PDA

View Full Version : Gitaren van tegenwoordig..



Frenk95
1 juni 2008, 21:01
Ik snap niet dat sommige mensen zich nog aan dure gitaren zoals Gibsons en Fenders wagen. Kijk naar de London City Spitfire II. Ik heb hem getest tussen een Fender Highway One en een Fender MIJ.. en laat ik nou de LC beter vinden. en nu nog erger; heb tijdelijk een goedkoop brandhout stratje omdat m'n LC nu in de winkel is, genaamt Number1one. Niet gelakt en cheapy tuners, maar toch klinkt ie helemaal niet onaardig, sterker nog, naast de Fender MIJ lijken ze nog op elkaar ook.. Kortom; koop een goedkope gitaar, pas daar zonnodig wat aan en je hebt een prima 'Fender' :)

pueblo
1 juni 2008, 21:04
hoe lang speel je gitaar?
een gibson ofzo is echt wel z'n geld waard

G.G.
1 juni 2008, 21:05
En daar moet je een nieuw topic voor openen?








Slotjûh...

PS: "wijze, deskundige" woorden van iemand die op 31/01/2008 (5 maanden geleden) nog NIETS wist:


Eigelijk is mijn vraag gewoon wat een goeie gitaar is onder de 150,-.. En waar je in iedergeval Green Day mee kunt spelen :) Ik heb eerlijk gezegt geen ervaring met elektrische gitaren, wel met akoestisch.

Frenk95
1 juni 2008, 21:08
jah, want ik vind t soms gewoon vaag.. (A) nee, maar ff serieus.. er zijn tegewoordig echt zat van die gitaren die ongeveer merkloos zijn, maar die toch na enige aanpassing goed zijn. Ik zeg overigens niet dat een Gibson niet z'n geld waard is, maar je kan het veel goedkoper aanpakken.

@ G.G, let maar op ;)

Dark_Tranquillity
1 juni 2008, 21:12
A) ROFLtheLOL!

B) Merken zijn origineel, hebben een waarde dat niet valt uit te drukken. Kwalitatief over het algemeen beter, als je weet waar je naar moet zoeken.

C) Hehehehe... WHAHAHA!

Geoffrey
1 juni 2008, 21:18
Dus ergens wil je dan beweren dat een gibson-uitziende-COOL even goed is als een echte Gibson..?
Geef mij dan toch maar de duurdere Gibson!!!

pueblo
1 juni 2008, 21:20
ikzelf speel geen gitaar maar bas, en als beginneling kun je mss denken dat het allemaal ongeveer hetzelfde is, maar het zijn soms de details en de afwerking die voor de goede gitaren zorgen

Dark_Tranquillity
1 juni 2008, 21:22
ikzelf speel geen gitaar maar bas, en als beginneling kun je mss denken dat het allemaal ongeveer hetzelfde is, maar het zijn soms de details en de afwerking die voor de goede gitaren zorgen

TOOOONNNNEEEE, gevoel, looks, materialen, perfectie.

barno
1 juni 2008, 21:25
TOOOONNNNEEEE, gevoel, looks, materialen, perfectie.

bv http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=109649

G.G.
1 juni 2008, 21:27
bv http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=109649

Precies, zet daar een Richwood kopie naast en zie het verschil. Die Richwoods zijn prima, LC ook, maar er blijft wel verschil.

Geoffrey
1 juni 2008, 21:29
TOOOONNNNEEEE, gevoel, looks, materialen, perfectie.

en afwerking!!!!!

Ik was onlangs in Piens eens aan het kijken naar die COOL-gitaren..
WOW..wat een triestige afwerking!

barno
1 juni 2008, 21:33
ik ga al even mee en heb best wat gitaren in mijn handen gehad. Hoe langer je speelt, hoe minder je je laat leiden door namen en reputaties. Waarom ik dan toch net een ouwe gibson 335 gekocht heb? Je zou het moeten horen ...

joskedentweede
1 juni 2008, 21:34
Noem ons conservatief, maar uiteindelijk hebben we gelijk.
Al die merken zijn goochelarij, merken als Fender en Gibson zijn gewoon magisch! En dat weet je pas door lang te spelen en te gaan letten op die kleine details die die duurdere gitaren toch net meer waard maken.

Speulert
1 juni 2008, 23:04
Ik snap niet dat sommige mensen zich nog aan dure gitaren zoals Gibsons en Fenders wagen. Kijk naar de London City Spitfire II. Ik heb hem getest tussen een Fender Highway One en een Fender MIJ.. en laat ik nou de LC beter vinden. en nu nog erger; heb tijdelijk een goedkoop brandhout stratje omdat m'n LC nu in de winkel is, genaamt Number1one. Niet gelakt en cheapy tuners, maar toch klinkt ie helemaal niet onaardig, sterker nog, naast de Fender MIJ lijken ze nog op elkaar ook.. Kortom; koop een goedkope gitaar, pas daar zonnodig wat aan en je hebt een prima 'Fender' :)

Sorry als dit misschien lomp overkomt.Maar frenk je weet gewoon (nog) niet waar je het over hebt.Zeker als ik nu lees dat je 4 maanden geleden nog helemaal niks van elektrische gitaren afwist.

VanBiLL.com
1 juni 2008, 23:07
Klopt als een bus, echter kan ik me goed voorstellen dat een beginneling al die kleine details in tone gevoel nog niet hoort. Ik moet eerlijk bekennen, ik heb de eerste 18 jaar van de 24 jaar dat ik gitaar speel ook alleen mijn BC Rich ST-III strat achtige gehad, prima gitaar dacht ik altijd. Totdat ik vaste geluids man werd met twee erg ervaren gitaristen en snel veel meer bij leerde, goh wat een openbaring. Nu speel ik zelf niet in een band, alleen thuis voor geestelijke ontspanning, maar oech, wat kan ik me in steeds toenemende mate ergeren aan de tone die een goedkope gitaar niet heeft...

Binnenkort gaan er een paar van de goedkope rommel gitaartjes uit en komt er een Fender Baja Tele bij - echt wel...

Gearjunkie
1 juni 2008, 23:11
We kunnen ook allemaal in een tweede handse Dacia Logan gaan rondrijden, vast ook niets mis mee... of toch...???

Keuze voor merken/modellen enz. kent zoveel nuances. Prima dat je met weinig middelen een leuk klinkend gitaartje kan maken, veel plezier ermee!!!
Maar om nu te stellen dat dit alles is lijkt me wat kort door de bocht.

hezz
1 juni 2008, 23:56
Ik kan eigenlijk precies dezelfde post neerzetten als die in het Richwood topic.

Dark_Tranquillity
2 juni 2008, 08:36
bv http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=109649

Als we dan toch bezig zijn http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=109045 :D Wat een prachting ding trouwens, Barno!

Frenk95
2 juni 2008, 17:17
Klopt als een bus, echter kan ik me goed voorstellen dat een beginneling al die kleine details in tone gevoel nog niet hoort. Ik moet eerlijk bekennen, ik heb de eerste 18 jaar van de 24 jaar dat ik gitaar speel ook alleen mijn BC Rich ST-III strat achtige gehad, prima gitaar dacht ik altijd. Totdat ik vaste geluids man werd met twee erg ervaren gitaristen en snel veel meer bij leerde, goh wat een openbaring. Nu speel ik zelf niet in een band, alleen thuis voor geestelijke ontspanning, maar oech, wat kan ik me in steeds toenemende mate ergeren aan de tone die een goedkope gitaar niet heeft...

Binnenkort gaan er een paar van de goedkope rommel gitaartjes uit en komt er een Fender Baja Tele bij - echt wel...

