PDA

View Full Version : Welk kleintje?



matty
1 juni 2008, 22:49
ik ben op zoek naar een klein buizen ampje voor thuis en de laatste tijd is er toch heel wat van dat spul op de markt gekomen he ...

ik denk dat ik het liefst voor een head zou gaan aangezien ik niet echt houd van kleine speakertjes, maar om het volledig te houden, pak de combootjes er maar bij.

iemand ervaring met een van deze:

- benton ga5 (h)
- blackheart versie ervan
- fender chamion 600
- peavey nano
- epi valve (heb ik al paar keer op gespeeld, viel ik niet meteen van achterover)


als er je nog andere suggesties hebt, binnen deze prijsklasse weliswaar, laat maar komen

B_2_the_a
1 juni 2008, 22:51
oude fender zoeken!

MattellicA
1 juni 2008, 23:32
Chamion? Kruising tss : http://www.pclaeys.be/Weblog/Treadway%20camion%20K.jpg
en
http://www.vermo-champignons.be/img/champignon_bld1.jpg

???

:hippie:

matty
1 juni 2008, 23:34
hahaha
goeike ;)

Thunders1988
2 juni 2008, 09:00
Ik zou zeggen pak gewoon dat fendertje. Heb m zelf ook... Lekker ding.

pluspunten: Heel erg mooie Fender-clean. Je kunt 'm aansluiten op een cab wanneer dat nodig is en je hebt twee inputs (simpel A/B boxje maken en je hebt 2 channels). Ik heb zelf ook een 1x12" cab gemaakt met een Celestion G12M en ik moet zeggen, klinkt echt goed...
minpunten: klein stockspeakertje klinkt toch wel klein, overstuurt niet heel erg hard...

Liquid_Metal
2 juni 2008, 21:23
je zegt dat je het liefst een head wilt, maar zijn die er wel 'klein'? ik ben ze zelf nog nooit onder de 50W tegengekomen en da's voor een buis niet echt klein meer te noemen...
de fender is een goeie. vox heeft ook mooi spul gemaakt en ik ben zelf erg te spreken over de marshall buizen. maar van marshall dan vooral de nieuwere buizen. bij vox moet je oppassen met het nieuwe spul want een groot deel komt uit het verre oosten en da's vaak troep (vox is veel te gecompliceerd om daar te laten maken)

ColourofFire
2 juni 2008, 21:27
lang leve de spam!

je zegt dat je het liefst een head wilt, maar zijn die er wel 'klein'? ik ben ze zelf nog nooit onder de 50W tegengekomen en da's voor een buis niet echt klein meer te noemen...
de fender is een goeie. vox heeft ook mooi spul gemaakt en ik ben zelf erg te spreken over de marshall buizen. maar van marshall dan vooral de nieuwere buizen. bij vox moet je oppassen met het nieuwe spul want een groot deel komt uit het verre oosten en da's vaak troep (vox is veel te gecompliceerd om daar te laten maken)

Ga jij voor de meest nutteloze en minst geinformeerde post prijs ofzo?

Liquid_Metal
2 juni 2008, 21:33
Ga jij voor de meest nutteloze en minst geinformeerde post prijs ofzo?

mijn excuses. blijkbaar nooit bezig geweest met kleine heads :). kga altijd voor veel power dus zal ze wel over t hoofd hebben gezien :$
de rest van mn post lijkt me redelijk nuttig en als je het daar niet mee eens bent, laten we dat dan niet hier bespreken want daar heeft de topicstarter ook niets aan :).

matty
2 juni 2008, 21:36
:)
no problemo, men kan niet alles weten he ...

die fender, nja, ik ben geen fender freak, maar ik zal hem zeker proberen te testen :)

die blackheart 1w ziet er ook wel leuk uit, het is toch voor thuis dus volume speelt echt geen rol

jazz studio
1 januari 2009, 21:08
nja.. mischien geen fender freak, maar probeer de fender champion 600 !
je zou zegge duur voor wat ie is ,dacht ik erst ook, maar die klank man :blast:

Comfortably Daniel
1 januari 2009, 21:42
De Champion klinkt inderdaad niet verkeerd voor wat 'ie is. En anders misschien eens kijken voor een ouwe Fender Champ?

Magic Bean
1 januari 2009, 21:47
Ik zou kiezen voor de blackstar.

Veelzijdigheid qua geluid
2-kanaals (schakelbaar)
3-delige toonregeling
ISF (shaping functie brits/amerikaans)
effects loop (!!)

1x12 cabje eronder en blazen maar!

Ash ketchum
1 januari 2009, 22:09
Ik zou kiezen voor de blackstar.

Veelzijdigheid qua geluid
2-kanaals (schakelbaar)
3-delige toonregeling
ISF (shaping functie brits/amerikaans)
effects loop (!!)

1x12 cabje eronder en blazen maar!


+1, ik zou er ook voor kiezen als ik op zoek was naar een "kleine" amp. Je moet je alleen niet in vergissen, 5 watt gaat nog steeds behoorlijk hard.
Gelukkig/helaas heb ik al een gemodde Epi VJ head met een 1x12 cab en een aantal pedalen, hiermee kan ik ook prima uit de voeten.