PDA

View Full Version : bangelijke gitaar?!



Spiroze
2 juni 2008, 09:32
Hey, ik speel nu ongeveer al 2jaar acoustische en elektrische gitaar.

Ik heb momenteel:
elektrisch: Epiphone Les Paul + Line 6 Spider III amp
acoustisch: Stagg (dikke brol ;))

ik heb een stagg gekocht om mee te beginnen 2jaar geleden maar nu ben ik op zoek naar een vette acoustische!

Ik ben fan van Tom delonge, zen riffs etc kloppen gewoon altijd :) nu moet ik hier geen commentaar krijgen daarover! ik wil commentaar over een goede gitaar ;)

In dit filmpje zie je hem spelen: http://www.mtv.com/overdrive/?vid=235076
dat is een Taylore 814ce.

Die Taylor 814ce kost iets van een 2500€ wat wel een pak teveel is... nu men budget is iets van een 1000€ zou ik zeggen. Ik zou ze gebruiken voor acoustische liedjes zoals The Kooks maken etc, dus geen Spaanse songs.

Ik zou ermee zelf songs schrijven voor zowel daarna op elektrische als op acoustische zelf te spelen, wat raden jullie me net aan?

Mvg,

Wouter

Otje
2 juni 2008, 10:33
Voor 1000 euro is de keuze werkelijk enorm.

Wat ik je aanraadt is om die 1000 euro thuis te laten en een week of 2 te gaan shoppen en testen. Niet kopen totdat je een aantal addressen hebt gehad en 'n hoop gitaren door je handen hebt laten gaan. Niet teveel letten op welk merk erop staat en wat 'ie kost.

Als je oren, je vingers en de vlinders in je buik alle 3 roepen dat dit 'm is, dan dus kopen.

liesje
2 juni 2008, 14:20
Is het niet net als in de liefde, dat je toch persee die ene wil??
Hij is wel bloedmooi die Taylor, heeft Eltjo die ook niet ?:cheerup:

richwoodplayer
2 juni 2008, 15:35
taylor zijn super goede gitaren, zeker het geld waard!
kijk maar naar george kooimans van de golden earring, speelt alleen maar taylor en met elektrische optredens de bc-rich of z'n lespaul.
als je n taylor vind die je bevalt voor onder de 1000, zeker kopen zou ik zeggen, die dingen klinken fenomenaal!

ik heb wel een hele mooie gevonden, net iets boven je budget maar is wel een hele goeie gitaar;)
http://link.marktplaats.nl/169412745

Zjef
2 juni 2008, 18:21
1000 euro was ook het maximum wat ik voor m'n nieuwe gitaar (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=109645) wou geven. Na weken zoeken en in totaal 5 uur gitaren testen ben ik nog meer dan 100 euro onder die prijs gegaan. Het beste is gewoon niet naar het merk te kijken en gewoon op kwaliteit te beoordelen; Gewoon zoeken tot je verliefd wordt op een gitaar.

richwoodplayer
2 juni 2008, 18:25
1000 euro was ook het maximum wat ik voor m'n nieuwe gitaar (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=109645) wou geven. Na weken zoeken en in totaal 5 uur gitaren testen ben ik nog meer dan 100 euro onder die prijs gegaan. Het beste is gewoon niet naar het merk te kijken en gewoon op kwaliteit te beoordelen; Gewoon zoeken tot je verliefd wordt op een gitaar.

nog steeds de beste optie ja, maar taylor blijft en is een goed merk ;)

leif
2 juni 2008, 18:30
Ik heb een alvarez md95. klinkt geweldig. zit volgens mij ook ergens in die prijsklasse.

Zjef
2 juni 2008, 19:42
nog steeds de beste optie ja, maar taylor blijft en is een goed merk ;)

Akkoord, maar het is niet omdat Taylor een steengoed merk is dat je niet verder moet kijken. Gitaarkeuze is en blijft vooral persoonlijke smaak, en die moet je voor jezelf uitmaken. Ik was zelf ook verrast door Ibanez terwijl ik een paar uur daarvoor nog de uitspraak "Ibanez heeft geen goede akoestische gitaren" in de mond had durven nemen. Nu heb ik er zelf één in mijn bezit.

dede
5 juni 2008, 00:22
Heb net ook voor een gelijkaardig budget geinvesteerd, eerst werkelijk wel veel gaan testen waar je maar kan. Uiteindelijk niet onmiddellijk gevonden wat ik zocht, de larivee OM-03RE was wel zowat wat ik zocht maar de prijs was toch flink boven het budget (ook een 1000,-€ dus). Daarna ben ik het web eens gaan afschuimen naar reviews van gitaren die eventueel in aanmerking konden komen en heb dan mijn moed bijeen geschraapt (centjes ook) en een GUILD GAD30RE + een Marshall AS50D aangeschaft (binnen het budget), nu is ze nog maar van maandag geleverd en veel tijd om te testen heb ik nog niet gehad, een vriend die bij me op bezoek was gisteren zij dat ze een bijzonder mooie klank heeft en een schitterende balans, dit natuurlijk enkel na een 15min proberen, nu ikzelf wacht nog even voor ik een review hier ga lanceren maar deze gitaren zijn zeker de moeite waard om ook te proberen als je ze hier ergens kan vinden (ik heb gezocht maar vond ze niet).

Groetjes,

Danny

:B