Even voor alle duidelijkheid: ik ben geen beginneling, en over een paar weken zal ik dat allemaal wel duidelijk maken. Ook waarom ik deze topics aanmaak.

bass blom
2 juni 2008, 17:19
Even voor alle duidelijkheid: ik ben geen beginneling, en over een paar weken zal ik dat allemaal wel duidelijk maken. Ook waarom ik deze topics aanmaak.

whoei spannund, cliffhanger :cheerup:

pueblo
2 juni 2008, 17:22
Even voor alle duidelijkheid: ik ben geen beginneling, en over een paar weken zal ik dat allemaal wel duidelijk maken. Ook waarom ik deze topics aanmaak.
en wat was dit dan?

Citaat:
Origineel gepost door Frenk95
Eigelijk is mijn vraag gewoon wat een goeie gitaar is onder de 150,-.. En waar je in iedergeval Green Day mee kunt spelen Ik heb eerlijk gezegt geen ervaring met elektrische gitaren, wel met akoestisch.

Michael AE
2 juni 2008, 17:24
Goedkope gitaren kunnen best goed klinken en goed bespeelbaar zijn, maar over het algemeen gaan de frets en de hardware minder lang mee en missen ze mojo.

Bovendien zijn alle gitaren verschillend en klinkt geen elke gitaar hetzelfde, dus een oordeel geven over de klank van dure t.o.v. goedkopere gitaren is waanzin. Ik kan elke willekeurige winkel inlopen en een voor mij waardeloze dure gitaar oppikken, waar ik dan gelijk een goedkoper en beter alternatief naast plaats, of andersom natuurlijk. Vervolgens komt iemand anders mijn keuze bespelen met de tegenovergestelde mening als resultaat.

"Quality is in the eye of the beholder."

Chris Winsemius
2 juni 2008, 17:33
(hijack)

@Michael AE:
groetjens uut Vleut'n!

Michael AE
2 juni 2008, 17:49
Hey Chris, groetjes terug, ook aan Cora!

Javaca
2 juni 2008, 18:08
Even voor alle duidelijkheid: ik ben geen beginneling, en over een paar weken zal ik dat allemaal wel duidelijk maken. Ook waarom ik deze topics aanmaak.

Een twaalfjarig betwetertje wat een half jaar electrisch gitaar speelt wordt hier toch gezien als een beginneling of in ieder geval iemand met weinig ervaring.

Dude, maak gewoon je punt of bol het af, in plaats van iedereen hier te ambeteren met je onzin.

Je vergelijkt knollen met citroenen en appels met peren. Tussen al deze soorten kan weleens een rotte of juist erg lekkere zitten, en het ligt maar net aan de persoon welke soort hij lekker vindt.

Wizz
2 juni 2008, 18:08
Ik snap niet dat sommige mensen zich nog aan dure gitaren zoals Gibsons en Fenders wagen. Kijk naar de London City Spitfire II. Ik heb hem getest tussen een Fender Highway One en een Fender MIJ.. en laat ik nou de LC beter vinden. en nu nog erger; heb tijdelijk een goedkoop brandhout stratje omdat m'n LC nu in de winkel is, genaamt Number1one. Niet gelakt en cheapy tuners, maar toch klinkt ie helemaal niet onaardig, sterker nog, naast de Fender MIJ lijken ze nog op elkaar ook.. Kortom; koop een goedkope gitaar, pas daar zonnodig wat aan en je hebt een prima 'Fender' :)

Oftewel, brandhoutstratje één viel meteen al door de mand en nu speel je dus op brandhoutstratje twee ?
Wat is je punt ?

Wizz

Mr.Fingers
2 juni 2008, 18:18
STAGG FOR PRESIDENT :rockon:



verwacht nu een ban :(

Frenk, pas als je meerderjarig bent, en dus oud & wijs genoeg (alhoewel, wijsheid komt met de jaren, dus wacht nog maar eventjes), zal je begrijpen dat je een Fender/Gibson niet met een respectievelijk LondonShitty/Richwood moet vergelijken. Hoe zou het komen dan de meeste groten der muziekgeschiedenis met Fender, Gibson, PRS, Rickenbacker,... spelen, en niet met London Shitty, Richwood,... als het dan toch niet uitmaakt.

Ik heb zelf een stagg dreadnought akoestische gitaar, en ik merk echt wel een wereld van verschil met de dreadnought martin van m'n buurman, terwijl het ook een gewone houten* doos is, met 6 snaren, maar gewoon met een ander logootje op de kop, en 2000€ duurder...


*stagg & hout, iets klopt niet in deze zin :D

richwoodplayer
2 juni 2008, 18:22
omdat de naam gitaren van tegewoordig heet:

wat vinden jullie van die nieuwe gibson les paul robot gitaar die zichzelf tuned?
ik vind t niks.
tunes is juist iets wat bij t gitaar spelen hoort en dat hoor je zelf te doen vind ik.
geen gitaar voor mij

Mr.Fingers
2 juni 2008, 18:25
omdat de naam gitaren van tegewoordig heet:

wat vinden jullie van die nieuwe gibson les paul robot gitaar die zichzelf tuned?
ik vind t niks.
tunes is juist iets wat bij t gitaar spelen hoort en dat hoor je zelf te doen vind ik.
geen gitaar voor mij

Ik heb het nu niet over die wandelende electronicameuk waar je mee kan internetten, die een volledig zevengangenmenu kan klaarmaken, stofzuigt, en waar je met wat geluk & talent nog een deuntje uit gespeeld krijgt...

de_stoffel
2 juni 2008, 18:28
omdat de naam gitaren van tegewoordig heet:

wat vinden jullie van die nieuwe gibson les paul robot gitaar die zichzelf tuned?
ik vind t niks.
tunes is juist iets wat bij t gitaar spelen hoort en dat hoor je zelf te doen vind ik.
geen gitaar voor mij

Ik begrijp jouw zinnen niet...

joskedentweede
2 juni 2008, 18:36
Ik begrijp jouw zinnen niet...

Jij niet alleen.
Maar soit, dat stukje robotgitaar is een knap staaltje techniek, zie jij Richwood al research doen naar zoiets?
Ik moet er ook weinig van hebben, maar ik denk dat de klank van een robot toch nog een beetje (veel) beter is dan die van een Richwood...

Geoffrey
2 juni 2008, 18:36
Even voor alle duidelijkheid: ik ben geen beginneling, en over een paar weken zal ik dat allemaal wel duidelijk maken. Ook waarom ik deze topics aanmaak.

Dit is zooooooooooo spannend!!!
Ik wacht vol ongeduld op de ontknoping!!!

Wat zou het kunnen zijn. je maakt me zo nieuwsgierig!!!






Niet dus..

richwoodplayer
2 juni 2008, 18:57
Jij niet alleen.
Maar soit, dat stukje robotgitaar is een knap staaltje techniek, zie jij Richwood al research doen naar zoiets?
Ik moet er ook weinig van hebben, maar ik denk dat de klank van een robot toch nog een beetje (veel) beter is dan die van een Richwood...

he!
ik vraag hier niet naar een vergelijking tussen gibson en richwood man!
ik vraag wat je er van vind.
en dan omdat ik het vraag moet iedereen het weer gaan vergelijken met gibson!
kom op zeg.
jullie, volwassenen zijn nu op het moment nog kinderachtiger dan mij , een 15 jarig jongetje...
sjong jonge zeg...

joskedentweede
2 juni 2008, 19:04
Dan is wat jij zegt ook naast de kwestie.
Dit topic gaat over de vergelijking tussen cheapo's en grotere merken (Gibson en dergelijke)
En jij begint over de robotgitaar, ik moet ze niet.
Maar heb bewijst wel weer wat Gibson groter maakt dan anderen, ze doen onderzoek naar het verbeteren van gitaren.
In dit geval is het niet echt gelukt.

