PDA

View Full Version : Hoe speel ik pinched harmonics?



Chris Winsemius
2 juni 2008, 00:11
Iemand 'n idee?

BvD!

budje
2 juni 2008, 00:13
heb op youtube er tig filmpjes over gezien, ook met dimebag dinges (geen fan, maar tegenstander van het doodschieten van gitaristen) dus volgens mij is het met beeld erbij een stuk duidelijker als dat we hier met teksten gaan klooien (en ik heb trouwens geen idee hoe t moet, t is voor mij niet zo bruikbaar hahaha)

is er zelfs niet al een draadje of tig eerder over geweest hier op t forum?

budje
2 juni 2008, 00:14
oftewel: dit bedoel je toch?

http://www.youtube.com/watch?v=2bmou13DGyk

Geoffrey
2 juni 2008, 00:31
http://www.youtube.com/watch?v=5I5O8P-r5Rk

Dit is een goeie..

Geoffrey
2 juni 2008, 00:33
http://www.youtube.com/watch?v=zFSgY8Be6Bw

en deze..

Geoffrey
2 juni 2008, 00:34
Er is meer dan voldoende te vinden op Youtube ivm pinch harmonics.. maar het is vooral veel oefenen!

TimmU
2 juni 2008, 01:17
't is een truukje tussen je plectrum en je duim.

Harm
2 juni 2008, 11:49
't is een truukje tussen je plectrum en je duim.

Yep, en je kunt het op verschillende postities tussen / boven de elementen doen, met verschillende soorten pitches...

Harm

nevyn292
2 juni 2008, 12:39
Iemand 'n idee?

BvD!

meen je dit serieus of wat? kan aan mij liggen maar ik zou verwachten van een amp maker dat hij dat wel zou kunnen.

algoed, zodra je aanslaat meteen je duim erachteraan gooien, zodat de trillende snaar tegen je duim komt, en dan je duim er meteen weer afhalen.

of zoiets, gewoon heel licht aantikken nadat je hebt aangeslagen, maar wel heel snel erna.

Chris Winsemius
2 juni 2008, 12:41
meen je dit serieus of wat? kan aan mij liggen maar ik zou verwachten van een amp maker dat hij dat wel zou kunnen.

algoed, zodra je aanslaat meteen je duim erachteraan gooien, zodat de trillende snaar tegen je duim komt, en dan je duim er meteen weer afhalen.

of zoiets, gewoon heel licht aantikken nadat je hebt aangeslagen, maar wel heel snel erna.

't Was een grap!, ik haal zelfs pinched harmonics uit 'n akoestische basgitaar.

Het zou idd. v/d ratten besnuffeld zijn als je als amp/fx/gitaar-bouwer dat niet zou kunnen...

Zat eigenlijk te wachten tot wat bekenden gingen posten die weten hoe ik PHs speel :)

Lexvandoef
2 juni 2008, 12:44
't Was een grap!, ik haal zelfs pinched harmonics uit 'n akoestische basgitaar.

Zat eigenlijk te wachten tot wat bekenden gingen posten die weten hoe ik PHs speel :)

Ik dacht al... :satisfie:

Ibanez666
2 juni 2008, 13:31
ik zou verwachten van een amp maker dat hij dat wel zou kunnen..

eh, ik zie het verband niet helemaal.

Chris Winsemius
2 juni 2008, 16:54
eh, ik zie het verband niet helemaal.

Ik denk dat bedoelt wordt dat je als amp/gitaar/fx-bouwer 'n beetje redelijk moet kunnen spelen en diverse technieken beheerst.

Nogmaals: dit was als grap bedoelt, aantal GNetters die mij kennen zullen waarschijnlijken kunnen zeggen dat ik meer pinched harmonics dan normale tonen speel, bij wijze van spreken :)

nevyn292
2 juni 2008, 17:08
Ik denk dat bedoelt wordt dat je als amp/gitaar/fx-bouwer 'n beetje redelijk moet kunnen spelen en diverse technieken beheerst.

