PDA

View Full Version : even 2 dingen



bathmutz
21 februari 2003, 18:49
hey weten jullie nog een goed muziekprogramma alla fruity loops om een beat mee te maken en daarna er overheen te bassen? Cu-base ofzo iets anders..?

en weet er iemand nog een goede basleraar in de omgeving van DenHaag?

Dahheej,

BathMutZ

janie
21 februari 2003, 19:32
ik ken wel n basleraar, als je een beginner bent wil ik je ook wel les geven voor een laag prijsje

Dandelion
21 februari 2003, 20:17
Tja misschien ben ik een beetje een sukkel, maar waarom niet gewoon fruitige loops gebruiken?

dumBASS
21 februari 2003, 21:14
Om beats te maken gebruik ik weleens DrumStation, werkt leuk...

MikeDirnt
21 februari 2003, 23:34
Reason 2 werkt het beste voor drumbeats. Fruityloops klinkt wat midi achtiger

bathmutz
22 februari 2003, 12:11
okee, dat zijn een aantal programma's maar kan je daar ook makkelijk mee opnemen? per spoor zegmaar. bij fruity kan dit niet.

ik zoek een hele goede basleraar, ik speel zelf 3 jaar bas dus ben geen beginnner. :wink:
ik was eerst opzoek in zeeland (waar ik int weekend woon) naar een basleraar maar hier hebben ze niet echt goede leraren.

BathMutZ

janie
22 februari 2003, 15:46
k zal ff vragen of ie nog een plekje voor je heeft

bathmutz
23 februari 2003, 14:53
zeg Mike dirnt, ik heb net een demo versie van Reason 2.0 gedownload maar ik kom ere nie helemaal uit.
waar kan je een beat maken en hoe speel je dat dan weer af?
er is ook nergens een handleiding te vinden. dus das wel klote. :sad:

maar er zitten wel super veel regel mogelijkheden op! :grin:

BathMutZ

basswasp
23 februari 2003, 19:36
Door deze topic werd ik ook geïnteresseerd en ben ik FruityLoops3 gaan downloaden... 'k snap er geen bal van...

Toen ben ik bezig Reason2 te downloaden, maar dat duurt nog even...

Tot nu toe vind ik CoolEditPro2.0 in combinatie met http://www.loopology.com nog het beste werken.

Laus
23 februari 2003, 21:13
zoek ook nog wel een leraar in Den Haag...


drumloops? koop een Zoom 708 ofzo...simpel :smile:

basswasp
24 februari 2003, 08:58
Kan je dan ook zelf gemakkelijk loops maken?

Laus
25 februari 2003, 13:04
nee, natuurlijk niet. dat ding is vooral...
erg simpel :smile:

basswasp
25 februari 2003, 13:37
Ohwja... :grin:

Nee, 'k heb liever dat ik m'n eigen drumloops kan maken. Zo krijg je een beetje idee van wat een drummer kan en hoe je daar als bassist op kan reageren. Leuk is bijvoorbeeld om op je bas met één toon met de bassdrum van de drummer mee te spelen.
Het leukste is het dan als de drummer niet zo'n standaardritme speeld, maar wat afwisselends. (dus niet boem-paf-boem-paf, maar bijvoorbeeld boem-paf-boem-boem-paf-boem-boem* )




* Voor de conservatoriumstudenten hier :wink:

AntY
25 februari 2003, 13:41
doe jij conservatorium dan?

ik heb een keyboard waar ik drumloops mee kan maken, vroeger wel es gedaan toen ik nog actief keyboard speelde :smile:

MilesD
25 februari 2003, 13:42
Wat ik gedaan heb:
download Cubase Inwired (gratis uitgekleedde variant van de andere Cubase spulletjes), of neem een andere midi-player.
daarna gezocht op midi-files met drums erin. Ik heb op een site een zip-file gevonden met zo'n 250 verschillende drumritmes/partonen erin. Dit werkt perfect. Je hebt dan verschillende stijlen te pakken. Tempo kun je uiteraard zelf aanpassen (zijn immers midi-files). Ik vraag me af of je dan nog veel zelf zou willen "programmeren".
Er zitten bijv. een aantal fusion-files is, jazz, bossa-nova, rock, pop, etc, etc.