Geoffrey
2 juni 2008, 19:07
Geen ruzie maken jongens.. :hippie:

richwoodplayer
2 juni 2008, 19:08
dat is waar, maar ik volgde deze topic niet en ik dacht dat het over de gitaren van tegewoordig ging.
kan ik niet ruiken dat er gitaren van nu en vroeger worden vergeleken.
najah.
excues, miss een idee om nieuw topic over te maken, de robot gitaar.
en het geluid komt ook altijd nog uit hoe je de gitaar bespeeld, een kut gitaar kan beter klinken door degene die erop aan het spelen is;)

joskedentweede
2 juni 2008, 19:09
Ruzie, nooit, love and peace man :hippie:
Maar weet je, wie het verschil niet ziet tussen een Gibson en een Richwood.
Richwood is goed om te beginnen, misschien meer zelfs, maar een Gibson blaast ze zo weg.

allochthomas
2 juni 2008, 19:11
dat is waar, maar ik volgde deze topic niet en ik dacht dat het over de gitaren van tegewoordig ging.
kan ik niet ruiken dat er gitaren van nu en vroeger worden vergeleken.
najah.
excues, miss een idee om nieuw topic over te maken, de robot gitaar.
en het geluid komt ook altijd nog uit hoe je de gitaar bespeeld, een kut gitaar kan beter klinken door degene die erop aan het spelen is;)doe dat maar niet, daar is al een topic over en lees eerst eens het topic voordat je betweterig dingen gaat lopen beweren.

nevyn292
2 juni 2008, 19:13
dat is waar, maar ik volgde deze topic niet en ik dacht dat het over de gitaren van tegewoordig ging.
kan ik niet ruiken dat er gitaren van nu en vroeger worden vergeleken.
najah.
excues, miss een idee om nieuw topic over te maken, de robot gitaar.
en het geluid komt ook altijd nog uit hoe je de gitaar bespeeld, een kut gitaar kan beter klinken door degene die erop aan het spelen is;)

als je dat maar uit je hoofd laat inderdaad.


trouwens, jij vind het blijkbaar ook leuk om alles wat goed is met richwood te vergelijken en dan te zeggen dat richwood met een paar aanpassingen hetzelfde is als een high-end gitaar, dus waarom is het zo gek dat mensen nu inspringen op de vergelijking gibson Robot LP naar richwood?

Geoffrey
2 juni 2008, 19:15
Ruzie, nooit, love and peace man :hippie:
Maar weet je, wie het verschil niet ziet tussen een Gibson en een Richwood.
Richwood is goed om te beginnen, misschien meer zelfs, maar een Gibson blaast ze zo weg.

En zo kan je uren doorgaan welke gitaar welke wegblaast..

Als je tevreden bent over een Richwood dan moet je deze gewoon kopen.. en dan maakt het geen f#ck uit hoeveel die kost.
Maar er moeten vergelijkingen gemaakt worden die vergelijkingen zijn!

Als je gaat beweren dat een COOL-BC Rich rip off beter is dan een USA BC Rich dan is er toch iets mis met de TS zijn oren denk ik!!!

Speulert
2 juni 2008, 19:16
Even voor alle duidelijkheid: ik ben geen beginneling, en over een paar weken zal ik dat allemaal wel duidelijk maken. Ook waarom ik deze topics aanmaak.

verdomme frenk je gaat me toch niet vertellen dat je clapton bent , dan neem ik mn woorden terug.

mijn excuses eric

bass blom
2 juni 2008, 19:21
het zal toch niet die singer songwriter zijn die vorig jaar verdween omdat ie een cd ging maken? :eek:

Mr.Fingers
2 juni 2008, 19:26
het zal toch niet die singer songwriter zijn die vorig jaar verdween omdat ie een cd ging maken? :eek:


Nee, joh, het is "AcOuStiC GuItAr FrEaK" (remember, het jochie van 15 met de handgemaakte marshall, de guild van 2500€, de gibson LP), maar die te arm was voor een fototoestel voor foto's te maken... Z'n eindpost circuleert hier nog ergens als signature :D

Iemand nog nieuws trouwens van Yammerdrammer? Of is hij aan het zien of tonechambers in z'n cd een speciaal soort timbre aan z'n muziek geeft... :seriousf:

pueblo
18 juni 2008, 12:31
Even voor alle duidelijkheid: ik ben geen beginneling, en over een paar weken zal ik dat allemaal wel duidelijk maken. Ook waarom ik deze topics aanmaak.

ik wil eigenlijk wel eens de reden weten, we zijn weer wat weekjes verder, maar ik zie nergens een verklaring. die ging er toch wel komen? wat je maakt ons, of toch mij, zo nieuwsgierig met deze cliffhanger...

Jim Haagmans
18 juni 2008, 12:44
Wauw wat worden beginnende medemuzikanten weer warm onthaald hier!

Mr.Fingers
18 juni 2008, 12:46
Ik ben ook razend benieuwd...

pueblo
18 juni 2008, 13:05
Wauw wat worden beginnende medemuzikanten weer warm onthaald hier!
hij is niet beginnend, dat heb je toch wel gelezen?
maar hij heeft een verrassing voor ons, en ik zou wel willen weten wanneer die eraan komt

fretboardtoash
18 juni 2008, 13:39
hallo ik speel nu net een half jaar gitaar, ik ben overtuigd dat mijn mening de goeie is en de gitaar die hier staat is echt beter. Ik ben van plan jullie mijn ongezouten mening te geven over zaken waar ik nog te weinig ervaring in heb en ben niet van zins naar jullie mening/spot/goedbedoelde adviesen te luisteren want ik heb gelijk.

edit: hm net de rest gelezen ben razend benieuwd:)

rufus
18 juni 2008, 13:46
de auto van de flintstones rijd ook maar ze moeten wel zelf trappen

EuroCinema
18 juni 2008, 13:52
John Frusciante, Slash, David Gilmour, Eric Clapton, Larry Carlton, Jimmy Page, Joe Perry, Keith Richards, Pete Townsend, Joe Walsh, Angus Young, Ritchie Blackmore, Buddy Guy, Eric Johnson, Mark Knopfler, John Mayer, James Burton, Steve Cropper en Bill Frisell hebben door dit topic trouwens massaal hun Gibsons en Fenders op marktplaats gezet. "Eindelijk een goed advies van iemand die er echt verstand van heeft", zei Frusciante terwijl hij wat tokkelde op zijn fonkelnieuwe Stagg strat.

Dark_Tranquillity
18 juni 2008, 13:53
John Fr ... agg strat.

Hehe :D Treffend.

Wat een heerlijk loos gelul weer :)

janpetrarca
18 juni 2008, 14:05
Ik heb zelf oa een Richwood, maar een Fender is echt wel beter. Komt er op ten duur ook wel maar eerst maar eens deze onder de knie krijgen. Je betaald bij Fender/Gibson ed echt niet alleen voor de naam!

En waar blijft Frenkie met z'n statement?

Fender75
18 juni 2008, 14:21
John Frusciante, Slash, David Gilmour, Eric Clapton, Larry Carlton, Jimmy Page, Joe Perry, Keith Richards, Pete Townsend, Joe Walsh, Angus Young, Ritchie Blackmore, Buddy Guy, Eric Johnson, Mark Knopfler, John Mayer, James Burton, Steve Cropper en Bill Frisell hebben door dit topic trouwens massaal hun Gibsons en Fenders op marktplaats gezet. "Eindelijk een goed advies van iemand die er echt verstand van heeft", zei Frusciante terwijl hij wat tokkelde op zijn fonkelnieuwe Stagg strat.

