PDA

View Full Version : bangelijke gitaar?!



Spiroze
2 juni 2008, 09:32
Hey, ik speel nu ongeveer al 2jaar acoustische en elektrische gitaar.

Ik heb momenteel:
elektrisch: Epiphone Les Paul + Line 6 Spider III amp
acoustisch: Stagg (dikke brol ;))

ik heb een stagg gekocht om mee te beginnen 2jaar geleden maar nu ben ik op zoek naar een vette acoustische!

Ik ben fan van Tom delonge, zen riffs etc kloppen gewoon altijd :) nu moet ik hier geen commentaar krijgen daarover! ik wil commentaar over een goede gitaar ;)

In dit filmpje zie je hem spelen: http://www.mtv.com/overdrive/?vid=235076
dat is een Taylore 814ce.

Die Taylor 814ce kost iets van een 2500€ wat wel een pak teveel is... nu men budget is iets van een 1000€ zou ik zeggen. Ik zou ze gebruiken voor acoustische liedjes zoals The Kooks maken etc, dus geen Spaanse songs.

Ik zou ermee zelf songs schrijven voor zowel daarna op elektrische als op acoustische zelf te spelen, wat raden jullie me net aan?

Mvg,

Wouter

Otje
2 juni 2008, 10:33
Voor 1000 euro is de keuze werkelijk enorm.

Wat ik je aanraadt is om die 1000 euro thuis te laten en een week of 2 te gaan shoppen en testen. Niet kopen totdat je een aantal addressen hebt gehad en 'n hoop gitaren door je handen hebt laten gaan. Niet teveel letten op welk merk erop staat en wat 'ie kost.

Als je oren, je vingers en de vlinders in je buik alle 3 roepen dat dit 'm is, dan dus kopen.

liesje
2 juni 2008, 14:20
Is het niet net als in de liefde, dat je toch persee die ene wil??
Hij is wel bloedmooi die Taylor, heeft Eltjo die ook niet ?:cheerup:

richwoodplayer
2 juni 2008, 15:35
taylor zijn super goede gitaren, zeker het geld waard!
kijk maar naar george kooimans van de golden earring, speelt alleen maar taylor en met elektrische optredens de bc-rich of z'n lespaul.
als je n taylor vind die je bevalt voor onder de 1000, zeker kopen zou ik zeggen, die dingen klinken fenomenaal!