Als je wilt kan ik je de zip-file wel mailen (is maar een klein bestand).

groeten

basswasp
25 februari 2003, 15:43
Op 2003-02-25 13:41, schreef AntY:
doe jij conservatorium dan?

ik heb een keyboard waar ik drumloops mee kan maken, vroeger wel es gedaan toen ik nog actief keyboard speelde :smile:


Nee, geen conservatorium voor mij...

Hier staat ook nog wel een keyboard waarmee je dingen in kan programmeren, maar dan moet je dat wel met de toetsen doen en dus op precies het goede moment spelen. Oftewel: dat wil niet echt precies... Daarom liever een computer, da's altijd een strakke drum

basswasp
25 februari 2003, 15:44
Op 2003-02-25 13:42, schreef MilesD:
Wat ik gedaan heb:
download Cubase Inwired (gratis uitgekleedde variant van de andere Cubase spulletjes), of neem een andere midi-player.
daarna gezocht op midi-files met drums erin. Ik heb op een site een zip-file gevonden met zo'n 250 verschillende drumritmes/partonen erin. Dit werkt perfect. Je hebt dan verschillende stijlen te pakken. Tempo kun je uiteraard zelf aanpassen (zijn immers midi-files). Ik vraag me af of je dan nog veel zelf zou willen "programmeren".
Er zitten bijv. een aantal fusion-files is, jazz, bossa-nova, rock, pop, etc, etc.

Als je wilt kan ik je de zip-file wel mailen (is maar een klein bestand).

groeten


Maar da's dus midi... klinkt dat niet vreselijk nep?

AntY
25 februari 2003, 15:44
nee hoor

je kan m strak laten zetten. ik kan m zelf redelijk strak inspelen, dan quantizen op 1/16 of 1/32.

edit <-- ging dus over dat strakke

lekker actief.
5 berichten per minuut op t moment

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: AntY op 2003-02-25 15:45 ]</font>

sophie
25 februari 2003, 19:53
toevallig heb ik vandaag een jam-session gekocht, het is wel een investering, maar ontzettend handig, ook als je nummers wilt schrijven, echt een aanrader, zoek anders een tweedehands

basswasp
25 februari 2003, 20:00
Op 2003-02-25 15:44, schreef AntY:
nee hoor

je kan m strak laten zetten. ik kan m zelf redelijk strak inspelen, dan quantizen op 1/16 of 1/32.

edit &lt;-- ging dus over dat strakke

lekker actief.
5 berichten per minuut op t moment

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: AntY op 2003-02-25 15:45 ]</font>


Ja strak, dat zeker... maar klinkt 't ook een beetje? Een paar jaar geleden had ik Creative Soundblaster AWE32 met een goede wavetable en dat was toen de top en 't klonk goed... maar nu heb ik zo'n Soundblaster PCI128 en een onboard geluidskaart en midi klinkt als een goedkoop keyboard van de Intertoys...

Echt opgenomen drumloops klinken dan het beste, maar deze zijn dan weer niet programmeerbaar...

basswasp
25 februari 2003, 20:01
Op 2003-02-25 19:53, schreef sophie:
toevallig heb ik vandaag een jam-session gekocht, het is wel een investering, maar ontzettend handig, ook als je nummers wilt schrijven, echt een aanrader, zoek anders een tweedehands


Euh... ik denk dat je een Boss JamStation bedoeld :wink:

AntY
26 februari 2003, 02:25
het klinkt vet kan ik je wel vertellen

goede midi geluidn, zelfs een enigszins realistische piano... daar heb ik m op gekocht