Wahahahahaha...ik vind hem leuk! Nu maar wachten op de reactie van jongeheer Frenk95....is dat z'n geboortejaar misschien? :)

tomcat
18 juni 2008, 14:21
He gasten

Maak van deze discussie geen welles nietes spelletje, maar bekijk het eens anders.
Toen ik zo'n 35 jaar geleden een elektrisch gitaartje wou kopen en bij gebrek aan geld geen Fender of Gibson kon kopen, was ik veroordeeld tot de aanschaf van de toenmalige Ibanez, Hondo, Aria-kopiën. Ik kan jullie verzekeren: qua klank en bespeelbaarheid was er een heeeel groot verschil met de originele merken. En Ibanez was zeker nog niet het kwaliteitsmerk dat het nu is. Nu kunnen jonge gasten voor 150 euro een heel degelijke gitaar kopen, da's alleen maar fantastisch...

Nu zijn de Chinese kopiën zo goed dat ze de originelen (soms) benaderen en dat is alleen maar goed nieuws voor wie (nog) geen kapitaal kan steken in een topgitaar. En het is natuurlijk heel prettig om te zeggen dat je gitaar van 150 euro zo goed is als eentje van bijna 1000 euro.

Ik ben het ermee eens dat sommige kopiën niet moeten onderdoen voor de oorsponkelijke modellen en dat - zeker na aanpassingen van brug, pick ups e.d.- het verschil niet meer te horen en soms te voelen is. Maar aanpassingen kosten ook geld (koop maar eens een setje TV-jones pick ups).

Alles heeft ook te maken met het groot aantal modellen dat bv. Fender en Gibson van één type uitbrengt. Je moet er bijna een atlas bijhalen. Komen ze nu uit China, Japan, Mexico of the U.S ? Waar komt het oorspronkelijk materiaal van en waar werden ze uiteindelijk in elkaar gestoken? En wat verantwoordt het prijsverschil nog?

Ik heb zelf zowel een oorspronkelijke fender strat 68, als een aantal Chinese Gretchen, Ibanez en Höfners en ik speel op ze allemaal graag. Dat is vooral een prestatie van de Chinezen.

RoelTM
18 juni 2008, 14:23
jah, dat kan wel zo zijn, maar Gibsons zijn met liefde gemaakt :hippie:
en dat merk je wel tijdens het spelen

hezz
18 juni 2008, 14:51
Ik denk dat dat eerder de eigen liefde is naar de gitaar toe na een smak geld te hebben neergegooid voor een Gibson.

Gibsons weten gewoon ook erg goed een bepaald 'X Factor' bij mensen op te roepen, als het ware een emotie richting het instrument zelf. Goedkopere gitaren hebben dat niet, of het moet door bepaalde omstandigheden gecreëerd worden.

EuroCinema
18 juni 2008, 15:40
Ik moet trouwens wel toevoegen: ik ben het ermee eens dat er heel fijne gitaren te koop zijn voor relatief weinig geld. Ik speel zelf graag op mijn Washburn van 700 euro. Ik heb er meer "klik" mee dan met mijn Gibson LP. Maar eerlijk = eerlijk, die Gibson is gewoon een stuk beter afgewerkt en doet het al zestien jaar zonder 1 kraakje, terwijl de Washburn al in de eerste maand een defect had. En niet goed klonk zonder een element te vervangen.

Mr.Fingers
18 juni 2008, 16:56
Hij is vandaag al wel online geweest, dus hij zal dit topic wel gezien hebben... Zouwie schrik gekrege hebbe? :nervous:

Blend
18 juni 2008, 16:58
he!

jullie, volwassenen zijn nu op het moment nog kinderachtiger dan mij , een 15 jarig jongetje...
sjong jonge zeg...

't is dan ik...

DeiDRagonas
18 juni 2008, 17:04
Heb in tijden niet zo'n grappig topic gelezen.. Oh wacht, toch wel.. lol. wat n onzin, die openingspost. Tuurlijk kun je veel goedkoper.. In een Smart kun je ook van A naar B rijden.. Maar doe mij maar een Audi ofzo. Dat verschil merk je wel.

Ben te lui geweest de rest ook te lezen, komt nog wel..

Roy

Mitch
18 juni 2008, 17:07
He gasten

Maak van deze discussie geen welles nietes spelletje, maar bekijk het eens anders.
Toen ik zo'n 35 jaar geleden een elektrisch gitaartje wou kopen en bij gebrek aan geld geen Fender of Gibson kon kopen, was ik veroordeeld tot de aanschaf van de toenmalige Ibanez, Hondo, Aria-kopiën. Ik kan jullie verzekeren: qua klank en bespeelbaarheid was er een heeeel groot verschil met de originele merken. En Ibanez was zeker nog niet het kwaliteitsmerk dat het nu is. Nu kunnen jonge gasten voor 150 euro een heel degelijke gitaar kopen, da's alleen maar fantastisch...

Nu zijn de Chinese kopiën zo goed dat ze de originelen (soms) benaderen en dat is alleen maar goed nieuws voor wie (nog) geen kapitaal kan steken in een topgitaar. En het is natuurlijk heel prettig om te zeggen dat je gitaar van 150 euro zo goed is als eentje van bijna 1000 euro.

Ik ben het ermee eens dat sommige kopiën niet moeten onderdoen voor de oorsponkelijke modellen en dat - zeker na aanpassingen van brug, pick ups e.d.- het verschil niet meer te horen en soms te voelen is. Maar aanpassingen kosten ook geld (koop maar eens een setje TV-jones pick ups).

Alles heeft ook te maken met het groot aantal modellen dat bv. Fender en Gibson van één type uitbrengt. Je moet er bijna een atlas bijhalen. Komen ze nu uit China, Japan, Mexico of the U.S ? Waar komt het oorspronkelijk materiaal van en waar werden ze uiteindelijk in elkaar gestoken? En wat verantwoordt het prijsverschil nog?

Ik heb zelf zowel een oorspronkelijke fender strat 68, als een aantal Chinese Gretchen, Ibanez en Höfners en ik speel op ze allemaal graag. Dat is vooral een prestatie van de Chinezen.
Nou sorry hoor, maar da's allemaal wel heel rooskleurig voor el cheapo Chineesjes. Sowieso moet ik het ontzettend oneens zijn met het dogma "gooi er goeie pickups in en het is een superplank die niet onderdoet voor een groot merk". Da's ook zo'n heerlijke stelling die net zo leeg klinkt als beweren dat alle Gibsons geweldig zijn. Nee natuurlijk zit daar ook rommel tussen. Maar goed, goeie pups maken van slecht hout geen goeie gitaar.
Ik heb nu al aardig wat instapmodellen getest de laatste tijd en ik ben met je eens: voor relatief minder geld heb je een betere startersgitaar dan vroeger. Maar dat de huidige kopieën de 'echte' al bijna voorbij streven: asjeblieft zeg... hout, lak, hardware, afwerking en dan hebben we het maar niet eens over inruilwaarde...

Jim Haagmans
18 juni 2008, 17:10
@ Frenk,

Als jij jouw gitaar net zo goed vindt als een Fender kan ik alleen maar blij voor je zijn, scheelt je een boel geld. Veel speelplezier gewenst!

