PDA

View Full Version : gibson draaiknoppen.



richwoodplayer
1 juni 2008, 18:08
hallo

ik wil op mijn richwood re-129-bk gibson draaiknoppen gaan zetten.
nou wil ik weten waar ik echte gibson knoppen kan krijgen.
ik heb wel deze gevonden op mainmusic, die lijken er wel heel erg op:
http://www.mainmusic.nl/cms/lang/nl/shopprodukt/1286/*_Gitaaronderdelen/knoppen/Gitaarknop_Epiphone.htm

HaroldA
1 juni 2008, 18:13
Ik heb een keer een setje van deze man (http://www.speurders.nl/muziekinstrumenten/elektrischegitaren/40585872/gibson_top_hat_knoppen_set_4_stuks_nieuw.html) gekocht. Goede, originele Gibson knoppen voor nie zo duur...

grayfink
1 juni 2008, 18:18
Kijk hier: kosten iets meer dan 150€ per stuk.

http://www.thomann.de/nl/gibson_lp_studio_limited_wb.htm
Je krijgt er ook nog een prachtige koffer en een stuk hout bij, ook mooi.

richwoodplayer
1 juni 2008, 18:26
Kijk hier: kosten iets meer dan 150€ per stuk.

http://www.thomann.de/nl/gibson_lp_studio_limited_wb.htm
Je krijgt er ook nog een prachtige koffer en een stuk hout bij, ook mooi.

ha... ha
probeer hier serieus te zijn? :mad:

richwoodplayer
1 juni 2008, 18:30
Ik heb een keer een setje van deze man (http://www.speurders.nl/muziekinstrumenten/elektrischegitaren/40585872/gibson_top_hat_knoppen_set_4_stuks_nieuw.html) gekocht. Goede, originele Gibson knoppen voor nie zo duur...

ziet er goed uit, denk dat ik ze ook maar koop ;)
heb jij ze laten opsturen of heb je ze opgehaald?

HaroldA
1 juni 2008, 18:34
ziet er goed uit, denk dat ik ze ook maar koop ;)
heb jij ze laten opsturen of heb je ze opgehaald?
Voor die ene euro lekker op laten sturen!

Als je ze binen hebt moet je netjes met een mesje de knoppen uit de verpakking snijden. Nooit er uit duwen/draaien, dan krijg je lelijke randen aan de knoppen! (ervaringsdeskundige :sssh: )

richwoodplayer
1 juni 2008, 18:42
Voor die ene euro lekker op laten sturen!

Als je ze binen hebt moet je netjes met een mesje de knoppen uit de verpakking snijden. Nooit er uit duwen/draaien, dan krijg je lelijke randen aan de knoppen! (ervaringsdeskundige :sssh: )

ok, ik denk dat ik de rechts onderste neem, zien er wel tof uit.
even wachten tot mijn loon briefje binnen in en dan maar even bestellen:)

HaroldA
1 juni 2008, 18:46
grayfink heeft trouwens wel een punt. Van mooiere knoppen wordt je Richwood nog geen Gibson...

Iets met een aap en een gouden ring?

richwoodplayer
1 juni 2008, 20:59
grayfink heeft trouwens wel een punt. Van mooiere knoppen wordt je Richwood nog geen Gibson...

Iets met een aap en een gouden ring?

dat snap ik ook wel jah, maar er zitten nu hele leijke zwarte knoppen op, wil er graag wat mooiere op zetten;)

Braindead
2 juni 2008, 23:43
dat snap ik ook wel jah, maar er zitten nu hele leijke zwarte knoppen op, wil er graag wat mooiere op zetten;)

Niet Gibson knoppen zien er toch exact hetzelfde uit?

HaroldA
2 juni 2008, 23:46
Niet Gibson knoppen zien er toch exact hetzelfde uit?
Ja, maar komen meestal net wat 'slapper' en dus 'goedkoper' over... Gibson maakt ze ook niet zelf maar ze zijn wel van degelijke kwaliteit.