Nogmaals: dit was als grap bedoelt, aantal GNetters die mij kennen zullen waarschijnlijken kunnen zeggen dat ik meer pinched harmonics dan normale tonen speel, bij wijze van spreken :)

kon het al bijna niet geloven :nervous:

grayfink
2 juni 2008, 17:16
meen je dit serieus of wat? kan aan mij liggen maar ik zou verwachten van een amp maker dat hij dat wel zou kunnen.

algoed, zodra je aanslaat meteen je duim erachteraan gooien, zodat de trillende snaar tegen je duim komt, en dan je duim er meteen weer afhalen.

of zoiets, gewoon heel licht aantikken nadat je hebt aangeslagen, maar wel heel snel erna.
Ik doe dat heel anders.:chicken:

Madcow
2 juni 2008, 17:55
You're pro or you're a noob, That's life.

grayfink
2 juni 2008, 18:15
Dus: wie afwijkt van de norm is een n00b?:stop:

nevyn292
2 juni 2008, 18:35
Dus: wie afwijkt van de norm is een n00b?:stop:

maakt niet uit hoe je je gitaar speelt, al doe je het in je nek of tussen je benen, gaat om het geluid :rockon:

volgens mij was chris stiekem gewoon op zoek naar een nieuw zinnetje voor zn sig :chicken:

Soulflyhigh
2 juni 2008, 19:17
You're pro or you're a noob, That's life.
Cool dan ben ik een pro want ik ben geen noob :)

budje
2 juni 2008, 19:21
t zou toch kunnen, Leo Fender kon geeneens gitaar spelen, dus er zijn vast wel amp mannen die dit niet kunnen.

stoute jongen!

Chris Winsemius
2 juni 2008, 20:17
t zou toch kunnen, Leo Fender kon geeneens gitaar spelen, dus er zijn vast wel amp mannen die dit niet kunnen.

stoute jongen!

+/- + 1! :)

Leo (saxofonist, misschien 3 akkoorden op 'n gitaar) schakelde (bekende) gitaristen en 'n aantal ontwerpers in, (drummer) Jim Marshall haalde technicus Ken Bran erbij en ging ook/vooral af op de input van diverse gitaristen.

Maar bovenstaand gaat over bedrijfs-eigenaren, niet over de eigenlijke/uiteindelijke ontwerper die (imho) toch echt wel gitaar moet kunnen spelen om 'n goeie klank en feel uit 'n amp-ontwerp te halen.

kassie
2 juni 2008, 20:43
een pinched harmonic is wat je krijgt als je een gitarist in de ballen trapt

budje
2 juni 2008, 21:59
en het erge is dat ik vrolijk mee zit te lullen terwijl pinch harmonics dus echt niet mijn cup of tea zijn :stop: ach ja t is wel gezellie hier

Ibanez666
2 juni 2008, 22:47
en het erge is dat ik vrolijk mee zit te lullen terwijl pinch harmonics dus echt niet mijn cup of tea zijn :stop: ach ja t is wel gezellie hier

het begon bij mij met vader jacob en nu heb ik er nog maar 2

Geoffrey
2 juni 2008, 22:58
't Was een grap!, ik haal zelfs pinched harmonics uit 'n akoestische basgitaar.

Het zou idd. v/d ratten besnuffeld zijn als je als amp/fx/gitaar-bouwer dat niet zou kunnen...

Zat eigenlijk te wachten tot wat bekenden gingen posten die weten hoe ik PHs speel :)

Ik dacht al zoiets..
Toen ik gepost had in je topic viel me het plots op hoeveel posts je al had.
En dan vond ik het al wat verdacht dat je dit niet zou weten.
(maar ik wou mezelf ook niet belachelijk laten overkomen :) )

Chris Winsemius
2 juni 2008, 23:01
Ik dacht al zoiets..
Toen ik gepost had in je topic viel me het plots op hoeveel posts je al had.
En dan vond ik het al wat verdacht dat je dit niet zou weten.
(maar ik wou mezelf ook niet belachelijk laten overkomen :) )

Ik heb geen leven :)

De grap was dit: ik schijn heel veel met pinched harmonics te doen (ha ha) en zat te wachten op GNetters die mij kennen wat die zouden posten...

Geoffrey
2 juni 2008, 23:03
Ik heb geen leven :)

De grap was dit: ik schijn heel veel met pinched harmonics te doen (ha ha) en zat te wachten op GNetters die mij kennen wat die zouden posten...

Welkom dan.. ik heb ook geen leven :)
Had al het vermoeden na mn posts dat het zoiets zou zijn..