HertogJanNL
18 juni 2008, 17:57
Nu ik dit topic toch doorlees... Ik wil graag mijn Ibanez GRX70 jumpstart gitaartje (in Candy Apple rood) omruilen voor een Gibson Les Paul in Cherry Sunburst. Over welke Gibson precies worden we het wel eens... Toch?

Frenk95
18 juni 2008, 19:49
Heb in tijden niet zo'n grappig topic gelezen.. Oh wacht, toch wel.. lol. wat n onzin, die openingspost. Tuurlijk kun je veel goedkoper.. In een Smart kun je ook van A naar B rijden.. Maar doe mij maar een Audi ofzo. Dat verschil merk je wel.

Ben te lui geweest de rest ook te lezen, komt nog wel..

Roy

dat is ook de reden waarom ik zulke topics aanmaak :cooler:

pueblo
18 juni 2008, 20:53
dat is ook de reden waarom ik zulke topics aanmaak :cooler:

dat is het? meer niet? geen nieuwe stagg ofzo? nu ben ik wel zwaar teleurgesteld... had toch iets meer verwacht :mad:

pannekoek
18 juni 2008, 21:13
Nu ik dit topic toch doorlees... Ik wil graag mijn Ibanez GRX70 jumpstart gitaartje (in Candy Apple rood) omruilen voor een Gibson Les Paul in Cherry Sunburst. Over welke Gibson precies worden we het wel eens... Toch?


ik heb wel een gibson les paul studio alpine white voor je maar die wil je vast niet ruilen voor je grx, aangezien mijne geen cherry sunburst is..... jammer man!

schizo910
19 juni 2008, 09:09
Even voor alle duidelijkheid: ik ben geen beginneling, en over een paar weken zal ik dat allemaal wel duidelijk maken. Ook waarom ik deze topics aanmaak.

Volgens mij, had je hier ook nog iets moeten posten...


dat is ook de reden waarom ik zulke topics aanmaak :cooler:

:satisfie:

HertogJanNL
19 juni 2008, 09:59
ik heb wel een gibson les paul studio alpine white voor je maar die wil je vast niet ruilen voor je grx, aangezien mijne geen cherry sunburst is..... jammer man!

Ach, mijn GRXje is toch beter...

beruk
19 juni 2008, 10:26
Dit is een leuk plekje voor onze Frank95:
http://www.cheap-guitars-report.com/condor-electric-guitars.html (http://)
Zitten ook een paar clipjes van een condor fender kloon.
Ik heb wel eens op een condor lp kloon gespeeld, brr.

Van de site:
Cheap Guitars Make Better Music

Focus on your playing, not on your hardware.

Once you've embraced the cheap guitars way, satisfaction in playing skyrockets, because you're now improving your guitar skills.

This relieves GAS, or Guitar Acquisition Syndrome, a costly
and unfulfilling pastime.

Zit wel wat in...
Maar laat mij maar dromen van een linkshandige Gibson L5-ces.
Daar kan mijn epiphone emperor II echt niet tegen op. Wat een toon....

pannekoek
19 juni 2008, 10:56
Ach, mijn GRXje is toch beter...
idd!, die 1000 euro prijsverschil boeid ook niet echt :)
ik denk dat die grx jumpstart pakket inc 15 watt versterker! van jouw mijn gibbie met marshall jvm er zeker uitscheurt.....

iemand anders nog interesse om te ruilen? ik heb graag een stagg omdat daar wel een custom logotje opstaat!

Aethelred
19 juni 2008, 10:58
Kan me wel voorstellen dat mensen blij zijn met hun goedkope gitaar, mijn epi LP custom valt daar volgens mij ook nog onder, vind hem ook errug lekker klinken, maar hij haalt t qua tone toch net niet, de volheid en energie straalt er iets minder vanaf, dus mocht ik ooit geld krijgen weet ik het wel... Jij waarschijnlijk ook na iets langer spelen, verwacht ik.

pannekoek
19 juni 2008, 11:01
Kan me wel voorstellen dat mensen blij zijn met hun goedkope gitaar, mijn epi LP custom valt daar volgens mij ook nog onder, vind hem ook errug lekker klinken, maar hij haalt t qua tone toch net niet, de volheid en energie straalt er iets minder vanaf, dus mocht ik ooit geld krijgen weet ik het wel... Jij waarschijnlijk ook na iets langer spelen, verwacht ik.
njaa epi lp customs zijn goede gitaren hoor! en je kan ze niet echt in de prijsklasse *el-cheapo* zetten

HertogJanNL
19 juni 2008, 11:12
Hey hey, ik heb een 10W versterker erbij gekregen hoor!
En die bliksemsnel vervangen door een Cube20X

Ach, ik ben echt wel blij met mijn gitaar hoor. Mooie kleur, lage actie en op zich een prima geluid. Maarja, snaren rammelen wel (kan ook door mijn techniek komen) en sustain is om te huilen. Maar ik kan toch nog niet zo goed spelen dus wat boeit het.

En GAS is niks mis mee toch? Ik noem dat altijd voorpret :D

Frenk95
19 juni 2008, 21:09
Dit is een leuk plekje voor onze Frank95:
http://www.cheap-guitars-report.com/condor-electric-guitars.html (http://)
Zitten ook een paar clipjes van een condor fender kloon.
Ik heb wel eens op een condor lp kloon gespeeld, brr.

Van de site:
Cheap Guitars Make Better Music

Focus on your playing, not on your hardware.

Once you've embraced the cheap guitars way, satisfaction in playing skyrockets, because you're now improving your guitar skills.

This relieves GAS, or Guitar Acquisition Syndrome, a costly
and unfulfilling pastime.

Zit wel wat in...
Maar laat mij maar dromen van een linkshandige Gibson L5-ces.
Daar kan mijn epiphone emperor II echt niet tegen op. Wat een toon....

je bent blind of je bent t niet.. Frenk schrijf je toch echt niet met een A ;)

M Kactus
19 juni 2008, 21:39
je bent blind of je bent t niet...
Nou, da's ook niet aardig. Maar wat is nou het grote geheim ? Het bewijs dat je geen beginner bent en de reden van deze topics ? Komopkomopkomop... We wachten allemaal in spanning!

pueblo
19 juni 2008, 21:55
Nou, da's ook niet aardig. Maar wat is nou het grote geheim ? Het bewijs dat je geen beginner bent en de reden van deze topics ? Komopkomopkomop... We wachten allemaal in spanning!

ja, bouw een reputatie (in positieve of negatieve zin) op en antwoord...

Aethelred
19 juni 2008, 22:20
njaa epi lp customs zijn goede gitaren hoor! en je kan ze niet echt in de prijsklasse *el-cheapo* zetten

wilde ze ook niet in de prijsklasse 'el cheapo' zetten, maar epi's blijven over het algemeen toch nog wel budget-gitaren, de custom weliswaar voor de persoon met een nog even te krappe portemonnee voor een 'échte'.

Frenk95
19 juni 2008, 22:54
ja, bouw een reputatie (in positieve of negatieve zin) op en antwoord...

whaha. Forums zijn niet echt Real Life he. Ik weet gewoon dat de meeste actieve mensen op dit forum gewoon nerds zijn die niets anders doen dan op dit forum hangen omdat ze geen vrienden hebben. Just kidding :satisfie:

rufus
19 juni 2008, 23:20
is misschien wel waar... komaan bring it on

FruscianteFan
19 juni 2008, 23:45
Goedkope gitaren... tsjah, ik heb er vandaag een gekocht. Ik liep langs een Marskramer en zag een gitaar staan. Van €45 voor €20. Dus ik pakte haar op en ze klonk nog best aardig, voor die prijs. De hoge E-snaar was wel gebroken, maar dat was alleen maar een meevaller: omdat ze kapot was, kreeg ik haar mee voor €10.

