PDA

View Full Version : digitale roem , gelezen in telegraaf



gitaarvrouwtje
1 juni 2008, 13:03
digitale bekendheid (http://register.bizzevents.com/)

geen idee wat dit inhoudt, maar ik was wel nieuwsgierig, je kunt er geloof ik pakketten kopen die je de mogelijkheid bieden je muziek online digitaal te verkopen (downloaden)
en ze pluggen je bij regionale en lokale muziekzenders

gericht op onbekende artiesten die zo meer mogelijkeheden krijgen om in beeld te komen
en bekende artiesten die in de muziekwereld geen poot meer aan de grond krijgen (zoals volgens de telegraaf bijv erik mesie ,ex-toontje lager)


ik las in ieder geval dit..
Het basispakket van het Digital Artist Management bestaat uit:

- digitale distributie naar alle downloadportalen in Nederland

- een webshop voor op je eigen website

- ondersteuning en tools voor promotionele acties

- royalties per verkochte track

- ieder kwartaal een rapportage met een overzicht van de verkochte tracks en royalties



De set-up kosten voor het basispakket zijn € 150,00.

Het basispakket is uit te breiden met diverse diensten. Afhankelijk van jouw muziek, doel of interesse kan je een promotiepakket kiezen dat bij jou past.

DeiDRagonas
1 juni 2008, 13:38
En wat was de vraag?





Die pakketten lijken me pure geldklopperij btw.
Ik geloof daar niet zo in. Ga eerst maar eens hard werken, dan heb je zo'n pakket niet nodig. De aanbieder ervan hoopt natuurlijk op massa's bandjes die even die 150,- gaan neerleggen en dan achterover leunen... "Zo, nu zijn we bekend..."

En wedden dat t nog werkt ook?

Roy

bass blom
1 juni 2008, 15:11
het aloude schoppen en pikhouwelen verhaal :satisfie:

gitaarvrouwtje
1 juni 2008, 16:42
1 ik had geen vraag
2 ik prijs niks aan

ik las er over in de telegraaf waarin het gebracht werd alsof het nieuw en bijzonder was, ben blijkbaar erg suf dat ik dit fenomeen niet ken
heb het zitten lezen op de website, en besloten dat ik er waarschijnlijk niks mee kan.

de reden dat ik dacht dat het wellicht interessant kon zijn is dat ik een nummer voor het goede doel ga opnemen zoals ergens in het dieptepunt topic terug te lezen is. ik kan daar cd s van branden maar je kunt het dus ook op internet zetten om te downloaden tegen vergoeding, ik dacht dat dit een mogelijkheid was dit op mijn site te doen.maar de kosten wegen denk ik niet tegen de opbrengst op.

verder was het plaatsen hiervan puur een kwestie van delen , iets wat op ander forums waar ik kom heel normaal is ik dacht dat het iets nieuws was dus ik dacht dat iemand anders er wellicht dan wat aan had..

heinz3110
1 juni 2008, 17:34
Zonder reclame te maken.... dat kan dat ook voor veeeeel minder op het internet, -Tunecore bijvoorbeeld- en die portals zetten het voor jouw weer op iTunes, Napster en weetikallemaalwat. Kunstje van niks eerlijk gezegd.
150 piek vind ik dan ook veeeeels te veel.

En inderdaad , sommige bandjes denken dat als ze het maar (betaald) op internet pleuren dat de strijd al half gestreden is. Niet dus. Zonder goede promo verkoop je natuurlijk ook geen drol. En het woord "promo" is errrg rekbaar met dit soort sites.

Ergo: volgens mij genoeg goedkopere alternatieven.

gitaarvrouwtje
1 juni 2008, 17:47
mja, ik ben in ieder geval niet een sommig bandje mag ik na het nodige muzikale zweet wel stellen
maar het ging mij dus eigenlijk alleen om die download mogelijkheden, ben een totale digibeet als het gaat om het bouwen van sites, vooral als daar allerlei fratsen op moeten,
maar het zou wel mooi zijn als ik op de site die ik heb of elders, het nummer dat ik heb geschreven zou kunnen zetten zodat het gedownload kan worden
dat scheelt in ieder geval een heel aantal cd s die gebrand moeten worden.
en opgestuurd via post etc

ik ben er geenszins op uit beroemd te worden haha..
ik wil gewoon lekker muziek maken en ik wil dit ene nummer graag verkopen ten bate van kika

dacht dat dit misschien de oplossing was maar vond 150 euro wat veel..

washburn93
1 juni 2008, 18:34
mja, ik ben in ieder geval niet een sommig bandje mag ik na het nodige muzikale zweet wel stellen
maar het ging mij dus eigenlijk alleen om die download mogelijkheden, ben een totale digibeet als het gaat om het bouwen van sites, vooral als daar allerlei fratsen op moeten,
maar het zou wel mooi zijn als ik op de site die ik heb of elders, het nummer dat ik heb geschreven zou kunnen zetten zodat het gedownload kan worden
dat scheelt in ieder geval een heel aantal cd s die gebrand moeten worden.
en opgestuurd via post etc

ik ben er geenszins op uit beroemd te worden haha..
ik wil gewoon lekker muziek maken en ik wil dit ene nummer graag verkopen ten bate van kika

dacht dat dit misschien de oplossing was maar vond 150 euro wat veel..