Dark_Tranquillity
3 juni 2008, 10:46
Aha, een nieuw afkraaktopic! Hehehe...

Ik zou ook geen knoppen en shit gaan kopen, maar doorgaan voor een fatsoenlijke gitaar, om (inderdaad) het "een aap met een gouden ring is nog steeds een lelijk ding" verhaal.

AriaProII
3 juni 2008, 12:32
En in de tussentijd kun je ook naar Peer Dellen in den haag gaan. 6 euro = 4 knoppen. klaar.

Braindead
4 juni 2008, 23:06
Als ik jou was zou ik naast die Gibson knoppen ook meteen echte Gibson schroefjes kopen voor je slagplaat en het afdekplaatje aan de achterkant. En om te poetsen een echt Gibsonpoetssetje met gibson polishmiddel. Dan nog een echt Gibson Plectrum en dan ben je helemaal the man!

Dude, echt waar, waar geef je je geld aan uit.
Spaar gewooon voor een Gibson als je een Gibson wilt.

Geoffrey
4 juni 2008, 23:19
ok, ik denk dat ik de rechts onderste neem, zien er wel tof uit.
even wachten tot mijn loon briefje binnen in en dan maar even bestellen:)

loonbriefje..?! :o
Je bent 15jaar.. Doe je kinderarbeid ofzo?

richwoodplayer
5 juni 2008, 00:01
loonbriefje..?! :o
Je bent 15jaar.. Doe je kinderarbeid ofzo?

nee ik WERK:)

Geoffrey
5 juni 2008, 18:40
nee ik WERK:)

Vroeg van school af dan..

R.J
5 juni 2008, 20:40
ha... ha
probeer hier serieus te zijn? :mad:
Dat is serieus, die set is 4 knoppen met een prachtige koffer en een stuk brandhout.

HaroldA
5 juni 2008, 20:44
Als ik jou was zou ik naast die Gibson knoppen ook meteen echte Gibson schroefjes kopen voor je slagplaat en het afdekplaatje aan de achterkant. En om te poetsen een echt Gibsonpoetssetje met gibson polishmiddel. Dan nog een echt Gibson Plectrum en dan ben je helemaal the man!
Haha... :o

Laat 'm toch lekker Gibson knoppen op een Richwood zetten. Als hij dat wil dan mag dat. Of moet ik nu ook m'n Gibson knoppen van m'n Maya LP af halen???

Niet iedereen kan en/of wil een Gibson kopen.

Dark_Tranquillity
6 juni 2008, 08:57
Haha... :o

Laat 'm toch lekker Gibson knoppen op een Richwood zetten. Als hij dat wil dan mag dat. Of moet ik nu ook m'n Gibson knoppen van m'n Maya LP af halen???

Niet iedereen kan en/of wil een Gibson kopen.

Das dan jammer voor iedereen. Ik blijf het een dom idee vinden, het heeft totaal geen meerwaarde. Bovendien kun je 5 broodjes braadworst kopen van een setje knoppen, dan wist ik het wel.

Zamalan
6 juni 2008, 09:01
Vroeg van school af dan..

Nee hij studeert voor slager. Dat is het best mogelijk dat hij een leercontract heeft en een deel van zijn schooltijd in een slagerij werkt en daarvoor betaald wordt.
Verder is het ook meer dan goed mogelijk dat hij in het weekend opdient of weetikveel wat doet als bijverdienste. Niet elke 15 jarige zit op zijn gat naar tv te kijken de godhansedag.
Als je, je ergert aan kinderlijk gedrag in je alledaagse leven zoals ik dan hoef je dat niet uit te werken op iemand die je van toeten noch blazen kent.
Hoe ging dat prentje ook weer? (http://www.penny-arcade.com/comic/2004/03/19/)

Verder zeg ik: zet maar fijn gibsonknoppen op je gitaar. Als jij vindt dat je huidige lelijk zijn en gibsons beter dan is dat je goed recht.
Ik moet wel toevoegend at je je richwood niet moet proberen ombouwen tot een gibson om te kunnen patsen vij je vrindjes.
Ik meen mij te herinneren dat hier een topic was van iemand anders die een gibson decal op zijn richwood wilde zetten, dat vind ik dan weer te stom voor woorden.

