PDA

View Full Version : Ibanez JEM BSB



motordevil1970
9 december 2001, 14:47
Ik kan een ibanez JEM BSB gitaar kopen voor F1750,=, is dit een redelijke prijs?? Hij is dacht ik van 1997. Wordt dit type nog gemaakt?? Volgens mij niet, ik heb ook gekeken op amricaanse websites, en daar vragen ze voor een goede gebruikte JEM BSB zo'n $1000-$1200 (dollar).Wie kan mij helpen???

Ditmar
9 december 2001, 15:53
De BSB wordt nog wel gemaakt (bij mijn weten) en anders is ie gewoon nog veel in de winkels te vinden maar toch uit produktie ofzo.

Anyway, 1750 is een vrij zacht prijsje voor dat ding, en als 'ie in een goeie staat is zou ik 'm zeker kopen.

anoniem
9 december 2001, 18:47
BSB staat voor de kleur Burnt Stained Blue , niet het type .
De Jem 7 BSB word nog steeds gemaakt .
Controleer wel of het een echte Jem is en niet een RG waar een handvat in is gezaagt en gespoten is in BSB.
Op de kop moet Jem staan .
Kost nieuw 5000 piek dus ik vind hem verdacht goedkoop.
Let ook op de trem , dit moet een Lo-Pro Edge zijn.
http://www.ibanez.co.jp/world/guitar/uv_jem/pages/jem7.html

motordevil1970
9 december 2001, 18:52
Oke bedankt voor de tip.

Outshine
9 december 2001, 21:35
....Kost nieuw 5000 piek dus ik vind hem verdacht goedkoop.....


Vond k ook, die gast heeft meer van dat soort aanbiedingen, dus k heb em ff gemaild met de vraag waarom hij die gitaren wil verkopen, dit kreeg ik als antwoordt:

'Ik doe ze weg omdat iker teveel heb inmiddels een stuk of 20. Ik ben de laatste tijd meer mer prs bezig, vandaar. ik koop en handel veel in gitaren vandaar dat ik er een boel heb waar ik nog niet eens op gespeeld heb.'

gangsta
9 december 2001, 21:44
maar wie is dat dan? of heb ik iets gemist...

motordevil1970
9 december 2001, 21:48
Ik neem aan dat jij dezelfde advertentie gezien hebt op marktplaats.nl
Ik vond hem ook wel redelijk goedkoop, want ik las op een site dat er niet zo heel veel geproduceerd zijn.
Ik Citeer:
Now, if the 7BSB is limited to a small 2-3 year production run , they are sure to become one of the more collectable JEMs. I have no idea how many were sold or created, but my guess is that the overall number is pretty low. In today's marketplace, $1,400 guitars don't sell in large numbers. Standard, production guitars with handles in the body sell even less in the USA at that price.
Ik ben blij dat ik eerst ff een berichtje hier heb geplaatst.

motordevil1970
9 december 2001, 21:50
Dit heb je gemist!!!!

Te Koop: een ECHTE IBANEZ JEM BSB de speciale blauwe gebrande versie!
Het Steve Vai signature model met handvat (monkey grip) in zeer goede staat, speelklaar inclusief koffer!

Deze gitaar kost advies nu 5400,-

Bel voor info 06-53894766

gershwin5150
9 december 2001, 23:10
Nou toch heb ik er al heel wat gezien, zo her en der.

Let wel op: klein nadeeltje: omdat de body niet gelakt is, wil ie nog wel eens kale plekken gaan vertonen op plaatsen waar je bv met je arm op de body ligt. Natuurlijk niet erg voor het geluid, maar wel zonde als je hem netjes wilt houden:-)

Ibanez-player
27 mei 2003, 19:40
Ik ben op zoek naar een jem 7 bsb... Weet iemand waar die nog te krijgen is? Ik kan hem nergens vinde... Alvast bedankt!

7th heaven
27 mei 2003, 20:10
sorry maar die bsb s worden al 5 jaar nie meer gemaakt 98 was het laatste productie jaar de blauwe in iedergeval en de groene staat ook niet meer in de nieuwe folder voor europa

Ibanez-player
27 mei 2003, 20:28
Dat weet ik, maar misschien is er ergens een tweedehandse 8-) , ik heb er eentje gevonde voor 900 pond uit engeland, maar volges mij is hij harstikke beschadigd :evil: (ff poppetjes teste)