En weetje, ik krijg er best een aardig geluid uit, ook al is ze slecht (lees: niet) geïntoneerd en zit er geen echt mooi, genuanceerd, vol geluid in. Maar ik denk dat dit zo'n gitaar is waar beginners door kunnen afhaken. Aan de andere kant ben ik er juist heel erg blij mee, want het is toch een echte (misschien wel bruikbare) gitaar die me geen drol heeft gekost en ik kan er best op spelen. Misschien is het ook wel beter dat er iemand op speelt die tenminste door heeft dat het zo'n flutgitaar is :)

GunMetalBlue
20 juni 2008, 00:11
Semantiek en kansen enzo

pannekoek
20 juni 2008, 00:21
wilde ze ook niet in de prijsklasse 'el cheapo' zetten, maar epi's blijven over het algemeen toch nog wel budget-gitaren, de custom weliswaar voor de persoon met een nog even te krappe portemonnee voor een 'échte'.
`
of voor iemand met een redelijk grote portomonee die ze verrassend goed vinden klinken! hahaha!

schizo910
20 juni 2008, 09:13
whaha. Forums zijn niet echt Real Life he. Ik weet gewoon dat de meeste actieve mensen op dit forum gewoon nerds zijn die niets anders doen dan op dit forum hangen omdat ze geen vrienden hebben. Just kidding :satisfie:



OOOOOOOOOOOOOOEEEEEEEEEEEEEEEEEHHHHHHHHHHHHHH!

kom op pubertje, je kunt of doorgaan met je verschuilen achter vage opmerkingen en jezelf vast blijven lullen, of toegeven dat je misschien toch wat te stellig je mening hebt verkondigd, of je kunt gewoon een de trol blijve uithangen...

Wat wordt het?

Aethelred
20 juni 2008, 09:32
OOOOOOOOOOOOOOEEEEEEEEEEEEEEEEEHHHHHHHHHHHHHH!

kom op pubertje, je kunt of doorgaan met je verschuilen achter vage opmerkingen en jezelf vast blijven lullen, of toegeven dat je misschien toch wat te stellig je mening hebt verkondigd, of je kunt gewoon een de trol blijve uithangen...

Wat wordt het?


Over een paar jaar komt hij misschien onder Frenk96 verkondigen dat je een echte Gibby Les Paul moet hebben om echt de pan uit te rocken :cooler:

Mr.Fingers
20 juni 2008, 10:19
http://www.smh.com.au/ffximage/2004/10/31/moore_wideweb__430x340.jpg



zucht...

pupanus1
20 juni 2008, 10:36
Je merkt het verschil tussen je el cheapo gitaartje en een goede gitaar als je een goede gitaar hebt gekocht.

Mn Aria Pro II is echt geen slecht gitaartje ofzo, maar als ik een middag op mn ESP heb gespeeld en daarna mn Aria pak speelt dat een heel stuk minder fijn. Kleine dingetjes die gewoon aan de ESP beter zijn. Dat merk je ook niet na een middagje spelen in de winkel, dat merk je pas als je de gitaar een tijdje bezit :)

edit: Het is gewoon 'fanboy' gedrag als je gaat roepen dat je Stagg, London City, Richwood etc. beter is. Is ook niet erg het is menselijk, je wilt altijd dat wat jij koopt het beste is. Dat je de beste keus hebt gemaakt, je ziet het ook met Xbox tegen PS3 gasten die ze niet allebei kunnen kopen gaan helemaal los over 'hun' console... Zelfde geld voor gitaren :)

EuroCinema
20 juni 2008, 10:48
Weet je, als de TS het meent is dit een kansloos onderwerp, en als-ie het niet meent is het een nog kanslozer onderwerp. Doei.

Mr.Fingers
20 juni 2008, 10:54
Weet je, als de TS het meent is dit een kansloos onderwerp, en als-ie het niet meent is het een nog kanslozer onderwerp. Doei.

kunnen we hieruit concluderen dat de topicstarter kansloos is :???: :D

bass blom
20 juni 2008, 10:55
kunnen we hieruit concluderen dat de topicstarter kansloos is :???: :D

dat is het enige wat hij bewezen heeft tot nu toe ja :satisfie:

de_stoffel
20 juni 2008, 11:56
whaha. Forums zijn niet echt Real Life he. Ik weet gewoon dat de meeste actieve mensen op dit forum gewoon nerds zijn die niets anders doen dan op dit forum hangen omdat ze geen vrienden hebben. Just kidding :satisfie:

Hey, it's Funny's cousin, Not Funny.

Jim Haagmans
20 juni 2008, 12:47
.... slotje?

M Kactus
20 juni 2008, 12:57
.... slotje?

Nee, joh. Veel te spannend!

pueblo
20 juni 2008, 13:08
.... slotje?

geen slotje, laat Frenk95 toch eerst eens zeggen (en ik wil een goede reden weten) waarom hij nu echt deze topics aanmaakt.

Jim Haagmans
20 juni 2008, 13:15
Nou als iedereen dan rustig afwacht tot die reactie van hem ook komt, prima. Maar nee als op een kleuterschool probeert men hier elkaar te overtreffen wie de leukste opmerking over dat arme joch kan maken, en dat vind ik nogal triest eerlijk gezegd.

bassej
20 juni 2008, 14:04
heb laatst een mexicaanse fender strat gekcoht. In het begin hoorde ik geen verschil, maar toen ik een paar maandjes later bij mn vriend weer hoorde klonk en speelde ze als een uitgehold satéstokje. En dat is toch heel wat anders dan een blok echt fender hout....

Verder toch leuk dat je dit topic maakt, je zou caberatier moeten worden ( niet denken dat goedkope grappen net zo goed werken als merkgrappen)








Ik verveel me dus echt............

Speulert
20 juni 2008, 14:32
Even voor alle duidelijkheid: ik ben geen beginneling, en over een paar weken zal ik dat allemaal wel duidelijk maken. Ook waarom ik deze topics aanmaak.

Nou schiet op frenk voordat je word gered door het slotje

pannekoek
20 juni 2008, 14:45
Nou schiet op frenk voordat je word gered door het slotje

duurt nog een paar weken zei die ^^, t is net wachten op de release van een nieuwe amp of game ofzo! wat spannend!

Frenk95
20 juni 2008, 16:25
heb laatst een mexicaanse fender strat gekcoht. In het begin hoorde ik geen verschil, maar toen ik een paar maandjes later bij mn vriend weer hoorde klonk en speelde ze als een uitgehold satéstokje. En dat is toch heel wat anders dan een blok echt fender hout....

Verder toch leuk dat je dit topic maakt, je zou caberatier moeten worden ( niet denken dat goedkope grappen net zo goed werken als merkgrappen)








Ik verveel me dus echt............

En dan ben ik niet degene die denkt dat ie grappenmaker moet worden ;) Tss, en dan zeggen dat ik kansloos ben :o

pueblo
20 juni 2008, 16:27
En dan ben ik niet degene die denkt dat ie grappenmaker moet worden ;) Tss, en dan zeggen dat ik kansloos ben :o

ik dacht dat dit de post ging worden, de spanning steeg, maar het bleek voor niets te zijn

Mr.Fingers
20 juni 2008, 16:33
Alle frenk, kom maar op, we zijn nu een paar weken verder, wat had je ons te melden??? ik wacht geduldig af!

allochthomas
20 juni 2008, 16:40
hey frenk95, waarom ga je niet teamen met richwoodplayer?

fuchs
20 juni 2008, 16:52
Waar leidt dit toe....

richwoodplayer
20 juni 2008, 16:52
hey frenk95, waarom ga je niet teamen met richwoodplayer?

e, hou is op met uitlokken gozer, je bent echt strond vervelend aan het worden met die flauwe grappen..

