PDA

View Full Version : noise gate mesa roadster



vivaha
2 juni 2008, 14:27
Ik ga morgen mijn nieuwe mesa boogie roadster top ophalen.
In mijn huidige (19 inch) rack gebruik ik een hush van rocktron.
Mijn JMP 1 kan niet zonder. Mijn rack ruim ik helemaal op en ga voor een top en cabinet + een chorus en delay.

Ik speel covers, regelmatig met een rauwe rand..
Heeft iemand een ervaring met deze amp m.b.t. ruis en feedback?
Ik kan niet ontdekken dat mesa een functionalitiet van de strekking in zijn amps heeft gestopt.
Ik kan heel goedkoop aan een smartgate van MXR komen. Twijfel of ik die bij voorbaad al nodig heb.

Kan een een hush of smarte gate in de effectloop van mijn top?

Ik hoor het graag...

gitaarfan
2 juni 2008, 14:36
Heeft iemand een ervaring met deze amp m.b.t. ruis en feedback?


heb je er niet even 1 getest voordat je besloten hebt deze amp te nemen als dit zo belangrijk voor je is??

Rutger
2 juni 2008, 14:38
Who needs a f*cking noisegate?

Als je storende ruis/brom hebt is er duidelijk iets mis en moet je dat fixen, niet zomaar een noisegate ertussen rammen.

k Denk overigens niet dat je hem nodig gaat hebben bij die Mesa

vivaha
2 juni 2008, 15:00
heb je er niet even 1 getest voordat je besloten hebt deze amp te nemen als dit zo belangrijk voor je is??

Jawel heb de mesa eerst, niet voldoende bljkt nu, uitgeprobeerd
Eerst bij iemand die repeteert waar wij met de band ook repeteren (had een effectenrack in de loop zitten) . Repeteer daar inmiddels niet meer....
Later in de shop.. alleen op een (te) laag volume. Was toen verkocht van de sound en mogelijkheden. Heb het nog niet live of op een steviger volumer getest. Wellicht is een NG helemaal niet nodig.

Heb lang moeten wachten eer voerman deze kon leveren. weet het niet meer precies...

caliban
2 juni 2008, 19:00
Een noisegate heb je naar mijn mening ook vooral bij het live spelen nodig. Tijdens breakdowns is feedback echt storend, en feedback wil niet zeggen dat er een probleem is in je amp maar gewoon dat je redelijk luid speelt. Live heel weinig aan te doen.

pol
3 juni 2008, 09:03
serieus ?

Ik speel luid en heb nooit last van feedback, lijkt me dat je dan ofwel de verkeerde pickups gebruikt.
je snaren niet fatsoenlijk afdempt bij die breaks of gewoon teveel gain gebruikt.

als je last hebt van extreme ruis, laat je gitaar fatsoenlijk bedraden + zie dat de afscherming in orde is.

ben vanhoof
3 juni 2008, 09:40
Hangt er vanaf met welke amp je speelt; met mn jvm zonder noisegate spelen zorgt voor veel ruis tijdens de breaks. Om dan elke keer ofwel van kanaal te wisselen of om de volumeknop dicht te draaien is nogal ambetant als er nogal veel breaks achtereen voorkomen.

caliban
3 juni 2008, 12:07
serieus ?

Ik speel luid en heb nooit last van feedback, lijkt me dat je dan ofwel de verkeerde pickups gebruikt.
je snaren niet fatsoenlijk afdempt bij die breaks of gewoon teveel gain gebruikt.

als je last hebt van extreme ruis, laat je gitaar fatsoenlijk bedraden + zie dat de afscherming in orde is.
Het is ondetussen meer als een jaar geleden dat ik nog live heb gespeeld, dus ik weet niet meer heel juist hoe het zat. Ik denk dat ik meestal als ik echt heel veel moeite deed om af te dempen hem wel stil kreeg, maar het is niet echt leuk wanneer je daar zo hard op moet letten.
En te veel gain, is relatief, ik gebruik denk ik middelmatig gain, echt té droge sounds ben ik niet voor. Hangt ook allemaal wat van het genre af. Ook binnen metal zelf, vind ik bepaalde dingen cool met weinig gain, andere met veel gain.

ben79
3 juni 2008, 12:32
ik he een roadster en hij ruist helemaal niet meer dan een andere amp.
met de gain open ruist hij wel wat maar bniet zoals een 5150 oid;
in ieder geval helemaal niets ergelijks, en pas als ie echt ver open staat op een gain kanaal
en live tussen de liedjes kan je gewoon de mute knop gebruikne die op de pedaal staat

pol
3 juni 2008, 13:06
Het is ondetussen meer als een jaar geleden dat ik nog live heb gespeeld, dus ik weet niet meer heel juist hoe het zat. Ik denk dat ik meestal als ik echt heel veel moeite deed om af te dempen hem wel stil kreeg, maar het is niet echt leuk wanneer je daar zo hard op moet letten.
En te veel gain, is relatief, ik gebruik denk ik middelmatig gain, echt té droge sounds ben ik niet voor. Hangt ook allemaal wat van het genre af. Ook binnen metal zelf, vind ik bepaalde dingen cool met weinig gain, andere met veel gain.


ja, hangt ook veel van de versterker & pickups af, met een paar pickups had ik ook problemen met feedback, en niet omdat ze microfonisch waren.

onlangs nog met een nieuwe duncan alternative 8 in mijn les paul, was heel lastig onder controle te krijgen, Gibson 500T & Duncan invader gaven in dezelfde gitaar geen enkel probleem.

dml
3 juni 2008, 14:03
Sowieso een slecht idee om een MXR Smart Gate in de loop van een Roadster te zetten, het ding zal veel van je toon weghalen en dus niet alleen ruis. Wil je echt een noise gate gaan gebruiken, dan raad ik je de iSP Decimator aan.