Kim Wilson
6 juni 2008, 09:04
Man man... Iedereen verandert zijn gitaar naar eigen smaak, maar omdat deze jongen zo graag Gibson knoppen op zijn Richwood wil, mag het ineens niet? Wat zijn jullie een stelletje hypocriete zeikstralen zeg...


@ DarkT: hoeveel broodjes braadworst kun je wel niet kopen van jouw gitaar? :stop:

Aethelred
6 juni 2008, 12:01
Man man... Iedereen verandert zijn gitaar naar eigen smaak, maar omdat deze jongen zo graag Gibson knoppen op zijn Richwood wil, mag het ineens niet? Wat zijn jullie een stelletje hypocriete zeikstralen zeg...


@ DarkT: hoeveel broodjes braadworst kun je wel niet kopen van jouw gitaar? :stop:

Helemaal mee eens, als jij nog verliefder op je gitaar wordt door er gibbie knopjes op te knallen moet je dat zeker doen. Zo moet ik er bij mn epi lp ook nog goudkleurige metalen knopjes op knallen :p

Geoffrey
6 juni 2008, 12:38
Nee hij studeert voor slager. Dat is het best mogelijk dat hij een leercontract heeft en een deel van zijn schooltijd in een slagerij werkt en daarvoor betaald wordt.
Verder is het ook meer dan goed mogelijk dat hij in het weekend opdient of weetikveel wat doet als bijverdienste. Niet elke 15 jarige zit op zijn gat naar tv te kijken de godhansedag.
Als je, je ergert aan kinderlijk gedrag in je alledaagse leven zoals ik dan hoef je dat niet uit te werken op iemand die je van toeten noch blazen kent.

Het was maar een vraag jongen..
Mag je dan al werken vanaf je 15? Ik dacht dat dit pas vanaf je 16 mag..

Trouwens.. wie zegt dat ik me erger aan kinderlijk gedrag?
Ik amuseer me er gewoon mee.

Leuke knopjes jongen..zeker doen!!!!!!

Zamalan
6 juni 2008, 14:45
Het was maar een vraag jongen..
Mag je dan al werken vanaf je 15? Ik dacht dat dit pas vanaf je 16 mag..

Trouwens.. wie zegt dat ik me erger aan kinderlijk gedrag?
Ik amuseer me er gewoon mee.
Leercontract kan vanaf 16, of 15 indien je al 2 jaar secundair gedaan hebt.
(bron:http://www.deeltijdsleren.be/deeltijdsleren/faq.asp?rubriek=54&categorie=591)

Leuke knopjes jongen..zeker doen!!!!!!
A sarcasm detector, that's a real useful invention. *detector explodes*

Braindead
6 juni 2008, 18:10
Hij moet ook lekker doen wat ie niet laten kan. Mijn punt is ook niet dat ie geen Gibson wil of kan kopen. Daar kan ik genoeg redenen voor bedenken maar niet 1 voor Gibsonknoppen tov andere (kopie) knoppen. Zet er dan een andere potmeter in ofzo. Dat zou misschien nog ietss aan de geluidskwaliteit kunnen doen.



Haha... :o

Laat 'm toch lekker Gibson knoppen op een Richwood zetten. Als hij dat wil dan mag dat. Of moet ik nu ook m'n Gibson knoppen van m'n Maya LP af halen???