Dan moet je hier anders maar eventjes kijken: klik (http://eurobellen.nl/)

gitaarvrouwtje
1 juni 2008, 18:42
Dan moet je hier anders maar eventjes kijken: klik (http://eurobellen.nl/)

kijk DAT is interessant

washburn93
1 juni 2008, 20:19
kijk DAT is interessant

Het nadeel is wel dat er reclame zit bij het betaalschermpje maar als je daar geen last van hebt werkt het prima :)

bass blom
1 juni 2008, 20:47
en dat je klant het dubbele betaalt?

gitaarvrouwtje
1 juni 2008, 21:35
de klant betaald aan de website en aan de persoon die de download verkoopt
lijkt me niet zo raar toch?
in de winkel betaal je toch ook niet de inkoopsprijs?
je betaald inkoopsprijs plus een hele boel
want de huur van de winkel , het salaris van de winkeldame , etc etc moeten ook betaald?

heb je een beter optie bass? want als het gratis kan en de kosten voor de klant kunnen lager dan heeft dat de voorkeur..dan hoor ik dat heel graag, ben ik alleen maar mee geholpen

als ik cd tjes maak moet men meer betalen denk ik
want dan moet ik, de cd, de printkosten en de portokosten rekenen en daarop dus een bedrag dat naar het goede doel gaat

het lijkt me niet de bedoeling dat ik er aan failliet ga:)

bass blom
1 juni 2008, 21:55
tja, dat is ondernemersrisico.

ik zelf zou never nooit iets op die manier kopen.
de hele via telefoon kopen sfeer is me te wild west ranzig enzomeer.
kpn is de grote vet lachende derde.

maarja, voor 1 nummer een cd laten persen is ook een beetje onzin.

:chicken:

gitaarvrouwtje
1 juni 2008, 22:08
daarom denk ik ook na over de opties, dit is een mogelijkheid, en ik zou zelfs voor meer tikken gaan omdat de opbrengst niet voor mij is maar voor KIKA
voor het goede doel is het uiteindelijk zo dat je best een klein beetje meer mag vragen voor je product vind ik
als ik er nou mee ging strijken met dat geld
maar als ik het op deze manier zou doen heb ik totaal geen onkosten en kan het volledig bedrag dat binnenkomt naar kika dat is alleen maar zuiver.

toch houd ik de cd optie ook open, dat zou dan alleen wat duurder worden dan een telefoontje, in dat ga ik zeker niet laten persen maar zelf branden , wel wil ik dan zo n printer aanschaffen om de cd s te kunnen printen zodat e.e.a er een beetje uitziet, en dan in envelopjes ,niet in doosjes denk ik

dat zijn dan toch onkosten die ik er een beetje uit zou willen hebben
voor mensen die NIET via internet kunnen of willen downloaden kan een cd maken natuurlijk ook ik zou dan alleen de kostprijs en porto er bij optellen, de aanschaf van zo n printer kun je moeilijk doorberekenen en zo n printer is later ook handig dus das geen zinloze aanschaf

voor mij gaat het er om mijn moeders liedje te maken en op te nemen want daar heb ik het hier nu over, .en haar wens om iets goeds uit haar ziekte te laten komen, te vervullen.

zij wil graag dat dit liedje wordt verkocht ten bate van kika

Harald
3 juni 2008, 19:20
Dat telefoonidee... Yikes :o , als ik even eerlijk ben.

Zelf branden en printen kan, maar verkijk je niet op het werk, en met verzendkosten wordt zo'n cd'tje nog best duur. Ik heb ook zo'n printer, en het ziet er een stuk beter uit dan een opplak labeltje, maar je bent wel even bezig met een cd. Je zegt dat je de printer er niet uit hoeft te halen, maar hoeveel cd's denk je te verkopen?

Grof geschat als je het zelf brandt en print ergens tegen de €3,00 onkosten voor de cd, afschrijving van de printer niet meegerekend. En dat is dan voor 1 nummer. En dat is zonder hoes, print je die ook nog wordt het weer duurder. Je kunt het wel weer wat goedkoper maken door een cd in zo'n envelopje te doen, dat scheelt ook weer wat met verzenden. Kans op breken is dan wel weer groter.

