PDA

View Full Version : funky gitaar



styrons
1 juni 2008, 18:38
Ik ga een vox vr30r versterker halen, en ik ben op zoek naar een gitaar die de extra funly sound a la Frusciante kan geven. Wil een gebruikte gitaar tot ong. 250,00. Wie kan mij adviseren..

QueenSRVJW
1 juni 2008, 19:35
Gewoon een Squier strat halen, heb ik ook, die van mij is erg goed. Ik merk wel, naar mate ik nu langer speel en ook al meerdere USA strats heb uitgeprobeerd, dat het geluid van een echte Fender eerder 'volwassener' is dan echt veeeeeel beter, het verschil is er zeer duidelijk, daar niet van:p, maar ik denk dat Squier het erg goed doet als je kijkt naar de kwaliteit van het geluid en de gitaar.

Edit: het is met zulke gitaren natuurlijk wel zo dat je ze goed moet afstemmen en je ontkomt er niet aan dat de stemmechanieken e.d. nogal te wensen overlaten.

Frumour
1 juni 2008, 19:38
Een London City MK2?Zijn stuk beter dan de meeste squiers.

QueenSRVJW
1 juni 2008, 19:48
Die zijn inderdaad beter, maar qua feel heb ik liever een Squier. Ik heb op een aantal LC's gespeeld, en de hals vind ik echt kut, de gitaar is goed maar omdat de hals het echt niet voor mij was heb ik hem maar weer terug gelegd. Mijn Squier hals is gewoon helemaal goed voor mij:D...dusja, je moet maar even wat testen.

hezz
1 juni 2008, 20:32
Ik zeg ook gaan voor een LC, maar de halzen zijn ook niet helemaal mijn ding, te veel lak. Maar gewoon afschuren en je hebt vast een hele fijne matte hals.

groovieguitarguus
1 juni 2008, 22:46
Extra extra funky...
Wat voor Strat achtige je ook hebt,
Om een heerlijk funky geluid te krijgen is het gaaf om alle 3 de elementen aan te zetten. Dat kan NIET met een standaard 5 standen schakelaar.
Dit moet je oplossen door een Push-Pull of klein extra schakelaartje.
Je krijgt dan ook de mogelijkheid om hals en brug pick up gelijktijdig te schakelen. Oftewel 7 i.p.v. 5 sounds.

gr. Guus

elw
2 juni 2008, 00:18
Extra extra funky...
Wat voor Strat achtige je ook hebt,
Om een heerlijk funky geluid te krijgen is het gaaf om alle 3 de elementen aan te zetten. Dat kan NIET met een standaard 5 standen schakelaar.
Dit moet je oplossen door een Push-Pull of klein extra schakelaartje.
Je krijgt dan ook de mogelijkheid om hals en brug pick up gelijktijdig te schakelen. Oftewel 7 i.p.v. 5 sounds.

gr. Guus

Leuke toevoeging maar totaal niet nodig.
De london city is inderdaad stukken beter dan de meeste squiers.

Frusciante gebruikt meestal zijn nek element en voor nummers als can't stop volgens mij zijn brug element. Ik denk ook niet dat zijn gitaar een 5 standen switch heeft aangezien hij nogal oude gitaren heeft. Ook is het handig om te leren al je snaren aan te slaan met je plectrum ook op losse noten en de rest af te dempen met je linkerhand.

Over de hals ben ik het wel eens ben er ook niet weg van. Weet iemand of de maten precies overeen komen met fender gitaren zodat je de hals gewoon kan vervangen?

Kriske
2 juni 2008, 03:11
Exact dezelfde maat als een Fender!
Maar een hals gaat je meer dan 100 euro kosten.

Ik weet dat spam eigenlijk niet mag, maar als het relevant is.....
Ik verkoop mijn London City Comet (Telecastermodel) met afgeschuurde hals. Ik heb die afgeschuurd omdat ik de hals ook niet zo mooi vond, maar heb uiteindelijk toch een Fender Telecaster Baja gekocht.
je kan deze blanke hals zo laten of terug vernissen en eventueel decal op aanbrengen.
Klopt, spam mag niet...:)