Niet iedereen kan en/of wil een Gibson kopen.

richwoodplayer
6 juni 2008, 21:46
mijn vader heeft zijn eigen slagerij en daar werk ik na school en op de zaterdag.
verdien ongeveer 90 euro per maand dus over een jaar ga ik kijken voor een betere gitaar.
ik wil de knoppen er alleen op hebben omdat de huidige zwarte die er nu op zitten ik oer lelijk vind en die van gibson heel mooi vind.
staat ook beter op de gitaar.
ik zeg niet meteen dat het meteen een gibson is, nooit gezegd :stop:
alleen om het uiterlijk :satisfie:

Geoffrey
7 juni 2008, 08:16
Leercontract kan vanaf 16, of 15 indien je al 2 jaar secundair gedaan hebt.
(bron:http://www.deeltijdsleren.be/deeltijdsleren/faq.asp?rubriek=54&categorie=591)


A sarcasm detector, that's a real useful invention. *detector explodes*

Dit wist ik dus niet..
Maar hoe wist jij trouwens dat hij slager is?

ennuh..ik sarcastisch?
Nooit! :satisfie:

Geoffrey
7 juni 2008, 08:20
mijn vader heeft zijn eigen slagerij en daar werk ik na school en op de zaterdag.
verdien ongeveer 90 euro per maand dus over een jaar ga ik kijken voor een betere gitaar.
ik wil de knoppen er alleen op hebben omdat de huidige zwarte die er nu op zitten ik oer lelijk vind en die van gibson heel mooi vind.
staat ook beter op de gitaar.
ik zeg niet meteen dat het meteen een gibson is, nooit gezegd :stop:
alleen om het uiterlijk :satisfie:

Moet je opslag vragen.. kan je hem wat sneller kopen.
En je hebt het voordeel dat je vader je moeilijk kan ontslaan :satisfie:
Als jij vind dat die knoppen een meerwaarde hebben voor jou gitaar dan moet je dit vooral doen.
(en nee zamalan..dit is nu niet sarcastisch)
Maar je kan natuurlijk ook je 6euro sparen voor je nieuwe gitaar waar er dan meteen mooie draaiertjes op zullen zitten.

richwoodplayer
7 juni 2008, 17:59
Moet je opslag vragen.. kan je hem wat sneller kopen.
En je hebt het voordeel dat je vader je moeilijk kan ontslaan :satisfie:
Als jij vind dat die knoppen een meerwaarde hebben voor jou gitaar dan moet je dit vooral doen.
(en nee zamalan..dit is nu niet sarcastisch)
Maar je kan natuurlijk ook je 6euro sparen voor je nieuwe gitaar waar er dan meteen mooie draaiertjes op zullen zitten.

dat is natuurlijk ook een optie natuurlijk;)
ik ga zometeen even kijken bij een optreden van een bandje waar ik in mee mag gaan spelen bij bepaalde nummers, dit is de site van hun:
www.bulluk.nl

Dark_Tranquillity
9 juni 2008, 10:37
ik ga zometeen even kijken bij een optreden van een bandje waar ik in mee mag gaan spelen bij bepaalde nummers, dit is de site van hun:
www.bulluk.nl

Zit mooi in jou leeftijdsklasse.

Bram+
9 juni 2008, 10:54
Zit mooi in jou leeftijdsklasse.
Wel mooie site zeg, allemaal van die draaiende en bewegende dingetjes :o

janpetrarca
9 juni 2008, 12:53
Ik wordt er een beetje licht van in mijn hoofd :cooler:

Geoffrey
9 juni 2008, 22:15
dat is natuurlijk ook een optie natuurlijk;)
ik ga zometeen even kijken bij een optreden van een bandje waar ik in mee mag gaan spelen bij bepaalde nummers, dit is de site van hun:
www.bulluk.nl

Ik denk dat je toch ietswat zal afsteken als je tussen die gasten gaat staan..
Alsof ze hun zoon meegebracht hebben.. :satisfie:

richwoodplayer
9 juni 2008, 22:40
het gaat toch om de muziek die je maakt, rocken kan op elke leeftijd;)
zolang je maar fun hebt:)
ik denk dat het wel gezellig word. publiek hebben ze zat dus:D