Jim Haagmans
20 juni 2008, 16:58
Kom op moderaters, als iemand een fatsoenlijke vraag heeft waar toevallig ergens diep in de catacomben van dit forum ooit al eens wat geschreven is wordt ie helemaal afgesnauwd, maar jullie laten wel 10 pagina's zielige pesterijtjes voltikken. Doe eens wat je moet doen en gooi dit stomme topic dicht.

Javaca
20 juni 2008, 17:03
Frenk95 dit zei ik eerder in dit topic:


Dude, maak gewoon je punt of bol het af, in plaats van iedereen hier te ambeteren met je onzin.

De uitnodiging staat nog altijd.

Maak je punt nou eens in plaats van rond de hete brij te draaien.

marter544
20 juni 2008, 17:05
Kom op moderaters, als iemand een fatsoenlijke vraag heeft waar toevallig ergens diep in de catacomben van die forum ooit al eens wat geschreven is wordt ie helemaal afgesnauwd, maar jullie laten wel 10 pagina's zielige pesterijtjes voltikken. Doe eens wat je moet doen en gooi dit stomme topic dicht.

+1, kansloos kuttopic, tijd om het dicht te gooien.

http://img358.imageshack.us/img358/6756/216735slotje6zx.gif

Nino1110
20 juni 2008, 17:05
hey frenk95, waarom ga je niet teamen met richwoodplayer?

:seriousf:

allochthomas
20 juni 2008, 17:07
e, hou is op met uitlokken gozer, je bent echt strond vervelend aan het worden met die flauwe grappen.. :seriousf: heerlijk. maargoed, dit topic begon met zeiken en uitlokken, en het zal waarschijnlijk ook zo ten onder gaan.

Mr.Fingers
20 juni 2008, 17:07
Ik moet wel zeggen Javaca, dat uw vlaams er al goed op vooruit gegaan is, je klinkt al bijna als een echte boze Antwerpenaar! :D

Maar inderdaad, frenk, maak nu je punt eens, dan weten wij ook waartoe & waaraan!

@RW-player, niet miepen, een beetje jennen op tijd & stond moet wel eens kunnen, en het is trouwens Stront, met de T van tetten!

Frenk95
20 juni 2008, 17:08
nu niks meer. alleen dat dit 1 dom forum is :satisfie:

Mr.Fingers
20 juni 2008, 17:09
nu niks meer. alleen dat dit 1 dom forum is :satisfie:

excuseer!!! :o

klinkt dit als een sollicitatie voor een ban???

Frenk95
20 juni 2008, 17:10
whaha, omdat ik zeg dat het een dom forum is, me een ban kunnen geven..

Nino1110
20 juni 2008, 17:11
Kom eens met je antwoord waarom je deze topics aanmaakt?
We wachten allemaal met volspanning af!

pueblo
20 juni 2008, 17:11
whaha, omdat ik zeg dat het een dom forum is, me een ban kunnen geven..
dat is voor de moderators niet zo moeilijk, dit klinkt als uitdagen...

Frenk95
20 juni 2008, 17:12
Nou, ik heb nog niks fouts gedaan, dus ze kunnen me moeilijk een ban gaan geven ;)

spirit
20 juni 2008, 17:13
Frenk hééft geen punt. PUNT

Javaca
20 juni 2008, 17:15
Net even een pm èn een mail naar je gestuurd, kijk dus even in je box.

Mr.Fingers
20 juni 2008, 17:16
je moet dat begrijpen he, gitaarnet is het geesteskind van verscheidene mensen, die er met hart & ziel (en redelijk wat van hun tijd) het hebben laten uitbouwen tot een van de grootste gitaarfora van de lage landen (het grootste denk ik zelfs). Als jij nu als klein pubertje hier wat komt rellen, en zeggen dat dit een dom forum is, helpen de bezielers van dit forum je met alle plezier richting uitgang, en geven je nog een amicale trap onder je reet om je eruit te kicken.



http://www.myspacecomedy.com/images/funny/ban-hamster.jpg

Frenk95
20 juni 2008, 17:19
Ik begon normaal met een topic, en iedereen kraakt me af ;) :satisfie:

Jim Haagmans
20 juni 2008, 17:21
Ik begon normaal met een topic, en iedereen kraakt me af ;) :satisfie:

+1

en 10 tekens

allochthomas
20 juni 2008, 17:21
Ik begon normaal met een topic, en iedereen kraakt me af ;) :satisfie: :seriousf: dat zei richwoodplayer ook. je bent gewoon een betweterig pubertje dat hoe dan ook gelijk wil hebben.

Mr.Fingers
20 juni 2008, 17:23
:seriousf: dat zei richwoodplayer ook. je bent gewoon een betweterig pubertje dat hoe dan ook gelijk wil hebben.

inderdaad, bij deze... +1!

Hij is natuurlijk zo erg nog niet als AcOuStIc GuItAr FrEaK (jongens, ik heb me werkelijk KAPOTgelachen bij diene mens)

Frenk95
20 juni 2008, 17:26
haha, en dan gaat Javaca me mailen dat ik geen volwassen gedrag toon. Hij mag heel het forum wel een mail sturen; waaronder ook jij Mr.Fingers.

Rormo
20 juni 2008, 17:26
Ik begon normaal met een topic, en iedereen kraakt me af ;) :satisfie:

Je belooft dingen die je niet waar maakt. Tot nu toe roep je dat je van alles kunt bewijzen, maar je laat niets zien. Als je zo'n grote mond hebt, voeg dan de daad bij het woord. Laat maar zien... Anders mag je wat mij betreft een ander forum gaan zoeken en hier een ban krijgen. Kom op, cut the crap, show some balls!

M Kactus
20 juni 2008, 17:27
Nu moet ik me toch bij Jim aansluiten, hoor. Dit gaat toch echt wel te ver. Ik wou gewoon zien hoe hij zich eruit zou redden, met welke reden hij zou afkomen. Vond het wel geinig, net als de meesten hier.
Maar waar komt dit gesnauw en gekat vandaan ? Erg haterig en onproportioneel, vind ik het. Kappen!

Edit: Maar ik blijf benieuwd naar die reden :)

Frenk95
20 juni 2008, 17:28
Zou ik iets laten zien? Ik heb al gezegt wat ik zou zeggen.. ;) 'Dat is ook de reden waarom ik deze topics aanmaak'

en dankje M Katkus. Zijn er toch nog goeie mensen hier :satisfie:

Javaca
20 juni 2008, 17:31
Laat het even rusten.
Tussen mij en Frenk gaan er momenteel een aantal pm's heen en weer over deze kwestie.
Dit topic is niet om mensen af te katten, voor afkatten hebben we geenstijl.nl

Ik vroeg Frenk of hij zijn punt ten aanzien van het doel van dit topic wilde maken. Tot op heden is het hele topic redelijk pointless gebleven en uitgemond in een bashtopic.
Dit ligt niet alleen aan frenk, ook de andere gebruikers zijn hier debet aan.

Voor het sluiten van topics en het bannen van mensen hebben we moderators.
Sorry als dit nogal kort door de bocht overkomt maar daarvoor hebben we de rest niet nodig. Als een persoon zich niet-conform de forumregels opstelt of een post niet door de beugel kan volstaat een rapportage of pm naar een mod. Hij/zij beoordeelt wat er moet gebeuren. Er is niet voor niets een gesloten mod-gedeelte op het forum.

