PDA

View Full Version : De PRS Tremonti



Thijs_Razor
1 juni 2008, 16:47
http://www.prsguitars.com/tremonti/

BODY:

Carved figured maple top (flame or quilt) with thick mahogany back
Option: 10 top flame or 10 top quilt

NECK:

25" scale length mahogany 22-fret neck with rosewood fretboard
Mother of pearl bird inlays
Neck carve - Tremonti wide thin

HARDWARE:

PRS tremolo with trem-up routing
PRS 14:1 Phase II low mass locking tuners
Tremonti truss rod cover

ELECTRONICS:

PRS Tremonti Treble and Bass Pickups with covered bass pickup
Volume and tone control for each pickup
3-way toggle pickup selector on upper bout



Heeft iemand hier al een uitgeprobeerd? En waar? :satisfie:

Robble
1 juni 2008, 17:25
pin me er niet op vast maar volgens mij stond er een tremonti in de westerhaven (Groningen)

Herman
1 juni 2008, 17:48
Er staat sowieso een Tremonti in westerhaven inderdaad, maar dat was een SE. Of deze amerikaan er ook staat weet ik niet.

Thijs_Razor
1 juni 2008, 22:16
btw, wat ik me afvroeg: hoe ziet een 10 top flame eruit in vergelijking met de 'normale' flamed maple? Het is een extra optie bij deze gitaar (10 top maple of quilt)...
Ik was eigenlijk wel benieuwd naar het verschil (afgezien van prijs...)

Orpheo
1 juni 2008, 22:36
btw, wat ik me afvroeg: hoe ziet een 10 top flame eruit in vergelijking met de 'normale' flamed maple? Het is een extra optie bij deze gitaar (10 top maple of quilt)...
Ik was eigenlijk wel benieuwd naar het verschil (afgezien van prijs...)
10top is een mooiere top. mooiere vlam. meer vlam. kijk maar op ebay naar PRS'en met 10top vs normale top.

fred dons
2 juni 2008, 07:22
vroeger was een ten top echt spectaculair, maar tegenwoordig is dat alleen nog maar voorbehouden aan de artist pack en de private stock tops (een enkel verdwaald exemplaar daargelaten)
de maatstaf voor PRS is dat bij een ten top de vlam over de hele body moet lopen zonder 'dead spots' maar dat kan dus al bij wat andere bouwers een AA top zouden noemen terwijl dat vroeger bij PRS minimaal een AAA top was,
Het hangt ook heel erg van de voorraad van PRS af, als daar veel hoge kwaliteit vlam bij zit is de kans groter dat bij die batch de 10 tops mooi zijn, is dat minder dan gaan de mooiste tops naar de artist en krijgen de "ten tops" een minder mooie tekening

Marc Oblivian
3 juni 2008, 11:55
Kan iemand ook iets zeggen over de klank van deze PRS???

Orpheo
3 juni 2008, 12:49
Kan iemand ook iets zeggen over de klank van deze PRS???

klinkt als een gewone PRS singlecut. Heel dik, scheurend, agressief, maar niet dichtgesmeerd .

Marc Oblivian
3 juni 2008, 14:31
Dank je.
Zou je me kunnen zeggen wat het verschil tussen de PRS en een Gibson/Heritage in klank is?
Zit daar veel verschil tussen of valt dat mee?
Zit er aan te denken om uiteindelijk de Tremonti (USA) te kopen.
Hij is echter wel aan de prijs, dus er moet wel een duidelijk verschil zijn....
Uiteraard ga ik ze ook naast elkaar proberen als ik de beslissing heb genomen, maar die Tremonti's zijn op veel plekken niet verkrijgbaar, vandaer....

fred dons
3 juni 2008, 15:05
daar zit een behoorlijk verschil in, de Tremonti's pickup zijn nogal vet qua output en de gitaar klinkt zeker niet vintage
daarnaast scheelt het natuurlijk wel ik klank of je de tremonti met of zonder trem neemt maar de tremonti hardtail heeft een modernere sound dan de gemiddelde Gibby