Je wilt er dan winst op maken (anders kun je het geld beter gelijk zelf doneren en het nummer gratis op internet zetten), dan moet dat cd'tje dus al snel het dubbele kosten. Tegen de tijd dat dat een beetje loont, moet je toch eigenlijk al genoeg cd;'s hebben verkocht om een kleine persing te rechtvaardigen. Je zit tegenwoordig niet meer vast aan een minimum van 500. Je kunt er ook 50 of 100 laten maken (of 10 of 2, maar hoe minder hoe duurder). Die zijn dan gebrand ipv geperst, en worden op vergelijkbare manier bedrukt als die printer. Stukprijzen zijn al snel concurerend voor wat je zelf thuis doet.

Voor de betaling, binnen Nederland, simpelste meest toegankelijke en goedkope optie, laat mensen het bedrag overmaken via de bank, duurt iets langer, maar wat ze betalen is ook wat bij jou binnenkomt. Paypall is een andere mogelijkheid, dan gaat er een percentage af voor paypall, maar dat is niets vergeleken bij wat de telefoongeldwolven gewend zijn te verdienen, waar de KPN dan ook nog eens geld van ziet. Het inrichten van een webshop is met paypall echt een eitje. Je moet alleen een Paypall account aanmaken. (en je niet verbazen als je regelmatig phishing emailtjes krijgt voor je paypall account. Alles wat je vraagt snel iets te bevestigen door op een link te klikken is link, en niet van Paypall. Simpel zat eigenlijk.) Kijk voor zo'n webshop maar eens op mijn site, of bijvoorbeeld Pickers site www.peghead.nl (http://www.peghead.nl) Als je met mp3 wilt werken die gedownload worden zou je dus alleen een manier moeten vinden om het downloaden pas mogelijk te maken als het betaald is. Simpele workaround is natuurlijk het mp3 bestand via paypall laten betalen en naar het email adres waarvan de betaling is gedaan mailen. Voor een mp3 van 1 nummer (dat zou eigenlijk niet meer dan een euro moeten kosten dan) lijkt me paypall een prima alternatief. Kleine afdracht, en easy as pie. Overmaken via bank is ook prima, maar is wel meer werk voor alle partijen.

gitaarvrouwtje
3 juni 2008, 20:17
hoi harald
dank voor het meedenken
ik verdrink er langzaam een beetje in geloof ik
want voor mij is het echt allemaal niet zo "easy"
ik snap er HELEMAAL geen steek van haha..
ik vind het nummer downloadable maken wel gebruikersvriendelijk, en doe dat zowiezo liever op de goedkoopste manier natuurlijk
maar een webshop? enne paypal? ik weet niet eens hoe ik moet BETALEN met paypal, sterker nog, ik heb ooit een paypal account geprobeert aan te maken en snapte er niets van..heb er daardoor nog nooit gebruik van gemaakt

noem het maar blond,..maar ik heb nog geen acht jaar geleden mij eerste pc gekregen, die ik niet eens aan durfde te zetten, daarna heb ik mezelf wegwijs gemaakt in het werken met windows.

dat ik uberhaupt een website heb weten te baren is een gods wonder
haha
en dat met een van de simpelste mogelijkheid die daar voor is (strato live)

dat ik muziek kan opnemen in de pc en kan werken met cooledit (nou ja...ik kan een beetje reverb op een nummer zetten hihi) is een nog groter wonder

maar ik zal me er weer eens in verdiepen, je hebt vast een punt hoor,

zoals ik al eerder aangaf..ikweettutniet

groetjes kris

Harald
3 juni 2008, 21:29
Ach, zelfs ik ben daar uit gekomen, maar het is even hobbyen (op zich valt het mee, maar de taalinstellingen vond ik wel even prutsen. (maar moest het ook tweetalig hebben) Als je een account hebt, kun je een wizard volgen om een knop aan te maken. Dat leidt tot een stuk code dat je zo in je website kunt plakken. Dan nog een pagina maken waar je terug komt als je betaald hebt, en je hebt er een oom bij die Bob heet.). Maar je kunt het natuurlijk ook heel simpel doen:

Maar €xx,xx over naar bankrekening : te : op naam van:

Vergeet niet het emailadres te vermelden. U ontvangt het nummer dan als mp3 in de mail, zo gauw de betaling binnen is.
Moet je wel je bankrekening regelmatig in de gaten houden. Maar op zich zou dat ook kunnen werken. Ziet er iets minder prof uit, maar dat mag voor liefdadigheid in dit geval ook niet echt een probleem zijn.

De andere simpele oplossing is natuurlijk het door iemand anders voor je aan de website te laten toevoegen. Je hebt alleen die paypall account voor jezelf nodig.

Synx
7 juni 2008, 08:46
Die zijn dan gebrand ipv geperst, en worden op vergelijkbare manier bedrukt als die printer.




wel blijven opletten he ;)