@ Frenk, je hebt weer een PM

M Kactus
20 juni 2008, 17:33
Zou ik iets laten zien? Ik heb al gezegt wat ik zou zeggen.. ;) 'Dat is ook de reden waarom ik deze topics aanmaak'

en dankje M Katkus. Zijn er toch nog goeie mensen hier :satisfie:

Nee, joh. Dat lijkt soms alleen maar zo!


En je hebt hoogstens geïnsinueerd dat de reden zou zijn om een grappig onderwerp te starten... Vinnikflauw. Maar da's meestal zo bij lange cliffhangers.

Mr.Fingers
20 juni 2008, 17:33
jah, want ik vind t soms gewoon vaag.. (A) nee, maar ff serieus.. er zijn tegewoordig echt zat van die gitaren die ongeveer merkloos zijn, maar die toch na enige aanpassing goed zijn. Ik zeg overigens niet dat een Gibson niet z'n geld waard is, maar je kan het veel goedkoper aanpakken.

@ G.G, let maar op ;)

Even voor alle duidelijkheid: ik ben geen beginneling, en over een paar weken zal ik dat allemaal wel duidelijk maken. Ook waarom ik deze topics aanmaak.


Volgens mij zijn vetgedrukte dingen toch wel aankondigingen op openbaringen, waar ik nog steeds geduldig op wacht


de spanning is zo te snijden dat ik eerst eventjes m'n koffer ga pakken voor morgen

Geoffrey
20 juni 2008, 17:39
Godverdomme.. zit ik hier dat hele topic door te lezen om uiteindelijk "de bewijzen" te kunnen lezen.. vol nieuwsgierigheid ben ik aan het lezen
EN DAN STAAN ER HIER VERDOMME NOG GEEN BEWIJZEN!!!!

Frenk95
20 juni 2008, 17:43
Woow, dit gaat zelfs MIJN petje te boven (niet dat ik een pet heb, dus je moet niet vragen...).

En je ging wel iets laten zien: ik citeer:




Ik wacht nog steeds geduldig, je ging ons allemaal iets laten zien (iets met el-cheapo gitaartjes die beter zijn dat een Fender van 1000€)... awel?


en niet-volwassen gedrag: "wie het schoentje passe, trekke het aan" :)

Heb ik dus ooit gezegt dat ik iets liet ZIEN? Niet dus.
En java geval je hebt weer een pm,

Nino1110
20 juni 2008, 17:44
Godverdomme, hij post ik denk daar komt het maar nee..

Je hebt gezegd dat je over een paar weken je aan ons liet zien waarom je deze bullshit topics aanmaakt en nu zeg je dat je dat niet hebt gezegd +_+.

Frenk95
20 juni 2008, 17:45
ik heb het gezegt.
En ik mag dan nog jong zijn, maar volgens mij is vloeken ook niet gewenst hier?

allochthomas
20 juni 2008, 17:45
Heb ik dus ooit gezegt dat ik iets liet ZIEN? Niet dus.
En java geval je hebt weer een pm,oh, dus door je te gedragen als en debiel heb je bewezen dat je geen beginner bent? :jam:

Mr.Fingers
20 juni 2008, 17:45
jah, want ik vind t soms gewoon vaag.. (A) nee, maar ff serieus.. er zijn tegewoordig echt zat van die gitaren die ongeveer merkloos zijn, maar die toch na enige aanpassing goed zijn. Ik zeg overigens niet dat een Gibson niet z'n geld waard is, maar je kan het veel goedkoper aanpakken.

@ G.G, let maar op ;)

Even voor alle duidelijkheid: ik ben geen beginneling, en over een paar weken zal ik dat allemaal wel duidelijk maken. Ook waarom ik deze topics aanmaak.


Volgens mij zijn vetgedrukte dingen toch wel aankondigingen op openbaringen, waar ik nog steeds geduldig op wacht


de spanning is zo te snijden dat ik eerst eventjes m'n koffer ga pakken voor morgen

Frenk95
20 juni 2008, 17:47
Als je er zo om zeikt ga dan zelf heel het topic opnieuw doorlezen. kan je zien dat ik t al heb gezegt ;)

Mr.Fingers
20 juni 2008, 17:48
Als je er zo om zeikt ga dan zelf heel het topic opnieuw doorlezen. kan je zien dat ik t al heb gezegt ;)

Ja, maar ik neem geen genoegen met "dit is dus de reden waarom ik zulke topic's aanmaak, om te laten zien wat voor een dom forum dit is"... Als dit toch de reden blijkt te zijn --> HAHAHAHAHA :roll:

schizo910
20 juni 2008, 17:48
Ik begon normaal met een topic, en iedereen kraakt me af ;) :satisfie:

ze kraken je niet af vanwege je topic, tenminste ik mag hopen van niet. Ze kraken je af vanwege het feit dat je niet ingaat op de vragen en vooral vanwege deze ene post.


Even voor alle duidelijkheid: ik ben geen beginneling, en over een paar weken zal ik dat allemaal wel duidelijk maken. Ook waarom ik deze topics aanmaak.

Nino1110
20 juni 2008, 17:50
ik heb het gezegt.
En ik mag dan nog jong zijn, maar volgens mij is vloeken ook niet gewenst hier?

Ik ben jonger dan jou daar durf ik me gitaar om te verwedde! :cooler:

Frenk95
20 juni 2008, 17:50
Hoor het nou ; ik neem geen genoegen met..

Nino1110
20 juni 2008, 17:50
Hoor het nou ; ik neem geen genoegen met..

Moet jij maar niet van die onzin poste!

Mr.Fingers
20 juni 2008, 17:51
nope, zo ben ik


en trouwens, volgens mij is het "gezegd" ipv "gezegt", dit geheel ter zijde.

Geoffrey
20 juni 2008, 17:53
Frenk jongen.. je snapt toch dat het hier een volledig nutteloze zaak geworden is voor jou?
Geef het op.. ik vrees dat het hier nog goedkomt voor jou.
En er zijn hier aardig wat mensen die zeeeeeeeeeeeeer goed namen onthouden.. en telkens je iets gaat posten BAM .. ben je gezien en krijg je weer een volledige strontlading over je.

Dus.. succes ermee!!!
Had het anders aangepakt en het kon hier ook voor jou een aangenaam forum zijn met toch wel een groot aantal helpende handen!!!

Blend
20 juni 2008, 17:53
haha, en dan gaat Javaca me mailen dat ik geen volwassen gedrag toon. Hij mag heel het forum wel een mail sturen; waaronder ook jij Mr.Fingers.

neuh, Mr Fingers heeft allang bewezen dat-ie volwassen is (kijk maar naar z'n gear). Hij hoeft zich niet meer te bewijzen door volwassen gedrag te vertonen. Jij wel, that makes the difference...

schizo910
20 juni 2008, 17:56
Ben ik het niet mee eens. Het kan nog steeds goedkomen. Als hij gewoon even duidelijk antwoord geeft of durft toe te geven iets te hebben geroepen waarvan hij eigenlijk niet 100% zeker kan zijn...

Dit forum zit vol met grapjassen en zeurpieten, maar als puntje bij paaltje komt zijn het allemaal zeer vriendelijke grapjassen en zeurpieten die elkaar waar ze kunnen altijd zullen helpen met tips of nuttige info...

Frenk95, dit forum afdoen als een dom forum zou zonde zijn voor jezelf... Je kunt hier veel opsteken...

bert k
20 juni 2008, 17:57
Topic gaat op slot. Frenk95, leer eerst eens manieren voor je hier verder post. Zo niet, dan kan je een ban tegemoet zien.


Bert K, mod