telecasters.

joskedentweede
2 juni 2008, 18:59
Ik heb over Fame nog niet zo'n goede dingen gehoord.
Sommigen hebben het over slechte afwerken, tremelo is compleet waardeloos en dergelijke...
Maar ja, dat is wat ik gehoord heb, heb ze nog niet in handen gehad.

ACSlater
2 juni 2008, 20:52
Ik heb over Fame nog niet zo'n goede dingen gehoord.
Sommigen hebben het over slechte afwerken, tremelo is compleet waardeloos en dergelijke...
Maar ja, dat is wat ik gehoord heb, heb ze nog niet in handen gehad.

Je hebt verschillende kwaliteiten en de daarbij behorende prijsklassen wat betreft Fame. De instapmodellen zullen wel niet zo veel soeps zijn (zoals eigelijk alle instappers wat mij betreft) maar ik verwacht van de duurste serie dat het topkwaliteit is. Die kost zo'n €2000 namelijk terwijl de goedkoopste rond de €250 zit.

joskedentweede
2 juni 2008, 20:58
Ah, ze hebben ook modellen van 2000 euro.
OK, excuses dan, dat wist ik niet.
Dan ga ik me niet moeien :sssh:

richwoodplayer
2 juni 2008, 21:31
Ah, ze hebben ook modellen van 2000 euro.
OK, excuses dan, dat wist ik niet.
Dan ga ik me niet moeien :sssh:

prijs zegt ook niet alles :sssh:

Dark_Tranquillity
2 juni 2008, 21:35
Nee, die Richwood van jou is ook praktisch een Gibson, kwa feel en geluid, dus prijs zegt niets!

richwoodplayer
2 juni 2008, 21:39
Nee, die Richwood van jou is ook praktisch een Gibson, kwa feel en geluid, dus prijs zegt niets!

haha, kwa feel wel, geluid ook niet 100%, klinkt wel lekker stevig.
mischien ook wel een goede metal gitaar :sssh:

joskedentweede
2 juni 2008, 23:01
Nee, die Richwood van jou is ook praktisch een Gibson, kwa feel en geluid, dus prijs zegt niets!

neenee, het is die kabel die het hem doet.
Maar jongen, een gitaar van 2000 euro, daarvan ga ik niet meer zeggen dat het een instapgitaartje is, daarom zei ik :sssh:

richwoodplayer
2 juni 2008, 23:05
neenee, het is die kabel die het hem doet.
Maar jongen, een gitaar van 2000 euro, daarvan ga ik niet meer zeggen dat het een instapgitaartje is, daarom zei ik :sssh:

dat is waar, maar het kan altijd vies tegen vallen.

ponq
2 juni 2008, 23:09
lullen op basis van het prijskaartje en/of het merk zonder de gitaar en het model te kennen is het zelfde...namelijk complete onzin.

Ik heb al jaren een 'middenklasser' Fame Forum III waar ik met veel plezier op speel. Prettige afwisseling naast mn Gibson LP.

Gewoon een dagje Keulen doen en die gitaar voelen. Bevalt ie, kopen. Bevalt ie niet, probeer n ander (of eigenlijk, probeer sowieso meerdere gitaren...).

zeppo
6 juni 2008, 12:59
Ik heb een aantal jaren geleden een Flame telecaster copy gekocht via Ebay.de.
Prima gitaar niets mis mee. Fame, Flame: het komt allemaal uit de fabriek van Mayones in Polen. Zeer nette afwerking en bespeelbaarheid. Stock pickups zijn redelijk, maar niet topkwaliteit, maar het is ook niet reëel om dat te verwachten.

RobertoL
6 juni 2008, 16:10
Als je hem naast een Fender Mex strat daar vergelijkt kan je het goed zien. En de Fame gitaren zijn ook handgemaakt.

Spitfire
6 juni 2008, 16:57
Nee, die Richwood van jou is ook praktisch een Gibson, kwa feel en geluid, dus prijs zegt niets!

:seriousf:

tientekens

olaf reijnders
6 juni 2008, 22:29
Stock pickups zijn redelijk, maar niet topkwaliteit, maar het is ook niet reëel om dat te verwachten.

Ik meen in een maandblad voor gitaristen (ik weet niet meer welk naam het blad droeg)gelezen te hebben dat andere elementen een van de opties is. Je zit dus niet vast aan die Schaller meuk.

zeppo
7 juni 2008, 11:31
Ik meen in een maandblad voor gitaristen (ik weet niet meer welk naam het blad droeg)gelezen te hebben dat andere elementen een van de opties is. Je zit dus niet vast aan die Schaller meuk.Klopt, maar ik kocht m kant en klaar (en nieuw) van Ebay. Misschien wel tijd om eens in de shop van GFS te gaan rondneuzen.